وردپرس در مقابل شبح – کدام یک بهتر است؟

آیا به دنبال یک وبلاگ راه اندازی کنید ؟ مطمئن نیستید که باید از Ghost یا WordPress به عنوان بستر وبلاگ نویسی خود استفاده کنید؟ در این مقاله ، ما یک مقایسه دقیق از شبح و وردپرس خواهیم کرد ، نقاط قوت و ضعف را برجسته خواهیم کرد ، بنابراین شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از بسترهای بهتر برای شما در مورد WordPress vs Ghost است.

WordPress vs Ghost

توجه: این مقایسه نسخه میزبان Ghost و WordPress.com نیست. این مقایسه ای است با منبع باز CMS Ghost و WordPress.org

اولین برداشت ها و رابط کاربری h4>

داشبورد Ghost بسیار ساده است و قابل درک است. بعد از ورود به سیستم ، اولین چیزی که مشاهده می کنید جدیدترین محتوای شماست (اگر آن را تازه نصب کرده باشید ، محتوای آزمایشی با شبح همراه است. این منو دارای 3 گزینه ، محتوا ، پست جدید و تنظیمات است. این باعث می شود بلافاصله احساس کنید آماده شده اید که پیش بروید و اولین پست خود را بنویسید.

Ghost admin area

داشبورد WordPress گزینه های بسیار بیشتری دارد و ممکن است برای کاربران جدید کمی ترسناک باشد. شما هنوز هم می توانید به راحتی به ایجاد پست های جدید ، ویرایش محتوا و موارد دیگر بپردازید ، اما رابط کاربری آنقدرها تمیز نیست.

WordPress admin area

به طور کلی داشبورد Ghost کمی تمیزتر به نظر می رسد و ممکن است عادت برای مبتدیان کامل (به استثنای روش نوشتن علامت گذاری) نسبت به WordPress آسان تر باشد ، در حالی که WordPress گزینه ها و انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد.

برنده: شبح

سرعت h4>

مستقیماً خارج از جعبه ، Ghost برای آزمایشات سرعت و بینش صفحه Google کمی بهتر است.

Ghost page speed

با این وجود ، پیشرفت چندانی برای مبتدیان در سرعت بارگیری پس از آن مرحله وجود ندارد. اما با وردپرس ، افزونه های زیادی وجود دارد که می تواند در این زمینه به شما کمک کند. وقتی پلاگین های ذخیره مانند W3 Total Cache ، وردپرس در نهایت از مزیت سرعت برخوردار است.

WordPress after W3 Total Cache

برنده: کراوات

انجمن h4>

بدلیل داشتن پیشکسوت و محبوب تر ، بدیهی است وردپرس دارای جامعه بزرگتر و مستقر تری است. این بدان معنی است که نه تنها می توانید هر کاری را که می خواهید با وردپرس انجام دهید ، شخص دیگری نیز قبلاً آن را انجام داده و یک آموزش در مورد آن نوشته است (نکته: WPBeginner). همچنین بسیار آسان است که به کمک مشکلات شخصی وردپرس از سایر کاربران وردپرس کمک شخصی کنید ، فقط به این دلیل که تعداد بسیار زیادی از آنها وجود دارد.

شبح مقایسه ای دارای انجمن و انجمن های پشتیبانی کمتری است. کاربران اختصاصی وجود دارند که به پاسخگویی به سوالات کمک می کنند و برخی از راهنماهای مربوطه را می نویسند ، اما همان ابر راهنما ، نکته و ایده ای که شما برای وردپرس در اختیار دارید وجود ندارد.

برنده: وردپرس

گزینه های طراحی و چیدمان h4>

مضامین پیش فرض وردپرس و شبح خیلی متفاوت نیستند. ساده ، کاربردی و زیبا

خارج از این مورد ، وردپرس تنوع بسیار بیشتری از Ghost در این بخش دارد. یک محصول جانبی ساده وجود تم های وردپرس بسیار بیشتر از تم های شبح.

یک نکته جالب در مورد بسیاری از مضامین وردپرس این است که شما می توانید بدون نیاز به رمزگذاری سخت ، درجه شگفت انگیزی از کنترل خلاقانه بر طراحی سایت خود داشته باشید. از درون برنامه ساز تم ، اغلب می توانید طرح های رنگی ، پس زمینه ، قلم ها ، اندازه ظرف ها و سایر موارد کوچک و بزرگ را تغییر دهید.

WordPress Theme Customizer

علاوه بر این ، تم ها و افزونه های کشیدن و رها کردن بسیاری برای وردپرس وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها انواع مختلف صفحات ، از نمونه کارها گرفته تا حدود ، تا صفحات فرود را به راحتی ایجاد کنید. برای Ghost شما گزینه های محدودی دارید زیرا بسیار وبلاگ محور است.

با Ghost ، گزینه هایی برای شخصی سازی کد برای سفارشی کردن مضامین وجود دارد ، اما اگر کدی را اصلاً نمی فهمید ، گزینه های شما محدود است.

برنده: وردپرس

انعطاف پذیری h4>

یکی از نقاط اصلی فروش وردپرس انعطاف پذیری آن است. این یک نرم افزار منبع باز است که می توانید تقریباً برای ایجاد هر وب سایتی از آن استفاده کنید.

شما به معنای واقعی هزاران طرح زمینه و پلاگین برای انتخاب دارید. اگر به برخی از قابلیت های پیش فرض وردپرس نیاز دارید ، مطمئناً افزونه ای برای آن وجود دارد. حالت تعمیر و نگهداری ، گالری های متحرک ، حتی فروشگاه های آنلاین کاملاً کاربردی. شما آن را نامگذاری کنید ، وردپرس می تواند این کار را انجام دهد.

اما با شبح ، اوضاع کمی متفاوت است. تیم پشتیبان آن را به طور خاص برای وبلاگ نویسی و فقط وبلاگ نویسی طراحی کردند.

در حالی که مضامین Ghost و برخی از برنامه ها / API ها وجود دارد ، اما آنها واقعاً خیلی دور از آن چیزی نیستند که شما به یک وبلاگ یا وبلاگ نویس کلیشه ای نیاز دارید.

برنده: وردپرس

نتیجه گیری h4>

شبح یک راه حل زیبا است که برای افرادی که می خواهند فقط یک وبلاگ ایجاد کنند بسیار مناسب است.

وردپرس کل این بسته است. دارای مضامین ، افزونه های عالی و انعطاف پذیری بیشتری به شما می دهد.

وقتی همه کارها تمام شد ، این مقایسه به سادگی در مقابل انعطاف پذیری خلاصه می شود.

اگر می خواهید کاری بزرگتر از یک وبلاگ شروع کنید ، یا حداقل این گزینه را دارید که پس از راه اندازی وبلاگ خود را ادامه دهید ، با WordPress همراه شوید.

امیدواریم این مقاله در مقایسه وردپرس و شبح به شما کمک کرده و به تصمیم گیری در مورد انتخاب وب سایت جدید خود برسید. اگر متقاعد شده اید که وردپرس را امتحان کنید ، می توانید از آموزش گام به گام ما در نحوه نصب وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube مشترک شوید برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/opinion/wordpress-vs-ghost-which-is-better/.

دیدگاهتان را بنویسید