افزونه های چندرسانه ای وردپرس (مدیریت شبکه ، انتقال و پشتیبان گیری)

امروزه انجام پشتیبان گیری و مهاجرت با سایت های اصلی وردپرس بسیار ساده است. هزاران آموزش گام به گام در وب و افزونه ها وجود دارد که کل فرآیند را خودکار کرده و آن را سریع و بدون درد می کند.

با این وجود ، وقتی صحبت از تنظیم چند سایت وردپرس می شود ، کارهایی مانند پشتیبان گیری و مهاجرت کمی پیچیده تر هستند. .

این امر عمدتاً به این دلیل است که تنظیمات چند سایته از همان پایگاه داده وردپرس و نصب مشترک برخوردار هستند. بنابراین ، مگر اینکه در حال مهاجرت یا پشتیبان گیری از کل چند سایت باشید ، باید کار را به سطح زیر بخش تقسیم کنید.

یا بدتر ، شاید شما می خواهید یک زیرمجموعه را دوباره به یک نصب معمولی وردپرس تبدیل کنید.

امروز ما چند افزونه چندرسانه ای وردپرس را که توصیه می کنیم با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

آماده هستید؟ بیایید غواصی کنیم!

چالش های تهیه نسخه پشتیبان و مهاجرت به شبکه چندرسانه ای وردپرس h2>

پشتیبان گیری و انتقال از شبکه چند سایته با چند عامل پیچیده است:

  • اگر می خواهید از زیرمجموعه های جداگانه پشتیبان تهیه کنید ، نمی توانید از روش های پشتیبان گیری از یک سایت مستقل .
  • می توانید زیرمجموعه ها را به یک شبکه چند سایته منتقل کنید و از آن خارج شوید ، اما به آسانی مهاجرت سایت های مستقل نیست.
  • همچنین ممکن است متوجه شوید که می خواهید سایت ها را در شبکه خود کپی کنید ، و به طور م effectivelyثر یک سایت را به زیر دامنه منتقل کنید یا زیرشاخه قبل از ایجاد تغییر در آن.
  • تهیه نسخه پشتیبان از سایتهای فرعی منفرد به معنای تنظیم و ذخیره نسخه پشتیبان برای هر زیرپایه جداگانه است. بیشتر افزونه های پشتیبان این کار را نمی کنند. شما باید از افزونه ای استفاده کنید که به طور خاص برای چند سایت وردپرس سازگاری داشته باشد.

پشتیبان گیری و انتقال کل شبکه همانند پشتیبان گیری و مهاجرت از یک سایت واحد : روند فرقی ندارد. اما پشتیبان گیری و مهاجرت از زیر سایت ها در شبکه بسیار پیچیده تر می شود زیرا نحوه ذخیره سازی پرونده ها و داده های زیرمجموعه ها دقیقاً ساده نیست:

آیا پشتیبان گیری و مهاجرت از زیرمجموعه ها به یک شبکه چند سایته غیرممکن است؟ البته اینطور نیست! تعدادی پلاگین برتر وجود دارد که می توانید برای انجام آن و برخی از روش های رایگان استفاده کنید.

در این مقاله ، همه موارد را به شما نشان خواهیم داد تا بتوانید خود از سایتهای خود پشتیبان تهیه و مهاجرت کنید.

نصب و فعال سازی افزونه های چندرسانه ای وردپرس در شبکه وردپرس شما h2>

قبل از ورود به جزئیات استفاده از یک افزونه برای تهیه نسخه پشتیبان یا مهاجرت از زیرمجموعه های شبکه خود ، باید بدانید که پلاگین ها در چند سایت وردپرس چگونه کار می کنند.

هر افزونه فقط یک بار در شبکه شما نصب می شود و فقط سرپرست شبکه می تواند این کار را انجام دهد.

برای نصب یک افزونه ، به مدیر شبکه> افزونه ها> افزودن جدید بروید و افزونه را دقیقاً همانطور که در صورت مدیریت سایت معمولی نصب می کنید ، نصب کنید.

Installing a plugin in Multisite

نصب a پلاگین در چند سایت

تفاوت در نحوه این پلاگین ها را فعال می کنید . پلاگین ها یا می توانند به صورت شبکه فعال شوند ، بنابراین در هر سایت در شبکه فعال هستند یا برای سایت های جداگانه فعال می شوند.

فقط سرپرست شبکه می تواند یک افزونه را فعال کند. سرپرستان سایت می توانند افزونه های جداگانه را در سایت خود فعال کنند ، اما تنها درصورتی که مدیر شبکه اجازه این کار را داده باشد.

به عنوان سرپرست شبکه ، برای ویرایش مجوزهای فعال سازی پلاگین ، به مدیر شبکه> تنظیمات شبکه بروید. به پایین به پایین صفحه بروید و کادر پلاگین ها کنار فعال کردن منوهای مدیریت را علامت بزنید یا علامت آن را بردارید.

Enable plugins for site admins

فعال کردن افزونه ها برای سرپرستان سایت

اگر افزونه ها برای سرپرستان سایت فعال شده باشند ، می توانند به صفحه افزونه ها در سرپرست خود بروند و پلاگین های مورد نیاز را فعال کنند. این مورد را فقط برای همه افزونه ها می توانید خاموش کنید ، نه برای تعداد مشخصی (برخلاف مضامین).

اگر می خواهید افزونه ای برای هر سایت در شبکه فعال شود ، باید آن را از صفحه های مدیر شبکه فعال کنید.

به مدیر شبکه> افزونه ها بروید. افزونه ای را که می خواهید فعال کنید پیدا کنید و روی پیوند فعال سازی شبکه کلیک کنید

Network activating a plugin

شبکه فعال سازی افزونه

افزونه های مهاجرت و پشتیبان گیری ، که به طور کلی در سطح شبکه و نه در سطح سایت کار می کنند ، عالی هستند نمونه هایی از پلاگین ها که باید برای کل شبکه فعال شوند ، زیرا عملکرد آنها در شبکه و نه در سایت های خاص اعمال می شود.

برای غیرفعال کردن پلاگین در شبکه ، کافی است روی پیوند غیرفعال کردن شبکه که پیوند فعال سازی شبکه بود ، کلیک کنید. این تنها درصورتی موجود است که افزونه را برای کل شبکه فعال کرده باشید. اگر این افزونه برای هر سایت خاص فعال شده باشد ، یا سرپرست شبکه یا مدیر سایت می توانند آن را برای هر سایت غیر فعال کنند ، از داخل صفحه های مدیر سایت برای آن سایت.
چندین سایت را از طریق شبکه دستکاری می کند؟ این افزونه ها زندگی شما را بسیار راحت تر می کنند ? برای توییت کلیک کنید

افزونه هایی برای مدیریت شبکه چندرسانه ای وردپرس h2>

چند افزونه وجود دارد که به شما کمک می کند شبکه چند سایت خود را مدیریت کرده و با آن کارایی بیشتری داشته باشید. آنها گاهی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهند که روند تهیه نسخه پشتیبان یا مهاجرت از سایتهای شما را آسانتر می کند.

توجه داشته باشید که همه این پلاگین ها باید فعال شوند زیرا در سطح شبکه کار می کنند.

پیشرفت های چند سایته h3>

Multisite Enhancements WordPress plugin

افزونه چندرسانه ای وردپرس

افزونه Multisite Enhanctions به شما اطلاعات بیشتری در مورد شبکه چند سایته و ابزارهای بیشتری برای کار با شما می دهد. از ویژگی های بسیار مفید این است که توانایی مشاهده پلاگین ها یا مضامین موجود در کدام سایت در شبکه را دارید.

این بدان معنی است که اگر می خواهید از یک سایت شخصی پشتیبان تهیه یا مهاجرت کنید ، خواهید دانست که کدام پلاگین ها و مضامین در آن فعال می شوند. همچنین برای آزمایش مفید است – اگر افزونه ای باعث بروز مشکلاتی در یک سایت در شبکه شما شود ، می دانید به کدام سایت های دیگر نیاز دارید برای آزمایش.

Multisite enhancements - plugins screen

پیشرفت های چندرسانه ای – صفحه پلاگین ها

اضافات نوار ابزار چند سایته h3>

Multisite Toolbar Additions WordPress plugin

افزونه وردپرس Multisite Toolbar Additions

افزونه Multisite Toolbar Additions برخی از میانبرهای سریع را به نوار ابزار WordPress برای سرپرستان شبکه اضافه می کند. p >

در صورت نیاز به انجام کارهایی مانند مدیریت افزونه ها و طرح زمینه ها و پیکربندی تنظیمات بدون کلیک های زیاد ، این می تواند در وقت شما صرفه جویی کند.

Extra toolbar items

موارد اضافی نوار ابزار

تعویض کاربر h3>

User Switching WordPress plugin

افزونه وردپرس سوئیچ کاربر

افزونه User Switching فقط برای چند سایت نیست بلکه به ویژه در شبکه های چند سایته بسیار مفید است زیرا دارای بیشتر نقش های کاربر

. اگر شبکه ای را مدیریت می کنید و می خواهید مشکلی را که یکی از سرپرستان سایت شما با آن روبرو است ، عیب یابی کنید ، به شما امکان می دهد مانند اینکه از ورود به سیستم آنها استفاده می کنید به شبکه دسترسی پیدا کنید.

User Switching - interface

تغییر کاربر – رابط

کافی است به صفحه کاربران بروید ، روی کاربر بروید و روی پیوند تغییر به کلیک کنید. این می تواند باعث صرفه جویی در وقت زیادی برای ورود و خروج مجدد شود و به شما امکان می دهد کاربران شبکه خود را بهتر پشتیبانی کنید.

چند شبکه WP h3>

WP Multi Network WordPress plugin

افزونه وردپرس WP چند شبکه

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که آیا امکان ایجاد یک شبکه چند سایته در یک شبکه چند سایته وجود دارد ، چند شبکه WP پلاگین پاسخ شما را دارد.

هنگام نصب و فعال شدن شبکه ، منوی شبکه های من را به فهرست مدیریت اضافه می کند و به شما امکان می دهد هر یک از سایت های شبکه چند سایت خود را به شبکه ای کاملاً خاص تبدیل کنید ، به این معنی که می توانید داشته باشید دو لایه چند سایت وردپرس.

این امر به ویژه برای مشاغل دارای شبکه چند سایت برای بخش ها یا شرکت های کودک ، که پس از آن قادر به ایجاد شبکه های خود هستند ، بسیار مفید است.

تعویض چند منظوره Langauge

Multisite Language Switcher WordPress plugin

افزونه وردپرس Multisite Language Switcher

اگر از چند سایت وردپرس برای مدیریت شبکه ای از سایتها به زبانهای مختلف استفاده می کنید ، افزونه تعویض زبان چندرسانه ای این کار را آسان تر خواهد کرد.

پشتیبانی چندزبانه به کل شبکه شما ، از جمله زیر دامنه ها و زیر شاخه ها ، اضافه می کند و امکان ترجمه انواع محتوا را فراهم می کند شامل صفحات ، پست ها ، انواع پست های سفارشی و طبقه بندی ها .

پشتیبان گیری یا انتقال کامل یک شبکه چندرسانه ای کامل وردپرس h2>

پشتیبان گیری از کل شبکه در صورتی که مشکلی روی کل نصب وردپرس و نه فقط در یک سایت خاص تأثیر بگذارد ، مفید خواهد بود. اگر سایت های زیادی در شبکه خود دارید ، نمی خواهید مراحل بازیابی هر یک را به صورت جداگانه انجام دهید ، در صورت آسان تر شدن بازیابی کل شبکه.

اگر قصد مهاجرت از سایتهای جداگانه در شبکه خود را دارید ، منطقی است که در صورت بروز مشکل ابتدا از کل شبکه پشتیبان تهیه کنید.

پشتیبان گیری از شبکه چند سایته وردپرس با تهیه نسخه پشتیبان یا انتقال نرم افزار وردپرس تفاوت چندانی ندارد.

اگر با Kinsta هستید ، پشتیبان گیری خودکار ما به شما اطمینان می دهد که بدانید کل هر روز به طور خودکار از شبکه پشتیبان تهیه می شود.

برای دسترسی به نسخه های پشتیبان خود در MyKinsta ، به سایت ها بروید ، بر روی سایت خود کلیک کنید و سپس پشتیبان گیری در منو.

Backups in MyKinsta.

پشتیبان گیری در MyKinsta.

از اینجا ، می توانید به جدیدترین نسخه پشتیبان تهیه از عکس فوری خود دسترسی پیدا کرده و سایت خود را از یکی از اینها بازیابی کنید a > همچنین می توانید یک نسخه پشتیبان تهیه کنید ، که ایده خوبی است قبل از شروع مهاجرت هر سایت به داخل یا خارج از شبکه خود.

اگر پشتیبان گیری از شبکه چند سایته وردپرس خود را به مکانی خارج از سایت ترجیح می دهید ، ما دو گزینه مناسب را ارائه می دهیم.

  1. می توانید روی برگه “بارگیری” کلیک کنید و یک فایل ZIP قابل بارگیری ایجاد کنید حاوی پایگاه داده و پرونده های وردپرسی شما.
  2. می توانید بر روی برگه “External” کلیک کرده و به صورت خودکار هفته ای یا ماهانه پشتیبان گیری از سطل ذخیره سازی Amazon S3 یا Google Cloud Storage را پیکربندی کنید .

اگر با Kinsta نیستید ، باید پشتیبان گیری را با استفاده از یک افزونه پشتیبان تنظیم کنید. راهنمای افزونه های پشتیبان گیری از وردپرس ما را دنبال کنید تا این کار را انجام دهید.

پشتیبان گیری یا مهاجرت از زیر مجموعه های چند سایت h2>

مهاجرت یا پشتیبان گیری از زیرمجموعه های جداگانه با مهاجرت یا پشتیبان گیری از کل شبکه Multisite متفاوت است زیرا فقط باید با داده ها و پرونده هایی که در آن سایت خاص اعمال می شوند کار کنید.

این به معنای مهاجرت یا پشتیبان گیری از موارد زیر است:

  • جداول پایگاه داده مربوط به آن سایت.
  • طرح زمینه و پلاگین های مورد استفاده در آن سایت ، که با مضامین و پلاگین ها برای کل شبکه ذخیره می شوند.
  • آپلودهای آن سایت که در پوشه اختصاصی آنها در wp-content / upload ها ذخیره می شوند.
  • داده های کاربر برای آن سایت که در جداول اصلی wp-users و wp-usermeta برای شبکه ذخیره خواهد شد.

این یک فرایند پیچیده است ، بنابراین اگر می خواهید این کار را با یک پلاگین از طریق صفحه های مدیریت انجام دهید ، باید هزینه یک پلاگین حق بیمه را پرداخت کنید.

با این وجود ، اگر آماده استفاده از خط فرمان یا دنبال کردن روند طولانی تری هستید ، چند روش وجود دارد که می توانید مهاجرت را به صورت رایگان انجام دهید.

3 روش برای پشتیبان گیری و مهاجرت از سایت های چند سایت h2>

سه روش وجود دارد که می توانید برای مهاجرت رایگان به زیرمجموعه ها استفاده کنید. این موارد عبارتند از:

  1. جداول و پرونده های مربوط به پایگاه داده را به صورت دستی انتقال دهید a >.
  2. از یک راه حل شامل استفاده از افزونه های رایگان .
  3. انتقال از خط فرمان را با افزونه MU-Migration .

توجه داشته باشید که نمی توان از این روش ها برای تهیه نسخه پشتیبان استفاده کرد: برای این کار باید از یک افزونه برتر استفاده کنید.

بیایید نگاهی به دو مورد اول بیندازیم!

1 مهاجرت Subsite به صورت دستی h3>

برای انتقال دستی یک زیرمجموعه ، باید:

  1. جداول پایگاه داده را فقط برای آن زیرشاخه صادر کنید. وقتی آنها را به سایت جدید وارد می کنید ، باید پیشوند را در پرونده SQL ویرایش کنید تا نام جدول پایگاه داده را در مکان جدید منعکس کند.
  2. پرونده های بارگذاری را که در wp-content / uploads / sites / X پیدا خواهید کرد ، جایی که X شناسه زیر سایت است ، صادر کنید.
  3. پرونده های تم و پلاگین مورد استفاده در آن زیرشاخه را صادر کنید.

به راحتی نمی توانید سوابق کاربر را از این طریق منتقل کنید و اگر تعداد زیادی کاربر در سایت دارید این روش توصیه نمی شود.

2. افزونه های چندرسانه ای وردپرس برای مهاجرت یا پشتیبان گیری از سایت های h3>

استفاده از یک افزونه اختصاصی تهیه پشتیبان یا انتقال سازگار با چند سایت ، روند کار را بطور چشمگیری تسریع می کند. در اینجا مناسب ترین افزونه ها برای انجام این کار وجود دارد.

WP Migrate DB Pro (و WP Migrate DB Pro Multisite Tools)

پلاگین WP Migrate DB Pro ادعا می کند که به شما در فشار / فشار کمک می کند سایت وردپرس خود را با سهولت ‘. اگر آن را با افزونه WP Migrate DB Pro Multisite Tools ترکیب کنید ، می توانید از آن برای انتقال یک زیرمجموعه به داخل و خارج از شبکه چند سایت استفاده کنید.

به شما امکان می دهد از زیرمجموعه ای (تقریبا) در هر جایگزینی که ممکن است لازم داشته باشید کوچ کنید:

  • یک زیر سایت (از جمله رسانه) را به یک سایت نصب کنید.
  • نصب یک سایت (از جمله رسانه) را به یک زیرمجموعه بکشید.
  • نصب یک سایت (پایگاه داده و رسانه) را به عنوان یک زیر سایت به یک نصب چند سایته فشار دهید
  • نصب یک سایت (پایگاه داده و رسانه) را به عنوان یک زیر سایت در یک نصب چند سایته بکشید
  • داده های زیرمجموعه را به عنوان یک پرونده SQL آماده برای وارد کردن در نصب یک سایت ، صادر کنید.

تنها کاری که اکنون نمی تواند انجام دهد مهاجرت یک زیر سایت از یک شبکه چند سایته به یک شبکه چند سایته دیگر به عنوان یک زیر سایت است. با این حال ، یک راه حل شما وجود دارد می تواند استفاده کند.

بنابراین چه در شبکه خود زیرمجموعه ای دارید که باید به نصب خود منتقل شود یا سایت خارجی دارید که باید آن را به عنوان یک زیرشاخه جدید بکشید ، این افزونه پشتیبان شما است.

Duplicator Pro h4>

افزونه Duplicator Pro برای کمک به شما در تکثیر و مهاجرت سایت های وردپرس طراحی شده است ، اما همچنین با زیرمجموعه های یک شبکه چند سایته کار کنید.

پنج مرحله برای استفاده از افزونه برای انتقال یک زیرمجموعه به یک نصب سایت وجود دارد:

  1. از افزونه برای ایجاد بسته روی دستگاه منبع خود استفاده کنید ، دقیقاً همان کاری که در یک سایت استاندارد واحد انجام می دهید.
  2. نصب / بایگانی را در مکان جدید کپی کرده و پایگاه داده و کاربر خود را ایجاد کنید.
  3. به نصب کننده بروید.
  4. یک لیست کشویی مشاهده خواهید کرد که شامل همه زیر سایت ها در بسته است. یکی را انتخاب کنید و با نصب ادامه دهید.
  5. زیرمجموعه انتخاب شده در مرحله 4 به عنوان یک مستقل جدید نصب می شود.

WPvivid Backup Pro

افزونه WPvivid Backup Pro حق بیمه دیگری است که با چند سایت سازگار است.

این افزونه به شما امکان می دهد با استفاده از مهاجرت دستی ، انتقال خودکار یا انتقال از طریق حافظه از راه دور ، از سایت ها پشتیبان گیری یا مهاجرت کنید. با نسخه برتر می توانید از زیر سایت های شبکه چند سایته خود نسخه پشتیبان تهیه و انتقال دهید.

ManageWP

افزونه ManageWP محدود به پشتیبان گیری و مهاجرت نیست. این شامل طیف وسیعی از ابزارها است که برای کمک به شما در مدیریت سایت خود و به روز نگه داشتن آنها طراحی شده است.

نسخه برتر دارای ابزارهایی است که به شما کمک می کند تا به سرعت یک سایت وردپرس را از جمله سایتهای فرعی در یک شبکه چند سایته منتقل کنید. هر دو نسخه رایگان و حق بیمه شامل ابزار پشتیبان گیری هستند ، اما برای تهیه نسخه پشتیبان از سایت های جداگانه به نسخه برتر نیاز دارید.

هنگام استفاده از ManageWP با زیرمجموعه ها ، باید از هشدارهای زیر آگاه باشید ، که به طور مفصل در مستندات افزونه :

  • هنگام پشتیبان گیری از یک زیر سایت ، از کل شبکه چند سایت پشتیبان تهیه می شود. اما فقط برای آن یک زیرمجموعه هزینه دریافت می شود.
  • اگر می خواهید از یک سایت پشتیبان تهیه کنید ، نیازی به تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت والدین خود ندارید.
  • اگر پشتیبان خود را به مقصد خارجی منتقل کنید ، کل شبکه چند سایت را بارگذاری می کنید. اما این پلاگین دارای سه گزینه بازیابی است که شامل امکان بازیابی فقط زیر سایت انتخاب شده است. پلاگین ها و طرح زمینه ها بازیابی نمی شوند زیرا این موارد در سطح شبکه چند سایته هستند.

تمیز کردن بعد از مهاجرت h3>

هنگامی که یک زیرمجموعه را به یک شبکه چند سایته منتقل کردید یا از آن خارج شدید ، ممکن است نیاز به تمیزکاری داشته باشید.

اگر سایت را از شبکه خود منتقل نکردید و دیگر نیازی به آن ندارید ، حتماً آن را از سایتهای خود حذف کنید.

به مدیر شبکه> سایتها بروید و سایتی را که به آن مهاجرت کرده اید پیدا کنید. روی پیوند حذف در زیر نام سایت کلیک کنید.

خلاصه h2>


اگر از این مقاله لذت بردید ، پس از آن دوست دارید Kinsta’s WordPress platform hosting. وب سایت خود را توربوشارژ کرده و از تیم پیشکسوت وردپرس ما پشتیبانی 24/7 ساعته دریافت کنید. زیرساختهای Google Cloud ما بر مقیاس گذاری خودکار ، عملکرد و امنیت تمرکز دارند. بگذارید تفاوت Kinsta را به شما نشان دهیم! برنامه های ما را بررسی کنید a >

منبع:
https://kinsta.com/blog/wordpress-multisite-plugins/.

دیدگاهتان را بنویسید