چگونه URL کوتاه سفارشی خود را برای وبلاگ خود ایجاد کنیم

آیا می خواهید از URL های کوتاه مارک دار برای وبلاگ خود استفاده کنید؟ ما از wpbeg.in برای ایجاد URL های کوتاه سفارشی مارک دار خود استفاده می کنیم. این URL های کوتاه به راحتی به خاطر سپرده می شوند و شناخت برند شما را در بین کاربران تقویت می کنند. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی URL های کوتاه سفارشی خود را برای وبلاگ خود ایجاد کنید.

How to create customized short URLs for your blog

چرا باید از یک URL کوتاه سفارشی مارک دار در وردپرس استفاده کنیم؟ h4>

شاید متوجه شده باشید که چگونه وب سایت های معروف مانند نیویورک تایمز ، توییتر ، فیس بوک ، TechCrunch از URL های کوتاه مارک دار در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

اوقات نیویورک از nyti.ms ، TechCrunch از tcrn.ch و WPBeginner از نام دامنه wpbeg.in برای URL های سفارشی کوتاهتر استفاده می کنند.

WPBeginner's branded short URL on Twitter

به این نام های دامنه مارک دار ، دامنه هک گفته می شود. آنها با ترکیب نام تجاری و دامنه TLD برای هجی کردن هوشمندانه نام تجاری ایجاد می شوند.

از آنجا که اکثر وب سایت ها از com از دامنه اصلی خود استفاده می کنند ، این روش خوبی برای ایجاد یک url کوتاه برای سایت وردپرس شماست. به نکاتی در مورد انتخاب بهترین دامنه برای وبلاگ شما.

استفاده از URL کوتاه سفارشی شده خود ، شناخت برند را در بین کاربران شما بهبود می بخشد. همچنین به شما امکان می دهد URL های کوتاه تری برای به اشتراک گذاری آسان در سیستم عامل های اجتماعی ایجاد کنید. از همه مهمتر ، شما می توانید به راحتی این URL ها را ردیابی کنید تا ببینید که هنگام اشتراک URL یک تعداد کلیک دریافت کرده اید.

با این گفته ، بیایید ببینیم چگونه url های کوتاه سفارشی مارک دار خود را در وردپرس ایجاد کنیم.

مرحله 1: یک URL کوتاه یا نام دامنه کوتاه بخرید h4>

اکثر ما URL کوتاه به عنوان نام دامنه اصلی خود نداریم. این بدان معنی است که شما باید یک نام دامنه جدید ثبت کنید که بسیار کوتاه تر از دامنه فعلی شما باشد.

به عنوان مثال ، هنگام انتخاب دامنه کوتاهتر مارک دار برای WPBeginner.com ، ما WPBeg.in را ثبت کردیم. این باعث کوتاه شدن 6 حرف URL کوتاه ما نسبت به دامنه اصلی ما می شود.

تعداد زیادی تولید کننده نام دامنه رایگان وجود دارد که به شما امکان می دهد پیشنهادات نام دامنه را به طور خودکار ایجاد کنید. به لیست ما 14 بهترین تولید کننده نام دامنه رایگان .

دامنه دامنه ای است که در کمک به شما در یافتن دامنه های کوتاه تخصص دارد.

Domainr

ترکیبات مختلفی را امتحان کنید و روش های خلاقانه ای را برای هجی کردن نام تجاری خود کشف کنید.

هنگامی که یک نام دامنه پیدا کردید که نیازهای شما را برآورده می کند و در دسترس است ، می توانید آن را در GoDaddy یا Namecheap .

هزینه ثبت نام دامنه به این بستگی دارد که کدام TLD را انتخاب کنید. هزینه TLD های خاص کشور کمی بیشتر از برخی دیگر از TLD های جدید است.

پس از ثبت نام دامنه خود ، می توانید آن را از صفحه کنترل ثبت کننده دامنه خود مدیریت کنید.

مرحله 2: دامنه سفارشی خود را در Bitly تنظیم کنید h4>

Bitly یک سرویس میانبر URL معروف است که به شما امکان مدیریت و پیوندها را پیگیری کنید. ما از آن برای کوتاه کردن URL های وردپرس و مدیریت آنها استفاده می کنیم.

ابتدا باید یک حساب Bitly ایجاد کنید و سپس روی تنظیمات حساب کلیک کنید.

Bitly settings

در منوی تنظیمات باید تنظیمات پیشرفته »دامنه های کوتاه مارک را انتخاب کرده و دامنه کوتاه سفارشی خود را اضافه کنید.

Bitly short domain settings

دستورالعمل های مربوط به نحوه تنظیم سوابق DNS A و هدایت آنها به سمت سرورهای Bitly را مشاهده خواهید کرد. در زیر آن فقط می توانید نام دامنه مارک دار خود را اضافه کنید.

اکنون قبل از کلیک روی تأیید ، باید سوابق DNS را تنظیم کنید.

مرحله 3: DNS A Record را تنظیم کنید تا روی Bit.ly اشاره کند h4>

در وب سایت ثبت دامنه خود به قسمت مدیریت دامنه بروید و به دنبال سوابق DNS بگردید. اگر از توصیه ما استفاده کردید و دامنه خود را با GoDaddy ، سپس آن را در دامنه ها پیدا خواهید کرد.

آدرسهای IP را که از وب سایت Bitly کپی کرده اید به عنوان پرونده A در DNS اضافه کنید.

GoDaddy DNS

اگر از زیر دامنه ای به عنوان مثال در.wsj.com استفاده می کنید ، پس باید یک رکورد CNAME تنظیم کنید و آن را به cname.bitly.com هدایت کنید

پس از افزودن سوابق DNS می توانید به وب سایت Bitly برگردید و روی دکمه تأیید کلیک کنید. اگر خطایی مشاهده کردید ، چند ساعت صبر کنید و دوباره امتحان کنید.

مرحله 4: URL کوتاه را در سایت وردپرس خود تنظیم کنید h4>

بهترین قسمت در مورد استفاده از Bitly این است که شما می توانید به راحتی URL های کوتاه خود را مستقیماً از سایت وردپرس خود مدیریت ، اشتراک و پیگیری کنید.

ابتدا کاری که باید انجام دهید نصب و فعال کردن افزونه WP Bitly . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال شدن ، باید به صفحه تنظیمات »نوشتن بروید و به بخش” WP Bitly Options “بروید.

WP Bitly settings

در اینجا تنظیمات افزونه را پیکربندی کرده و Bitly را به سایت وردپرس خود متصل می کنید.

ابتدا باید رمز دسترسی را تهیه کنید. با مراجعه به حساب Bitly و کلیک روی تنظیمات »تنظیمات پیشرفته می توانید آن را پیدا کنید. در پایین منو ، پیوندی به برنامه های OAuth را مشاهده خواهید کرد.

Get Bitly OAuth access token

با این کار می توانید به صفحه جدیدی بروید که باید رمز Bitly خود را در آن وارد کنید و سپس روی دکمه Generate کلیک کنید.

Generate Bitly access token

اکنون Bitly یک رمز دسترسی برای شما ایجاد می کند. باید آن را در صفحه تنظیمات افزونه در سایت وردپرس خود کپی و پیست کنید.

برای ذخیره تنظیمات ، فراموش نکنید که روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

اکنون افزونه شروع به تولید URL های کوتاه مارک دار سفارشی شما می کند. با مراجعه به داشبورد Bitly خود می توانید آنها را مشاهده کنید.

افزونه WP-Bitly همچنین آمار BitLy را برای هر پست به شما نشان می دهد. با ویرایش یک پست می توانید این آمار را مشاهده کرده و به دنبال WP Bitly metabox باشید.

Bitly stats for WordPress stats

این به شما امکان می دهد چند بار روی URL کوتاه این پست کلیک کرده و از کدام وب سایت ها استفاده کنید.

این همه ، امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه URL های کوتاه سفارشی خود را در وردپرس ایجاد کنید. همچنین ممکن است بخواهید لیست 21 بهترین ابزار نظارت بر رسانه های اجتماعی برای وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-create-your-own-customized-short-url-for-your-blog/.

دیدگاهتان را بنویسید