چگونه وبلاگ بلاگر دامنه سفارشی را به وردپرس منتقل کنیم (به روز شده)

آیا می خواهید وبلاگ Blogger دامنه سفارشی خود را به وردپرس منتقل کنید؟ Blogger یک بستر وبلاگ نویسی رایگان که مدتهاست وجود دارد.

به طور معمول ، یک وبلاگ رایگان در Blogger دارای blogspot.com در آدرس وب سایت خود است. به عنوان مثال ، myblog.blogspot.com.

در اصلی آموزش انتقال Blogger به وردپرس ، یکی از خوانندگان ما از ما درخواست راهنمایی گام به گام در مورد انتقال وب سایت وبلاگ نویس دامنه سفارشی به وردپرس را کرده است.

به این دلیل که Blogger همچنین به کاربران امکان می دهد نام دامنه های سفارشی را به وبلاگ های خود مانند myblog.com متصل کنند.

اگر یک وبلاگ Blogger دامنه سفارشی دارید و می خواهید آن را به وردپرس منتقل کنید ، پس این آموزش برای شما مناسب است.

در این راهنمای گام به گام ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک وبلاگ دامنه سفارشی را به راحتی از Blogger به WordPress منتقل کنید.

Moving custom domain Blogger blog to WordPress

توجه: اگر به دنبال انتقال یک وبلاگ زیر دامنه Blogger عادی به وردپرس هستید ، راهنمای ما را در نحوه تغییر وضعیت از Blogger به WordPress a >.

در زیر مراحلی که برای کمک به شما در انتقال وبلاگ دامنه سفارشی خود از Blogger به وردپرس شرح خواهیم داد ، آورده شده است

  1. شروع کار
  2. تنظیمات DNS را تغییر دهید
  3. حذف هدایت دامنه
  4. نصب وردپرس
  5. صادر کردن محتوا از Blogger
  6. وارد کردن محتوا در وردپرس
  7. پیوندهای ثابت را تنظیم کنید
  8. فیدهای Blogger را به وردپرس هدایت کنید
  9. سفارشی سازی وردپرس
  10. گسترش سایت وردپرس خود

مرحله 1: شروع کار h4>

قبل از شروع ، لازم به ذکر است که این راهنما برای وبلاگ وردپرس است که خود میزبان آن است. به راهنمای ما درباره تفاوت بین سایت WordPress.org در مقابل وبلاگ WordPress.com خود میزبان .

برای شروع به یک میزبان وردپرس برای راه اندازی وب سایت وردپرس میزبان خود.

ما Bluehost را توصیه می کنیم زیرا اینها هستند یک شرکت میزبانی وردپرس که به طور رسمی توصیه می شود و به کاربران WPBeginner 60٪ تخفیف ویژه + دامنه رایگان و SSL می دهند.

اساساً می توانید با پرداخت 2.75 دلار در ماه شروع کنید.

to برای ادعا اینجا را کلیک کنید این پیشنهاد اختصاصی Bluehost ←

اگر می خواهید گزینه Bluehost ، سپس نگاهی به محل سایت آنها همچنین پیشنهاد ویژه ای برای کاربران WPBeginner دارند.

مرحله 2: تنظیمات DNS را تغییر دهید h4>

بلاگر به شما امکان می دهد از هر نام دامنه ثبت شده توسط شخص ثالث استفاده کنید. کاربران مستقر در ایالات متحده همچنین می توانند از دامنه ثبت شده در Google Domains استفاده کنند.

هنگامی که برای اولین بار دامنه را به وبلاگ Blogger خود نشان می دهید ، از شما خواسته شد که سوابق CNAME و A را به تنظیمات DNS دامنه خود اضافه کنید.

این سوابق نام دامنه به مرورگرها کمک می کند تا هنگام ورود نام دامنه به کاربران ، تصمیم بگیرند کجا را راهنمایی کنند. به راهنمای ما در نام دامنه ها و نحوه کار آنها )

شما باید آن سوابق قدیمی را حذف کرده و تنظیمات DNS میزبان وردپرس خود را اضافه کنید.

می توانید تنظیمات DNS مورد نیاز شرکت میزبان وردپرس خود را از طریق مستندات یا وب سایت های پشتیبانی دریافت کنید. یک نام سرور DNS معمولی چیزی شبیه به این است:

NS1.Bluehost.com
NS2.Bluehost.com

در این راهنما ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه تنظیمات DNS را در Godaddy به روز کنید. با این حال تنظیمات اساسی در همه موارد یکسان است ثبت کنندگان دامنه محبوب .

تغییر تنظیمات DNS در GoDaddy

شما باید وارد Godaddy حساب و بر روی دکمه مدیریت در کنار دامنه ها کلیک کنید. بعد از آن باید روی نماد چرخ دنده در کنار دامنه خود کلیک کنید و سپس مدیریت DNS را انتخاب کنید.

Launch DNS management in GoDaddy

صفحه اطلاعات دامنه خود را مشاهده خواهید کرد. در مرحله بعدی ، باید روی DNS Zone File کلیک کنید. این جایی است که تمام سوابق سطح DNS برای دامنه شما ذخیره می شود.

Edit DNS zone file in GoDaddy

در صفحه پرونده DNS Zone ، باید نام مستعار A record و CNAME را که برای وبلاگ Blogger خود اضافه کرده اید پیدا کرده و آنها را حذف کنید.

برای اعمال تغییرات فراموش نکنید که روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

مرحله بعدی راه اندازی سرورهای نام برای ارائه دهنده میزبانی وردپرس خود است.

برای مدیریت صفحه DNS دامنه خود برگردید و سپس روی “مدیریت” در قسمت سرورهای نام کلیک کنید.

Manage nameserver settings

در صفحه بعدی ، باید روی “سفارشی” کلیک کنید و سپس روی پیوند ویرایش سرورهای نام کلیک کنید تا سرورهای نام میزبان وردپرس جدید خود را اضافه کنید.

Adding nameservers

بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا تغییرات DNS شما فعال شود.

مهم: ممکن است تغییرات کامل DNS بین چند ساعت تا یک یا حتی دو روز طول بکشد. در این مدت با ورود به حساب خود می توانید به وبلاگ Blogger خود دسترسی پیدا کنید.

مرحله 3: حذف هدایت دامنه h4>

آدرس اصلی blogspot.com وبلاگ Blogger شما کاربران را به دامنه سفارشی شما هدایت می کند. از آنجا که تنظیمات دامنه را تغییر داده ایم ، باید این مورد را از Blogger نیز حذف کنیم.

به سادگی وارد حساب Blogger خود شوید و به صفحه تنظیمات »اساسی بروید. در بخش انتشار ، برای لغو تغییر مسیر ، روی نماد cross کلیک کنید.

Remove custom domain redirect from Blogger

مرحله 4: نصب وردپرس h4>

اگر DNS دامنه شما اکنون منتشر شده است ، پس می توانید WordPress را روی ارائه دهنده میزبانی خود نصب کنید.

اگر دامنه شما در سرویس شخص ثالثی غیر از میزبان وب شما ثبت شده باشد ، باید میزبانی دامنه را اضافه کنید.

به عنوان مثال ، در Bluehost دامنه خود را از طریق cPanel به عنوان دامنه Addon اضافه خواهید کرد ، مگر اینکه دامنه اصلی حساب شما باشد.

Adding a domain name to your hosting account

پس از افزودن دامنه به میزبان جدید خود ، مرحله بعدی نصب وردپرس است. اکثر شرکت های میزبان نصب کننده های ساده وردپرس 1 کلیک دارند که می توانید برای نصب سریع وردپرس از آنها استفاده کنید.

اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید ، دستورالعملهای موجود در وردپرس را دنبال کنید آموزش نصب .

پس از نصب موفقیت آمیز وردپرس در دامنه سفارشی ، آماده وارد کردن محتوا از وبلاگ Blogger خود خواهید بود.

مرحله 5: صادرات محتوا از بلاگر h4>

قبل از وارد کردن محتوا به وردپرس ، ابتدا باید آن را از وبلاگ Blogger خود صادر کنید.

بلاگر به شما امکان می دهد محتوا را در یک فایل XML صادر کنید.

به سادگی به وبلاگ Blogger خود وارد شوید و از صفحه تنظیمات »سایر موارد بازدید کنید. در زیر ابزارهای وبلاگ ، روی پیوند Backup Content کلیک کنید.

Export blog posts from Blogger

با این کار پنجره ای ظاهر می شود که باید روی دکمه “ذخیره در رایانه خود” کلیک کنید.

بسته به اندازه پرونده ، ممکن است چند ثانیه یا چند دقیقه طول بکشد. هنگامی که داده های خود را بدست آوردید ، وقت آن است که آن را به سایت وردپرس خود وارد کنید.

مرحله 6: وارد کردن بلاگ Blogger به وردپرس h4>

به قسمت سرپرست وردپرس خود وارد شوید و از صفحه ابزارها »وارد کردن بازدید کنید. در آنجا لیستی از واردکنندگان برای خدمات مختلف مشاهده خواهید کرد. برای نصب وارد کننده Blogger باید روی Blogger کلیک کنید.

Install Blogger importer tool for WordPress

وردپرس اکنون افزونه Blogger Importer را برای شما بارگیری و نصب می کند. پس از پایان نصب افزونه ، برای ادامه باید روی پیوند Run Importer کلیک کنید.

Run Blogger importer

در صفحه Import Blogger ، وردپرس از شما می خواهد که فایل XML را بارگذاری کنید. به سادگی بر روی دکمه انتخاب پرونده کلیک کنید و پرونده XML را که قبلاً بارگیری کرده اید بارگذاری کنید. برای ادامه روی دکمه بارگذاری پرونده و وارد کردن کلیک کنید.

Upload file to import

وردپرس اکنون پست های وبلاگ شما را از Blogger وارد می کند ، پس از پایان کار از شما خواسته می شود نویسنده ای را به پست های وارد شده اختصاص دهید. می توانید پست های وبلاگ نویس خود را به یک نویسنده موجود اختصاص دهید یا یک نویسنده جدید ایجاد کنید.

تبریک می گویم شما با موفقیت وبلاگ Blogger خود را به وردپرس وارد کرده اید.

با این وجود ، هنوز باید اطمینان حاصل کنید که با هدایت موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان به همان مطالب در وب سایت جدید وردپرس خود ، هیچ رتبه بندی در جستجو را از دست ندهید.

وردپرس با ویژگی ارائه می شود که به شما امکان می دهد ساختار URL دوستانه SEO .

با این حال ، از آنجا که شما در حال وارد کردن محتوا از Blogger هستید ، می خواهید ساختار پیوند ثابت شما تا آنجا که ممکن است به ساختار URL Blogger شما نزدیک باشد. برای تنظیم پیوندهای ثابت باید به تنظیمات »پیوندهای ثابت بروید و این مورد را در قسمت ساختار سفارشی جایگذاری کنید:

/٪year٪/٪monthnum٪/٪postname٪.html

Change permalinks

تنظیم 8: تنظیمات تغییر مسیرها h4>

شما با موفقیت وبلاگ Blogger خود را به وردپرس هدایت کردید. با این حال ، کاربرانی که در خبرمایه Blogger شما مشترک شده اند دیگر دریافت به روزرسانی ها را متوقف می کنند.

شما باید درخواست های فید را به فیدهای وردپرس خود هدایت کنید. با ویرایش فایل .htaccess در پوشه ریشه سایت وردپرس این امر به راحتی حاصل می شود.

اگر نمی توانید فایل htaccess خود را پیدا کنید ، این آموزش

.

با اتصال به سایت WordPress خود با استفاده از سرویس گیرنده FTP شروع کنید. شما باید گزینه “Show Hidden Files” را در تنظیمات سرویس گیرنده FTP خود فعال کنید. اگر از Filezilla استفاده می کنید ، این گزینه را در زیر فهرست Server پیدا خواهید کرد.

Show hidden files in FTP

هنگامی که به وب سایت خود متصل شدید ، فایل .htaccess را در فهرست ریشه سایت وردپرس خود پیدا خواهید کرد. شما باید این فایل را ویرایش کرده و کد زیر را قبل از هر کد دیگری در پرونده جایگذاری کنید.


   بازنویسی موتور روشن
   بازنویسی قانون atom.xml / feed؟ [L ، R = 301]
   rewriteRule rss.xml / feed؟ [L ، R = 301]
   RewriteRule ^ فیدها / پست ها /؟ .** / خبرخوان؟ [L ، R = 301]
   RewriteRule ^ خبرخوان ها / نظرات /؟ .** / نظرات / خوراک؟ [L ، R = 301]

فراموش نکنید که تغییرات خود را ذخیره کرده و فایل .htaccess را به سرور بارگذاری کنید. مشترکان خبرمایه Blogger شما اکنون به خبرمایه سایت وردپرس شما هدایت می شوند.

مرحله 9. شخصی سازی سایت وردپرس خود h4>

مضامین ظاهر سایت وردپرس شما را کنترل می کنند. می توانید از آنها برای تغییر رنگ وب سایت ، طرح بندی ، منوهای پیمایش و موارد دیگر استفاده کنید.

WordPress themes

به طور پیش فرض ، وردپرس دارای یک موضوع ساده است که ویژگی های زیادی را ارائه نمی دهد.

خوشبختانه هزاران قالب وردپرس در دسترس است که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

در زیر تعدادی از ویترین های ما با انتخاب متخصصان بهترین تم های وردپرس در دسته های مختلف آورده شده است.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید هنگام مشاهده این مضامین مورد توجه قرار دهید.

  • سادگی بهترین طراحی است. به دنبال یک موضوع ساده با ویژگی های انعطاف پذیر باشید.
  • دقیقاً موضوعی را که در Blogger داشتید پیدا نخواهید کرد ، اما می توانید به دنبال موضوعی با طرح و انتخاب رنگ مشابه باشید
  • اطمینان حاصل کنید که موضوعی که انتخاب می کنید در دستگاه های تلفن همراه خوب به نظر برسد
  • فقط یک موضوع را از منابع معتبر مانند WordPress.org یا یکی از فروشگاههای برتر قالب وردپرس .

پس از یافتن موضوعی ، می توانید ادامه دهید و آن را نصب کنید. به راهنمای مبتدیان ما در نحوه نصب قالب WordPress برای دستورالعمل های گام به گام.

توجه: همچنین می توانید از یکی از اینها استفاده کنید صفحات سازنده وردپرس را بکشید و رها کنید تا بدون نوشتن کد ، کاملاً سفارشی طراحی وب سایت کنید.

مرحله 10. گسترش سایت وردپرس خود h4>

WordPress plugins

یکی از مهمترین دلایل استفاده از وردپرس تعداد زیادی افزونه است که می توانید استفاده کنید. پلاگین ها مانند برنامه هایی برای سایت وردپرس شما هستند. می توانید از آنها برای افزودن ویژگی های جدید و گسترش قابلیت های وردپرس استفاده کنید.

اکنون ، به عنوان یک مبتدی ، ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توان از این پلاگین ها استفاده کرد؟ کدام پلاگین ها را ابتدا باید امتحان کنید؟

نگران نباشید ما نیز شما را تحت پوشش آنجا قرار می دهیم. به بررسی تخصصی افزونه های ضروری وردپرس که ابتدا باید نصب کنید.

بعد ، باید بدانید که وردپرس فقط به وبلاگ ها محدود نمی شود. می توانید از آن برای ایجاد هر نوع وب سایتی که می توانید تصور کنید.

سرانجام ، بعنوان یک کاربر جدید وردپرس ، ممکن است گاهی اوقات به کمک نیاز داشته باشید. WPBeginner بزرگترین سایت منابع وردپرس برای مبتدیان است. ببینید چطور می توانید از منابع رایگان WPBeginner بیشترین بهره را ببرید .

امیدواریم این مقاله در انتقال وبلاگ وبلاگ نویس دامنه سفارشی خود به وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید لیست 40 ابزار مفید برای مدیریت و رشد وبلاگ وردپرس خود .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube مشترک شوید. برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-move-custom-domain-blogger-blog-to-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید