وردپرس در مقابل بلاگر – کدام یک بهتر است؟ (مزایا و معایب)

آیا قصد دارید یک وبلاگ جدید راه اندازی کنید ؟ مطمئن نیستید که آیا باید از WordPress یا Blogger به عنوان بستر وبلاگ خود استفاده کنید؟ خوب ، ما می توانیم کمک کنیم.

وردپرس و بلاگر دو محبوب ترین سیستم عامل وبلاگ نویسی در اینترنت هستند. هر دو به شما امکان می دهند به راحتی وبلاگی ایجاد کنید. با این حال ، آنها کاملاً متفاوت عمل می کنند و هرکدام موافقان و مخالفان خاصی دارند.

در این مقاله ، Blogger vs WordPress را در کنار هم مقایسه خواهیم کرد و تفاوتهای مهم را به شما نشان خواهیم داد. هدف ما این است که به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام یک از بسترهای بهتر برای نیازهای شما است.

WordPress vs Blogger comparison - pros and cons of each

در بستر وبلاگ خود به دنبال چه چیزی باشید؟ h4>

قبل از شروع مقایسه وردپرس در مقابل بلاگر ، بیایید موارد مهم را جستجو کنیم که هنگام انتخاب بستر وبلاگ .

جدا از موارد بالا ، شما همچنین باید هزینه های پلت فرم ، گزینه های طراحی موجود ، ویژگی های بهینه سازی SEO برای ترافیک و موارد دیگر را در نظر بگیرید.

با این گفته ، بیایید چگونگی جمع آوری وردپرس و بلاگر در برابر این شرایط را مقایسه کنیم.

فهرست مطالب – WordPress vs Blogger

از آنجا که این یک مقایسه دقیق است ، لطفاً از لینکهای سریع زیر استفاده کنید تا مستقیم به قسمتهای مختلف مقاله بروید.

توجه: این مقایسه بین WordPress.org و Blogger خود میزبان است (نه WordPress.com vs Blogger). به راهنمای ما در مورد تفاوت بین خود میزبان WordPress.org در مقابل WordPress.com .

نمای کلی – وردپرس در مقابل بلاگر h4>

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، وردپرس و بلاگر دو سیستم عامل مدیریت وبلاگ در جهان هستند که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

با توجه به آمار استفاده از فناوری وبلاگ از BuiltWith ، وردپرس شماره 1 محبوب ترین نرم افزار وبلاگ است. این مورد توسط حدود 38٪ از کل سایت های موجود در 1 میلیون سایت برتر و توسط 95٪ حیرت انگیز وبلاگ های موجود در آن سایت ها استفاده می شود.

همین گزارش Blogger را به عنوان دومین پلت فرم محبوب نشان می دهد که حدود 1٪ از وبلاگهای 1 میلیون سایت برتر از آن استفاده می کنند.

ما همچنین عبارات جستجوی “WordPress” و “Blogger” را در Google Trends مقایسه کردیم تا با توجه به گذشت زمان مورد توجه هر یک از آنها قرار گیرد:

Google Trends graph, showing the interest over time in WordPress vs Blogger

همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است ، وردپرس به طور پیوسته به محبوبیت بیشتری دست یافت و Blogger را تا سال 2005 شکست داد. امروزه هنوز محبوبیت بیشتری دارد.

وردپرس چیست؟

WordPress.org Best Blogging and Website Platform

وردپرس یک نرم افزار منبع باز رایگان است که به شما امکان می دهد به راحتی وب سایت ، وبلاگ ، یا فروشگاه آنلاین . وردپرس از سال 2003 شروع به کار کرد ، بیش از 38 درصد از کل وب سایت های موجود در اینترنت را قدرت می دهد.

می توانید نرم افزار وردپرس را بصورت رایگان بارگیری کرده و از آن در هر تعداد سایت که می خواهید استفاده کنید.

برای ایجاد یک وبلاگ در وردپرس ، باید یک برنامه میزبانی وب و یک نام دامنه ، بنابراین شما می توانید وردپرس را نصب کنید. در ابتدا کمی پیچیده به نظر می رسد. با این حال ، این کار با تعداد زیادی آموزش کاربر پسند در WPBeginner و سایت های دیگر بسیار ساده است.

تیم ما حتی می تواند وبلاگ وردپرس شما را به صورت رایگان راه اندازی کند. درباره خدمات راه اندازی وبلاگ رایگان بیشتر اطلاعات کسب کنید.

بلاگر چیست؟

Blogger Best Blogging Platform

بلاگر یک سرویس وبلاگ نویسی رایگان از طرف Google است. در سال 1999 توسط آزمایشگاه های پیرا آغاز شد و در سال 2003 توسط گوگل خریداری شد.

بلاگر یک سرویس میزبانی وبلاگ رایگان است که به شما امکان می دهد بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای وبلاگ ایجاد کنید. همچنین یک زیر دامنه رایگان Blogspot دریافت می کنید.

آدرس وبلاگ شما مانند این خواهد بود: www.yourname.blogspot.com .

با این وجود می توانید از نام دامنه سفارشی در وبلاگ خود استفاده کنید. برای این کار ، شما باید ثبت نام دامنه از طریق شخص ثالث ثبت کننده های دامنه ، سپس آن را به وبلاگ Blogger خود متصل کنید.

سهولت استفاده – Blogger vs WordPress

اکثر افرادی که می خواهند وبلاگ ایجاد کنند ، توسعه دهنده وب نیستند. آنها ممکن است صاحب مشاغل کوچک یا غیرانتفاعی باشند ، بخواهند ایده های خود را با دنیا به اشتراک بگذارند یا مشتاق یک سرگرمی جدید باشند.

برای اینکه کلمات خود را به گوش دیگران برسانند ، آنها به یک بستر وبلاگ نویسی آسان برای استفاده نیاز دارند.

بلاگر – سهولت استفاده

بلاگر یک ابزار ساده وبلاگ نویسی است که می توانید فقط در چند دقیقه وبلاگ ایجاد کنید. برای شروع به حساب Google نیاز دارید.

به وب سایت بلاگر بروید و سپس ثبت نام کنید با حساب Google خود پس از آن ، روی گزینه “ایجاد وبلاگ جدید” کلیک کنید. در مرحله بعدی ، می توانید نام نمایشی خود را انتخاب کنید ، سپس یک عنوان وبلاگ ، آدرس وبلاگ و یک موضوع ایجاد کنید.

پس از انجام این کار ، وبلاگ شما راه اندازی می شود. در مرحله بعدی ، می توانید تنظیمات وبلاگ را پیکربندی کنید ، طرح وبلاگ خود را ویرایش کنید و پست ها را اضافه کنید.

Creating an Article in Blogger

مراحل نصب بسیار ساده است. با این حال ، اگر می خواهید موضوع خود را سفارشی کنید ، این بسیار پیچیده تر است. برای تغییر طراحی وبلاگ خود در Blogger ، به مهارت های HTML نیاز دارید.

وردپرس – سهولت استفاده

راه اندازی یک وبلاگ در وردپرس روندی ساده و سریع است. به مهارت رمزگذاری نیازی نخواهید داشت. شما فقط باید بدانید که چگونه می توان روی صفحه کامپیوتر اشاره و کلیک کرد تا وردپرس را تنظیم کرده و افزونه های وردپرس را نصب کند.

شما می توانید راهنمای گام به گام مبتدی ما را در نحوه راه اندازی یک وبلاگ وردپرس ، و در کمتر از 30 دقیقه کار می کنید.

پس از راه اندازی ، می توانید قالب وبلاگ وردپرس که برای وبلاگ شما مناسب است. یک موضوع مانند یک الگوی برای وبلاگ شما است. این نوع وبلاگ شما را کنترل می کند.

پس از آن ، می توانید بهترین افزونه های وردپرس برای داشتن ویژگی های بیشتر وبلاگ وردپرس.

افزودن محتوا به وردپرس با سیستم پستها و صفحات .

Adding a post in WordPress using the built-in block editor

شما می توانید به راحتی محتوای متنی ایجاد کنید ، تصاویر اضافه کنید ، فیلم ها ، و سایر رسانه ها با استفاده از بصری ویرایشگر بلوک .

گذشته از ویرایشگر بلوک ، وردپرس گزینه سازندگان صفحه را بکشید و رها کنید که به شما امکان می دهد کاملاً همه موارد را شخصی سازی کنید.

در حالی که روند راه اندازی Blogger سریعتر است ، وردپرس سفارشی کردن کارها را دقیقاً به همان شکلی که می خواهید آسان می کند.

برنده : وردپرس.

مالکیت – بلاگر در مقابل وردپرس h4>

مالکیت وبلاگ شما جنبه حیاتی دیگری است که باید در نظر بگیرید انتخاب سایت وبلاگ .

داشتن مالکیت کامل وبلاگ خود به شما آزادی انجام هر کاری را می دهد ، از جمله نحوه مدیریت آن ، نحوه کسب درآمد و زمان خاموش کردن آن.

چه کسی مالک وبلاگ شما در Blogger است؟

بلاگر یک سرویس وبلاگ نویسی است که توسط غول فناوری Google ارائه می شود. این برنامه رایگان ، قابل اعتماد است و از ویژگی های کافی برای انتشار آسان مطالب شما در وب برخوردار است.

اما متعلق به شما نیست.

Google این سرویس را اجرا می کند و حق دارد در هر زمان آن را خاموش یا قطع کند. این دقیقاً مانند فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام است که می تواند افراد را ممنوع کرده یا حساب های آنها را بدون اخطار به حالت تعلیق درآورد.

حتی اگر Google هرگز تصمیم بگیرد حمایت از Blogger را متوقف کند ، حتی اگر کار اشتباهی انجام ندهید ، باز هم می توانید وبلاگ خود را از دست دهید. Google سابقه کنار گذاشتن پروژه ها بدون هشدار را دارد ، مانند Feedburner .

چه کسی مالک وبلاگ شما در وردپرس است؟

با وردپرس ، شما از ارائه دهنده میزبانی وردپرس برای میزبان سایت خود باشید. شما آزاد هستید که تصمیم بگیرید چه مدت می خواهید وبلاگ خود را اداره کنید. بدون اخطار بسته نمی شود.

همچنین ، شما به هیچ میزبان وب خاصی وابسته نیستید. شما می توانید اگر بخواهید در هر نقطه ای به یک میزبان وب جدید بروید . با Blogger ، به جز Blogger خود نمی توانید وبلاگ خود را به جایی ببرید.

وقتی از وردپرس برای سایت خود استفاده می کنید ، تمام داده های شما متعلق به شماست و می توانید اطلاعاتی را که با هر شخص ثالثی به اشتراک می گذارید کنترل کنید.

برنده : وردپرس.

کنترل و انعطاف پذیری – Blogger vs WordPress

مورد مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که چقدر انعطاف پذیر خواهید بود.

آیا سایت وبلاگ شما به شما امکان می دهد طراحی وبلاگ خود را کاملاً کنترل کنید؟ آیا می توانید ویژگی های جدیدی به وبلاگ خود اضافه کنید؟

بیایید ببینیم Blogger و WordPress چگونه این جنبه را مقایسه می کنند.

کنترل و انعطاف پذیری با Blogger

بلاگر به عنوان یک ابزار ساده وبلاگ نویسی طراحی شده است. این بدان معناست که کارهایی که می توانید در وبلاگ Blogspot خود انجام دهید محدود است.

Blogger دارای مجموعه ای از “اسباب” داخلی است که به شما امکان می دهد ویژگی هایی مانند تبلیغات ، پیوندهای اشتراک ، فرم تماس و غیره را اضافه کنید. اما این گجت ها عملکرد محدودی دارند و گزینه دیگری برای آنها موجود نیست. همه آنها توسط Google ارائه شده است.

Adding Blogger Gadgets

گزینه های پیشرفته مانند پنجره های بازشو ، ویژگی های تجارت الکترونیکی و موارد دیگر به سادگی در بستر Blogger در دسترس نیستند. این به طور جدی پتانسیل شما برای کسب درآمد با استفاده از Blogger را محدود می کند

گزینه های کنترل و انعطاف پذیری با وردپرس

وردپرس نرم افزار متن باز است ، بنابراین می توانید به راحتی گسترش دهید آن را برای اضافه کردن ویژگی های جدید. می توانید تقریباً هر ویژگی قابل تصور را با افزونه ها و ادغام های شخص ثالث به وبلاگ وردپرس خود اضافه کنید.

هزاران نسخه رایگان و حق بیمه وجود دارد افزونه های وردپرس که به شما امکان می دهد ویژگی های پیش فرض را به شدت اصلاح و گسترش دهید.

به عنوان مثال ، با استفاده از پلاگین ها می توانید:

… و موارد دیگر.

اگر به صفحه افزونه ها در WordPress.org مراجعه کنید ، بیش از 56000 افزونه رایگان در آنجا خواهید یافت.

Official WordPress plugins page

اگر مهارت رمزگذاری دارید ، حتی می توانید افزونه های سفارشی خود را ایجاد کرده و از آنها در وبلاگ خود استفاده کنید.

بنابراین وردپرس و بلاگر چگونه می توانند گزینه های انعطاف پذیری و سفارشی سازی را مقایسه کنند؟ وردپرس بهترین راه حل طولانی مدت را برای هر وبلاگ نویسی جدی که می خواهد سایت خود را توسعه دهد ارائه می دهد یا ایجاد یک تجارت آنلاین .

برنده : وردپرس.

گزینه های ظاهر و طراحی h4>

شکل ظاهری یا طراحی وبلاگ شما نقشی اساسی در جذب بازدید کننده و نگه داشتن آنها دارد. طراحی وبلاگ شما برای ایجاد تعامل با کاربران و کاهش نرخ گزاف گویی سایت شما ، باید اولین تأثیرگذاری عالی را ایجاد کند.

همچنین برای بهبود زمان صرف شده در وبلاگ شما نیاز به استفاده و پیمایش وبلاگ شما آسان است.

گزینه های طراحی وبلاگ در Blogger

بلاگر فقط یک مجموعه محدود از الگوها را برای استفاده فراهم می کند. این الگوها کاملاً اساسی هستند و در هزاران وبلاگ استفاده شده اند.

Blogger Themes

با استفاده از ابزارهای داخلی Blogger می توانید رنگ و طرح این الگوها را تغییر دهید. با این حال ، شما نمی توانید الگوهای خود را ایجاد کنید یا اصلاح کنید.

برخی از الگوهای غیررسمی Blogger در دسترس است ، اما یافتن الگوهای با کیفیت بسیار دشوار است ، به علاوه شما باید هزینه آنها را پرداخت کنید.

طیف کمی از الگوها ، گزینه های محدود سفارشی سازی و عدم وجود گزینه های چیدمان باعث می شود بلاگر از نظر انتخاب گزینه ها به طور جدی عقب بماند.

گزینه های طراحی وبلاگ در وردپرس

در وردپرس ، هزاران موضوع رایگان و برتر وجود دارد که کار را برای موضوع مناسب وبلاگ خود را انتخاب کنید .

قالب وردپرس برای هر نوع وب سایتی که فکرش را بکنید وجود دارد. مهم نیست که سایت شما چه موضوعی باشد ، شما بسیاری از موضوعات با کیفیت بالا را پیدا خواهید کرد که به راحتی اصلاح و شخصی سازی می شوند.

شما می توانید مجموعه ای از 7400+ تم رایگان وردپرس را در صفحه رسمی قالب های WordPress.org پیدا کنید. اگر در داشبورد وردپرس خود به ظاهر »مضامین بروید ، می توانید” وبلاگ “را جستجو کنید تا مضامین خاص وبلاگ ها را مشاهده کنید.

شما باید بیش از 2000 موضوع وبلاگ رایگان پیدا کنید:

Free WordPress blog themes

و می توانید مضامین بیشتری را از ارائه دهندگان تم شخص ثالث مانند مضامین ظریف ، اصلاح آنها ، و Astra مضامین .

نه تنها این ، همچنین می توانید از عنوان ساده صفحه سازندگان وردپرس را بکشید و رها کنید تا صفحات فرود خیره کننده را به راحتی در وردپرس طراحی کنید.

حتی می توانید تم های وردپرس شخصی خود را ایجاد کنید بدون نوشتن کد.

برنده : وردپرس.

امنیت – وردپرس در مقابل بلاگر h4>

Security of Your Blog

امنیت جنبه اساسی دیگری است که باید هنگام انتخاب بستر وبلاگ خود در نظر بگیرید. اگر سایت شما در لیست سیاه یا هک قرار گرفته باشد ، ممکن است ماهها یا سالها سخت کوشی کنید.

مدیریت امنیت در Blogger

با استفاده از Blogger ، این مزیت اضافی را دارید که سیستم عامل امن و قدرتمند Google دارد. لازم نیست نگران مدیریت منابع سرور ، امنیت وبلاگ یا ایجاد پشتیبان باشید.

با این وجود ، اگر Blogger خراب شود ، سایت شما نیز همراه با سایر سایتهای میزبانی شده در Blogger نیز will خواهد شد. وقتی سایت Blogger خراب است ، نمی توانید کاری برای بازیابی وبلاگ خود انجام دهید.

مدیریت امنیت در وردپرس

وردپرس کاملاً ایمن است ، اما از آنجا که یک راه حل خود میزبان است ، شما مسئول امنیت هستید و پشتیبان گیری ها .

خبر خوب این است که تعداد زیادی افزونه وردپرس وجود دارد که کار را برای شما آسان می کند.

به عنوان مثال ، می توانید از UpdraftPlus a استفاده کنید > یا VaultPress برای ایجاد نسخه پشتیبان و Sucuri a > برای فایروال برنامه های وب برای بهبود امنیت سایت.

برای راهنمای کامل در زمینه مدیریت امنیت در وردپرس ، به ultimate مراجعه کنید. راهنمای امنیتی وردپرس .

برنده : گره بزنید.

پشتیبانی – وردپرس در مقابل بلاگر h4>

پشتیبانی عامل مهم دیگری است که باید هنگام انتخاب بستر وبلاگ خود در نظر بگیرید. بررسی کنید که آیا یک سیستم پشتیبانی قابل اعتماد برای کمک به شما در هنگام نیاز به آن وجود دارد.

گزینه های پشتیبانی در Blogger

پشتیبانی محدودی از Blogger وجود دارد. آنها دارای اسناد بسیار اساسی و تالار گفتمان کاربران هستند. از نظر پشتیبانی ، انتخاب های شما بسیار محدود است.

برای دیدن آموزشهای پشتیبانی ، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است ، می توانید روی گزینه راهنما در پنل مدیریت Blogger کلیک کنید.

Blogger Support Options

از آنجا که این یک سرویس رایگان است ، Google نمی تواند پشتیبانی فردی را با استفاده از Blogger ارائه دهد.

گزینه های پشتیبانی در وردپرس

وردپرس دارای یک سیستم پشتیبانی جامعه بسیار فعال است. در WordPress.org انجمن های پرسش و پاسخ برای هر موضوع و پلاگین وجود دارد. به عنوان مثال ، این انجمن پشتیبانی رسمی افزونه محبوب بزودی است SeedProd .

SeedProd Coming Soon Plugin Support Page

اگر از محصولات وردپرس پولی استفاده می کنید ، می توانید پشتیبانی اختصاصی تری از سازندگان آنها دریافت کنید. همچنین می توانید از شرکت میزبان وب خود پشتیبانی زنده دریافت کنید.

گذشته از این ، هزاران آموزش آنلاین وجود دارد که توسط توسعه دهندگان وردپرس و اعضای جامعه ایجاد شده است. تیم ما از متخصصان وردپرس همچنین از طریق به هزاران کاربر کمک می کند. گروه فیس بوک .

حتی اگر گیر بیفتید ، می توانید از آنها کمک بگیرید و از آنها پشتیبانی کنید. راهنمای ما را در مورد چگونگی از پشتیبانی وردپرس بخواهید تا شانس خود را برای دریافت کمک افزایش دهد.

برنده : وردپرس.

آینده – بلاگر در مقابل وردپرس h4>

آینده بستر وبلاگ نویسی شما تعیین می کند که تا چه حد می توانید با وبلاگ خود پیش بروید. یک سال یا پنج سال دیگر چه اتفاقی برای سایت شما خواهد افتاد؟

آینده وبلاگ خود در Blogger

مدت زیادی است که Blogger هیچ به روزرسانی عمده ای نداشته است. طی سالهای گذشته شاهد این بوده ایم که Google از سرویس های معروف مانند Google Reader خلاص می شود ، Google Adsense برای فیدها ، و FeedBurner .

آینده Blogger به Google بستگی دارد و آنها حق دارند هر زمان که بخواهند آن را تعطیل کنند. بنابراین ، آینده وبلاگ شما نیز به تصمیمات Google بستگی دارد.

آینده وبلاگ شما در وردپرس

وردپرس یک نرم افزار منبع باز است ، به این معنی که آینده آن به یک شرکت یا شخص دیگر وابسته نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار ، مقاله ما را در . توسط جامعه ای از توسعه دهندگان و کاربران مدیریت می شود.

وردپرس محبوب ترین در جهان است سیستم مدیریت محتوا (CMS) . هزاران تجارت در سراسر جهان به آن وابسته هستند. آینده وردپرس روشن و اطمینان بخش است.

برنده : وردپرس.

قابل حمل بودن – وردپرس در مقابل بلاگر h4>

Portability - Moving Your Blog From One Platform to Another

هدف این مقاله کمک به شما در انتخاب بهترین سیستم عامل است ، بنابراین نیازی به جابجایی سایت خود ندارید. اما اشتباهات ممکن است اتفاق بیفتد. بنابراین ، لازم است بررسی کنید که آیا بستر وبلاگ شما گزینه های ایمنی برای انتقال به سیستم عامل دیگری دارد یا خیر.

قابل حمل بودن بلاگ Blogger خود

انتقال سایت خود از Blogger به یک سیستم دیگر کار پیچیده ای است. خطر قابل توجهی وجود دارد که در حین جابجایی SEO (رتبه بندی موتور جستجو) ، مشترکان و دنبال کنندگان خود را از دست دهید.

حتی اگر Blogger به شما اجازه می دهد محتوای خود را صادر کنید ، اطلاعات شما برای مدت زمان طولانی در سرورهای Google باقی می ماند.

قابل حمل بودن وبلاگ وردپرس خود

با استفاده از وردپرس می توانید سایت خود را به هرجایی که می خواهید منتقل کنید. شما می توانید سایت وردپرس به یک میزبان جدید ، می توانید تغییر نام دامنه ، یا حتی می توانید سایت خود را به سیستم های مدیریت محتوای دیگر منتقل کنید.

برنده : وردپرس.

قیمت گذاری – بلاگر در مقابل وردپرس h4>

شما نمی خواهید وبلاگ شما یک خسارت مالی بزرگ باشد. به همان اندازه ، شما نمی خواهید آنقدر درگیر “رایگان” شوید که برای رشد وبلاگ خود تلاش می کنید.

مهم است که به این فکر کنید که بستر وبلاگ نویسی شما چه از نظر پول و چه هزینه ای برای شما هزینه دارد.

هزینه ساخت وبلاگ در Blogger

بلاگر یک سرویس وبلاگ نویسی کاملا رایگان است. این میزبانی وبلاگ و زیر دامنه رایگان Blogspot را برای شروع فراهم می کند. همه مضامین ، اسبابک ها و سایر گزینه های Blogger نیز رایگان هستند ، اگرچه مضامین شخص ثالثی وجود دارد که می توانید برای آنها هزینه کنید.

اگر می خواهید از نام دامنه سفارشی با Blogger استفاده کنید ، باید آن را از یک شرکت ثبت دامنه مانند Domain.com . قیمت یک نام دامنه معمولاً 14.99 دلار در سال است ، اما می توانید با تخفیف بگیرید. کد کوپن Domain.com .

در نهایت ، اگرچه بستر Blogger کاملاً رایگان است ، اما فاقد ویژگی های بسیاری است که برای موفقیت در وبلاگ خود نیاز دارید.

هزینه ساخت بلاگ در وردپرس

نرم افزار وردپرس رایگان است ، اما برای راه اندازی وبلاگ باید یک طرح میزبانی و نام دامنه خریداری کنید.

با Bluehost ، می توانید دریافت کنید یک برنامه میزبانی وردپرس فقط با 2.75 دلار در ماه و یک دامنه رایگان به همراه آن.

Get started with Bluehost

هنگامی که وبلاگ خود را راه اندازی کردید ، هزینه جاری به سرویس هایی که می خواهید استفاده کنید بستگی دارد. اگر از تم ها و افزونه های پرداختی استفاده می کنید ، بدیهی است هزینه آن بیشتر از استفاده از موارد رایگان است.

با این وجود ، اگر از وبلاگ خود کسب درآمد می کنید ، تم ها و افزونه های پرداخت شده می توانند بازدهی خوبی برای شما داشته باشند.

برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای کامل ما در مورد مقدار واقعی آن مراجعه کنید هزینه ساخت وب سایت وردپرس .

برنده : گره بزنید.
نتیجه گیری: بلاگر در مقابل وردپرس – کدام یک بهتر است؟ h4>

وردپرس و بلاگر هر دو به طور گسترده از سیستم عامل های وبلاگ استفاده می کنند. اما از آنجا که شما باید یکی را انتخاب کنید ، این به هدف وبلاگ شما برمی گردد.

اگر هدف شما ایجاد یک وبلاگ شخصی و به اشتراک گذاشتن داستان های خود است ، پس می توانید یک بستر ساده مانند Blogger را انتخاب کنید.

اما اگر قصد ایجاد یک وبلاگ حرفه ای را دارید که بتواند درآمد خود را تأمین کند ، به یک پلتفرم قوی و قابل توسعه مانند وردپرس نیاز دارید.

با وردپرس می توانید یک فروشگاه به وبلاگ خود اضافه کنید ، یک عنوان اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/opinion/wordpress-vs-blogger-which-one-is-better-pros-and-cons/.

دیدگاهتان را بنویسید