افزایش قدرت ابزارک های پیش فرض وردپرس شما

یکی از مواردی که سفارشی سازی در وردپرس را برای کاربران آسان می کند ابزارک ها هستند. این سیستم انعطاف پذیر در وردپرس در روزهای نسخه 2.2 اضافه شد. اکنون بیشتر تم ها با نوار کناری آماده ویجت و مکان های تم دیگر ارائه می شوند تا سفارشی سازی سایت وردپرس شما را بسیار آسان کند. در حالی که ابزارک های پیش فرض وردپرس بسیار خوب کار می کنند ، شما می توانید به راحتی با برخی از پلاگین های جذاب که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت ، قدرت این ابزارک ها را افزایش دهید. با افزایش قدرت ابزارک های پیش فرض وردپرس ، کنترل بیشتری بر نحوه نمایش مواردی که امکان سفارشی سازی بیشتر و راحت تری را فراهم می کند ، خواهید داشت.

Just Tadlock یک پلاگین شگفت انگیز به نام ابزارکها دوباره بارگیری شد نوشت که بسیاری از ابزارکهای پیش فرض وردپرس را جایگزین نسخه هایی می کند که امکان کنترل بسیار بیشتری دارند. جاستین به هر یک از این ابزارک ها با صفحه کنترل بسیار قابل تنظیم می دهد و هر ویجت را می توان هر چند بار استفاده کرد. در حال حاضر 8 ابزارک همراه با این افزونه وجود دارد:

  • بایگانی
  • نویسندگان
  • نشانک ها (پیوندها)
  • تقویم
  • دسته بندی ها
  • منوی پیمایش
  • صفحات
  • جستجو
  • برچسب ها

ویجت قبل / بعد از عکس صفحه بارگیری مجدد شد h3>

Before and After shot of Widgets Reloaded Archives

معمولاً ابزارک بایگانی بسیار محدود کننده است. آیا می توانید تصور کنید که یک وبلاگ 4 ساله با بایگانی ها در نوار کناری داشته باشید. این 48 پیوند زشت است. اگر من یک کاربر باهوش غیر کد هستم ، پس دیگر راهی برای حذف آنها ندارم. خوب اگر ویجت ها بارگیری مجدد شده اند ، می توانید محدودیت سالی را که می خواهید تعیین کنید. می توانید آنچه را که می خواهید قبل و بعد از نمایش هر سال نشان داده شود ، انتخاب کنید.

Before and After shot of Widgets Reloaded Tags

به طور پیش فرض ، ابزارک برچسب فقط به شما امکان انتخاب بین دسته یا برچسب ها و عنوان را می دهد. خوب این برای ویژگی هایی که باید و می تواند داشته باشد بسیار محدود کننده است. با بارگیری مجدد ابزارک ها ، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، تعداد زیادی ویژگی به دست می آورید. ویژگی هایی مانند کوچکترین و بزرگترین اندازه قلم ، تعداد برچسب برای نمایش ، حذف لیست برای برچسب ها ، ترتیب برچسب ها و موارد دیگر.

Now Widgets Reloaded یک افزونه بسیار مفید است ، اما واقعاً و واقعاً ما مجبور نیستیم برای این نوع موارد از پلاگین استفاده کنیم. وردپرس به طور پیش فرض باید این ویژگی ها را در رابط کاربر داشته باشد. همه این پارامترها (گزینه های کنترل ویژگی) از قبل در هسته داخلی تعبیه شده اند. ایجاد یک رابط کاربر برای این کارها کار سختی نیست زیرا Widgets Reloaded قبلاً این کار را انجام داده است. در حال حاضر ، اگر می خواهید قدرت ابزارک های خود را افزایش دهید ، باید از این افزونه استفاده کنید.

افزودن منطق مشروط به هر ابزارک یکی از هوشمندانه ترین کارهایی است که برای کاربر وردپرس DIY انجام می شود. اغلب ویجت ها فقط برای صفحات خاصی لازم هستند. افزونه Widget Logic به شما امکان می دهد به کنترل سطح صفحه بر روی ابزارک ها برسید بدون ویرایش پرونده های تم خود به میزان بیشتری.

Widget Logic Screenshot

بگذارید بگوییم شما یک ابزارک برای پست های اخیر دارید ، پس نمی خواهید آن را در همه صفحات نشان دهید (به ویژه در صفحه اصلی). بنابراین می توانید آن را تنظیم کنید ، بنابراین فقط در صفحات منفرد نشان داده می شود زیرا از آنجا که به احتمال زیاد از آنجا کلیک می شود. صفحه اصلی شما در یک وبلاگ عادی معمولاً 10 پست اخیر را مانند ابزارک پست های اخیر نشان می دهد. ما بسیاری از وبلاگ ها را مشاهده می کنیم که این کار را انجام می دهند و منطقی است که آنها از Widget Logic استفاده کنند.

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/extending-the-power-of-your-default-wordpress-widgets/.

دیدگاهتان را بنویسید