چگونه URL های سایت وردپرس خود را تغییر دهیم (مرحله به مرحله)

آیا لازم است URL وردپرس خود را تغییر دهید؟ خواه از HTTP به HTTP منتقل شوید ، نام دامنه خود را تغییر دهید ، از سرور محلی به سایت زنده مهاجرت کنید یا به یک دامنه فرعی منتقل شوید ، باید بدانید که چگونه URL سایت وردپرس خود را تغییر دهید.

آدرس وردپرس و آدرس سایت زمینه های بسیار مهمی هستند زیرا به آدرس وب سایت شما در اینترنت و محل پرونده های وب سایت شما مراجعه می کنند.

در این مقاله ، ما چهار روش مختلف برای به راحتی تغییر URL URL سایت وردپرس (گام به گام) به اشتراک خواهیم گذاشت. این راهنما به ویژه هنگامی که رفع خطاهای رایج وردپرس یا انتقال سایت وردپرس .

Easily change your WordPress site URLs

چرا URL های سایت وردپرس را تغییر دهیم؟ h4>

دلایل زیادی وجود دارد که شما ممکن است نیاز داشته باشید یا بخواهید URL وردپرس خود را تغییر دهید. به عنوان مثال:

جدا از این ، در صورت مشاهده خطای بیش از حد تغییر مسیر در وردپرس یا هنگام عیب یابی خطای وردپرس دیگر.

آدرس وردپرس در مقابل آدرس سایت h4>

هنگام تغییر URL سایت وردپرس ، باید دو تنظیم جداگانه را به روز کنید: آدرس وردپرس و آدرس سایت.

این ممکن است برای بسیاری از مبتدیان گیج کننده باشد زیرا آنها نمی دانند چه تفاوتی بین این دو تنظیم وجود دارد.

آدرس وردپرس شما (URL) آدرسی است که در آن پرونده ها و پوشه های وردپرس از جمله صفحات سرپرست ، پرونده های رسانه ای ، پلاگین ها ، مضامین و غیره در آن ذخیره می شود.

آدرس سایت شما (URL) در وردپرس بخشی است که وب سایت شما با آن روبرو است. این همان چیزی است که بازدید کنندگان شما برای رسیدن به وب سایت شما تایپ می کنند. این پیوندی است که شما روی کارتهای بازرگانی خود قرار داده اید.

برای اکثر کاربران ، آدرس وردپرس و URL آدرس سایت دقیقاً همان پیوند است.

با این وجود در برخی موارد ، شرکت های بزرگ ممکن است روش 1. URL های سایت وردپرس را از Admin Area تغییر دهید h4>

این روش ساده ترین روش است. اگر می توانید از قبل به قسمت مدیریت وردپرس دسترسی پیدا کنید ، توصیه می کنیم از این روش استفاده کنید.

به سادگی به وب سایت وردپرس خود وارد شوید و به صفحه تنظیمات »عمومی بروید. از اینجا می توانید URL های سایت وردپرس را در گزینه های “آدرس وردپرس” و “آدرس سایت” تغییر دهید.

Change WordPress site URLs in the admin area

آدرس وردپرس و آدرس سایت معمولاً همان آدرس هستند.

فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید. اکنون می توانید به وب سایت خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید همه چیز درست کار می کند.

روش 2. URL های سایت وردپرس را با استفاده از فایل توابع.php تغییر دهید h4>

این روش برای کاربرانی که نمی توانند به قسمت مدیریت وب سایت وردپرس خود دسترسی پیدا کنند ، توصیه می شود.

به سادگی به سایت وردپرس خود متصل شوید با استفاده از سرویس گیرنده FTP و به / wp-content / themes / your-theme-folder / بروید.

Edit WordPress functions file

از اینجا باید پرونده توابع.php را پیدا کرده و ویرایش کنید آن را با استفاده از یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad یا TextEdit.

بعد ، باید کد زیر را در پایین اضافه کنید:

update_option ('siteurl'، 'https://example.com')؛
update_option ('خانه' ، 'https://example.com')؛

فراموش نکنید که https://example.com را با URL های سایت خود جایگزین کنید. اکنون می توانید تغییرات خود را ذخیره کرده و فایل را با استفاده از FTP به میزبانی وب سایت خود بارگذاری کنید.

اکنون می توانید به وب سایت خود مراجعه کنید تا ببینید همه چیز به حالت عادی برگشته است.

مزیت این روش این است که URL های سایت را در پایگاه داده به روز می کند. وردپرس هر بار که فایل توابع شما بارگیری می شود ، گزینه پایگاه داده را برای URL های سایت به روز می کند.

هنگامی که همه چیز به حالت عادی بازگشت ، فراموش نکنید که دو خط کد را از پرونده توابع وردپرس خود حذف کنید.

روش 3. URL های سایت وردپرس را با استفاده از پرونده wp-config.php تغییر دهید h4>

این روش فقط درصورتی توصیه می شود که مطمئن نیستید کدام قالب وردپرس را باید ویرایش کنید یا نمی توانید فایل functions.php را پیدا کنید.

برای این روش ، URL های سایت را به پرونده پیکربندی وردپرس خود با نام wp-config.php اضافه می کنید. این فایل در پوشه اصلی وب سایت شما قرار دارد و شامل تنظیمات مهم وردپرس است.

به سادگی با استفاده از سرویس گیرنده FTP به وب سایت خود متصل شوید و پرونده wp-config را ویرایش کنید . شما باید کد زیر را دقیقاً بالای خطی که می گوید اضافه کنید ‘این همه ، ویرایش را متوقف کنید! انتشارات مبارک ‘.

define ('WP_HOME'، 'https://example.com')؛
define ('WP_SITEURL'، 'https://example.com')؛

فراموش نکنید که https://example.com را با نام دامنه خود جایگزین کنید.

اکنون می توانید تغییرات خود را ذخیره کرده و دوباره در سرور خود بارگذاری کنید. پس از آن ، به وب سایت خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید همه چیز خوب کار می کند.

روش 4. URL های سایت WordPress را در پایگاه داده با استفاده از phpMyAdmin تغییر دهید h4>

روش دیگر برای به روزرسانی URL سایت وردپرس تغییر مستقیم آنها در پایگاه داده وردپرس است.

ابتدا باید پشتیبان گیری پایگاه داده وردپرس را انجام دهید . این مرحله واقعاً مهم است و به شما کمک خواهد کرد در صورت بروز هرگونه مشکل ، تغییرات پایگاه داده را لغو کنید.

بعد از آن ، باید به داشبورد حساب میزبانی وب خود بروید و روی نماد phpMyAdmin در بخش پایگاه داده کلیک کنید.

توجه: عکس صفحه ما از Bluehost است اما اکثر موارد دیگر شرکت های میزبان وردپرس همچنین توانایی برای شما می توانید تنظیمات پایگاه داده را ویرایش کنید.

phpMyAdmin

وقتی روی پیوند کلیک کنید ، برنامه phpMyAdmin راه اندازی می شود که یک رابط تحت وب برای ویرایش پایگاه داده MySQL فراهم می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن ، به راهنمای ما در مورد نحوه مدیریت پایگاه داده وردپرس با phpMyAdmin

در داخل رابط phpMyAdmin ، باید از ستون سمت چپ بر روی پایگاه داده وردپرس خود کلیک کنید. این برنامه اکنون جداول درون پایگاه داده وردپرس شما را نمایش می دهد.

Edit options table

بعد ، باید به پایین به جدول گزینه ها بروید. به طور پیش فرض پیشوند پایگاه داده wp_ است اما از آنجا که می توانید تغییر پیشوند پایگاه داده وردپرس ، ممکن است تصویر صفحه شما پیشوند دیگری داشته باشد.

PhpMyAdmin اکنون ردیف های داخل جدول گزینه ها را نمایش می دهد. شما باید ردیف هایی را انتخاب کنید که option_name در سایت و صفحه اصلی باشد.

Edit siteurl and home values

بعد ، بر روی نماد مداد در سمت چپ کلیک کنید تا هر سطر را ویرایش کنید و قسمت option_value را به URL سایت جدید تغییر دهید. پس از آن ، بر روی دکمه کوچک Go در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید تا تغییرات پایگاه داده شما ذخیره شود.

Edit option_value

اکنون می توانید به وب سایت خود مراجعه کنید تا ببینید آیا همه چیز خوب کار می کند یا خیر.

س Quesالات متداول (سQالات متداول) h4>

در طول سالها ما به صدها هزار کاربر کمک کرده ایم یک وب سایت وردپرس ایجاد کنید ، یک وبلاگ راه اندازی کنید ، یا یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید . در این زمان ، ما به س questionsالات مختلف مربوط به تغییر URL وردپرس پاسخ داده ایم. در زیر برخی از سوالات متداول آورده شده است.

چرا قسمتهای آدرس وردپرس و آدرس سایت من خاکستری شده اند؟

اگر آدرس وردپرس (URL) در صفحه تنظیمات منطقه مدیر شما خاکستری شده باشد ، به این معنی است که URL ها در فایل wp-config.php رمزگذاری شده اند.

WordPress Address URL Greyed Out

برای تغییر URL وردپرس خود ، برای ویرایش فایل wp-config.php و تغییر URL بر اساس آن ، باید روش 3 را در مقاله ما دنبال کنید.

چگونه وردپرس را پس از تغییر آدرس url در تنظیمات بازیابی کنیم؟

گاهی اوقات کاربران غیرفنی می توانند به طور تصادفی URL وردپرس و تنظیمات آدرس سایت را از قسمت مدیر وردپرس تغییر دهند. برای بازیابی از آن ، باید راهنمای ما را در بالا دنبال کنید تا URL های وردپرس را با استفاده از توابع.php ، wp-config یا پایگاه داده تغییر دهید.

آیا افزونه URL تغییر وردپرس وجود دارد که بتواند URL ها را در همه پست های وبلاگ ، صفحات و سایر مناطق محتوای به روز کند؟

بله ، می توانید از Velvet Blues Update URLs یا جایگزین کردن جستجوی بهتر .

هنگامی که URL وردپرس خود را تغییر می دهید ، به روشی برای به روزرسانی انبوه پیوندها از طریق پست های وردپرس ، صفحات و سایر مناطق موجود در پایگاه داده خود نیاز خواهید داشت. افزونه های فوق العاده باعث صرفه جویی در وقت می شوند.

گذشته از استفاده از آنها برای به روزرسانی URL هنگام جابجایی وب سایت ها ، ما همچنین از آنها برای مهاجرت های مختلف سیستم عامل مانند انتقال از WordPress.com به WordPress.org a > ، Blogger به WordPress ، Weebly به WordPress و غیره

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا به راحتی URL های سایت وردپرس را تغییر دهید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در باید دارای افزونه های وردپرس باشد ، و نحوه سرعت بخشیدن به وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-change-your-wordpress-site-urls-step-by-step/.

دیدگاهتان را بنویسید