چگونه به کاربران اجازه دهیم مشترک در دسته بندی ها در وردپرس باشند

وردپرس دارای طبقه بندی داخلی است ، دسته ها و برچسب ها ، که به شما امکان می دهد محتوای خود را مرتب کنید. تقریباً هر کاربر وردپرس از دسته ها و برچسب ها برای مرتب سازی محتوای خود استفاده کرده است ، اما اکثر کاربران نمی دانند که دسته ها ، برچسب ها و طبقه بندی های سفارشی هرکدام دارای RSS ویژه خود هستند ( RSS چیست؟ ). چرا مفید است؟ خوب ، این RSS ویژه موضوعات به کاربران شما این امکان را می دهد تا فقط در محتوایی که بیشتر به آن علاقه دارند مشترک شوند. در این مقاله ، به شما نشان خواهیم داد که چگونه به کاربران اجازه اشتراک در دسته ها را در وردپرس بدهید.

RSS ویژه RSS در وردپرس h4>

به طور پیش فرض ، وردپرس خوراک RSS خاص موضوع را برای هر دسته ، برچسب و طبقه بندی سفارشی . بیشتر مرورگرهای هوشمند URL خوراک RSS صفحه را شناسایی و نمایش می دهند. با افزودن / feed / به انتهای URL دسته ، می توانید به RSS ویژه RSS feed دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال:

https://www.wpbeginner.com/category/wp-tutorials تغذیه / کد

اکنون آسانترین راه برای اشتراک در دسته بندی در وردپرس به کاربران این است که به آنها اطلاع دهید. می توانید در هر صفحه دسته بندی پیوند RSS feed را اضافه کنید. همچنین می توانید سایر گزینه های اشتراک مانند feedly و Bloglines را اضافه کنید. آخرین اما مطمئناً کمترین نیست ، شما می توانید به آنها اجازه دهید از طریق ایمیل در دسته مشترک شوند. بیایید جزئیات همه این گزینه ها را بررسی کنیم.

افزودن پیوند اشتراک RSS در صفحات دسته h4>

بیایید با اضافه کردن یک لینک اشتراک RSS ساده در صفحات گروه شروع کنیم. اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد پوشه طرح زمینه خود شوید و فایل category.php را پیدا کنید. اگر category.php را نمی بینید ، به دنبال archive.php بگردید. اگر هیچ یک از این دو مورد را نمی بینید ، احتمال استفاده از چارچوب قالب وردپرس ، و این مقاله به همان اندازه برای شما مفید نخواهد بود.

حال اگر طرح زمینه شما دارای یک فایل category.php است ، به سادگی کد زیر را در هر کجا که می خواهید پیوند اشتراک را نمایش دهید اضافه کنید. توصیه می کنیم آن را دقیقاً قبل از حلقه اضافه کنید.

 

اشتراک

‘؛
؟>

اگر فایل شما دارای یک فایل category.php نیست ، اما دارای یک پرونده archive.php است ، پس یک فایل جدید به نام category.php ایجاد کنید و تمام کد را از archive.php در آن جای گذاری کنید . پس از پایان کار ، کد بالا را در آن جای گذاری کنید.

با افزودن کد فوق ، می توانید پیوند اشتراک را در صفحه بایگانی دسته خود مشاهده کنید:

Category Subscription Link

این کد به سادگی پیوندی را با متن لنگر “اشتراک” به الگو اضافه می کند. در صورت تمایل می توانید با اضافه کردن یک نماد RSS به جای متن ، فانتزی کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که متن “اشتراک” را با یک URL تصویری مانند این جایگزین کنید:

Category Subscription Icon

یک نماد اشتراک به صورت مثال زیر است:

Category Subscription Additional Icons

افزودن سایر گزینه های اشتراک برای دسته بندی ها در وردپرس h4>

در حالی که اکثر کاربرانی که از خواننده RSS استفاده می کنند ، افزونه مرورگر را از قبل نصب کرده اند ، اما افزودن آیکون های آشنا برای سهولت کار هیچگاه ضرری نخواهد داشت. به عنوان مثال ، ما دکمه هایی را برای دو برنامه محبوب RSS خوان وب تحت عنوان Feedly و Bloglines اضافه خواهیم کرد. در صورت تمایل می توانید از همین روش برای افزودن سرویس های دیگر استفاده کنید.

در زیر کد نمونه ای وجود دارد که می خواهید به پرونده category.php خود اضافه کنید:

 

اشتراک از طریق: WPBeginner Subscription Checkboxes

'؛ ؟>

همانطور که مشاهده می کنید ، پیوندهای خوراک دسته را برای دو آیکون آخر اصلاح کرده ایم. نماد اول همچنان به خوراک RSS اصلی شما اشاره دارد ، اما نماد دوم و سوم کاربران را به سمت Feedly و Bloglines می برد ، بنابراین آنها می توانند در خوراک دسته مشترک شوند. این چگونه در سایت آزمون ما به نظر می رسد:

افزودن اشتراک ایمیل برای دسته بندی ها در وردپرس h4>

وقتی کاربران به گزینه اشتراک نوار کناری ما نگاه می کنند ، فکر می کنند هرکدام از این کادرهای انتخاب دسته هستند. در حالی که آنها دسته نیستند ، مفهوم افزودن اشتراک ویژه دسته بسیار شبیه است.

برای افزودن اشتراک ایمیل برای دسته ها ، باید از سرویس اشتراک ایمیل شخص ثالث مانند MailChimp یا Aweber . هر دوی این شرکت ها از ویژگی RSS به ایمیل برخوردار هستند. برای ایجاد اشتراک ایمیل برای دسته های وردپرس ، باید یک گروه گروهی با نام مستعار ایجاد کنید و سپس از آن ها در ترکیب با ویژگی RSS به ایمیل استفاده کنید.

ما قبلاً یک راهنما برای نحوه ایجاد یک خبرنامه روزانه و هفتگی در وردپرس که همه مفاهیم یکسانی را برجسته می کند. لطفاً این مورد را بررسی کنید تا نحوه ایجاد گروه ها و راه اندازی RSS به ایمیل را یاد بگیرید.

تنها تفاوت در این است که شما مجبورید برای هر دسته جداگانه یک کمپین RSS برای ایمیل و گروه ها ایجاد کنید. به همین دلیل بسیار مهم است که شما از دسته بندی روش صحیح .

در مرحله بعدی ، به سادگی کد فرم خود را با استفاده از همان روش کدهای بالا ، در صفحات دسته خود کپی و جای گذاری کنید.

کارهای بسیار بیشتری وجود دارد که می توانید با آر اس اس RSS دسته خود انجام دهید. به آموزش ما در نحوه افزودن مطالب در RSS RSS وردپرس خود و دستکاری کامل آنها.

امیدواریم که این مقاله به شما در افزودن گزینه های اشتراک برای دسته های وردپرس کمک کرده باشد. اگر س anyال یا پیشنهادی دارید ، لطفاً با ارسال نظر در زیر به ما اطلاع دهید.

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-allow-users-to-subscribe-to-categories-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید