نحوه نصب Microsoft Clarity Analytics در وردپرس

اخیراً خواننده ای از ما پرسید که چگونه Microsoft Clarity analytics را در وب سایت وردپرس خود نصب کنیم؟

Microsoft Clarity یک ابزار تجزیه و تحلیل رایگان است که به شما کمک می کند نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما را با ردیابی کلیک ، ردیابی پیمایش و نقشه های حرارتی تجزیه و تحلیل کنید.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه Microsoft Clarity را به راحتی مرحله به مرحله نصب کنید.

Installing Microsoft Clarity Analytics in WordPress

وضوح Microsoft چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟ h4>

Microsoft Clarity یک ابزار تجزیه و تحلیل رایگان برای وب سایت ها است . به شما کمک می کند محبوب ترین صفحات وب سایت خود و نحوه کلیک ، پیمایش و تعامل کاربران با آن صفحات را مشاهده کنید.

مهمترین ویژگی Microsoft Clarity تجسم داده های آنهاست. این شامل ردیابی کلیک ، گزارش های نقشه گرما ، ضبط جلسه و موارد دیگر است.

Heatmaps یک گزارش تصویری از نحوه حرکت کاربران را نشان می دهد ، جایی که کلیک می کنند ، انتخاب می کنند یا پیمایش می کنند.

Heatmap showing user interactions on a website

به طور مشابه ، ضبط های جلسه به شما کمک می کند ببینید که کاربران چگونه محتوای شما را مشاهده می کنند ، در کجا زمان بیشتری را سپری می کنند و چه چیزی آنها را از وب سایت وردپرس .

این اطلاعات به شما کمک می کند تجربه کاربری بهتری را برای کاربران خود ایجاد کنید ، عملکرد را بهبود بخشید و تبدیل فروش را افزایش دهید.

Viewing the Microsoft Clarity analytics dashboard

Microsoft Clarity vs Google Analytics – تفاوت چیست؟ h4>

Google Analytics مقدار بهترین راه حل تجزیه و تحلیل در بازار زیرا بسیاری از ویژگیهای ردیابی عمیق را ارائه می دهد. از طرف دیگر ، Microsoft Clarity بر تجسم تعاملات کاربر با نقشه های حرارتی و ضبط جلسه متمرکز است.

Google Analytics به شما کمک می کند تقریباً هر چیزی را در وب سایت خود ردیابی کنید. همچنین دارای ردیابی تجارت الکترونیکی پیشرفته ، عنوان ردیابی تبدیل ، گزارش های دقیق و غیره

Microsoft Clarity یک بستر جدید است و در حال حاضر جایگزینی برای ویژگی های بسیار برتر Google Analytics نیست. با این وجود ، می توانید از Microsoft Clarity در کنار Google Analytics برای باز کردن قفل ویژگی هایی مانند نقشه های حرارتی و ضبط جلسه بازدیدکننده استفاده کنید زیرا Google هنوز این ویژگی ها را ارائه نمی دهد.

قبل از ویژگی تجزیه و تحلیل مایکروسافت ، بسیاری از دارندگان وب سایت از راه حل های گرمایی مانند Hotjar یا CrazyEgg در کنار Google Analytics استفاده می کنند ، اما اکنون شما یک گزینه رایگان برای این ابزارها دارید.

ما توصیه می کنیم نصب Google Analytics در همه وب سایت های خود. پس از آن ، می توانید برای نصب Microsoft Clarity در وردپرس راهنمای ما را در زیر دنبال کنید.

هر دو بدون تأثیر بر عملکرد وب سایت شما بسیار خوب کار می کنند.

نحوه نصب Microsoft Clarity Analytics در وردپرس h4>

اضافه کردن Microsoft Clarity به هر وب سایتی از جمله > سایت وردپرس . باید برای Microsoft Clarity ثبت نام کنید و سپس یک کد رهگیری به وب سایت خود اضافه کنید.

مرحله به مرحله شما را راهنمایی خواهیم کرد.

ثبت نام برای Microsoft Clarity

ابتدا به وب سایت Microsoft Clarity بروید و بر روی دکمه “شروع” کلیک کنید.

برای ثبت نام به حساب مایکروسافت ، فیس بوک یا Google نیاز دارید.

به محض ثبت نام ، داشبورد Clarity را با یک پنجره بازشو برای افزودن یک پروژه جدید مشاهده خواهید کرد.

پیش بروید و نامی برای پروژه خود وارد کنید. می توانید از نام وب سایت خود استفاده کنید تا به راحتی قابل شناسایی باشد. بعد ، URL وب سایت خود را وارد کنید و یک دسته سایت را انتخاب کنید.

توجه: وضوح نباید توسط وب سایت های مالی ، پزشکی یا مرتبط با دولت استفاده شود.

Setting up a new project in Microsoft Clarity

هنگامی که پروژه جدید خود را ایجاد کردید ، سپس در داشبورد شما لیست می شود.

برای دیدن کد رهگیری که باید در سایت خود اضافه کنید ، باید روی آن کلیک کنید:

Copying the Clarity tracking code

توصیه می کنیم این برگه را باز بگذارید یا کد را در مکانی امن کپی کنید. بعداً در این آموزش به آن نیاز خواهید داشت.

افزودن کد شفافیت مایکروسافت به سایت وردپرس شما

کد رهگیری Micorosoft Clarity باید در تمام صفحات وب سایت وردپرس شما وجود داشته باشد. خوشبختانه یک روش آسان و ایمن برای تحقق آن بدون ویرایش هیچ پرونده وردپرس وجود دارد.

ابتدا باید درج سرصفحه ها و پاورقی ها . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

این افزونه به شما امکان می دهد هر اسکریپتی را از صفحه داشبورد وردپرس خود در هدر یا پاورقی وب سایت خود اضافه کنید (بدون FTP یا cPanel مورد نیاز است).

پس از فعال شدن افزونه ، به صفحه تنظیمات »درج سرصفحه ها و پاورقی ها در منطقه مدیر وردپرس خود بروید.

اکنون ، باید کد Microsoft Clarity را در کادر “Scripts in Header” کپی و پیست کنید.

Adding the Clarity tracking code to your website using the Headers and Footers plugin

فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود ، روی دکمه ذخیره در پایین کلیک کنید.

اکنون این افزونه به طور خودکار کد تجزیه و تحلیل Microsoft Clarity را به تمام صفحات سایت وردپرس شما اضافه می کند ، بنابراین می توانید فعالیت بازدید کنندگان وب سایت را در وب سایت خود ردیابی کنید.

نکته حرفه ای: اگر از افزونه ذخیره وردپرس ، سپس باید حافظه پنهان وردپرس خود را پاک کنید . این مهم است در غیر اینصورت مایکروسافت نمی تواند سایت شما را برای چند ساعت تأیید کند.

استفاده از Microsoft Clarity

هنگامی که کد رهگیری را نصب کردید و حافظه پنهان وردپرس خود را پاک کردید ، سپس مایکروسافت شروع به ضبط داده های جلسه بازدید کنندگان می کند.

با این وجود شما ممکن است 2 ساعت طول بکشد تا بتوانید نتیجه ای را در حساب Clarity خود مشاهده کنید.

به سادگی پس از چند حساب به حساب شفافیت خود وارد شوید ساعت ، و شما باید بتوانید خلاصه فعالیت را در داشبورد خود ببینید.

Viewing the Microsoft Clarity analytics dashboard

مشابه Google analytics ، مایکروسافت به راحتی می تواند محبوب ترین صفحات را در سایت شما مشاهده کند.

همچنین می توانید اطلاعات آماری مفید دیگری مانند درصد جلساتی را که “کلیک های مرده” دارند ، مشاهده کنید. اینها کلیکهایی است که به جایی نمی رسند. به عنوان مثال ، ممکن است کاربران روی تصویری کلیک کنند که فکر می کند دکمه یا پیوند است.

داشبورد همچنین تعداد “بازگشت سریع” را به شما نشان می دهد که وقتی کاربر از صفحه خارج می شود و سپس خیلی سریع به آن بازمی گردد ، رخ می دهد.

همچنین وقتی کاربران بیش از حد انتظار در یک صفحه پیمایش می کنند ، پیمایش بیش از حد را دنبال می کند.

آمار مفید دیگر کلیک های خشمگین است ، زمانی که کاربران به سرعت در همان منطقه کلیک می کنند یا ضربه می زنند. توجه دقیق به این معیارها می تواند به شما کمک کند سایت شما کاربرپسندتر شود.

تب Recordings ضبط جلسات مختلف کاربر را به شما نشان می دهد. شما جزئیات دستگاه ، سیستم عامل و کشور کاربر را دریافت می کنید.

وضوح همچنین به شما تعداد صفحاتی را که بازدید کرده اند ، مدت زمان و زمان جلسه آنها و تعداد کلیکهایی را که به شما می دهد بیان می کند.

Clarity showing the recordings of user sessions

این ضبط ها به شما امکان می دهد ببینید که کجای سایت بر روی سایت شما کلیک می کنند. در این مثال ، کاربر چندین بار روی یک تصویر کلیک کرده است ، شاید انتظار داشته باشد که به یک صفحه لینک شود.

The recorded session shows where clicks were taking place on the website

تب Heatmap نقشه گرمای وب سایت شما را نشان می دهد. این موارد به شما کمک می کنند تا ببینید که بر اساس تعداد افرادی که کلیک می کنند ، کدام بخش ها در سایت شما محبوب هستند. به عنوان مثال ، در این نقشه گرم در سایت آزمایشی ما ، می بینیم که افراد سعی کرده اند روی آدرس ایمیل موجود در صفحه تماس کلیک کنند.

Clarity's heatmap showing clicks on the demo website's contact page

در آینده ، Microsoft Clarity همچنین قصد دارد پیمایش در نقشه های حرارتی را نشان دهد.

افکار نهایی در مورد Microsoft Clarity Analytics Tool

Microsoft Clarity ابزاری جدید برای تجزیه و تحلیل است که دارای برخی ویژگی های زیبا است. اگرچه هیچ جایگزینی برای پلتفرم قدرتمند Google Analytics نیست ، اما قطعاً برخی از ویژگیهای جالب مانند حرارت رایگان و ضبط جلسه را ارائه می دهد.

اغلب دارندگان وب سایت های جدید می خواهند نقشه های حرارتی و ضبط جلسه را ببینند ، اما بودجه خرید راه حل های برتر مانند HotJar یا CrazyEgg را ندارند. خوب ، اکنون می توانید از Microsoft Clarity استفاده کنید.

با استفاده از نقشه های حرارتی و ضبط جلسه ، باید بتوانید وب سایت خود را بهینه کنید یا فروشگاه آنلاین تجربه برای بهبود تجربه کاربر و افزایش فروش.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه Microsoft Clarity Analytics را در وردپرس نصب کنید. همچنین ممکن است بخواهید مقایسه ما را با بهترین سازندگان صفحه وردپرس برای ایجاد طرح بندی های سفارشی بدون هیچ کد ، و انتخاب بهترین خدمات بازاریابی از طریق ایمیل برای رشد تجارت خود.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-install-microsoft-clarity-analytics-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید