چه چیزی است: کوکی ها

کوکی ها پرونده های کوچکی هستند که حاوی داده های ارسال شده توسط یک وب سایت برای ذخیره در مرورگر کاربر است. از کوکی ها به صورت گسترده در وب برای ذخیره اطلاعات و ارائه تجربه مرور شخصی به کاربران استفاده می شود. برخی از موارد معمول استفاده از کوکی ها عبارتند از:

  • اطلاعات ورود به سیستم کاربر را بخاطر بسپارید
  • اطلاعاتی مانند مواردی که کاربر در وب سایت مشاهده کرده است ، مواردی که به سبد خرید اضافه کرده اند ، نام یا آدرس ایمیل مورد استفاده خود را در وب سایت و غیره بخاطر بسپارید
  • برخی از وب سایت های بزرگتر از کوکی ها برای ردیابی کاربران در شبکه وب سایت های خود استفاده می کنند
  • ممکن است تبلیغ کنندگان از کوکی ها برای کسب اطلاعات در مورد رفتارهای مرور کاربر استفاده کنند

بسیاری از وب سایت ها کوکی های شخص ثالث را نیز در مرورگرهای کاربر ذخیره می کنند. این کوکی ها معمولاً توسط اسکریپت های تبلیغاتی شخص ثالث در وب سایت ها تولید می شوند. اکثر وب سایت های معتبر معمولاً دارای خط مشی رازداری و صفحات شرایط خدمات هستند که در آن نحوه بیان را ذکر می کنند. آنها از کوکی ها در وب سایت های خود استفاده می کنند.

هر کاربری می تواند با رفتن به قسمت حریم خصوصی تنظیمات مرورگر خود ، کوکی ها را از مرورگر وب خود حذف کند.

Deleting cookies in Mozilla Firefox web browser

نحوه استفاده وردپرس از کوکی ها h4>

به طور پیش فرض ، وردپرس دو نوع کوکی تولید می کند.

  • کوکی های جلسه
  • کوکی های نظرات

کوکی های جلسه هنگام ورود کاربر به سایت وردپرس تنظیم می شوند. این کوکی ها حاوی جزئیات احراز هویت کاربر و تنظیمات مربوط به منطقه مدیریت رابط کوکی های ورود به سیستم در وردپرس هر 15 روز منقضی می شوند.

وقتی کاربری نظر a > در یک وب سایت دارای وردپرس ، وردپرس به طور خودکار یک کوکی حاوی نام کاربر ، آدرس ایمیل و URL را تنظیم می کند. این کوکی به WordPress اجازه می دهد تا در بازدیدهای بعدی کاربر ، نام کاربری ، ایمیل و URL را به طور خودکار پر کند. کوکی نظر در 347.222 روز یا 30000000 ثانیه منقضی می شود.

نحوه استفاده پلاگین های وردپرس از کوکی ها h4>

وردپرس پلاگین ها ممکن است از اطلاعات ذخیره شده در کوکی های پیش فرض برای ویژگی های شخصی سازی را ارائه دهید. همچنین ممکن است افزونه ها کوکی های خود را ذخیره کنند.

به عنوان مثال ، OptinMonster از کوکی ها برای نشان دادن فرم های optin شخصی شده بر اساس رفتار گذشته کاربر استفاده می کند.

یک افزونه دیگر از کوکی ها استفاده می کند تا کاربران بتوانند عنوان افزودن پست های مورد علاقه در وردپرس.

قوانین جدید حریم خصوصی اتحادیه اروپا به وب سایت ها نیاز دارد تا پنجره بازشو را در وب سایت خود نمایش دهند. ما یک راهنمای گام به گام داریم در نحوه افزودن اخطار کوکی ها در سایت وردپرس شما .

خواندن اضافی h4>

.

دیدگاهتان را بنویسید


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/wekjriusd...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35