چگونه پلاگین های وردپرس را به راحتی غیرفعال کنیم (راهنمای مبتدیان)

آیا می خواهید نحوه غیرفعال کردن افزونه های وردپرس را بیاموزید؟ یکی از بهترین موارد در مورد افزونه های وردپرس این است که می توانید با غیرفعال کردن آنها ، آنها را به طور موقت خاموش کنید. همچنین می توانید با حذف پلاگین های وردپرس ، آنها را کاملاً حذف کنید.

شما به عنوان یک مبتدی وردپرس ، باید بدانید که چگونه یک یا همه افزونه های وردپرس خود را غیرفعال کنید. یادگیری این امر به شما در عیب یابی و رفع خطاهای رایج وردپرس .

در این مقاله ، ما روش های مختلفی را برای غیرفعال کردن آسان افزونه های وردپرس به شما نشان خواهیم داد. هدف ما کمک به شما در یادگیری نحوه مدیریت بهتر افزونه های وردپرس در وب سایت خود است.

How to easily deactivate WordPress plugins

در اینجا مروری بر آنچه در این مقاله خواهید آموخت:

نحوه غیرفعال کردن افزونه وردپرس h4>

با غیرفعال کردن یک افزونه وردپرس شروع می کنیم.

اگر می خواهید افزونه وردپرس را به طور موقت غیرفعال یا غیرفعال کنید ، باید به صفحه افزونه ها »افزونه های نصب شده در قسمت سرپرست وردپرس خود مراجعه کنید.

Deactivate a WordPress plugin

از اینجا ، باید افزونه وردپرس را که می خواهید غیرفعال کنید ، پیدا کنید. بعد ، ماوس را به ردیف پلاگین ببرید ، و این یک پیوند به شما برای غیرفعال کردن آن پلاگین خاص نشان می دهد.

با کلیک بر روی لینک ، افزونه وردپرس به سرعت غیرفعال می شود.

هنگامی که افزونه را غیرفعال کردید ، همچنان در وب سایت شما نصب شده است ، اما بارگیری آن توسط وردپرس متوقف می شود.

اگر می خواهید دوباره از افزونه استفاده کنید ، فقط باید روی پیوند فعال سازی در زیر آن کلیک کنید.

نحوه غیر فعال کردن افزونه های وردپرس به صورت انبوه h4>

گاهی اوقات ممکن است برای عیب یابی نیاز به غیرفعال کردن تمام افزونه های وردپرس در وب سایت خود باشید. وردپرس به جای غیرفعال کردن همزمان یک افزونه ، غیرفعال کردن سریع یا چند افزونه وردپرس را آسان می کند.

به سادگی از صفحه پلاگین ها »افزونه های نصب شده بازدید کنید و کادر کنار افزونه هایی را که می خواهید غیرفعال کنید ، علامت بزنید. اگر می خواهید همه افزونه های وردپرس را غیرفعال کنید ، به سادگی کادر بالا را علامت بزنید تا تمام افزونه ها انتخاب شود.

Select all plugins

بعد ، شما باید “غیرفعال کردن” را از فهرست کشویی “Bulk Actions” انتخاب کرده و روی دکمه “اعمال” کلیک کنید.

Bulk deactivate all WordPress plugins

اکنون وردپرس تمام افزونه های انتخاب شده وردپرس را غیرفعال می کند.

نحوه غیرفعال کردن تمام افزونه های وردپرس از طریق FTP

اگر در منطقه مدیر وردپرس خود قفل نشده باشید ، دیگر نمی توانید افزونه های وردپرس را از داشبورد خود غیرفعال کنید.

در چنین شرایطی ، باید پلاگین ها را با استفاده از روش های دیگر غیرفعال کنید. ساده ترین آنها غیرفعال کردن افزونه های وردپرس از طریق FTP یا میزبان وردپرس مدیر پرونده.

اساساً ، وردپرس به دنبال افزونه های نصب شده شما در پوشه / wp-περιεχόμενο / پلاگین / است. اگر نتواند پوشه افزونه را پیدا کند ، وردپرس به طور خودکار تمام افزونه ها را غیرفعال می کند.

به جای حذف پوشه پلاگین ، فقط نام آن را تغییر می دهیم.

ابتدا باید به سایت وردپرس خود متصل شوید با استفاده از سرویس گیرنده FTP . پس از اتصال ، باید به پوشه wp-content داخل دایرکتوری ریشه وردپرس خود بروید.

Rename plugins folder to deactivate all plugins

از اینجا ، باید روی پوشه plugins کلیک راست کرده و سپس “تغییر نام” را انتخاب کنید. با این کار یک پنجره بازشو ظاهر می شود که در آن شما باید نام جدیدی برای پوشه پلاگین خود مانند غیرفعال سازی پلاگین ها وارد کنید.

Plugins deactivated

سرویس گیرنده FTP شما اکنون پوشه پلاگین را تغییر نام می دهد. اکنون می توانید وارد قسمت مدیریت WordPress خود شوید و از صفحه افزونه بازدید کنید. اعلان های مربوط به افزونه های غیرفعال شده وردپرس را مشاهده خواهید کرد.

Deactivated WordPress plugins

نحوه غیرفعال کردن دستی افزونه های وردپرس از طریق PHPMyAdmin

از نظر ما روش FTP قطعاً آسان تر است. با این حال ، می توانید با استفاده از phpMyAdmin .

ابتدا باید به داشبورد حساب میزبانی وب خود وارد شوید. بعد ، روی نماد phpMyAdmin در بخش «پایگاه داده» کلیک کنید.

phpMyAdmin icon in cPanel

این شما را به رابط phpMyAdmin می رساند. ابتدا باید پایگاه داده وردپرس خود را از فهرست سمت چپ انتخاب کنید.

WordPress options table

PhpMyAdmin اکنون جداول پایگاه داده شما را در پانل سمت راست بارگیری می کند. شما باید روی دکمه “مرور” کنار جدول wp_options کلیک کنید (ممکن است نام جدول وردپرس شما بسته به وردپرس شما متفاوت باشد پیشوند جدول پایگاه داده ).

اکنون ، phpMyAdmin داده ها را در جدول گزینه ها بارگیری می کند. شما باید به پایین ردیف که option_name “پلاگین های_فعال” است بروید و بر روی دکمه “ویرایش” کنار آن کلیک کنید.

Active plugins row in the WordPress database

PhpMyAdmin ردیف را برای ویرایش باز می کند ، شما باید داده های داخل قسمت option_value را حذف کنید.

پس از آن ، روی دکمه “برو” در پایین کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید.

اکنون می توانید به وب سایت خود سر بزنید و وردپرس می بیند که همه افزونه ها غیرفعال شده اند.

تفاوت غیرفعال سازی در مقابل حذف نصب پلاگین وردپرس چیست؟ h4>

تفاوت بین غیرفعال کردن و حذف نصب افزونه وردپرس کاملاً ساده است.

وقتی افزونه وردپرس را غیرفعال می کنید ، به سادگی خاموش می شود. با این حال ، هنوز در وب سایت شما نصب شده است ، بنابراین در صورت نیاز می توانید دوباره آن را فعال کنید.

از طرف دیگر ، حذف نصب یک افزونه به طور کامل آن را از وب سایت شما پاک می کند. در صفحه افزونه ها »افزونه های نصب شده نمی توانید افزونه را مشاهده کنید.

اگر می خواهید از همان پلاگین دوباره استفاده کنید ، باید دوباره آن را نصب کنید.

نحوه حذف نصب افزونه وردپرس h4>

وردپرس حذف نصب افزونه ها از قسمت سرپرست را بسیار آسان می کند. به سادگی وارد داشبورد وردپرس خود شوید و به صفحه افزونه ها بروید.

لیستی از افزونه های نصب شده فعلی را در سایت خود مشاهده خواهید کرد. افزونه های فعال شما با پس زمینه آبی برجسته می شوند.

اگر می خواهید یک افزونه فعال را حذف نصب کنید ، ابتدا باید آن را غیرفعال کنید. پس از آن ، روی پیوند حذف در زیر افزونه ای که می خواهید حذف نصب کنید کلیک کنید.

Delete WordPress plugin

اکنون وردپرس از شما می خواهد تأیید کنید که می خواهید افزونه را حذف کنید.

Confirm plugin deletion

باید روی دکمه “بله ، این پرونده ها را حذف کنید” کلیک کنید. اکنون وردپرس با خیال راحت افزونه را از وب سرور شما حذف خواهد کرد.

این همه شماست که با موفقیت یک افزونه را از سایت وردپرس خود حذف نصب کرده اید.

برخی از افزونه های وردپرس حتی هنگام حذف نصب نیز ردی از داده ها و پرونده ها را بر جای می گذارند.

این موارد تأثیر قابل توجهی در سایت وردپرس شما ندارند ، اما اگر می خواهید آنها را حذف کنید ، نحوه انجام این کار در اینجا آمده است.

حذف کد کوتاه استفاده نشده

بسیاری از افزونه های وردپرس از کد کوتاه استفاده می کنند تا به راحتی مطالب را به پست ها یا صفحات خود اضافه کنند. هنگامی که افزونه را غیرفعال یا حذف کردید ، این کد کوتاه در پست های شما قابل مشاهده می شود و کاملاً زشت به نظر می رسند.

ceptspluginshortcode Prophet

با افزودن کد زیر به موضوع functions.php پرونده یا یک افزونه اختصاصی سایت .

 add_shortcode ('pluginshortcode'، '__return_false')؛ 

این کد اساساً کد کوتاه را به عقب اضافه می کند و باعث می شود چیزی نمایش داده نشود. فراموش نکنید که pluginshortcode را با برچسب کد کوتاه مورد استفاده افزونه ای که می خواهید حذف کنید جایگزین کنید.

توجه به این نکته مهم است که اگر هرگز تصمیم به استفاده مجدد از آن افزونه گرفتید ، باید این کد را حذف کنید.

پاک کردن ردیابی پلاگین از پایگاه داده وردپرس

برخی از افزونه های وردپرس جداول خود را در پایگاه داده وردپرس ایجاد می کنند. اگر این جداول داده های زیادی در خود داشته باشند ، این امر باعث افزایش پشتیبان گیری از وردپرس .

برای پاک کردن این موارد ، باید phpMyAdmin را از داشبورد میزبانی وردپرس خود راه اندازی کنید.

phpMyAdmin icon in cPanel

شما باید بر روی پایگاه داده خود کلیک کنید و سپس جداولی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید. در زیر لیست جداول ، یک کشویی با عنوان “با انتخاب شده” را مشاهده خواهید کرد. شما باید بر روی کشویی کلیک کنید و سپس “رها کردن” را انتخاب کنید.

Delete plugin tables

در مرحله بعدی ، اخطاری مبنی بر حذف این جداول مشاهده خواهید کرد. برای تأیید عملکرد باید روی Yes کلیک کنید. لطفاً توجه داشته باشید که غیرقابل برگشت است ، پس از حذف شما نمی توانید این جداول را بازیابی کنید مگر اینکه پشتیبان پایگاه داده داشته باشید.

Delete warning

PhpMyAdmin اکنون جداول پایگاه داده را از افزونه های بلااستفاده شما پاک می کند.

پاک کردن پرونده های افزونه وردپرس استفاده نشده

اغلب افزونه های وردپرس پرونده ها و پوشه هایی را در سرور میزبان شما ایجاد می کنند. این فایل ها معمولاً بی ضرر هستند ، اما می توانند اندازه پشتیبان گیری از وردپرس را افزایش دهند.

برای حذف آنها ، باید با استفاده از سرویس گیرنده FTP به سایت وردپرس خود متصل شوید. پس از اتصال ، باید به پوشه wp-content بروید. شما می توانید فایل ها و پوشه های ایجاد شده توسط پلاگین ها را در پوشه های بارگذاری و پلاگین ها پیدا کنید.

مطمئن شوید که فایلهایی که حذف می کنید توسط افزونه ای که نصب کرده اید ایجاد شده اند. پس از آن ، به سادگی آنها را از وب سرور خود حذف کنید.

Delete plugin files

آیا باید افزونه های غیرفعال شده وردپرس را در سایت خود نصب کنید؟ h4>

اگر نمی خواهید از آن افزونه ها استفاده کنید ، نباید افزونه های غیر فعال یا غیرفعال شده وردپرس را در وب سایت خود نصب کنید.

افزونه های غیرفعال هیچ تاثیری در عملکرد وب سایت شما ندارند. با این حال ، افزونه ها حاوی فایلهای اجرایی هستند و توسط هکرها می توانند بدافزار یا درب پشتی را پنهان کنند.

جدا از امنیت ، آنها همچنین اندازه پشتیبان گیری وردپرس شما را افزایش می دهند ، در اسکن های امنیتی به عنوان مثبت کاذب نشان داده می شوند و مشکلات دیگری ایجاد می کنند.

به همین دلیل است که ما همیشه به کاربران توصیه می کنیم افزونه های غیرفعال را از سایت خود حذف کنند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد نحوه غیرفعال کردن صحیح افزونه های وردپرس را بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید مقاله ما را در نحوه انتخاب بهترین افزونه وردپرس برای وب سایت خود ، و لیست باید دارای افزونه های وردپرس باشد .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-easily-deactivate-wordpress-plugins/.

دیدگاهتان را بنویسید