چرا وردپرس رایگان است؟ هزینه ها چقدر است؟ Catch چیست؟

یکی از سوالات متداول کاربران ما این است که “آیا برای استفاده از وردپرس باید هزینه پرداخت کنم؟” ما به آنها می گوییم وردپرس یک نرم افزار رایگان و منبع باز است که معمولاً “چرا وردپرس رایگان است؟” به دنبال آن می آیند.

در این مقاله ، ما در مورد اینکه چرا وردپرس رایگان است ، هزینه اجرای سایت وردپرس چقدر است و چه فایده ای خواهیم داشت؟

WordPress is free

وردپرس یک نرم افزار منبع باز است. این به معنی آزادی رایگان است و نه به معنای آبجو رایگان. ممکن است بپرسید تفاوت این دو چیست؟

نرم افزار منبع آزاد این آزادی را در اختیار شما قرار می دهد که بدون پرداخت هزینه ای به هر طریقی که دوست دارید نرم افزار را به هر طریقی که دوست دارید ، تغییر دهید ، ایجاد کنید و توزیع کنید.

با این وجود ، ممکن است در زمینه های دیگر هزینه هایی در بر داشته باشد. در مورد هزینه استفاده از نرم افزار متن باز وردپرس بعداً در این مقاله بحث خواهیم کرد.

چرا آنها WordPress را به عنوان یک نرم افزار نمی فروشند؟ h4>

معمولاً از ما س askedال می شود ، چرا افراد و شرکت های پشت سر وردپرس آن را نمی فروشند؟ اگر وردپرس به همان خوبی که همه می گویند باشد ، بدیهی است که با فروش آن درآمد بسیار بیشتری کسب خواهند کرد.

این شرط منطقی است اگر یک شرکت منفرد یا یک فرد دارای وردپرس باشد.

وردپرس یک پروژه جامعه منبع باز است که در آن ده ها هزار نفر از افراد با استعداد کمک کرده اند تا آن را به یک نرم افزار عالی تبدیل کنند که امروزه است.

یک تیم اصلی از توسعه دهندگان وجود دارد که توسعه پروژه را هدایت می کنند ، اما هر کسی می تواند وصله هایی را ارائه دهد ، اشکالات را برطرف کند ، ویژگی ها را ارائه دهد ، ویژگی ها را پیشنهاد دهد و غیره

بعلاوه ، رهبران پروژه از نسخه ای به نسخه دیگر تغییر می کنند. اگر به شدت درگیر جامعه شوید ، می توانید یکی از عوامل اصلی وردپرس باشید.

فلسفه پشت نرم افزار منبع باز

فلسفه حرکت نرم افزار Open Source این است که نرم افزار مانند سایر محصولات ملموس نیست. پس از ایجاد یک نرم افزار ، می توان بارها و بار آن را با کمترین هزینه کپی کرد.

بیایید یک کارخانه اسباب بازی را مثال بزنیم. هر اسباب بازی تولید شده دارای قطعات مختلفی است و هر قسمت هزینه دارد. هزینه ساخت این قطعات توسط کارخانه محاسبه می شود تا یک حاشیه سود مناسب برای محصول تصمیم بگیرد.

از طرف دیگر ، هزینه ایجاد نرم افزار و کپی برداری از آن یکسان نیست. برخی گروه ها معتقدند با فروش هر نسخه ، حاشیه سود نرم افزار ناعادلانه تر می شود.

برای درک بیشتر ایده آل های نرم افزار منبع باز ، فلسفه گنو .

چگونه مردم با وردپرس درآمد کسب می کنند؟ h4>

دو قسمت سودآور اصلی هر نرم افزار منبع باز ، محصولات و خدمات مبتنی بر همان نرم افزار منبع باز است.

مردم اغلب وردپرس با WordPress.com ، اما آنها در واقع دو چیز متفاوت هستند. وردپرس (که اغلب به WordPress خود میزبان یا WordPress.org مراجعه می شود) یک بستر وبلاگ نویسی رایگان و سازنده وب سایت است. p >

مت مولن وگ ، توسعه دهنده بنیانگذار وردپرس ، شرکتی را به نام Automattic راه اندازی کرد که خدمات میزبانی وبلاگ رایگان “محدود” را در WordPress.com ، و برای باز کردن قفل ویژگی ها و حذف تبلیغات می توانید هزینه / ارتقا دهید.

با این حال ، برای به دست آوردن قدرت کامل وردپرس در بستر WordPress.com ، باید با منبع )

توسعه دهندگان دیگر با ایجاد پلاگین های تجاری ، موضوعات تجاری و حتی ارائه میزبانی وردپرس .

چند نمونه از شرکتهای موفق وردپرس چند میلیون دلاری عبارتند از:

مرتبط: به لیست 20 شرکت برتر وردپرس .

توسعه دهندگان و مشاوران خوب وردپرس همچنین با ساخت وب سایت ها ، برنامه ها و پلاگین های سفارشی در اطراف وردپرس برای مشتریان خود درآمد کامل تمام وقت دارند. بسیاری از آنها سالانه بیش از شش رقم درآمد سالانه کسب می کنند.

آیا حق چاپ وردپرس رایگان است؟ h4>

نه ، وردپرس فاقد حق چاپ است. این مجوز به گونه ای مجوز دارد که به همه امکان استفاده از آن را می دهد ، اما هر مشارکت در این نرم افزار دارای حق چاپ است.

این تحت GPL منتشر شده است ، بنابراین شما در استفاده ، اصلاح و توزیع مجدد کد آزاد هستید. شما حق نسخه برداری را که در نرم افزار ایجاد کرده اید و نه کل کد را در اختیار خواهید داشت.

GPL ایجاب می کند که هر کار مشتقی که منتشر یا توزیع می کنید نیز تحت GPL مجوز داشته باشد. ممکن است حق چاپ را برای انجام هر کاری که دوست دارید داشته باشید ، کارهای مشتق شده شما به طور خودکار مجوز GPL را به ارث می برند ، بنابراین دیگران به هر طریقی که انتخاب کنند آزادانه می توانند از کد شما استفاده ، اصلاح و توزیع کنند.

آیا این بدان معنی است که تمام تم ها و افزونه های وردپرس برتر دارای GPL مجوز هستند؟ h4>

طبق یک پست وبلاگ رسمی در WordPress.org ، مضامین نیز GPL هستند . تصاویر ، CSS و Javascript استفاده شده در درون مضامین و افزونه ها را نمی توان حذف کرد ، اما تمام بخش های PHP و HTML از مضامین و افزونه ها از قابلیت وردپرس به طور گسترده استفاده می کنند ، بنابراین یک کار مشتق هستند از این رو تحت GPL مجوز دارند.

در حالی که برخی از افراد با این موضوع موافق نیستند ، بیشتر مشاغل معتبر وردپرس از دستورالعمل های انجمن پیروی می کنند و آن را رعایت می کنند.

محتوای منتشر شده با وردپرس همچنین GPL را به ارث می برد؟ h4>

نه ، شما حق دارید به هر طریقی که دوست دارید محتوای خود را مجوز دهید. مگر اینکه محتوایی که منتشر می کنید در واقع یک کار مشتق شده از وردپرس یا هر کار دیگر دارای مجوز GPL باشد.

به عنوان مثال ، اگر مقالات ، عکس ها یا سایر کارهای هنری خود را در وبلاگ خود به اشتراک می گذارید ، حق چاپ کامل آن را دارید.

با این حال ، اگر در حال نوشتن یک پست وبلاگ هستید که به افراد نشان می دهد چگونه با استفاده از یک تابع وردپرس به عنوان مثال از آن استفاده می کنند ، آن وبلاگ خاص می تواند مجوز دیگری داشته باشد. کدی که در مثالها استفاده می شود در واقع کار مشتقی است و به طور خودکار مجوز GPL را به ارث می برد.

علامت تجاری WordPress

کد وردپرس به عنوان یک نرم افزار تحت GPL منتشر می شود اما کلمات WordPress، WordCamp و logo WordPress علائم تجاری ثبت شده متعلق به بنیاد وردپرس .

برای ایجاد تمایز بین یک سایت یا منبعی که رسمی یا محلی اداره می شود ، بنیاد از افراد می خواهد که از “WordPress” در نام دامنه خود استفاده نکنند.

به همین دلیل است که سایت ما به جای WordPressBeginner WPBeginner نامیده می شود. هر وب سایت ، دوره آموزشی یا منبعی که می بینید وردپرس در نام دامنه خود دارد ، احتمالاً توسط شخصی اداره می شود که اطلاعات کافی در مورد وردپرس ندارد. این بدان معناست که شما احتمالاً نباید هیچ مبلغی به آنها پرداخت کنید :)

اکثر مشاغل قانونی که در اطراف وردپرس ایجاد شده اند از سیاست های مارک تجاری آگاه هستند و به قوانین احترام می گذارند.

هزینه استفاده از وردپرس h4>

WordPress به عنوان یک نرم افزار برای بارگیری و استفاده از آن رایگان است. با این حال ، برای استفاده از WordPress در وب ، شما به WordPress نیاز دارید. میزبانی .

شما می توانید از WordPress.com برای ایجاد یک وبلاگ رایگان استفاده کنید ، اما توجه داشته باشید که تفاوت هایی وجود دارد. مقایسه ما WordPress.com vs WordPress.org برای جزئیات بیشتر.

هزینه استفاده از وردپرس نسبتاً کم است و برای اجرای هر نوع وب سایت دیگری نیز صدق می کند. تنها هزینه واقعی میزبانی وب (7/99 دلار در ماه) و نام دامنه (14 دلار در سال) است.

با این حال کاربران WPBeginner می توانند نام دامنه رایگان و 60٪ تخفیف میزبانی وب از Bluehost که به این معنی است که می توانید وب سایتی با حداقل 2.75 دلار در ماه راه اندازی کنید. Bluehost است یک ارائه دهنده میزبانی وردپرس به طور رسمی توصیه شده است.

مرتبط: نحوه شروع یک وبلاگ وردپرس (راهنمای نهایی)

هزینه های اضافی می تواند مضامین تجاری وردپرس باشد که به آنها مضامین وردپرس ممتاز نیز می گویند. با این حال ، شما مجبور به استفاده از این موارد نیستید زیرا بیش از 6000 تم رایگان وردپرس وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

افراد غالباً از افزونه های تجاری استفاده می کنند ، اما شما مجبور به استفاده از این افزونه ها نیز نیستید زیرا بیش از 54000 افزونه وردپرس رایگان در دسترس است.

ما یک راهنمای دقیق در مورد ساخت یک وب سایت وردپرس واقعاً چقدر هزینه دارد؟ با راهنمایی در مورد نحوه راه اندازی وب سایت با بودجه و صرفه جویی در هزینه.

امیدواریم که این مقاله به س questionsالات شما درباره مجوز وردپرس ، هزینه های راه اندازی سایت وردپرس و تجارت در وردپرس پاسخ داده باشد. همچنین ممکن است بخواهید لیست آسان شروع ما را ببینید ایده های تجاری آنلاین که در واقع درآمد کسب می کنند .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/why-is-wordpress-free-what-are-the-costs-what-is-the-catch/.

دیدگاهتان را بنویسید