WooCommerce SEO ساخته شده آسان است – راهنمای گام به گام برای رتبه بندی شماره 1 در Google

آیا می خواهید سئو WooCommerce خود را بهبود ببخشید ، اما مطمئن نیستید که چگونه شروع به کار کنید؟ بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای فروشگاه تجارت الکترونیکی شما معادل این است که فردی در هر گوشه خیابان در دنیای واقعی ایستاده باشد ، تابلوهایی با نام و جهت فروشگاه شما بچرخد. اگر فروشگاه WooCommerce خود را برای سئو بهینه نکرده اید ، فروش زیادی را از دست می دهید. ما این راهنمای نهایی WooCommerce SEO را برای کمک به شما در بهبود SEO WooCommerce و جذب مشتری بیشتر ایجاد کرده ایم.

The complete WooCommerce SEO guide

قبل از شروع ، بیایید اصول را بیان کنیم.

ووکامرس چیست؟ h4>

WooCommerce یک منبع باز است پلاگین تجارت الکترونیکی ساخته شده برای وردپرس. به شما امکان می دهد از قدرتمندترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده کنید و از آن برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین استفاده کنید. به دلیل ماهیت منبع باز ، می توانید تمام جنبه های فروشگاه خود را شخصی سازی کنید و به راحتی برنامه های افزودنی سفارشی بسازید.

قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین ، بیشتر مبتدیان معمولاً یکی از این دو سوال را می پرسند: ووکامرس چگونه با Shopify و آیا WooCommerce SEO دوستانه است؟

ما یک جزئیات مقایسه Shopify در مقابل WooCommerce است که می توانید با استفاده از آن ببینید کدام یک از بسترهای بهتر برای شما است.

پاسخ سوال دوم در زیر است:

آیا WooCommerce SEO دوستانه است؟ h4>

WooCommerce بسیار خارج از جعبه دوستانه است. این در بالای وردپرس اجرا می شود که خود سازگار با استاندارد است و برای SEO مناسب است. با این حال ، به طور قطع می توانید از افزونه ها و تکنیک ها برای بهبود بیشتر SEO محصول WooCommerce استفاده کنید.

وقتی یک فروشگاه آنلاین با WooCommerce راه اندازی کنید ، این شما هستید که می توانید مواردی مانند طرح زمینه ، محصولات ، توضیحات ، تصاویر و سایر مطالب را در فروشگاه خود اضافه کنید. شما مسئول بهینه سازی تمام محتوای اضافی که اضافه می کنید هستید.

سئو WooCommerce یک روند مداوم است و شما باید آن را حفظ کنید تا به طور مرتب شاهد رشد میزان بازدید / فروش موتور جستجو باشید.

حال ممکن است از خود بپرسید که برای استقرار درست یک استراتژی م Wثر در WooCommerce به چه مواردی نیاز دارم؟

خوب ، همان جایی است که راهنمای WooCommerce SEO ما می تواند کمک کند. ما همه چیز را برای شما خراب کرده ایم.

آماده هستید؟ بیایید شروع کنیم.

1 تنظیمات سئو وردپرس h4> را انجام دهید

WooCommerce یک پلاگین وردپرس است ، به این معنی که شما باید قبل از اینکه به سراغ اصلاحات خاص WooCommerce بروید ، تنظیمات کلی وردپرس وردپرس خود را بهبود ببخشید.

ما یک راهنمای کامل WordPress SEO a > برای مبتدیان این فوق العاده مفصل است ، و ما اکیداً توصیه می کنیم قبل از رفتن به مرحله 2 این مقاله ، ابتدا کل راهنما را مرور کنید.

اما اگر عجله دارید ، مهمترین کاری که باید انجام دهید این است نصب و راه اندازی افزونه Yoast SEO در سایت خود.

افزونه Yoast SEO به شما کمک می کند همراه با تنظیم زمینه های مناسب جستجوگرها برای محصولات خود ، نقشه سایت SEO را اضافه کنید.

پس از راه اندازی Yoast SEO ، می توانید به مرحله 2 راهنمای SEO WooCommerce بروید.

2. عنوان SEO محصولات را بنویسید h4>

درست مثل شما پست های وبلاگ خود را برای جستجوگرها بهینه کنید ، همچنین باید محصولات WooCommerce خود را برای جستجوگرها بهینه کنید.

یکی از مهمترین قسمت سئو محصولات WooCommerce نوشتن عناوین محصولات مناسب SEO است.

این عناوین محصول در نوار عنوان مرورگر شما ظاهر می شود و توسط موتورهای جستجو به عنوان عنوان یک نتیجه جستجو استفاده می شود.

SEO title example

اگر مرحله قبلی را دنبال می کردید ، قبلاً پلاگین Yoast SEO را نصب کرده بودید. این مجموعه کامل سئو وردپرس است که محصولات WooCommerce شما را نیز پوشش می دهد.

شما باید با ویرایش یک محصول WooCommerce و پیمایش در بخش Yoast SEO شروع کنید. در مرحله بعدی ، باید بر روی عنوان پست کلیک کنید همانطور که در پیش نمایش قطعه نشان داده شده است ، و Yoast SEO فیلدی را نشان می دهد که می توانید عنوان سئو محصول را ویرایش کنید.

Change product SEO title

عنوان SEO محصول WooCommerce شما می تواند کمی متفاوت با عنوان محصول فروشگاه شما باشد. می توانید از کلمات کلیدی استفاده کنید که فکر می کنید مشتریان شما هنگام جستجوی محصول از آن استفاده می کنند.

همچنین باید آن را جذاب ، جالب و جذاب برای کاربران کنید. با این حال ، مهم نیست که از عناوین گمراه کننده یا نادرست استفاده کنید که باعث فریب کاربران و موتورهای جستجو شود زیرا این امر می تواند وب سایت شما را مجازات کند.

بیایید نگاهی به عنوان نمونه زیر بیندازیم.

عنوان خسته کننده: کیف پول چرمی مردانه با نام تجاری
SEO عنوان بهینه شده: کیف پول چرمی قهوه ای دو برابر برای مردان – با کیفیت بالا برای دوام ساخته شده

در عنوان SEO بهینه شده خود ، ما در حال ذکر کلمات کلیدی دم دراز مانند دو برابر ، قهوه ای ، ماندگاری هستیم ، همه مواردی که افراد هنگام جستجوی “کیف پول چرمی مردانه” جستجو می کنند.

هنگام خرید آنلاین ، افراد به جای س genالات عمومی ، کوئری های جستجوی دقیق را تایپ می کنند. با افزودن کلمات کلیدی دنباله بلند در عنوان محصول WooCommerce ، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا شما را بالاتر از رقبایتان پیدا و رتبه بندی کنند.

3 توضیحات SEO محصول را اضافه کنید h4>

درست زیر عنوان در Yoast SEO ، کادری را برای افزودن توضیحات متا محصول خود مشاهده خواهید کرد.

Add product SEO description

در حالی که این توضیحات در وب سایت شما نمایش داده نمی شود ، توسط موتورهای جستجو استفاده می شود تا در زیر عنوان محصول شما ظاهر شود. شما باید مطمئن شوید که از این توضیحات استفاده می کنید تا دلیل قانع کننده ای برای کلیک و مشاهده کالای شما توسط کاربران ارائه دهد. این را به عنوان زمین فروش یک خطی خود در نظر بگیرید.

استفاده از کلمات کلیدی مشابهی که در عنوان سئو محصول استفاده کرده اید فراموش نکنید. این باعث افزایش شانس شما در رتبه بندی برای کلمات کلیدی مورد نظر می شود.

4. Slug محصول را بهینه کنید h4>

Slug نام خوبی از محصولی است که توسط WordPress در URL شما استفاده می شود و همچنین با نام پیوندها

. به طور پیش فرض ، WooCommerce از عنوان محصول شما به عنوان حلزون حرکت استفاده می کند. با این حال ، گاهی اوقات اسلاگ پیش فرض هیچ کلمه کلیدی مربوط به SEO را شامل نمی شود.

می توانید آن را در تنظیمات SEO محصول خود تغییر دهید. اطمینان حاصل کنید که از کلمه کلیدی اصلی خود در حلقه حلقه استفاده کرده اید و آن را خیلی طولانی نکنید.

Changing product slug

به عنوان مثال ، برای کیف پول چرمی مردانه ، توصیه می کنیم این اسلاگ را به صورت زیر قرار دهید: bi-fold-brown-mens-mens-leather-wallet-by-name

5. مخلوط نان h4> را فعال کنید

آرد سوخاری برای پیوند داخلی بسیار مناسب است زیرا مسیر یا مسیری پاک برای صفحه ای که در آن هستید تعریف می کند.
Breadcrumbs example

این آرد سوخاری در نتایج جستجو نیز وجود دارد که به سایت شما امتیاز بیشتری در رتبه بندی می دهد.

Breadcrumbs in search results

با تنظیم تنظیمات Yoast SEO می توانید آرد سوخاری محصولات WooCommerce خود را فعال کنید. کافی است به صفحه SEO »ظاهر جستجو بروید و روی برگه Breadcrumbs کلیک کنید.

Enable breadcrumbs

در مرحله بعدی ، باید مطمئن شوید که گزینه آرد سوخاری روی “فعال” تنظیم شده است. علاوه بر این ، شما همچنین می توانید از دسته محصولات در آرد سوخاری خود استفاده کنید.

Using category in product breadcrumbs

برای ذخیره تنظیمات خود ، فراموش نکنید که روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

برای نمایش آرد سوخاری در قالب WooCommerce ، باید کد زیر را به طرح زمینه یا موضوع کودک خود اضافه کنید. به سادگی فایل header.php را برای طرح زمینه خود ویرایش کنید و این کد را تا انتها اضافه کنید.

 "،" 
')؛
}
؟>

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آرد سوخاری ، به مقاله ما در نحوه نمایش پیوندهای ناوبری پودر نان در وردپرس .

اگر از یکی از این بهترین تم های WooCommerce استفاده می کنید ، سپس آنها احتمالاً با عملکرد نان سوخاری داخلی همراه هستند.

6. استفاده صحیح از دسته ها و برچسب های محصول h4>

دسته بندی ها و برچسب ها به شما کمک می کنند تا محصولات را در سراسر فروشگاه آنلاین خود سازماندهی کنید. با این کار مشتریان می توانند کالای مناسب مورد نظر خود را پیدا کنند.

دسته ها و برچسب ها نیز به همین ترتیب به موتورهای جستجو کمک می کنند. هر دسته از محصولات و برچسب ها صفحه مخصوص خود را در WooCommerce دارند که توسط موتورهای جستجو خزیده و فهرست می شوند.

Category pages appearing in search results

از آنجا که این صفحات محصولات مشابهی دارند ، این تراکم کلمات کلیدی آنها را افزایش می دهد و احتمال رتبه بندی آنها را برای کلمات کلیدی بیشتر می کند.

بسیاری از مبتدیان در مورد تفاوت بین دسته و برچسب ها گیج می شوند و در نهایت از آنها به اشتباه استفاده می کنند. دسته ها برای گروه بندی گسترده محصولات شما در نظر گرفته شده اند. اگر فروشگاه شما کتاب بود ، دسته ها فهرست مطالب خواهند بود.

به عنوان مثال ، یک فروشگاه لباس می تواند دسته هایی مانند دسته های مردانه ، زنانه ، لوازم جانبی ، جواهرات و غیره داشته باشد. دسته ها سلسله مراتبی هستند ، بنابراین می توانید دسته های کودک را به آنها اضافه کنید.

از طرف دیگر ، برچسب ها کلمات کلیدی خاص تری هستند که خصوصیات محصول را توصیف می کنند. به عنوان مثال ، یک محصول تی شرت می تواند دارای برچسب هایی مانند لباس راحتی ، تابستانی و موارد دیگر باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع ، به راهنمای ما در مورد تفاوت بین دسته ها در مقابل برچسب ها .

7. Alt Text را برای تصاویر محصول اضافه کنید h4>

بسیاری از مشتریان برای یافتن سریع محصولات مورد نظر خود به جستجوی تصویر روی می آورند. برای کمک به دارندگان وب سایت ، Google اخیراً دکمه “مشاهده تصویر” را از نتایج جستجوی تصویر خود حذف کرده است. این بدان معناست که کاربران برای دیدن تصویر دارای متن باید از وب سایت شما دیدن کنند.

این روند بیشتر به فروشگاه های آنلاین کمک می کند تا مشتریان با انگیزه بالایی را به سمت وب سایت های خود سوق دهند.

سئو تصویر بسیار شبیه جستجوی وب است. Google از هوش مصنوعی ، تشخیص تصویر و الگوریتم های دیگر برای کمک به کاربران در یافتن تصاویر مورد نظر استفاده می کند.

مهمترین کاری که می توانید برای دریافت ترافیک از جستجوی تصویر Google انجام دهید افزودن برچسب alt به تمام تصاویر وب سایت شما است.

Alt text یک ویژگی HTML است که به دارندگان وب سایت اجازه می دهد متن را با تصاویر خود اضافه کنند. هدف این متن این است که وقتی مرورگر قادر به گرفتن تصویر نیست ، نمایش داده شود.

A broken image showing alt text

موتورهای جستجو از این متن جایگزین به عنوان عامل رتبه بندی در جستجوی تصویر خود استفاده می کنند. اساساً ، می توانید متنی را برای توصیف اینکه این تصویر خاص چیست اضافه کنید.

Adding alt text to product images

هنگام بارگذاری تصاویر در WooCommerce ، می توانید متن alt را به همه تصاویر محصول خود اضافه کنید. همچنین می توانید تصاویر کالای قدیمی خود را در کتابخانه رسانه ویرایش کرده و متن alt را به یکی از آنها یکی یکی اضافه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد متن Alt ، به مقاله ما در مورد متن متن تصویر در مقابل عنوان تصویر در وردپرس .

8. عنوان و توضیحات جستجوگرها را برای دسته بندی محصولات اضافه کنید h4>

هر دسته از محصولات در ووکامرس صفحه مخصوص خود را دارد. این صفحه شامل محصولات مشابه است که باعث افزایش تراکم کلمات کلیدی برای کلمات کلیدی مورد نظر شما می شود. این باعث می شود صفحات گروه محصولات برای سئو ووکامرس از اهمیت بیشتری برخوردار شوند.

با افزودن عنوان و شرح به آنها ، می توانید صفحات دسته بندی محصولات را بیشتر بهینه کنید. Yoast SEO به شما امکان می دهد عنوان و توضیحات SEO را برای هر دسته در فروشگاه WooCommerce خود تنظیم کنید.

به سادگی به صفحه محصولات »دسته بندی ها بروید و روی پیوند ویرایش زیر یک دسته کلیک کنید.

Edit a product category in WooCommerce

در صفحه ویرایش ، به بخش Yoast SEO بروید و روی عنوان دسته بندی در پیش نمایش قطعه کلیک کنید. Yoast SEO اکنون قسمت های ویرایش را برای وارد کردن عنوان و توضیحات SEO اختصاصی شما برای گروه محصول نمایش می دهد.

Edit product category title and description

9. مشتریان WooCommerce را در Google Analytics دنبال کنید h4>

Enabling customer tracking in WooCommerce with Google Analytics

مهمترین قسمت یک استراتژی موثر در جستجوگرها ، داده است. شما باید یاد بگیرید که کاربران شما از کجا می آیند ، چگونه فروشگاه شما را پیدا کرده اند ، چه محصولی را مشاهده کرده اند و در فروشگاه شما چه کار می کنند.

Google Analytics می تواند به شما کمک کند همه این اطلاعات را ردیابی کنید ، اما تنظیم صحیح آن بسیار دشوار است.

به همین دلیل ما MonsterInsights ، محبوب ترین Google Analytics را ایجاد کردیم. پلاگین برای وردپرس.

نسخه حرفه ای MonsterInsights دارای ویژگی ردیابی تجارت الکترونیکی داخلی است که می توانید با استفاده از آن ردیابی تجارت الکترونیکی WooCommerce را با یک کلیک فعال کنید.

شما می توانید از MonsterInsights همراه با Google Analytics برای تصمیم گیری مبتنی بر داده در مورد فروشگاه WooCommerce خود استفاده کنید و با اطمینان کسب و کار خود را توسعه دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی استفاده از ویژگیهای پیشرفته تجارت الکترونیکی Google Analytics ، به مقاله ما در مورد نحوه ردیابی مشتری را در WooCommerce فعال کنید .

10. سرعت و عملکرد وب سایت را بهینه کنید h4>

گوگل سرعت وب سایت را به عنوان یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی در نظر می گیرد. این به این معنی است که وب سایت های سریعتر نسبت به وب سایت های کندتر دارای رتبه بالاتری هستند.

وب سایت های آهسته نیز برای تجارت شما مضر هستند زیرا بر تجربه کاربر تأثیر می گذارند و هزینه واقعی شما را متحمل می شوند.

طبق مطالعه موردی StrangeLoop ، 1 ثانیه تأخیر در زمان بارگیری صفحه می تواند منجر به از دست رفتن 7٪ در تبدیل ها ، 11٪ بازدید از صفحه کمتر و 16٪ کاهش رضایت مشتری شود.

Website speed case study

اکثر اوقات ، دلیل اصلی شماره 1 فروشگاه WooCommerce کند ، میزبانی وب است. اگر چنین است ، می توانید به یکی از اینها ارائه دهندگان میزبانی WooCommerce بهینه شده .

همچنین می توانید دستورالعمل های گام به گام را در دنبال کنید. راهنمای عملکرد وردپرس برای سرعت بخشیدن به وب سایت خود.

11 امنیت WooCommerce را بهبود بخشید h4>

موتورهای جستجو عاشق وب سایت های ایمن و ایمن هستند. Google با علامت گذاری سریع وب سایت های ناامن با اخطار ، کاربران را از کلاهبرداری ، بدافزار و وب سایت های فیشینگ هشدار می دهد.

Harmful website warning in Google chrome

این نه تنها می تواند رتبه بندی WooCommerce SEO شما را از بین ببرد بلکه تأثیر زیادی بر اعتبار برند شما خواهد داشت.

هکرها همیشه وب سایت های تصادفی را با حملات بی رحمانه نیرو ، تزریق بدافزار و تلاش برای سرقت اطلاعات. برای جلوگیری از این امر باید امنیت فروشگاه WooCommerce خود را تقویت کنید.

دستورالعمل های گام به گام را در امنیت وردپرس دنبال کنید راهنمای برای تقویت امنیت WooCommerce.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه SEO SEO خود را بهبود ببخشید. همچنین ممکن است بخواهید لیست ما بهترین افزونه های WooCommerce برای کمک به شما در پیشرفت کار خود.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/ultimate-woocommerce-seo-guide/.

دیدگاهتان را بنویسید