گواهی SSL پرداخت شده در مقابل رایگان برای یک وب سایت

آلا رود
03.11.2020
0
46
8 دقیقه برای خواندن


گواهی SSL برای هر سایت کاری در اینترنت یک ضرورت است که بدون آن “بقا” یک سایت در موتورهای جستجو دشوار است. این یک امضای دیجیتالی است که ارتباط رمزگذاری شده ای را بین مرورگر وب کاربر و سایتی که بازدید می کند فراهم می کند. به عبارت ساده ، این هنگام ورود به سایت ، قفل و https در ابتدای خط مرورگر است.

آیا برای پروژه خود به SSL رایگان یا پولی نیاز دارید؟ بیایید جوانب مثبت و منفی هر یک را مقایسه کنیم و مطمئن ترین و مطمئن ترین گزینه را انتخاب کنیم. SSL security

ویژگی های مجوزهای رایگان h2>

امروز ، یک گواهینامه رایگان می تواند به هر سرویس میزبانی متصل شود. محبوب ترین ارائه دهنده گواهینامه رایگان اجازه می دهد تا رمزگذاری شود . برای اتصال یک گواهی ، نیازی به سفارش آدرس IP اختصاصی یا خدمات اضافی نیست. اتصال مستقیماً در صفحه کنترل انجام می شود. این گواهی برای یک دوره 3 ماهه صادر می شود ، اما به لطف عملکرد تمدید خودکار فعال شده ، در پایان این دوره نیازی به تمدید گواهی نیست ، به طور خودکار تمدید می شود.

اکثر میزبانان میزبان اشتراکی دارای یک مجوز امنیتی Lets Encrypt رایگان هستند که به طور خودکار در صفحه کنترل میزبانی مجازی متصل است ، مالک سایت فقط باید به https هدایت شود.

ویژگی های گواهینامه رایگان از Lets Encrypt:

  • باید هر 3 ماه گواهی را تمدید کند ، اما ارائه دهندگان میزبانی خدمات تمدید خودکار را برای این کار فعال می کنند.
  • پرداخت خسارت در صورت نقض داده ها ؛
  • تأیید مالک سایت در دسترس نیست.

چه کسی برای وب سایت به گواهینامه رایگان نیاز ندارد؟

  • سایتهایی که پرداخت از طریق اینترنت را از مشتری می پذیرند ؛
  • شرکت های بزرگ ؛
  • سایتهایی که به درجه تأیید سازمان (OV) یا اعتبار سنجی گسترده (EV) نیاز دارند. اجازه می دهد تا گواهی های رمزگذاری فقط اعتبارسنجی سطح دامنه (DV) را ارائه دهند ؛
  • پروژه هایی که به سطح بالایی از حفاظت نیاز دارند. در تاریخچه SSL رایگان مواردی وجود داشته است که در برهه ای از موتورهای جستجو بی اعتماد شده و هنگام بازدید از سایت ، به کاربران ناامن بودن سایت اطلاع داده شده است.

اجازه می دهد تا رمزگذاری بر اساس فناوری شناسایی نام سرور انجام شود ، که اتصال گواهینامه ها را به 1 آدرس IP امکان پذیر می کند. مشکل این است که اکثر درگاه های پرداخت از این فناوری پشتیبانی نمی کنند ، بنابراین اگر قصد دارید پرداخت آنلاین را متصل کنید ، بهتر است یک گواهی پرداخت شده را انتخاب کنید.

اما اگر سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده اید ، شما صاحب یک وبلاگ ، سایت کارت ویزیت ، یک انجمن کوچک یا حتی یک سایت شرکتی هستید ، در این صورت یک گواهی رایگان کافی است. در آینده ، می توان آن را با یک گواهی پرداخت شده جایگزین کرد ، یک گزینه مطمئن تر و مطمئن تر.

گواهینامه های پرداخت شده و انواع آنها

کدامند

گواهی SSL پولی یک راه حل پایدار و مطمئن برای محافظت از انتقال داده است. بسته به نوع تأیید ، تعداد دامنه ها / زیر دامنه ها ، محافظت از سایت یا نرم افزار ، انواع مختلفی از گواهینامه ها ایجاد شده است. همچنین مراکز صدور گواهینامه های مختلفی برای صدور گواهینامه وجود دارد.

گواهی های پرداخت شده مدت 1 سال صادر می شوند و نیاز به تمدید دستی بیشتر دارند. امروزه مشهورترین گواهینامه Sectigo (Comodo) Positive SSL با نوع تأیید DV برای محافظت از 1 دامنه است. این یک گزینه عالی و ایمن برای گواهی رایگان با هزینه کم است. اگر علاوه بر دامنه اصلی و زیر دامنه ها به محافظت نیز نیاز دارید ، باید گواهینامه هایی با پیشوند Wildcard انتخاب کنید. گواهینامه های این نوع گران ترند ، اما محافظت همزمان از همه زیر دامنه های سایت را امکان پذیر می کنند. اگر شما باید از چندین دامنه برای سایت های مختلف با استفاده از یک گواهی محافظت کنید ، این SSL با پیشوند چند دامنه است. همچنین نوع جداگانه ای برای محافظت از نرم افزار وجود دارد – این امضای کد SSL برای توسعه دهندگان ، برای محافظت از ایمیل و اسناد – تأیید اعتبار شخصی SSL . همچنین ارائه دهندگان گواهینامه های مختلفی وجود دارد و صاحب سایت از جمله در محدوده قیمت می تواند انتخاب کند.

طبقه بندی گواهینامه ها بر اساس یک پارامتر دیگر – روش تأیید انجام می شود. بنابراین SSL با تأیید دامنه DV ، با تأیید سازمان OV و تأیید گسترده EV وجود دارد. دو نوع آخر برای سازمانها و شرکتهای بزرگ توصیه می شود. اینها گواهینامه های بسیار معتبری از موتورهای جستجو و بازدید کنندگان هستند. جزئیات بیشتر درباره انواع اعتبار سنجی و آنچه برای آنها در مقاله قبلی لازم دارید.

ویژگی های گواهینامه های پرداخت شده:

  • توانایی انتخاب نوع حفاظت ، روش تأیید و ارائه دهنده ؛
  • غرامت پولی در صورت نشت اطلاعات ؛
  • بلند مدت برای صدور گواهینامه – 1 سال ؛
  • هزینه گواهی برای محافظت از 1 دامنه از چند دلار شروع می شود و به چند صد دلار می رسد ؛
  • سابقه ای نداشت که مرورگرها گواهی های پرداخت شده را به عنوان غیرقابل اعتماد علامت گذاری می کردند ؛
  • شما می توانید برای هر یک از اشخاص حقوقی و شخصی گواهی ثبت کنید.

آیا باید SSL پولی یا رایگان انتخاب کنم؟

مزیت اصلی رایگان بودن گواهینامه هاست. این همان چیزی است که بیشتر صاحبان وب سایت را هنگام جستجوی راه حل بودجه به خود جلب می کند. در عمل ، CCL رایگان در صورت رضایت از قابلیت های آن کاملاً کافی است. به خصوص اگر پرداخت آنلاین را قبول نکنید و اطلاعات شخصی کاربران خود را ذخیره نکنید. علاوه بر این ، برای اتصال یک گواهی از Lets Encrypt ، نیازی به سفارش اضافی ندارید ، و در بیشتر موارد از قبل به طور خودکار در صفحه کنترل میزبان مجازی متصل می شود. اگر گواهی متصل نیست ، پس باید با ارائه دهنده میزبانی تماس بگیرید و طی چند دقیقه گواهی رایگان برای سایت شما صادر می شود.

بیایید تفاوت های اصلی بین گواهینامه های SSL رایگان و پولی را در جدول خود ذکر کنیم:

SSL رایگان

SSL پولی

تیک بزنید

DV

DV ، OV ، EV

ضمانت پول

خیر

بله

تاریخ صدور

90 روز

1 سال

تمدید خودکار

است

خیر

امکان انتخاب نوع گواهی

خیر

است

چگونه SSL را در سایت نصب کنیم؟ h2>

یک گواهی رایگان در سایت در صفحه کنترل نصب شده است. می توانید آن را نصب کنید طبق دستورالعمل ها .

یا درخواستی را به پشتیبانی فنی ما بنویسید و متخصصان این شرکت بدون در نظر گرفتن میزبان مجازی یا سروری که برای میزبانی سایت خود با ما استفاده می کنید ، SSL را روی سایت شما نصب می کنند. نصب گواهی Lets Encrypt کاملاً رایگان است. نصب گواهینامه بر روی سرور بدون کنترل پنل زمان بیشتری طول خواهد کشید ، زیرا تنظیمات لازم بصورت دستی نوشته شده است.

اگر می خواهید از یکی از تأمین کنندگان شناخته شده گواهی پرداخت شده را در سایتی نصب کنید ، ابتدا باید گواهی را سفارش دهید و هزینه آن را پرداخت کنید. علاوه بر این ، تمام کارهای مربوط به ثبت آن توسط پشتیبانی شرکت انجام می شود و در صورت لزوم ، آن را بر روی دامنه خود نصب می کنید. همچنین می توانید خود گواهینامه را نصب کنید ، در صورت درخواست ما CSR و کلید و همچنین خود گواهی را به شما ارائه می دهیم. پس از نصب گواهی ، باید سایت را به HTTPS هدایت کنید ، در بعضی موارد ، باید پیوندهای سایت را به پروتکل https تغییر دهید. توسعه دهنده منبع شما می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

SSL بخرید

منبع:
https://hyperhost.ua/info/ru/platnyy-vs-besplatnyy-ssl-sertifikat-dlya-sayta

.

دیدگاهتان را بنویسید