نحوه غیرفعال کردن تمام پلاگین ها درصورتی که امکان دسترسی به WP-Admin را ندارید

آیا لازم است همه افزونه های وردپرس را غیرفعال کنید ، اما نمی توانید به قسمت مدیریت وردپرس دسترسی پیدا کنید؟

در هنگام عیب یابی وردپرس ، اغلب به شما توصیه می شود که همه افزونه ها را غیرفعال کرده و سپس آنها را یکی یکی فعال کنید. اما اگر نتوانید برای غیرفعال سازی افزونه ها به قسمت مدیریت وردپرس دسترسی پیدا کنید ، چه می کنید؟

در این مقاله ، به شما نشان خواهیم داد که چگونه نمی توانید به راحتی به افزونه های وردپرس غیرفعال شوید ، زیرا قادر به دسترسی به قسمت wp-admin نیستید.

Deactivating all WordPress plugins without accessing admin area

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر دستورالعمل های کتبی را ترجیح می دهید یا می خواهید با سرعت خود حرکت کنید ، خواندن دستورالعمل های زیر را ادامه دهید.

اصولاً دو روش معمول برای غیرفعال کردن افزونه ها بدون دسترسی به قسمت مدیر وجود دارد. ما هر دوی آنها را به شما نشان خواهیم داد و سپس می توانید یکی را انتخاب کنید که به نظر راحت تر برسد.

روش 1. با استفاده از FTP تمام افزونه های وردپرس را غیرفعال کنید h4>

در این روش ، باید از سرویس گیرنده FTP ، یا گزینه مدیریت پرونده در میزبانی وردپرس کنترل پنل.

اگر قبلاً از FTP استفاده نکرده اید ، ممکن است بخواهید نحوه استفاده از FTP برای بارگذاری پرونده در وردپرس .

ابتدا باید با استفاده از سرویس گیرنده FTP یا File Manager در cPanel به وب سایت خود متصل شوید. پس از اتصال ، باید به پوشه / wp-content / بروید.

Rename plugins folder

درون پوشه wp-content ، پوشه ای به نام پلاگین را مشاهده خواهید کرد. این جایی است که وردپرس تمام افزونه های نصب شده در وب سایت شما را ذخیره می کند.

باید روی پوشه plugins کلیک راست کرده و تغییر نام را انتخاب کنید. در مرحله بعد ، نام پوشه پلاگین ها را به هر آنچه دوست دارید تغییر دهید. در مثال ما ، آن را “plugins.deactivate” می نامیم.

Plugin folder renamed to deactivate all plugins

پس از انجام این کار ، تمام افزونه های شما غیرفعال می شوند.

اساساً ، وردپرس به دنبال پوشه ای به نام پلاگین برای بارگذاری پرونده های پلاگین است. هنگامی که پوشه را پیدا نمی کند ، به طور خودکار افزونه های فعال در پایگاه داده را غیرفعال می کند.

معمولاً وقتی از

همچنین متوجه خواهید شد که همه افزونه های شما اکنون ناپدید شده اند. نگران نباشید که همه آنها ایمن هستند و به راحتی می توانید آنها را بازیابی کنید.

به سادگی به سرویس گیرنده FTP خود برگردید و به پوشه / wp-content / بروید. از اینجا ، باید نام پوشه “plugins.deactivate” را به پلاگین ها تغییر دهید.

اکنون می توانید به صفحه افزونه ها در قسمت مدیریت وردپرس برگردید و هر بار یک افزونه را فعال کنید تا سایت شما دوباره خراب شود.

در کدام مرحله ، دقیقاً خواهید فهمید که کدام افزونه باعث بروز این مشکل شده است. سپس می توانید آن پلاگین را با استفاده از FTP از سایت خود حذف کنید یا از نویسنده پلاگین درخواست پشتیبانی کنید.

روش 2. با استفاده از phpMyAdmin تمام افزونه ها را غیرفعال کنید h4>

از نظر ما روش FTP قطعاً آسان تر است ، با این وجود می توانید تمام افزونه های وردپرس را با استفاده از phpMyAdmin .

مهم: قبل از هر کاری لطفاً مطمئن شوید که پشتیبان گیری کامل از پایگاه داده را انجام دهید . اگر مشکلی پیش بیاید این کار مفید خواهد بود.

بعد ، باید وارد داشبورد میزبانی وب خود شوید. در این مثال ، ما داشبورد cPanel را به شما نشان می دهیم. داشبورد حساب میزبانی شما ممکن است متفاوت باشد.

شما باید روی نماد phpMyAdmin در بخش “پایگاه داده” کلیک کنید.

phpMyAdmin in cPanel

با این کار phpMyAdmin در یک پنجره مرورگر جدید راه اندازی می شود. اگر پایگاه داده وردپرس از قبل انتخاب نشده باشد ، باید پایگاه داده خود را انتخاب کنید. پس از آن ، می توانید جداول پایگاه داده وردپرس را مشاهده کنید.

WordPress database tables

همانطور که مشاهده می کنید تمام جداول موجود در پایگاه داده پیشوند wp_ قبل از نام جدول دارند. جدول های شما ممکن است پیشوند پایگاه داده .

شما باید روی جدول wp_options کلیک کنید. در داخل جدول wp_options ، ردیف هایی از گزینه های مختلف مشاهده خواهید کرد. باید گزینه ‘active_plugins’ را پیدا کنید و سپس روی پیوند ‘Edit’ کنار آن کلیک کنید.

Editing active plugins option

در صفحه بعدی ، باید قسمت option_value را به a: 0: {} تغییر دهید و سپس روی دکمه Go کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شود.

Reset active plugins

این همه ، شما با استفاده از phpMyAdmin با موفقیت تمام افزونه های وردپرس را غیرفعال کرده اید. اگر افزونه ای بود که مانع دسترسی شما به قسمت مدیریت وردپرس می شود ، اکنون باید بتوانید وارد شوید.

امیدواریم که این مقاله به شما در غیرفعال کردن تمام افزونه ها در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید لیست ما از بهترین افزونه های پشتیبان گیری وردپرس برای ایمن نگه داشتن داده های وردپرس شما و انتخاب متخصص بهترین افزونه های WordPress برای همه سایت ها.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-deactivate-all-plugins-when-not-able-to-access-wp-admin/.

دیدگاهتان را بنویسید