نحوه انجام تست تقسیم A / B در وردپرس با استفاده از Google Optimize

آیا برای بهبود تبدیل ها می خواهید تست های تقسیم A / B را در سایت وردپرس خود اجرا کنید؟ آزمایش تقسیم به شما کمک می کند تا درک کنید که تغییرات کوچک در محتوا و طراحی چگونه بر رفتار کاربر تأثیر می گذارد. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از Google Optimize به راحتی آزمایش تقسیم A / B را در وردپرس انجام دهید.

Split testing in WordPress using Google Analytics

تست تقسیم A / B چیست؟ h4>

تست تقسیم A / B تکنیکی است که به شما امکان می دهد دو نسخه از یک صفحه وب مشابه را با یکدیگر مقایسه کنید ، بنابراین می توانید تعیین کنید کدام یک عملکرد بهتری دارد و نتایج بهتری را ارائه می دهد.

بازاریاب ها از تست تقسیم A / B برای صفحات فرود برای اینکه بدانید کدام یک از آنها باعث تبدیل و فروش بیشتر می شود.

از آزمون تقسیم می توان برای آزمایش هر عنصر موجود در صفحه از جمله دکمه های تماس برای عمل ، طرح های رنگی ، تغییر چیدمان ، متن بازاریابی ، تصاویر و موارد دیگر استفاده کرد.

آزمایش تقسیم A / B چگونه کار می کند؟ h4>

اساساً ، شما تغییرات مختلف یک صفحه را به مخاطبان خود نشان می دهید. پس از آن ، شما پیگیری تعامل کاربر و تبدیل ها برای یافتن این که کدام تنوع بهترین نتیجه را به شما می دهد.

How split testing works

آماده شدن برای آزمایش تقسیم A / B

قبل از حرکت به جلو ، مواردی وجود دارد که شما برای این آموزش نیاز دارید.

ابتدا به پلاگین MonsterInsights نیاز دارید. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

MonsterInsights بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است. برای دسترسی به افزونه Google Optimize که ما در این آموزش از آن استفاده خواهیم کرد ، حداقل به برنامه Pro آنها نیاز دارید.

اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید ، پس باید ثبت نام و نصب Google Analytics در وردپرس .

در آخر ، شما به Google Optimize نیاز خواهید داشت. این یک ابزار رایگان است که به شما امکان می دهد آزمایشات آزمایش اسپلیت را در وب سایت خود انجام دهید. در مرحله بعدی نحوه تنظیم آن را به شما نشان خواهیم داد.

آماده هستید؟ بیایید شروع کنیم.

راه اندازی Google Optimize در وردپرس h4>

ابتدا باید از Google Optimize بازدید کنید. وب سایت برای ایجاد حساب کاربری خود.

Get started with Google Optimize

دستورالعملهای روی صفحه را دنبال کنید ، به داشبورد حساب خود خواهید رسید. Google Optimize به طور خودکار یک حساب و یک کانتینر برای شما ایجاد می کند.

بعد ، باید حساب Google Optimize خود را به خاصیت Google Analytics وب سایت خود متصل کنید. برای انجام این کار ، از ستون سمت راست روی برگه “پیوند به Google Analytics” کلیک کنید.

Link Google Analytics property

با کلیک بر روی دکمه تمام خصوصیات Google Analytics موجود در حساب Google شما نشان داده می شود. شما باید یکی از موارد مرتبط با وب سایت خود را انتخاب کنید.

Select and link property

بعد ، برای ادامه بر روی دکمه پیوند کلیک کنید.

Google Optimize اکنون به ویژگی Google Analytics شما متصل می شود. این به Google Optimize اجازه می دهد داده ها را با Google Analytics به اشتراک بگذارد که می توانید در گزارشات خود مشاهده کنید.

اکنون وقت آن است که اولین تجربه خود را ایجاد کنید. برای ادامه بر روی دکمه “ایجاد تجربه” کلیک کنید.

Create experience

اکنون از شما خواسته می شود که نامی برای تجربه خود ارائه دهید و URL صفحه ای را که این تجربه در آن اجرا می شود وارد کنید.

Experience detail

همچنین از شما خواسته می شود که نوع خود را برای تجربه خود انتخاب کنید. برای ادامه باید تست A / B را انتخاب کنید و سپس روی دکمه “ایجاد” کلیک کنید.

Optimize اکنون تجربه شما را ایجاد می کند و به صفحه تجربه هدایت می شوید. این صفحه به طور خودکار صفحه اصلی را به عنوان اولین تغییر در شما نشان می دهد.

Create variant

برای ایجاد نسخه جدید باید روی دکمه add variation اضافه کنید. Optimize از شما می خواهد نامی برای این تغییر ایجاد کنید. استفاده از نامی که منعکس کننده تغییراتی باشد که قصد دارید در این تغییر اعمال کنید ، روش خوبی است.

Variant name

برای ادامه بر روی دکمه Done کلیک کنید.

اکنون Optimize تغییرات جدید شما را در صفحه تجربه لیست می کند. برای ویرایش ، روی پیوند “0 تغییرات” کنار تغییرات جدید کلیک کنید.

Change variation

Google Optimize اکنون صفحه ای را که می خواهید آزمون را با یک ویرایشگر قدرتمند اجرا کنید باز می کند. این یک ابزار کشیدن و رها کردن است که می توانید با استفاده از آن صفحه را تغییر دهید.

Edit variation

برای ایجاد تغییرات ، می توانید روی هر عنصری در صفحه خود اشاره کرده و کلیک کنید. برای هدف این آموزش ، ما می خواهیم رنگ دکمه اصلی تماس خود را برای اقدام تغییر دهیم.

بعد از ایجاد تغییراتی که می خواهید آزمایش کنید ، برای خروج از ویرایشگر باید روی دکمه “انجام شد” کلیک کنید.

اکنون تغییرات جدید خود را با تعداد تغییراتی که در آن ایجاد کرده اید مشاهده خواهید کرد.

Changed variation

می توانید ویرایش را ادامه دهید یا نوع دیگری را به تجربه خود اضافه کنید.

پس از آن ، شما باید هدفی را برای تجربه خود انتخاب کنید. درست در زیر گزینه ها گزینه انتخاب هدف تجربه را مشاهده خواهید کرد.

Experience objective

با کلیک بر روی آن ، بازدید از گزارش های Google Analytics شما باز می شود.

اگر قبلاً از اهداف و رویدادها ، یا ردیابی تجارت الکترونیکی ، سپس می بینید که آنها در آنجا لیست شده اند.

پس از انتخاب هدف ، می توانید فرضیه ای را در مورد آنچه که آزمایش می کنید و انتظارات شما از این آزمایش را وارد کنید.

تجربه شما تقریباً آماده است اما ابتدا باید Google Optimize را با MonsterInsights متصل کنید.

اتصال Google Optimize به MonsterInsights

MonsterInsights به شما کمک می کند سایت وردپرس خود را به راحتی به Google Optimize متصل کنید.

ابتدا باید از صفحه Insights »Addons در منطقه مدیر وردپرس خود بازدید کنید. از اینجا ، باید افزونه “Google Optimize” را نصب و فعال کنید.

Google Optimize addon for MonsterInsights

پس از فعال شدن ، باید از صفحه Insights »تنظیمات بازدید کرده و به برگه ردیابی بروید. از اینجا باید به پایین بروید و روی برگه Google Optimize کلیک کنید.

Google Optimize settings in MonsterInsights

اکنون باید شناسه کانتینر Google Optimize خود را ارائه دهید. با کلیک روی برگه “تنظیم کانتینر” در ستون سمت راست ، می توانید این اطلاعات را در حساب Google Optimize خود پیدا کنید.

Container ID

شناسه ظرف خود را در صفحه تنظیمات Google Optimize MonsterInsights کپی و جای گذاری کنید و برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

این همه شماست که Google Optimize را با موفقیت در وب سایت خود نصب کرده اید و اکنون آماده اجرای آزمایشات خود هستید.

برنامه ریزی و اجرای آزمون تقسیم A / B خود h4>

اکنون که همه چیز مرتب است ، شما آماده برنامه ریزی و اجرای آزمون تقسیم A / B هستید.

به داشبورد Google Optimize بروید و تجربه خود را باز کنید. از اینجا می توانید پیش بروید و بر روی دکمه “اجرای آزمایش” کلیک کنید تا به صورت دستی راه اندازی شود.

Run experiment

همچنین می توانید بر روی دکمه “ایجاد برنامه” کلیک کنید تا برنامه ای برای آزمایش خود تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که زمان کافی برای آزمایش را برای جمع آوری بازدیدها و داده ها اختصاص داده اید.

مشاهده گزارشات آزمایش تقسیم A / B در Google Optimize

Google Optimize اکنون تغییرات مختلف صفحه شما را به کاربران نشان می دهد و شروع به جمع آوری داده ها می کند. پس از جمع آوری اطلاعات کافی ، می توانید نتایج را در زیر برگه گزارش مشاهده کنید.

Split test reporting

این نحوه عملکرد هر نوع را بر اساس هدف آزمایش نشان می دهد (اهداف ، رویداد یا بازدیدهای Google Analytics که انتخاب کرده اید).

Google Optimize reports

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه آزمایشات تقسیم A / B را در وردپرس با استفاده از Google Analytics و Google Optimize انجام دهید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد چگونگی بازدید کنندگان ووکامرس را به مشتری تبدیل کنید .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-ab-split-testing-in-wordpress-using-google-analytics/.

دیدگاهتان را بنویسید