نحوه پیگیری تعامل کاربر در وردپرس با Google Analytics

آیا در سایت وردپرس میزان تعامل کاربر را به درستی ردیابی می کنید؟ تعامل کاربر یکی از مهمترین معیارها برای پیگیری است زیرا به شما کمک می کند تا برای رشد برنامه ریزی استراتژیک داشته باشید. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه تعامل کاربر در وردپرس را با Google Analytics ردیابی کنید.

Tracking User Engagement

چرا پیگیری تعامل کاربر با Google Analytics h4>

به طور کلی ، دارندگان وب سایت بازدید و بازدید از صفحه را مهمترین شاخص عملکرد وب سایت خود می دانند. آنها فرض می کنند که ترافیک بیشتر منجر به تبدیل و فروش بیشتر خواهد شد.

اگرچه این درست است ، با پیگیری و بهینه سازی میزان تعامل کاربر می توانید نتایج بهتری نیز بدست آورید.

تعامل کاربران به شما نشان می دهد کاربران هنگام ورود به وب سایت شما چه کاری انجام می دهند. این به شما کمک می کند الگوهای رفتار کاربر بسیار درگیر را شناسایی کنید که منجر به تبدیل و فروش بیشتر می شود.

به عنوان مثال ، ممکن است متوجه شوید که کاربرانی که از یک صفحه خاص بازدید می کنند 10 برابر بیشتر نسبت به بازدیدکنندگان دیگر وب سایت شما خرید می کنند. برای هدایت توجه بیشتر کاربر به آن صفحه می توانید از این بینش استفاده کنید.

برای پیگیری مشارکت کاربر در وب سایت های خود ، از Google Analytics در ترکیب با پلاگین معروف MonsterInsights .

اگر قبلاً در Google Analytics ثبت نام نکرده اید ، می توانید دستورالعمل های راهنمای ما را در نحوه نصب Google Analytics در وردپرس .

در مرحله بعدی ، باید پلاگین MonsterInsights را نصب و فعال کنید. توصیه می کنیم برنامه Pro این افزونه را تهیه کنید.

اکنون اکثر افراد از ما می پرسند که چرا یک پلاگین را نصب می کنید ، در حالی که می توانید اسکریپت Google Analytics را در پایین صفحه وب جایگذاری کنید.

دلیل این است که با چسباندن پیوند در پاورقی ، اطلاعات کلیدی تعامل کاربر را از دست می دهید. شما نمی دانید که کاربران بر روی کدام پیوندهای خروجی کلیک می کنند ، فرمهایی که بیشترین میزان تبدیل را دارند ، کدام محصولات در فروشگاه آنلاین شما بهترین تبدیل را دارند ، کدام پیوندهای تبلیغاتی یا تبلیغات بیشترین کلیک را دارند و غیره.

افزونه MonsterInsights به صورت خودکار همه موارد و موارد دیگر را برای شما مدیریت می کند. این فرآیند چسباندن کد تجزیه و تحلیل مختلف و اسکریپت های ردیابی رویداد را در پاورقی به طور خودکار انجام می دهد ، بنابراین لازم نیست با مشکل کد و پیکربندی کنار بیایید.

پس از نصب Google Analytics با MonsterInsights ، بیایید نگاهی به نحوه ردیابی معیارهای مختلف تعامل کاربر برای سایت خود بیاندازیم.

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر فیلم را دوست ندارید یا به دستورالعمل های بیشتری احتیاج دارید ، به خواندن ادامه دهید.

1 پیگیری محبوب ترین مطالب h4> شما

اولین چیزی که می خواهید بفهمید کدام پست ها و صفحات وبلاگ در بین کاربران شما بیشترین محبوبیت را دارند؟ اینها صفحات و پست های وب سایت شما هستند که بیشترین بازدید را دارند.

کشف اینکه کاربران شما در سایت شما چه چیزهایی را دوست دارند ، می تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی محتوایی را گسترش دهید که در مورد آنچه در حال حاضر کار می کند گسترش یابد.

MonsterInsights آن را بسیار ساده می کند. شما فقط باید از صفحه اطلاعات آماری »گزارشات در منطقه مدیر وردپرس خود بازدید کنید.

محبوب ترین مطالب خود را در بخش “پست ها و صفحه های برتر” پیدا خواهید کرد.

Most popular content

در کنار آن ، منابع برتر ترافیک خود را نیز مشاهده خواهید کرد. این به شما ایده کلی می دهد که ترافیک شما از کجا ناشی می شود.

در بیشتر وب سایت ها ، 90٪ از بازدید آنها به 10٪ از صفحات برتر می رسد. هنگامی که این صفحات برتر را پیدا کردید ، می توانید با افزودن ارتقا محتوا یا آهن ربا های هدایت شده بر روی این پست ها.

در می یابیم که با افزودن به روزرسانی های محتوا ، می توانید به افزایش 845٪ تبدیل خود کمک کنید. سید بلخی بنیانگذار ما دارای یک پست وبلاگ است که با نتایج مطالعه موردی .

2. نحوه تعامل کاربران با فرم ها در وب سایت شما h4> را پیگیری کنید

اکثر وب سایت ها به فرم های تماس برای جمع آوری راهنمای کاربر و بازخورد شما. متأسفانه اکثر افزونه های فرم تماس ، داده های دقیق ردیابی و تبدیل را به شما نمی دهند.

MonsterInsights به شما امکان می دهد از ویژگی ردیابی رویدادهای Google Analytics استفاده کنید تا ببینید چند بار فرم های شما مشاهده و ارسال می شوند.

برای فعال کردن ردیابی فرم ها ، باید به صفحه Insights »Addons بروید. در این صفحه ، باید افزونه Forms را نصب و فعال کنید.

Install Forms Addon for MonsterInsights

هنگامی که افزونه فرم ها را فعال کردید ، MonsterInsights به طور خودکار ردیابی همه فرم ها را در وب سایت شما آغاز می کند.

به طور خودکار با افزونه های فرم تماس معروف مانند WPForms ، فرم های نینجا a > ، قابل توجه ، و دیگران. MonsterInsights همچنین فرم نظرات وب سایت شما را پیگیری می کند ، فرم های ثبت نام کاربر و موارد دیگر.

برای دیدن نحوه عملکرد فرم های خود ، باید از حساب Google Analytics خود بازدید کنید. در داشبورد Google Analytics ، روی صفحه رفتار »رویدادها» نمای کلی کلیک کنید و سپس در بخش «رویداد» روی «فرم» کلیک کنید.

Form tracking in Google Analytics

بعد ، باید روی “برچسب رویداد” کلیک کنید تا آمار مربوط به فرم های مختلف را در وب سایت خود ببینید.

Sort by form label

از آنجا می توانید روی هر فرم کلیک کنید تا برداشت ها و تبدیل های خود را ببینید.

Form impressions and conversions

3 ردیابی فروشگاه های تجارت الکترونیکی در Google Analytics

Google Analytics ویژگی های زیادی را به طور خاص برای وب سایت های تجارت الکترونیک . با این حال این ویژگی ها به طور پیش فرض روشن نیستند و اکثر کاربران حتی نمی دانند که این ویژگی ها وجود دارد.

ردیابی تجارت الکترونیکی پیشرفته به شما امکان می دهد رفتار خرید ، رفتار تسویه حساب ، عملکرد لیست محصولات ، عملکرد فروش و موارد دیگر را مشاهده کنید. بهترین قسمت این است که می توانید برای جمع آوری بینش بهتر ، این داده ها را با ترافیک کلی وب سایت خود ترکیب کنید.

ردیابی تجارت الکترونیکی MonsterInsights برای وردپرس با داده های WooCommerce و بارگیری آسان دیجیتال .

ابتدا باید ردیابی تجارت الکترونیکی را در Google Analytics فعال کنید. به حساب Google Analytics خود بروید و به صفحه مدیر بروید.

Google Analytics admin

بعد ، باید روی “تنظیمات تجارت الکترونیکی” کلیک کنید.

Ecommerce settings

اکنون برای روشن کردن ، روی نوار لغزنده در مرحله اول ، فعال کردن تجارت الکترونیکی کلیک کنید. برای ادامه باید روی دکمه مرحله بعدی کلیک کنید.

Enable eCommerce tracking

همچنین توصیه می کنیم تنظیمات تجارت الکترونیک پیشرفته را روشن کنید.

Enhanced ecommerce

پس از پایان کار ، برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه ارسال کلیک کنید.

بعد ، باید به قسمت مدیریت وردپرس خود بروید. به صفحه Insights »Addons بروید و« Ecommerce Addon »را نصب و فعال کنید.

MonsterInsights ecommerce addon

بعد از آن می توانید به صفحه Insights »تنظیمات بروید و روی برگه ردیابی کلیک کنید. برای ادامه ، بر روی بخش تجارت الکترونیکی کلیک کنید.

Enhanced eCommerce tracking

در این برگه ، باید کادر کنار “Use Enhanced eCommerce” را علامت بزنید و سپس برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

برای مشاهده گزارشات ردیابی تجارت الکترونیکی خود ، باید از حساب Google Analytics خود بازدید کرده و به صفحه Conversions »Ecommerce بروید.

Ecommerce tracking

در اینجا چند گزارش قدرتمند است که با فعال کردن ردیابی تجارت الکترونیکی پیشرفته در فروشگاه خود دریافت می کنید:

  • رفتار خرید
  • رفتار پرداخت
  • عملکرد لیست محصولات
  • عملکرد فروش

برای جزئیات بیشتر در مورد هر یک از این گزارشات ، به این مقاله در مورد اضافه کردن تجارت الکترونیکی پیشرفته Google Analytics به وب سایت شما .

4. افرادی که روی تبلیغات شما کلیک می کنند را با Google Analytics پیگیری کنید h4>

بسیاری از وب سایت ها به به تبلیغات اعتماد می کنند ضمن ایجاد محتوای مفید ، به صورت آنلاین درآمد کسب کنید . سیستم عامل های تبلیغاتی مانند Google AdSense ارائه می دهند برخی از گزارشات مربوط به نمایش آگهی ها و کلیک ها.

با این حال ، با استفاده از MonsterInsights و Google Analytics می توانید نحوه تعامل کاربران با تبلیغات در سایت خود را ببینید. شما قادر خواهید بود:

  • پیگیری کنید که هر تبلیغ چند کلیک دریافت می کند
  • ببینید کدام مخاطب مخاطب شما را نادیده می گیرد
  • موثرترین محل تبلیغات را شناسایی کنید
  • و بیشتر…

ابتدا باید به صفحه Insights »Addons در سایت وردپرس خود مراجعه کنید. اکنون افزونه ‘Ads Tracking’ را نصب و فعال کنید.

Ads tracking addon

در مرحله بعدی ، باید Google Analytics را در حساب Google Adsense خود ادغام کنید.

به داشبورد Google Analytics خود بروید و بر روی دکمه “مدیر” واقع در گوشه پایین سمت راست صفحه کلیک کنید.

Switch to the Google Analytics Admin section

در صفحه مدیر ، روی “پیوند AdSense” در زیر ستون ویژگی کلیک کنید.

Linking AdSense

بعد ، باید روی دکمه + پیوند جدید AdSense کلیک کنید و سپس ویژگی AdSense را که می خواهید با ویژگی Analytics خود پیوند دهید ، انتخاب کنید.

Select and link AdSense property

بعد از آن ، روی دکمه ادامه کلیک کنید تا به جلو بروید.

در مرحله بعدی ، باید نمای Analytics را که می خواهید داده های AdSense شما در آن موجود باشد ، انتخاب کنید. پس از انتخاب آن گزینه Enable Link را انتخاب کرده و سپس Done را کلیک کنید.

Adsense link setup

بعد از اینکه همه موارد را در Google Analytics پیکربندی کردید ، باید به سایت WordPress خود مراجعه کرده و به صفحه Insights »Settings بروید. به برگه «ردیابی» بروید و سپس روی بخش تبلیغات کلیک کنید.

شما باید ردیابی Google Adsense را در MonsterInsights فعال کنید.

Enable Adsense tracking in Google Analytics with MonsterInsights

برای مشاهده گزارشات عملکرد AdSense خود ، به حساب Google Analytics خود بروید و از صفحه Behavior »Publisher بازدید کنید.

Adsense reports

گزارش اجمالی ، خلاصه ای از سطح بالا از معیارهای اصلی AdSense را به شما ارائه می دهد. همچنین می توانید گزارش Publisher Pages و Publisher Referrers را در Google Analytics پیدا کنید.

5. پیگیری پیوندهای وابسته شما در Google Analytics

بیشترین بازاریاب های وابسته استفاده می کنند plugins to مدیریت و پوشاندن پیوندهای وابسته . این باعث می شود لینک های وابسته شما کاربر پسندتر به نظر برسند. در اینجا مثالی از لینک وابسته پنهان وجود دارد:

http://example.com/recommends/product-name/

MonsterInsights به شما امکان می دهد آن پیوندهای وابسته را در Google Analytics ردیابی کنید. این به شما کمک می کند بفهمید کدام محصولات شرکت های وابسته عملکرد خوبی دارند ، از چه صفحاتی درآمد بیشتری از شرکت های وابسته ایجاد می شود و موارد دیگر.

برای فعال کردن ردیابی پیوند وابسته ، باید به صفحه Insights »تنظیمات بروید. به برگه ردیابی بروید و سپس روی قسمت “پیوندهای وابسته” کلیک کنید.

Affiliate link tracking in MonsterInsights

ابتدا باید حلزونی را که برای پیوندهای وابسته خود استفاده می کنید وارد کنید. پس از آن ، باید برچسبی را که می خواهید برای آن پیوندها در گزارشات Google Analytics خود استفاده کنید ، ارائه دهید.

برای ذخیره تنظیمات ، روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

MonsterInsights به شما امکان می دهد کلیک های وابسته را به عنوان رویدادها در Google Analytics ردیابی کنید.

برای یافتن یک نمای کلی از گزارش کلیک پیوند وابسته ، می توانید به صفحه رفتار »رویدادها» نمای کلی بروید. کلیک های پیوند وابسته شما با برچسبی که قبلاً انتخاب کرده اید نشان داده می شود.

Affiliate link reports

برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای ما در نحوه پیگیری پیوندهای خروجی در وردپرس .

توجه: اکثر افزونه های وابسته وردپرس ممکن است قول دهند که آمار پیوند را به شما ارائه دهند. ما دریافتیم که بسیاری از این آمارها بسیار نادرست هستند زیرا بیشتر ردیابی تجزیه و تحلیل های مبتنی بر وردپرس به دلیل ذخیره سازی ، قطع می شود. Google Analytics تنها راه برای ردیابی درست تجزیه و تحلیل است.

6. پیگیری نرخ گزاف در Google Analytics

نرخ گزاف گویی درصد کاربرانی است که در وب سایت شما قرار می گیرند و تصمیم می گیرند بدون رفتن به صفحه دوم از آنجا خارج شوند.

برای بررسی میزان جستجوی وب سایت خود ، باید به داشبورد Google Analytics خود وارد شوید و سپس به صفحه مخاطب »نمای کلی بروید.

Checking bounce rate in Google Analytics

آیا می خواهید نرخ گزاف یک صفحه را ببینید؟ برای دیدن همه صفحات وب سایت خود به رفتار »محتوای سایت» همه صفحات بروید.

Checking bounce rate for individual pages

می توانید صفحات را با نرخ جستجوی بالاتر یا پایین مرتب کنید تا ببینید کدام صفحات کار نمی کنند.

نرخ پرش بالاتر نشان می دهد که شما قادر به متقاعد کردن کاربر برای بازدید از صفحات دیگر نیستید. کاربران می توانند با کلیک کردن روی دکمه برگشت در مرورگر خود ، کلیک روی پیوند خروجی یا بستن پنجره ، وب سایت شما را ترک کنند.

نرخ گزاف گویی کاملا طبیعی است. با این وجود نرخ های جستجوی بالاتر نشان می دهد که وب سایت شما در تجربه کاربر تأثیرگذار بوده و باعث کم شدن میزان تبدیل / تعامل شده است.

نرخ پرش قابل قبول برای وب سایت شما چقدر باید باشد؟

در اینجا یک تجزیه کلی از نرخ گزاف گویی از خوب به بد وجود دارد.

نرخ بازگشت عالی بین 30 تا 50 درصد است. با این حال ، بیشتر وب سایت ها بین 50 تا 70 درصد نرخ پرش دارند که میانگین قابل قبولی است. نرخ گزاف گویی بالاتر از 70٪ برای اکثر وب سایت ها ضعیف تلقی می شود.

همه وب سایت ها یکسان نیستند و این بدان معناست که نرخ گزاف گویی متوسط ​​بسته به نوع مختلف وب سایت ها متفاوت است.

برای مشاهده نرخ متوسط ​​گزاف گویی توسط صنعت ، به نمودار زیر نگاهی بیندازید:

Bounce rate average by industry

برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع ، به این مقاله با نکاتی برای کاهش نرخ پرش در وب سایت خود.

7. مدت زمان پیگیری در وب سایت شما h4>

شاخص دیگری که میزان تعامل کاربر را نشان می دهد مدت زمان جلسه یا زمانی است که کاربران در سایت شما می گذرانند.

اگر کاربران سایت شما را بدون صرف وقت کافی برای بررسی سایت رها می کنند ، مشکلی وجود دارد که باید برطرف شود.

Google Analytics می تواند میانگین زمانی را که کاربران در هر جلسه در سایت شما می گذرانند ، نشان دهد. کافی است به صفحه مخاطب »نمای کلی بروید و آن را در میان سایر آمار مشاهده خواهید کرد.

Average time spend per session

همچنین می تواند به شما نشان دهد که کاربران چه مدت هنگام مشاهده صفحات منفرد صرف می کنند. با مراجعه به صفحه رفتار »محتوای سایت» همه صفحات در Google Analytics می توانید آن را بررسی کنید.

Time spent on individual pages

برای یادگیری نحوه بهبود مدت زمان جلسه ، به این مقاله نگاهی بیندازید و نکات کاربردی را به افزایش زمان کاربران در وب سایت شما .

8. پیگیری بازدیدهای صفحه در هر بازدید با Google Analytics

بازدید از صفحه در هر بازدید ، شاخص عالی دیگری برای میزان اشتغال کاربران شما است. بازدیدهای صفحه بیشتر در هر جلسه همچنین باعث می شود که کاربران در سایت شما به سر می برند و میزان گزاف گویی را کاهش می دهد.

Google Analytics کل بازدیدهای صفحه را برای یک دوره مشخص در صفحه مخاطب »نمای کلی به شما نشان می دهد. با این حال ، برای پیگیری مشارکت کاربر ، می خواهید بازدیدهای صفحه را در هر جلسه مشاهده کنید.

Tracking page views in Google Analytics

همچنین می توانید بازدید از صفحه در هر جلسه را بر اساس منبع و کانال با مراجعه به صفحه اکتساب »همه ترافیک» کانال ها

Pages per session by channel

این به شما کمک می کند ببینید کدام کانال های ترافیکی بهترین گزینه را برای وب سایت شما تبدیل می کنند ، بنابراین می توانید تلاش خود را بر روی مناطقی متمرکز کنید که در حقیقت نتایج رانندگی دارند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا تعامل کاربر در وردپرس را با Google Analytics پیگیری کنید. همچنین ممکن است بخواهید قدم به قدم نهایی ما را مشاهده کنید راهنمای SEO وردپرس و راهنمای بازاریابی ایمیل 101 برای مبتدیان.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-track-user-engagement-in-wordpress-with-google-analytics/.

دیدگاهتان را بنویسید