نحوه استفاده از ویرایشگر تمام صفحه بدون حواس پرتی در وردپرس

ساختن پست های وبلاگ شما یک فرایند خلاقانه است که نیاز به توجه به جزئیات و تمرکز دارد. بسیاری از نویسندگان از عناصر روی صفحه رابط نوشتن وردپرس مانند دکمه ها ، ستون ها ، نوار ابزار و غیره احساس حواس پرتی می کنند.

وردپرس برای نوشتن دارای یک حالت بدون حواس پرتی داخلی است. این عناصر غیر ضروری را پنهان می کند و یک بوم تمام صفحه برای ایجاد محتوا به شما می دهد.

در این مقاله ، ما به شما نحوه استفاده از ویرایشگر تمام صفحه بدون حواس پرتی در وردپرس را نشان خواهیم داد. شما قادر خواهید بود بدون تأثیر بر محتوای خود ، بین حالت عادی و بدون حواس پرتی جابجا شوید.

Using a distraction-free fullscreen editor in WordPress

اولین کاری که باید انجام دهید ورود به داشبورد وردپرس خود و رفتن به پست ها »افزودن مطلب جدید برای ایجاد یک پست جدید هستید. ویرایشگر پست را با ستون نوار ابزار و تنظیمات مشاهده خواهید کرد.

WordPress Post Editor

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید ، یک صفحه ویرایشگر وردپرس دارای منوی داشبورد در سمت چپ ، تنظیمات سند (پست) در سمت راست و نوار ابزار در بالا است.

گرچه این گزینه ها مهم هستند ، شما دائماً به آنها نیازی ندارید.

ویرایشگر بدون حواس پرتی به شما امکان می دهد هنگام نوشتن آنها را پنهان کنید و فقط در صورت نیاز آنها را نشان دهید.

برای فعال کردن حالت تمام صفحه ، باید روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. گزینه ها و ابزارهای پنهان از جمله حالت های مشاهده ، گزینه های ویرایشگر ، گزینه های پلاگین و موارد دیگر را مشاهده خواهید کرد.

به سادگی بر روی گزینه “حالت تمام صفحه” کلیک کنید.

Select Fullscreen Mode in WordPress Post Editor

منوی WordPress را در سمت چپ و نوار ابزار بالا پنهان می کند. اکنون صفحه نمایش شما بسیار تمیزتر به نظر می رسد.

WordPress Editor when Fullscreen Mode Enabled

ویرایشگر جدید WordPress ویرایشگر مبتنی بر بلوک که در آن شما نیاز به استفاده از یک بلوک جدید برای هر قسمت از مطالب دارید.

WordPress blocks

اگر پستی با محتوای سنگین ارسال کنید ، در آن واحد چندین بلوک در صفحه قابل مشاهده است.

اما اگر می خواهید آن را حتی بیشتر ساده کنید چه می کنید؟

اینجا جایی است که “Spotlight Mode” به درد شما می خورد. فعال کردن حالت Spotlight بلوک فعلی را که کار می کنید برجسته می کند و تمام بلوک های دیگر را کم نور می کند.

به سادگی بر روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کرده و سپس حالت Spotlight را انتخاب کنید.

Enable Spotlight Mode in WordPress Editor

اکنون می توانید محتوا را در بلوک خود اضافه یا ویرایش کنید بدون اینکه حواس شما را پرت کند. به عنوان مثال ، در تصویر زیر فقط بلوک پاراگراف را به صورت تمام رنگی مشاهده می کنید در حالی که دیگران از بین رفته اند.

Spotlight Mode Enabled in WordPress Editor

دو نوار ابزار وجود دارد که همچنان بر روی صفحه مشاهده خواهید کرد. مورد موجود در بالا به شما امکان می دهد بلوک های جدیدی اضافه کنید ، تغییرات را لغو کنید و طرح کلی مقاله خود را نشان دهید.

نوار ابزار دوم نواری است که در بالای هر بلوک ظاهر می شود. بیشتر اوقات ، نوار ابزار بلوک با بلوک دیگر درست بالای آن همپوشانی دارد. این می تواند گیج کننده باشد.

برای تمیز کردن این مشکل ، می توانید نوار ابزار بلوک را نیز به بالا منتقل کنید. کافی است بر روی نماد 3 نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و سپس گزینه “Top Toolbar” را انتخاب کنید.

Top Toolbar Option in WordPress Editor

اکنون ابزارهای بلوک شما برای هر بلوک در یک مکان در بالا قرار دارند.

Top Toolbar Enabled in WordPress Post Editor

همچنین می توانید جعبه Document / Block Settings را در سمت چپ مخفی کنید. این کادر شامل فیلدهای مهم فراداده مانند دسته ها ، برچسب ها ، تصویر برجسته و غیره برای تنظیمات سبک ارسال و مسدود کردن شماست.

اما اگر نیازی به آن ندارید ، کافیست روی نماد تنظیمات کلیک کنید تا کادر Document / Block Settings پنهان شود.

WordPress Editor Settings Icon

با کلیک روی همان نماد می توانید دوباره آن را نشان دهید.

همچنین می توانید برای مخفی یا نشان دادن تنظیمات Document / Block از میانبر صفحه کلید Ctrl + Shift + ، ( Command + Shift +، برای Mac) استفاده کنید.

استفاده از ویرایشگر حواس پرتی در ویرایشگر کلاسیک وردپرس h4>

اگر وب سایت خود را به WordPress 5.0 ارتقا نداده اید. یا نسخه بعدی ، ویرایشگر پست شما متفاوت به نظر می رسد و کار می کند. آن را ویرایشگر کلاسیک می نامند.

برای راه اندازی حالت تمام صفحه در ویرایشگر کلاسیک ، باید روی دکمه” حالت نوشتن بدون حواس پرتی “در نوار منوی پست خود کلیک کنید.

Distraction-free Writing Mode in Classic WordPress Editor

وردپرس اکنون صفحه ویرایش پست را به صورت یک ویرایشگر تمام صفحه بدون درهم و برهم تبدیل می کند.

Distraction-free Writing Mode Enabled in Classic Editor

ویرایشگر تمام صفحه از یک طرح مینیمالیستی برخوردار است. این یک نوار منو در بالای صفحه با گزینه های قالب بندی متن دارد.

درست مانند صفحه ویرایش پست معمولی ، ویرایشگر تمام صفحه نیز در ویرایشگر بصری و متنی نیز موجود است.

ویرایشگر بصری در حالت تمام صفحه به شما امکان می دهد متن را پررنگ یا مورب کنید ، لیست ایجاد کنید ، پیوند اضافه کنید و رسانه را با استفاده از دکمه ها وارد کنید. بیشتر میانبرهای صفحه کلید وردپرس درست مانند گذشته کار خواهند کرد صفحه ویرایش پیش فرض.

Fullscreen Classic WordPress Editor in Visual Mode

تغییر به ویرایشگر متن همه آن دکمه ها را پنهان می کند. فقط دکمه هایی برای افزودن پیوند یا درج رسانه خواهید دید.

Fullscreen Classic WordPress Editor in Text Mode

ویرایشگر تمام صفحه برای انتخاب دسته ها و برچسب ها . پس از نوشتن پست خود ، می توانید از حالت تمام صفحه خارج شده و گزینه های ارسال خود را انتخاب کنید.

برای خروج از حالت تمام صفحه می توانید روی همان نماد “حالت نوشتن بدون حواس پرتی” کلیک کنید. همچنین می توانید از میانبر صفحه کلید Shift + Alt + W برای فعال یا غیرفعال کردن حالت تمام صفحه در WordPress Classic editor استفاده کنید.

طبق تجربه ما ، حالت تمام صفحه به ما امکان می دهد سریعتر بنویسیم. چندین دانش آموز به ما گفته اند که هنگام نوشتن مقالات پژوهشی از این حالت بدون حواس پرتی در وردپرس استفاده می کنند.

امیدواریم این مقاله به شما در استفاده از ویرایشگر تمام صفحه بدون حواس پرتی در وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما در مورد چگونگی بررسی دستور زبان را به مشاهده کنید. و غلط های املایی در وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-use-distraction-free-or-full-screen-editor-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید