نحوه استفاده از برنامه ساز افزونه برای افزایش سرعت سایت وردپرس شما

بعد از میزبانی وردپرس ، افزونه ها دومین دلیل بزرگ است که می تواند باعث کند شدن سایت وردپرس شما شود. اغلب اوقات این کار را می توان با غیرفعال کردن افزونه کاهش داد یا از بارگیری آن در مناطقی که نیازی به آن ندارید جلوگیری کرد. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از Plugin Organizer برای سرعت بخشیدن به سایت وردپرس خود استفاده کنید.

Using Plugin Optimizer to speed up WordPress

پلاگین های وردپرس چگونه بر سرعت وب سایت شما تأثیر می گذارند؟ h4>

یكی از سوالات متداولی كه ما دریافت می كنیم چند افزونه وردپرس بسیار زیاد است ؟ دو موردی که بیشتر کاربران را نگران می کند ، امنیت وردپرس a > و چگونه پلاگین ها می توانند سرعت و عملکرد را تحت تأثیر قرار دهند ؟

تمام افزونه های خوب وردپرس به شکلی کدگذاری شده اند که فقط در صورت نیاز در وب سایت شما بارگیری می شوند. شما می توانید اینفوگرافیک ما را در نحوه بارگیری وردپرس در واقع افزونه ها (پشت صحنه) .

وردپرس افزونه های غیرفعال را بارگیری نمی کند ، این بدان معنی است که بر عملکرد وب سایت شما تأثیر نمی گذارد. با این وجود ، همه افزونه های فعال را بارگیری می کند که در صورت لزوم کد خود را اجرا می کنند.

اکنون بعضی اوقات نویسندگان افزونه نمی توانند پیش بینی کنند که شما از چه زمانی و از کجا از ویژگیهای افزونه آنها در وب سایت خود استفاده خواهید کرد. در این صورت ، آنها ممکن است کد خود را بارگیری کنند و یا نیازی به آن ندارید. اگر افزونه ها پرونده های JavaScript و CSS را بارگیری می کنند ، ممکن است این زمان بارگذاری صفحه وب سایت شما را افزایش دهد.

چگونه سازمان دهنده پلاگین وردپرس می تواند سرعت سایت شما را افزایش دهد h4>

بسته به افزونه هایی که استفاده می کنید ، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که فقط در صفحات ، پست ها یا انواع پست های خاص به آنها نیاز داشته باشید. برخی از افزونه هایی که ممکن است فقط در قسمت سرپرست وردپرس نیاز داشته باشید ، بنابراین نباید در جلوی وب سایت بارگیری شوند.

برنامه پلاگین وردپرس به شما امکان می دهد کارهای زیر را انجام دهید:

  • افزونه ها را براساس URL فعال یا غیرفعال کنید
  • افزونه های نقش کاربر را فعال یا غیرفعال کنید
  • افزونه ها را براساس انواع پست فعال یا غیرفعال کنید
  • ترتیب بارگذاری افزونه ها را مرتب کنید
  • افزونه ها را غیرفعال کنید و فقط در صورت لزوم آنها را بارگیری کنید

اصولاً این امکان را برای شما فراهم می کند تا عملکرد وب سایت خود را دقیق تنظیم کنید.

همانطور که گفته شد ، بیایید نگاهی به نحوه استفاده از Organizer Plugin برای سرعت بخشیدن به وردپرس بیندازیم.

استفاده از برنامه ساز افزونه وردپرس برای مدیریت افزونه های فعال وردپرس h4>

ابتدا کاری که باید انجام دهید این است که پلاگین Organizer Plugin . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

مهم: سازمان دهنده پلاگین یک افزونه بسیار قدرتمند است. مرتب کردن مجدد یا غیرفعال کردن افزونه ها می تواند باعث درگیری و رفتار غیر منتظره شود که می تواند سایت شما را از دسترس خارج کند. ما به شما توصیه می کنیم که یک پشتیبان گیری کامل از وردپرس قبل از غیرفعال کردن یا مرتب کردن مجدد پلاگین ها.

پس از آماده شدن ، باید برای پیکربندی تنظیمات خود به صفحه تنظیم کننده تنظیمات »تنظیمات بروید.

Plugin organizer settings

گزینه های مختلفی در این صفحه وجود دارد ، و ما به هر گزینه ، کارکرد آن و بررسی اینکه کدام یک را باید روشن کنیم ، بررسی خواهیم کرد.

تطبیق URL فازی

این گزینه به شما امکان می دهد افزونه ها را در URL کودک فعال یا غیرفعال کنید. این بدان معنی است که تنظیمات بر http://example.com/sample-page/ و کلیه URL های بعدی در زیر آن تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، http://example.com/sample-page/child-page1/ و http://example.com/sample-page/child-page2/.

نادیده گرفتن پروتکل URL

این گزینه به طور پیش فرض خاموش است. این به سازمان دهنده پلاگین اجازه می دهد تا بخشی از http و https از URL های پلاگین را نادیده بگیرد. این امر به ویژه در صورت داشتن > SSL در وردپرس شما فعال است .

مباحث URL را نادیده بگیرید

این گزینه به شما امکان می دهد استدلال های URL را نادیده بگیرید. به عنوان مثال ، http://example.com/page/؟foo=1&bar=2 یک URL با آرگومان است. روشن کردن این گزینه فقط در URL های دارای استدلال مفید است. در اکثر موارد باید آن را خاموش بگذارید.

فقط به سرپرستان شبکه اجازه تغییر ترتیب بار افزونه را می دهید؟

اگر در حال اجرا شبکه چند سایته وردپرس ، سپس روشن کردن این گزینه فقط به مدیر شبکه امکان مرتب سازی مجدد ترتیب افزونه را می دهد. ما به شدت توصیه می کنیم اگر شبکه چند سایته وردپرس دارید این مورد را روشن کنید.

پشتیبانی از نوع ارسال سفارشی

این گزینه به شما امکان می دهد انواع پستها که می خواهید افزونه ها را فعال یا غیرفعال کنید. این گزینه به ویژه اگر پلاگین هایی داشته باشید که فقط برای انواع خاص پست به آنها نیاز دارید ، بسیار مفید است.

برش خودکار دنباله دار

این گزینه بر اساس تنظیمات پیوند همیشگی وردپرس شما برش انتهایی انتهای URL فیلتر پلاگین را اضافه یا حذف می کند.

بارگیری افزونه انتخابی

این گزینه به شما امکان می دهد افزونه ها را حتی اگر در تنظیمات افزونه غیرفعال شده باشند ، بارگیری کنید. اگر می خواهید افزونه ها را در انواع مختلف محتوای خود فعال یا غیرفعال کنید ، باید این ویژگی را روشن کنید.

برای استفاده صحیح از این گزینه ، باید plugin یا mu-plugin را در وردپرس اضافه کنید. افزونه های MU می توانند به هر سایت وردپرسی اضافه شوند و به طور پیش فرض فعال می شوند. این پلاگین سعی می کند خود یک پلاگین MU ایجاد کند ، اما اگر خراب شود ، باید آن را ایجاد کنید. در ادامه این مقاله نحوه انجام این کار را به شما نشان خواهیم داد.

بارگیری افزونه انتخابی موبایل

این گزینه به شما امکان می دهد افزونه ها را در مرورگرهای تلفن همراه فعال یا غیرفعال کنید.

بارگیری افزونه سرپرست انتخابی

اگر می خواهید افزونه های خاصی فقط در قسمت مدیر وردپرس بارگیری شوند ، می توانید این گزینه را روشن کنید.

غیرفعال کردن افزونه ها توسط نقش

این گزینه به شما امکان می دهد پلاگین را با نقش های کاربر غیرفعال کنید. می توانید این گزینه را روشن کرده و سپس نقش های کاربری را که می خواهید در کادر بعدی استفاده کنید ، انتخاب کنید.

فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات روی دکمه تنظیمات ذخیره کلیک کنید.

ایجاد یک پلاگین MU برای سازمان دهنده پلاگین h4>

برنامه ساز افزونه برای کارکرد صحیح به پلاگین MU نیاز دارد. این پلاگین سعی می کند آن را به طور خودکار به وب سایت شما اضافه کند ، اما اگر خراب شود ، خودتان باید آن را ایجاد کنید.

برای آگاهی از اینکه آیا این پلاگین با موفقیت پلاگین MU را ایجاد کرده است. شما باید از صفحه پلاگین ها »افزونه های نصب شده بازدید کنید. پیوند جدیدی با عنوان Must-Use مشاهده خواهید کرد ، با کلیک بر روی آن افزونه های MU نصب شده در سایت نشان داده می شود.

Must Use plugins installed in WordPress

اگر پلاگین یا پیوند پلاگین های استفاده را نمی بینید ، این بدان معناست که سازمان دهنده پلاگین در ایجاد پرونده ناموفق بوده است ، و شما باید این کار را خودتان به صورت دستی انجام دهید.

ابتدا باید به وب سایت خود متصل شوید با استفاده از سرویس گیرنده FTP یا برنامه File Manager در cPanel.

بعد ، به پوشه / wp-content / mu-plugins / بروید. اگر پوشه mu-plugins در پوشه / wp-content / خود ندارید ، باید یک پوشه ایجاد کنید.

پس از آن باید به پوشه / wp-content / plugins / plugin-organizer / lib / بروید و پرونده ای با نام ‘PluginOrganizerMU.class.php’ را در رایانه خود بارگیری کنید.

Copy MU plugin file

بعد ، باید به پوشه / wp-content / mu-plugins / بروید و پرونده را از رایانه خود بارگذاری کنید.

Plugin Organizer mu-plugin file

اکنون برنامه Plugin Organizer می تواند برای مدیریت صحیح افزونه های خود از این فایل استفاده کنید. می توانید پیش بروید و با تنظیمات افزونه ادامه دهید.

تنظیمات گزینه پلاگین جهانی h4>

برنامه پلاگین به شما امکان می دهد افزونه ها را فعال کنید اما آنها را غیرفعال کنید. برای تنظیم اینکه کدام افزونه ها فعال بمانند و کدام افزونه ها غیرفعال هستند ، باید به صفحه Plugin Organizer »Global Plugins بروید.

Set plugins to disable globally

افزونه نصب شده خود را در سمت چپ مشاهده خواهید کرد. افزونه های فعال برجسته شده و در بالا نمایش داده می شوند. اگر می خواهید افزونه ای غیرفعال شود ، می توانید آن را به راحتی در ستون Disable بکشید و رها کنید.

با این کار افزونه ها غیرفعال نمی شوند.

می توانید افزونه ای را که غیرفعال کرده اید برای انواع پست های فردی ، پست های تک صفحه یا موارد صفحه ، URL های جداگانه ، از صفحات مختلف در تنظیمات افزونه فعال کنید. بعداً در این مقاله شما را راهنمایی خواهیم کرد.

افزونه ها را در صفحه نتایج جستجو فعال یا غیرفعال کنید h4>

برای غیرفعال کردن یا فعال کردن برخی افزونه ها در نتایج جستجو ، باید به صفحه سازمان دهنده پلاگین »نتایج جستجو بروید.

Disable plugins on search results page

در این صفحه ، باید به سادگی از ستون سمت چپ پلاگین را انتخاب کرده و آن را به ستون غیرفعال بریزید. مشاهده خواهید کرد که ستون غیرفعال جعبه های مختلفی دارد. باید روی کادر مورد نظر جهت غیرفعال کردن افزونه کلیک کنید. به عنوان مثال ، افزودن یک افزونه به جعبه “استاندارد غیرفعال” افزونه را برای همه کاربران در همه صفحات غیرفعال می کند.

اگر قبلاً تنظیم کرده اید که افزونه ای در سطح جهان غیرفعال شود و بخواهید در صفحه نتایج جستجو بارگیری شود ، می توانید آن را از ستون افزونه های غیرفعال به پلاگین های موجود بکشید و رها کنید.

Enable plugins on search results page

افزونه ها را برای انواع پست سفارشی فعال یا غیرفعال کنید h4>

برای کنترل اینکه کدام افزونه ها روی انواع خاصی از پست ها کار می کنند ، باید به صفحه تنظیم کننده افزونه »افزونه های نوع ارسال بروید.

Enable or disable plugins for post types

ابتدا نوع پستی را که می خواهید تغییرات را اعمال کنید انتخاب می کنید. پس از آن ، می توانید افزونه ها را از ستون موارد موجود به ستون غیرفعال بکشید و رها کنید.

همچنین می توانید افزونه ای را که در صفحه افزونه های جهانی غیرفعال کرده اید با کشیدن ستون غیرفعال به موارد موجود فعال کنید.

افزونه های گروه و تغییر سفارش بار افزونه h4>

به طور پیش فرض ، وردپرس پرونده های افزونه فعلی شما را به ترتیب حروف الفبا بارگیری می کند. اگر بسته به کد یکدیگر پلاگین داشته باشید ، این ترتیب حروف الفبا ممکن است گاهی اوقات باعث تضاد شود.

به عنوان مثال ، اگر یک پرونده پلاگین apple.php دارید که به عملکردهای پلاگین دیگری به نام zebra.php متکی است ، پس ممکن است برای بارگیری ابتدا به فایل zebra.php نیاز داشته باشید تا apple.php به درستی کار کند.

Organizer Plugin Organizer به شما امکان می دهد تا به صورت دستی ترتیب پلاگین و پلاگین های گروه را تغییر دهید. با این حال ، بسیار مراقب باشید زیرا این امر می تواند وب سایت شما را از دسترس خارج کند.

برای تنظیم مجدد ترتیب بارگذاری افزونه ، باید به صفحه سازمان دهنده پلاگین »گروه و افزونه های سفارش بروید.

سازمان دهنده افزونه پلاگین های شما را به ترتیب پیش فرض حروف الفبا نمایش می دهد و شما می توانید با کشیدن و رها کردن ساده ترتیب را از نو تنظیم کنید.

همچنین می توانید با انتخاب “ایجاد گروه جدید” از منوی کشویی در بالا ، افزونه ها را با هم گروه کنید. در مرحله بعدی ، باید نامی برای گروه وارد کنید و پلاگین هایی را که می خواهید در آن اضافه کنید انتخاب کنید.

Creating a plugin group

پس از پایان کار با گروه ، برای ادامه بر روی دکمه ارسال کلیک کنید. سازمان دهنده پلاگین اکنون یک گروه پلاگین برای شما ایجاد می کند.

حال اگر به صفحه افزونه ها بروید ، پیوند جدیدی را مشاهده خواهید کرد که به نام نام گروه شما نامگذاری شده است. وقتی روی آن کلیک می کنید ، تمام افزونه های داخل آن گروه را می بینید.

Plugin group list on the plugins page

ایجاد فیلترهای پلاگین با برنامه پلاگین h4>

برنامه پلاگین به شما امکان می دهد افزونه را بر اساس URL فعال یا غیرفعال کنید. برای این کار باید فیلترهای پلاگین ایجاد کنید. این فیلترها به شما امکان می دهد افزونه هایی را که با URL های خاص مطابقت دارند فعال یا غیرفعال کنید.

ابتدا باید به صفحه Plugin Organizer »Plugin Filters بروید و روی پیوند” Add Plugin Filter “کلیک کنید.

Add plugin filter

با این کار می توانید صفحه فیلتر پلاگین جدید اضافه کنید. شما باید نام فیلتر پلاگین خود را ارائه دهید و سپس پیوندهای ثابت (URL) را که می خواهید تحت تأثیر این فیلتر قرار بگیرند اضافه کنید.

Creating a plugin filter

با کلیک روی دکمه افزودن پیوند ثابت می توانید چندین URL را اضافه کنید.

در بخش تنظیمات ، می توانید انتخاب کنید که آیا این فیلتر بر روی URL های کودک برای پیوندهای ثابت که اضافه کرده اید نیز تأثیر بگذارد. می توانید قسمت اولویت را خالی بگذارید.

بعد از آن ، به بخش “افزونه ها” بروید. در اینجا می توانید افزونه ها را از موارد موجود به جعبه های غیرفعال بکشید و رها کنید.

Disable plugins based on URL filters

به همین ترتیب ، همچنین می توانید افزونه ای را از ستون غیرفعال به موارد موجود بکشید و رها کنید تا وقتی این فیلتر همسان است ، یک پلاگین بارگیری شود.

علاوه بر این ، می توانید این فیلتر را در یک گروه فیلتر ذخیره کنید. گروه های فیلتر مانند دسته ها هستند. هدف آنها کمک به شما در مرتب سازی فیلترهای پلاگین مشابه است.

Organize your filters in groups

بعد از اتمام کار ، روی دکمه انتشار کلیک کنید تا این فیلتر پلاگین فعال شود. به محض کلیک کردن روی دکمه انتشار ، کار شروع می شود.

افزونه را در یک پست یا صفحه تنها فعال یا غیرفعال کنید h4>

برنامه پلاگین همچنین به شما امکان می دهد افزونه ها را روی یک پست ، صفحه یا مورد سفارشی نوع پست بارگیری یا غیرفعال کنید. ابتدا باید مطمئن شوید که پشتیبانی از نوع پست را در صفحه تنظیم کننده افزونه »تنظیمات فعال کرده اید.

Post types enabled

بعد ، پیش بروید و پست ، صفحه یا نوع پست سفارشی را که می خواهید تغییر دهید ویرایش کنید. در صفحه ویرایش پست ، به بخش «سازمان دهنده پلاگین» بروید و به پایین بروید.

Plugin organizer section on post edit screen

تنظیمات سازمان دهنده پلاگین را با افزونه های خود مشاهده خواهید کرد. می توانید افزونه ها را بکشید و رها کنید تا غیرفعال شوند یا افزونه های غیرفعال را به موارد موجود بکشید تا فعال شوند.

برای ذخیره تغییرات فراموش نکنید که روی دکمه ذخیره تغییرات یا به روزرسانی کلیک کنید.

عیب یابی مشکلات سازمان دهنده پلاگین h4>

افزونه Organizer Plugin برای تغییر رفتار پیش فرض افزونه های WordPress در وب سایت شما استفاده می شود. تنظیمات شما ممکن است نتایج غیر منتظره ای از جمله خطاهای مهلک ، خطاهای نحوی ، یا صفحه سفید مرگ .

یک راه سریع برای حل این مشکلات توسط غیرفعال کردن تمام افزونه های وردپرس خود از طریق FTP . با این کار سازمان دهنده پلاگین نیز غیرفعال می شود.

برای حذف نصب Plugin Organizer ، به سادگی افزونه را از صفحه پلاگین ها حذف کنید. با این کار علاوه بر اینکه خود پلاگین حذف می شود ، کلیه تنظیمات افزونه نیز حذف خواهد شد. در صورت تمایل می توانید افزونه را دوباره نصب کنید.

برای بیشتر خطاها ، به لیست جامع رایج ترین خطاهای وردپرس و نحوه رفع آنها. اگر خطایی که مشاهده می کنید لیست نشده است ، گام به گام ما را امتحان کنید راهنمای عیب یابی وردپرس برای یافتن علت خطا و راه حل های احتمالی.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا به طور م useثر از سازمان دهنده پلاگین وردپرس برای سرعت بخشیدن به سایت وردپرس خود استفاده کنید. اگر می خواهید بهترین بهترین پلاگین ها را نصب کنید ، لیست ما را از باید دارای افزونه های وردپرس باشد برای همه وب سایتها

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-use-the-plugin-organizer-to-speed-up-your-wordpress-site/.

دیدگاهتان را بنویسید