راهنمای مبتدیان برای عیب یابی خطاهای وردپرس (مرحله به مرحله)

آیا با

1 از سایت وردپرس خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید h4>

اولین کاری که باید انجام دهید ایجاد یک پشتیبان گیری کامل از سایت وردپرس خود . اگر قبلاً از افزونه پشتیبان گیری از وردپرس ، سپس مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان تهیه کرده اید که اخیراً در جایی با خیال راحت ذخیره شده است.

اگر از افزونه پشتیبان استفاده نمی کنید ، باید بلافاصله استفاده از آن را شروع کنید. با این حال ، در صورتی که به قسمت مدیریت سایت وردپرس خود دسترسی نداشته باشید ، لازم است به طور دستی از پایگاه داده خود و پرونده ها پشتیبان تهیه کنید.

پشتیبان گیری به شما امکان می دهد سایت وردپرس خود را به راحتی در صورت بروز اشتباه بازیابی کنید. آنها اولین و مهمترین دفاع شما در برابر تهدیدهای امنیتی ، هک شدن و از دست رفتن اطلاعات هستند.

2. پاک کردن حافظه پنهان مرورگر h4>

در بسیاری از مواقع ، ممکن است مرورگر شما متوجه نشود که یک صفحه یا پست وردپرس تغییر کرده است و آن را از حافظه پنهان مرورگر بارگیری می کند. این باعث می شود نسخه قدیمی آن صفحه یا پست را مشاهده کنید.

برای اطمینان از اینکه جدیدترین نسخه یک صفحه را مشاهده می کنید ، ممکن است لازم باشد حافظه پنهان مرورگر خود را پاک کنید. ما یک راهنمای دقیق داریم که به شما نشان می دهد نحوه پاک کردن حافظه پنهان مرورگر در همه مرورگرهای اصلی .

3 حافظه پنهان وردپرس خود را پاک کنید h4>

اگر از افزونه ذخیره وردپرس مانند WP Rocket ، بنابراین ممکن است نسخه پنهانی وب سایت خود را مشاهده کنید. برخی از شرکت های میزبان وردپرس مانند Bluehost و Siteground نیز خود را اجرا می کند ذخیره سازی برای بهبود عملکرد.

شما باید حافظه پنهان وردپرس خود را پاک کنید تا اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما از یک نسخه پنهان استفاده نمی کند.

4. همه افزونه های نصب شده در وب سایت خود را غیرفعال کنید h4>

در بیشتر مواقع خطاها به دلیل اختلاف پلاگین هایی با یکدیگر ، موضوع شما یا هسته وردپرس ایجاد می شوند. غیرفعال کردن تمام افزونه های وردپرس در سایت شما به احتمال زیاد مشکل را برطرف می کند. سپس می توانید با فعال کردن پلاگین ها یکی یکی در سایت خود ، متوجه شوید کدام پلاگین باعث بروز این مشکل شده است.

اگر به قسمت مدیریت سایت وردپرس خود دسترسی دارید ، به سادگی به صفحه افزونه ها بروید.

Select and deactivate all plugins in WordPress

ابتدا باید همه افزونه ها را انتخاب کنید و سپس از منوی کشویی “Bulk Actions” “غیرفعال کردن” را انتخاب کنید. برای غیرفعال کردن تمام افزونه های انتخاب شده ، روی دکمه Apply کلیک کنید.

اگر به قسمت مدیر دسترسی ندارید ، برای غیرفعال کردن تمام افزونه ها باید از FTP یا phpMyAdmin استفاده کنید.

به سادگی با استفاده از سرویس گیرنده FTP . اگر قبلاً از FTP استفاده نکرده اید ، ممکن است بخواهید نحوه استفاده از FTP برای بارگذاری پرونده ها در وردپرس .

به پوشه wp-content بروید و نام پوشه plugins را به “plugin.deactivate” تغییر دهید.

Rename plugins folder using FTP

برای دستورالعمل های دقیق تر ، به مقاله ما در نحوه غیرفعال کردن تمام افزونه ها درصورت عدم دسترسی به wp-admin .

5. به یک قالب پیش فرض وردپرس h4> بروید

گاهی اوقات قالب وردپرس شما می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سایت شما شود. با رفتن به یک قالب پیش فرض وردپرس مانند Twenty Nineteen یا Twenty Twenty به راحتی می توانید متوجه شوید که موضوع شما مسئله ای ایجاد می کند.

به صفحه ظاهر »مضامین بروید و سپس بر روی دکمه فعال سازی در کنار یک موضوع پیش فرض کلیک کنید.

Switch to a default WordPress theme

با این حال ، اگر به قسمت مدیریت سایت وردپرس خود دسترسی ندارید ، برای تغییر موضوع باید از FTP استفاده کنید.

با استفاده از سرویس گیرنده FTP به وب سایت خود متصل شوید و سپس به / wp-content / themes / پوشه بروید. تم فعال فعلی خود را به عنوان پشتیبان در دسک تاپ خود بارگیری کنید.

پس از آن ، شما باید تمام مضامین را حذف کنید ، به جز یک موضوع پیش فرض وردپرس مانند TwentySixteen. از آنجا که تم فعال شما دیگر در دسترس نخواهد بود ، وردپرس اکنون به طور خودکار به استفاده از موضوع پیش فرض موجود تغییر می دهد.

اگر موضوع شما باعث ایجاد مشکل شده است ، پس باید اکنون بتوانید وارد سایت وردپرس خود شوید.

6. تازه کردن پیوندهای ثابت h4>

وردپرس از ساختار URL سازگار با SEO یا پیوندهای ثابت . بعضی اوقات ساختار لینک ثابت به روز نشده و به درستی پیکربندی نمی شود ، که ممکن است منجر به خطاهای غیر منتظره 404 در سایت شما.

به راحتی می توانید لینکهای ثابت را بدون تغییر چیزی در سایت وردپرس خود تازه کنید. به صفحه تنظیمات »پیوندهای ثابت بروید و بدون تغییر چیزی روی دکمه” ذخیره تغییرات “کلیک کنید.

Update permalinks in WordPress

7. پشتیبان گیری و حذف پرونده .htaccess

یک پرونده خراب .htaccess اغلب علت عنوان خطای سرور داخلی .

ابتدا باید با استفاده از سرویس گیرنده FTP به وب سایت خود متصل شوید. پرونده .htaccess در فهرست ریشه سایت شما قرار دارد.

از آنجا که این یک پرونده مخفی است ، ممکن است لازم باشد سرویس گیرنده FTP خود را مجبور به نمایش فایل های پنهان کنید. به مقاله ما در مورد اینکه چرا نمی توانید فایل .htaccess را در سایت وردپرس خود پیدا کنید

شما باید فایل .htaccess را به عنوان پشتیبان در رایانه خود بارگیری کنید و سپس آن را از وب سرور خود حذف کنید.

اکنون می توانید وارد سایت وردپرس خود شوید و به صفحه تنظیمات »پیوندهای ثابت بروید. بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا لینکهای ثابت خود را تازه کنید و یک فایل .htaccess جدید برای سایت خود ایجاد کنید.

8. URL سایت وردپرس را اصلاح کنید h4>

داشتن تنظیمات نادرست برای وردپرس URL و گزینه های URL سایت نیز می تواند باعث مشکلات تغییر مسیر ، خطاهای 404 و سایر مشکلات رایج.

URL وردپرس و گزینه های URL سایت با مراجعه به صفحه تنظیمات »عمومی می توانند از قسمت سرپرست تغییر کنند.

Changing WordPress Address and Site Address options from admin area

اطمینان حاصل کنید که هر دو URL دقیقاً یکسان هستند.

اگر به قسمت مدیریت سایت وردپرس خود دسترسی ندارید ، می توانید این URL ها را با استفاده از FTP تغییر دهید. برای انجام این کار با استفاده از FTP دو روش وجود دارد:

URL وردپرس و تنظیمات URL سایت را در پرونده wp-config.php به روز کنید

پس از اتصال به وب سایت خود با استفاده از سرویس گیرنده FTP ، فایل wp-config.php را پیدا کنید. اکنون باید این پرونده را در یک ویرایشگر متن مانند Notepad ویرایش کنید.

به خطی بروید که می گوید / * این همه است ، ویرایش را متوقف کنید! وبلاگ نویسی مبارک * / ، و درست قبل از آن ، این کد را اضافه کنید:

define ('WP_HOME'، 'http: //example.com')؛
define ('WP_SITEURL'، 'http: //example.com')؛

فراموش نکنید که example.com را با نام دامنه خود جایگزین کنید. اکنون تغییرات خود را ذخیره کرده و فایل را به سرور خود بارگذاری کنید.

به روزرسانی URL ها با استفاده از توابع File.php File

همچنین می توانید URL ها را با استفاده از > functions.php موضوع خود را به روز کنید. / a> پرونده

سرویس گیرنده FTP خود را باز کرده و به پوشه / wp-content / themes / بروید. پوشه تم فعال فعلی خود را باز کرده و فایل functions.php را درون آن قرار دهید. اکنون شما باید فایل functions.php را در یک ویرایشگر متن مانند Notepad ویرایش کنید.

به سادگی این خطوط را در پایین پرونده توابع اضافه کنید:

update_option ('siteurl'، 'http://example.com')؛
update_option ('خانه' ، 'http://example.com')؛

بعد از ورود به سایت خود ، فراموش نکنید که URL های وردپرس را از صفحه تنظیمات تغییر دهید. هنگامی که آنها را در صفحه تنظیمات اضافه کردید ، باید این خطوط را از پرونده توابع موضوع خود حذف کنید.

9. تنظیمات خواندن h4> را بررسی کنید

اگر سایت تازه ایجاد شده وردپرس شما توسط موتورهای جستجو فهرست بندی نشده است ، این اولین کاری است که باید انجام دهید.

به سایت وردپرس خود وارد شوید و به صفحه تنظیمات »خواندن بروید. به پایین صفحه بروید و مطمئن شوید که کادر کنار «موتور جستجوگر قابل مشاهده» برداشته نشده است.

Search engine visibility

این گزینه به شما امکان می دهد موتورهای جستجو را از نمایش وب سایت خود در جستجو منصرف کنید. وقتی مدیران وب سایتها روی وب سایتی کار نمی کنند که آماده پخش نیست ، از آن استفاده می شود. بعضی اوقات می توانید به طور تصادفی این تنظیم را بررسی کرده و آن را فراموش کنید.

هنگام آماده شدن وب سایت برای فعال شدن ، مطمئن شوید که این گزینه علامت زده نشده است.

10. عیب یابی مشکلات ایمیل h4>

بسیاری از میزبان وردپرس تنظیمات نامه را به درستی ندارند پیکربندی شده این شما و کاربرانتان را برای دریافت ایمیل از وردپرس متوقف می کند.

در صورت استفاده از افزونه فرم تماس ، سپس نمی توانید آن ایمیل ها را نیز دریافت کنید. همچنین هیچ اعلان وردپرسی دریافت نخواهید کرد.

دستورالعمل های گام به گام کامل ما را در مقاله ما در نحوه رفع عدم ارسال ایمیل از طریق وردپرس .

11 اسکن برای بدافزار و Backdoors

اگر مشکوک هستید که سایت وردپرس شما با بدافزار تحت تأثیر قرار گرفته است ، پس باید وب سایت خود را با Sucuri اسکن کنید این بهترین سرویس نظارت بر امنیت وب سایت برای دارندگان سایت وردپرس است.

به مطالعه موردی چگونه Sucuri به ما کمک کرد 450،000 حمله وردپرس را در 3 ماه مسدود کنیم .

برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای ما در نحوه اسکن سایت وردپرس خود برای کد احتمالی مخرب .

دریافت پشتیبانی بهتر h4>

پس از انجام مراحل عیب یابی فوق الذکر ، می توانید بسیاری از رایج ترین خطاهای وردپرس را برطرف کنید. با این وجود ، اگر مشکل همچنان ادامه داشت ، می توانید پشتیبانی بیشتری را جویا شوید.

وردپرس یک نرم افزار انجمن است ، بنابراین می توانید با ارسال در انجمن های پشتیبانی وردپرس . در اینجا نحوه نوشتن درخواست پشتیبانی بهتر آمده است:

  • مودب و خوش برخورد باشید. مهم نیست که چقدر ناراحت یا ناامید هستید ، از زبان تندی استفاده نکنید.
  • به طور خلاصه مشکل خود را ذکر کنید.
  • مراحل عیب یابی که تاکنون برداشته اید را شرح دهید.
  • عکسهای صفحه را در سرویس اشتراک تصاویر ابری آپلود کنید و سپس پیوندها را در بخش پشتیبانی خود اضافه کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع ، نگاهی به راهنمای ما در نحوه درخواست صحیح پشتیبانی از وردپرس و دریافت آن .

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه عیب یابی خطاهای وردپرس را برطرف کنید. همچنین ممکن است بخواهید لیست ما را با عنوان 14 رایج ترین خطاهای وردپرس و نحوه رفع آنها .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/beginners-guide-to-troubleshooting-wordpress-errors-step-by-step/.

دیدگاهتان را بنویسید