.htaccess چیست؟

پرونده .htaccess یک فایل پیکربندی است که توسط سرور خوانده می شود. این برنامه می تواند بسیاری از تنظیمات پیکربندی سرور را لغو کند و می تواند برای مجوز ، کنترل حافظه پنهان ، بهینه سازی وب سایت و بازنویسی URL استفاده شود.

در وردپرس ، از پرونده .htaccess معمولاً برای بازنویسی URL ها ، پاک کردن و خوانایی بیشتر آنها توسط انسان و موتورهای جستجو استفاده می شود.

در بخش تنظیمات> پیوندهای ثابت در مدیریت وردپرس ، شما می توانید ساختار URL خود را انتخاب کنید. وردپرس به صورت خودکار پرونده .htaccess شما را بازنویسی می کند تا ساختار URL مورد نظر شما را کنترل کند.

اگر وردپرس قادر به نوشتن در پرونده نباشد ، از شما می خواهد که این کار را به صورت دستی انجام دهید. ویرایش دستی پرونده .htaccess خطرناک است ، زیرا در صورت عدم پیکربندی اشتباه ممکن است باعث بروز خطاهای اساسی سرور شود ، بنابراین مطمئن شوید که فقط مطالبی را که وردپرس به شما توصیه می کند کپی کنید.

افزونه هایی مانند W3 Total Cache برای پیکربندی ابزارهای ذخیره سازی و بهینه سازی ، پرونده htaccess شما را اصلاح می کنند.

پرونده .htaccess معمولاً در فهرست ریشه سایت وردپرس شما یافت می شود. سرویس گیرنده FTP شما ممکن است نتواند آن را نشان دهد ، زیرا به طور پیش فرض تمام پرونده ها و نام دایرکتوری ها که از یک دوره شروع می شوند توسط سرور پنهان در نظر گرفته می شوند. برای مشاهده این پرونده های پنهان باید گزینه show hidden files را در سرویس گیرنده FTP یا cpanel خود فعال کنید.

 .

دیدگاهتان را بنویسید