چگونه بدون از دست دادن رتبه بندی Google از Blogger به WordPress برویم

آیا می خواهید وبلاگ خود را از Blogger به WordPress منتقل کنید؟ در حالی که Blogger ابزاری شسته و رفته و رایگان برای شروع بلاگ نویسی است ، بسیاری از مبتدیان به زودی به محدودیت های آن پی می برند و آنها می خواهند برای دسترسی به ویژگی های قدرتمندتر به وردپرس روی بیاورند. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه بدون از دست دادن رتبه بندی Google به درستی از Blogger به WordPress بروید.

Switching from Blogger to WordPress

چرا باید از Blogger به WordPress برویم؟ h4>

بلاگر پلت فرم محبوب وبلاگ نویسی ایجاد شده توسط Google. به هر کسی امکان می دهد با استفاده از حساب Google خود وبلاگ رایگان ایجاد کند.

با این حال ، بسیاری از مبتدیان به زودی متوجه می شوند که محدودیت های زیادی در مورد آنچه می توانند با وبلاگ رایگان Blogger خود انجام دهند وجود دارد.
از طرف دیگر ، وردپرس به شما امکان مالکیت کامل وب سایت خود را می دهد. همچنین به شما امکان می دهد ویژگی های لازم را برای رشد و کسب درآمد از وبلاگ خود اضافه کنید. ما یک مقایسه دقیق از هم ایجاد کرده ایم وردپرس در مقابل بلاگر .

توجه به این نکته مهم است که وقتی می گوییم وردپرس ، ما در مورد WordPress.org خود میزبان صحبت می کنیم که نباید با WordPress.com اشتباه گرفته شود که یک راه حل میزبان است و دارای محدودیت های خاص خود است. برای جزئیات بیشتر ، به مقاله ما در مورد تفاوت WordPress.com vs WordPress.org .

WordPress.org پلت فرم محبوب “WordPress” است که احتمالاً درباره آن شنیده اید زیرا 31٪ از کل وب سایت های موجود در اینترنت را تأمین می کند.

با این گفته ، بیایید نگاهی به چگونگی انتقال صحیح از Blogger به WordPress با حفظ رتبه بندی جستجوی Google و ترافیک وب سایت خود بیاندازیم.

در اینجا مراحل دقیقی وجود دارد که برای انتقال از Blogger به WordPress استفاده خواهیم کرد:

  1. با میزبانی وردپرس .
  2. وبلاگ Blogger خود را صادر کنید
  3. وارد بلاگر به وردپرس
  4. پیوندهای ثابت را در وبلاگ جدید وردپرس خود تنظیم کنید.
  5. برای بازدیدکنندگان Blogger از ارسالهای وردپرس هدایت هدایت می شود
  6. انتقال سایر مطالب از Blogger به WordPress
  7. کارهایی که باید بعد از مهاجرت از Blogger به وردپرس انجام دهید

آماده هستید؟ بیایید شروع کنیم.

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر نمی خواهید آموزش فیلم را تماشا کنید ، می توانید نسخه متن زیر را بخوانید:

مرحله 0. قبل از شروع h4>

برای شروع کار با وردپرس ، شما به یک نام دامنه و میزبانی وب .

برای شروع سریع ، نام دامنه آدرس وب سایت شماست که افراد برای ورود به وبلاگ شما آن را تایپ می کنند و میزبانی وب محل ذخیره شدن پرونده های وب سایت شماست. هر دوی این موارد باید برای ایجاد هر نوع وبلاگ / وب سایتی لازم باشد.

با این اوصاف ، ما توصیه می کنیم از Bluehost . آنها یکی از بزرگترین شرکتهای میزبان در جهان هستند و به طور رسمی یک شریک میزبانی وردپرس هستند.

از آنجا که WPBeginner بزرگترین سایت منابع وردپرس است ، آنها توافق کرده اند که یک نام دامنه رایگان و 60٪ تخفیف در میزبانی به خوانندگان ما ارائه دهند. در واقع ، شما می توانید فقط با 2.75 دلار در ماه شروع کنید.

to برای ادعا اینجا را کلیک کنید این پیشنهاد اختصاصی Bluehost ←

پس از ثبت نام در میزبانی وردپرس و تنظیم نام دامنه خود ، مرحله بعدی نصب وردپرس بر روی حساب میزبانی خود است.

اگر با Bluehost با استفاده از پیوند ما در بالا ، وردپرس به طور خودکار برای شما نصب می شود.

اگر از میزبانی وردپرس ، سپس باید با دنبال کردن راهنمای نهایی ما در نحوه نصب وردپرس .

پس از نصب وردپرس ، زمان آن فرا رسیده است که محتوای خود را از Blogger به WordPress منتقل کنید.

پیشنهاد رایگان جایزه: از آنجا که بسیاری از شما این را درخواست کرده اید ، ما هم اکنون به عنوان بخشی از سرویس راه اندازی رایگان وبلاگ وردپرس . این بدان معنی است که یکی از اعضای تیم خبره ما کل مهاجرت را برای شما انجام می دهد (100٪ رایگان). بله ، به معنای واقعی کلمه می توانید از Blogger به WordPress بدون هیچ خطری تغییر وضعیت دهید.

توجه: سرویس مهاجرت بلاگر رایگان ما برای وبلاگهای کوچکتر است که کمتر از 1000 پست وبلاگ دارند. ما می توانیم برای سایت های بزرگتر بلاگر خدمات مهاجرت را ارائه دهیم ، اما این یک سرویس پولی خواهد بود.

اما اگر کسی هستید که دوست دارید خودتان یاد بگیرید و کارهایی انجام دهید ، می توانید آموزش گام به گام ما را در زیر دنبال کنید.

مرحله 1. بلاگ بلاگر خود را صادر کنید h4>

اولین کاری که باید انجام دهید صادر کردن محتوای وبلاگ Blogger خود است. با ورود به داشبورد Blogger و رفتن به صفحه تنظیمات »سایر موارد می توانید این کار را انجام دهید. در بخش «وارد کردن و پشتیبان گیری» ، باید روی دکمه «پشتیبان گیری از محتوا» کلیک کنید.

Export your Blogger content

با این کار پنجره ای ظاهر می شود که باید روی دکمه “ذخیره در رایانه خود” کلیک کنید.

Save backup content to your computer

محتوای وبلاگ Blogger شما در یک فایل XML در رایانه شما بارگیری می شود. پس از اتمام بارگیری ، وقت آن است که محتوای Blogger خود را به سایت وردپرس خود وارد کنید.

مرحله 2. Blogger را به وردپرس وارد کنید h4>

برای شروع وارد کردن سایت Blogger خود در وردپرس ، باید به قسمت مدیریت WordPress خود وارد شوید و از Tools »Import بازدید کنید. در صفحه وارد کردن ، پیش بروید و روی پیوند “اکنون نصب شود” در زیر Blogger کلیک کنید.

Install Blogger importer for WordPress

وردپرس اکنون افزونه Blogger Importer را برای شما بارگیری و نصب می کند. پس از اتمام نصب ، برای ادامه باید روی پیوند “اجرای وارد کننده” کلیک کنید.

Run Blogger importer

در صفحه Import Blogger ، وردپرس از شما می خواهد که فایل XML را بارگذاری کنید. این فایلی است که در مرحله 1 بارگیری کرده اید.

به سادگی بر روی دکمه select file کلیک کنید و فایل XML را که قبلاً بارگیری کرده اید بارگذاری کنید. در مرحله بعدی ، برای ادامه باید روی دکمه بارگذاری پرونده و وارد کردن کلیک کنید.

Upload the file to import

اکنون وردپرس پرونده واردات را بارگذاری می کند. اگر پرونده وارداتی شما بسیار بزرگ است ، ممکن است خطایی مشاهده کنید که اندازه پرونده شما بسیار بزرگ است. در این حالت ، شما باید حداکثر حد بارگذاری پرونده خود را افزایش دهید . اگر پرونده شما کوچک باشد ، هیچ خطایی مشاهده نخواهید کرد.

بعد ، از شما خواسته می شود پست ها را به یک نویسنده اختصاص دهید. اگر چندین نویسنده در وبلاگ Blogger خود داشتید ، پس می توانید برای هر نویسنده یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. همچنین می توانید این پست ها را به نویسندگان موجود در سایت وردپرس خود اختصاص دهید.

Assign authors

پس از انتخاب خود ، برای ادامه بر روی دکمه ارسال کلیک کنید.

وردپرس اکنون کلیه مطالب را از پرونده صادرات Blogger به سایت وردپرس شما وارد می کند. با مراجعه به صفحه ارسال ها »همه پست ها می توانید محتوا را مشاهده کنید

Imported content on your WordPress blog

مرحله 3. تنظیم Permalinks

Permalinks اصطلاحی است که برای ساختار URL صفحات جداگانه استفاده می شود. وردپرس دارای یک ویژگی است که به شما امکان می دهد ساختار URL دوستانه برای سئو . از آنجا که در حال وارد کردن محتوا از Blogger هستید ، باید ساختار URL خود را تا آنجا که ممکن است به ساختار URL Blogger نزدیک باشد.

برای تنظیم پیوندهای ثابت ، باید به صفحه تنظیمات »پیوندهای ثابت در داشبورد وردپرس خود بروید و گزینه ساختار سفارشی را انتخاب کنید. پس از آن ، باید متن زیر را در کادر کنار قسمت ساختار سفارشی اضافه کنید.

/٪year٪/٪monthnum٪/٪postname٪.html

Setting up permalinks

این ساختار پیوند ثابت باعث می شود وبلاگ شما URL های مشابه URL های وبلاگ قدیمی Blogger شما را ارسال کند.

با این حال ، گاهی اوقات URL پست وبلاگ شما به عنوان حلزون حرکت کردن در وردپرس شناخته می شود با slugs استفاده شده توسط Blogger مطابقت ندارد.

برای رفع این مشکل ، باید یک قطعه کد کوچک ایجاد و اجرا کنید. لطفاً راهنمای ما را در نحوه کپی و چسباندن قطعه کد در وردپرس .

شما باید این کد را به قالب وردپرس خود اضافه کنید پرونده توابع. php .

add_action ('init' ، 'wpb_update_slug')؛

تابع wpb_update_slug () {
جهانی $ wpdb؛
$ result = $ wpdb-> get_results ("SELECT post_id، meta_value FROM $ wpdb-> postmeta WHERE meta_key = 'blogger_permalink")؛
$ wpdb-> print_error ()؛
foreach ($ نتیجه به عنوان $ row) {
$ slug = منفجر شود ("/" ، $ row-> meta_value)؛
$ slug = منفجر شود ("."، $ slug [3])؛
$ wpdb-> query ("UPDATE $ wpdb-> posts SET post_name = '$ slug [0]' WHERE ID = '$ row-> post_id'")؛
}
echo "انجام شد" ؛

}

پس از ذخیره کد ، برای راه اندازی این اسکریپت فقط باید به هر صفحه ای در سایت وردپرس خود مراجعه کنید.

توجه: بعد از اجرای اسکریپت ، فراموش نکنید که آن را از فایل functions.php خود حذف کنید زیرا فقط یک بار لازم است اجرا شود.

پیشنهاد رایگان پاداش: نمی خواهید با کد برخورد کنید؟ ما شما را تحت پوشش قرار دادیم از آنجا که بسیاری از شما این را درخواست کرده اید ، ما هم اکنون به عنوان بخشی از سرویس راه اندازی رایگان وبلاگ وردپرس . این بدان معنی است که یکی از اعضای تیم خبره ما کل مهاجرت را برای شما انجام می دهد (100٪ رایگان). بله ، به معنای واقعی کلمه می توانید از Blogger به WordPress بدون هیچ خطری تغییر وضعیت دهید.

مرحله 4. تنظیمات تغییر مسیر از Blogger به WordPress

مهمترین مرحله برای انتقال هر وب سایت تنظیم مجدد مسیر مناسب است ، بنابراین شما هیچ بازدید و رتبه بندی موجود در سایت را از دست نمی دهید.

قسمت مهم تغییر مسیر این است که مطمئن شوید کاربران شما دقیقاً در همان صفحه سایت جدیدی که قصد داشتند در سایت قدیمی به آن دسترسی پیدا کنند قرار دارند. در عین حال ، ما همچنین باید اطمینان حاصل کنیم که موتورهای جستجو می فهمند وب سایت شما به این مکان جدید منتقل شده است.

برای انجام این کار ، باید Blogger to WordPress Redirection. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، باید به صفحه Tools »Blogger to WordPress Redirection بروید و بر روی دکمه” شروع پیکربندی “کلیک کنید.

Get the redirection code

اکنون این افزونه URL وبلاگ Blogger شما را شناسایی کرده و گزینه دریافت Redirection Code را به شما نشان می دهد. پیش بروید و بر روی دکمه “دریافت کد” در کنار URL Blogger خود کلیک کنید.

اکنون یک قطعه کد تولید می شود که شما برای هدایت صحیح کاربران از وبلاگ Blogger خود به سایت جدید WordPress خود نیاز دارید.

بعد ، باید به داشبورد Blogger خود وارد شوید و به صفحه “موضوعات” بروید. در زیر تصویر پیش نمایش وبلاگ خود ، باید روی دکمه “ویرایش HTML” کلیک کنید.

Edit Blogger theme

Blogger اکنون کد HTML سفارشی را برای موضوع شما نمایش می دهد. اگر در زمینه Blogger خود سفارشی سازی کرده اید ، ممکن است بخواهید کد را کپی کرده و به عنوان پشتیبان در رایانه خود ذخیره کنید.

در غیر این صورت ، می توانید جلو بروید و همه موارد را حذف کنید. پس از آن ، کد نمایش داده شده توسط این افزونه در سایت وردپرس خود را کپی کرده و در ویرایشگر موضوع Blogger خود جایگذاری کنید.

Save your redirection code

برای ذخیره تغییرات خود ، فراموش نکنید که روی دکمه “ذخیره موضوع” کلیک کنید.

در مرحله بعدی ، ما باید هدایت ها را برای کاربران تلفن همراه تنظیم کنیم.

شما باید به صفحه مضامین موجود در داشبورد وبلاگ Blogger خود برگردید. این بار باید روی دکمه چرخ دنده در زیر پیش نمایش موبایل وبلاگ خود کلیک کنید.

Change mobile theme settings

با این کار پنجره ای ظاهر می شود که در آن شما باید ‘No. را انتخاب کنید. طرح زمینه دسک تاپ را در دستگاه های تلفن همراه نشان دهید و روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

Disable mobile theme

این همه ، وبلاگ Blogger شما اکنون همه بازدید کنندگان وبلاگ شما را به وبلاگ جدید WordPress شما هدایت می کند.

مرحله 5. انتقال سایر مطالب از Blogger به WordPress

در این مرحله ، ما سایر مطالب باقیمانده را از Blogger به WordPress منتقل می کنیم. این ممکن است بسته به تنظیمات / محتوای وبلاگ شما به برخی کارهای دستی نیاز داشته باشد.

1 انتقال صفحات از Blogger به WordPress

ابزار وارد کننده Blogger WordPress فقط پست ها را از Blogger وارد می کند و صفحات را نادیده می گیرد. برای انتقال صفحات خود به وردپرس ، باید هر صفحه را در وبلاگ بلاگر خود ویرایش کنید ، مطالب آن را کپی کنید و سپس به صورت دستی یک صفحه در وردپرس ایجاد کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صفحات ، به مقاله ما در مورد تفاوت بین پست در مقابل صفحات در وردپرس.

اکنون با مسئله دیگری روبرو خواهید شد. صفحات وبلاگ نویس دارای URL هایی هستند که به این شکل هستند:

http://example.blogspot.com/p/about-us.html

URL صفحه وردپرس شما به این شکل خواهد بود:

http://example.com/about-us

برای رفع این مشکل شما باید از تغییر مسیر plugin. برای راهنمایی ، لطفاً به راهنمای مبتدیان ما در ایجاد تغییر مسیرها در وردپرس .

2. ابزارک

درست مانند Blogger ، مضامین WordPress نیز از ابزارک ها برای افزودن محتوا به نوار کناری وبلاگ شما استفاده می کنند. برای افزودن ابزارک ، باید به صفحه Appearance »Widgets در داشبورد وردپرس خود بروید و ابزارک ها را به سادگی در نوارهای کناری بکشید / رها کنید.

برای دستورالعمل های دقیق ، به راهنمای ما در مورد نحوه افزودن و استفاده از ابزارک در وردپرس .

اگر به دنبال ویجت خاصی هستید که به طور پیش فرض در وردپرس نمی بینید ، احتمالاً به افزونه وردپرس نیاز دارید. برای یافتن عملکردی که به دنبال آن هستید می توانید بهترین دسته افزونه WordPress WPBeginner را جستجو کنید. .

3. خوراک RSS

موتورهای جستجو و کاربرانی که از طریق فیدهای RSS در پست های وبلاگ شما مشترک شده اند ، همچنان می توانند وبلاگ شما را پیدا کنند. با این حال ، آنها هیچ محتوای جدیدی دریافت نخواهند کرد.

برای رفع این مشکل ، باید به صفحه تنظیمات »سایر موارد در حساب Blogger خود بروید. در مرحله بعدی ، باید بر روی پیوند “افزودن” در کنار URL ارسال تغییر مسیر Feed کلیک کنید و منبع وردپرس خود را اضافه کنید.

URL خوراک وردپرس شما به این شکل خواهد بود:

http://yoursite.com/feed

Redirect Blogger feed

مرحله 6. کارهایی که باید بعد از مهاجرت از Blogger به وردپرس انجام دهید h4>

اکنون که وبلاگ Blogger خود را با موفقیت به WordPress منتقل کرده اید ، بیایید نگاهی به آنچه می توانید برای بهبود وبلاگ خود انجام دهید ، بیاندازیم.

ما لیستی از مهمترین کارهایی که باید بعد از نصب وردپرس انجام دهید .

استفاده از وردپرس کاملاً آسان است. با این حال ، گهگاه چیزهای جدیدی را کشف خواهید کرد که ممکن است به آنها کمک کنید. اینجاست که WPBeginner وارد می شود.

WPBeginner بزرگترین سایت رایگان منابع وردپرس در جهان است. ما مرتباً آموزش ها و راهنماهایی را که مخصوص وبلاگ نویسان و مشاغل کوچک نوشته شده اند ، منتشر می کنیم.

در اینجا برخی از منابع مفیدی که در WPBeginner پیدا خواهید کرد (همه آنها کاملا رایگان هستند).

  • وبلاگ WPBeginner – مکان اصلی برای همه آموزشها و راهنماهای WordPress.
  • دیکشنری WPBeginner – واژه نامه وردپرس ما بهترین مکان برای آشنایی با زبان وردپرس است
  • فیلم های WPBeginner – کاربران جدید وردپرس می توانند با استفاده از این 23 فیلم برای تسلط بر وردپرس شروع کنند.
  • WPBeginner در YouTube – نیاز دارید دستورالعمل های ویدیویی بیشتر؟ با بیش از 110،000 مشترک و 10 میلیون بازدید + در کانال YouTube ما مشترک شوید.
  • طرح WPBeginner – افزونه ها ، ابزارها و سرویس هایی را که در WPBeginner استفاده می کنیم بررسی کنید. لی>
  • معاملات WPBeginner – تخفیف های ویژه محصولات و خدمات WordPress برای کاربران WPBeginner.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند بدون تأثیر بر رتبه بندی جستجوی Google خود ، از Blogger به WordPress بروید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای نهایی گام به گام WordPress SEO را مشاهده کنید. برای مبتدیان.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-switch-from-blogger-to-wordpress-without-losing-google-rankings/.

دیدگاهتان را بنویسید