محبوب ترین چارچوب های PHP برای استفاده در سال 2020

هنگامی که به توسعه وب فکر می کنید ، جدا از HTML ، CSS و JavaScript ، زبان PHP یکی از نام هایی است که به ذهن شما خطور می کند.

برخلاف تصور عمومی ، PHP نمرده است . هنوز هم توسط سایت ها ، از جمله نام های بزرگی مانند فیس بوک و ویکی پدیا ، به طور گسترده استفاده می شود.

طبق W3Techs ، PHP توسط تقریباً 79٪ از کل وب سایت ها استفاده می شود . این هشت برابر محبوبتر از ASP.NET ، نزدیکترین رقیب آن در زبانهای برنامه نویسی سمت سرور است.

میزان استفاده PHP در سال گذشته ثابت مانده است.

Historical use of PHP

استفاده تاریخی از PHP

برنامه نویسان PHP معمولاً برای نوشتن کد خود به یک چارچوب PHP روی می آورند. بیایید دریابیم که چارچوب های PHP چیست ، چرا از آنها استفاده می شود و محبوب ترین آنها را بررسی کنیم.

چارچوب PHP چیست؟ h2>

چارچوب PHP بستری برای ایجاد برنامه های وب PHP است. چارچوب های PHP کتابخانه های کد را برای کارکردهای معمول استفاده می کنند و میزان کد اصلی مورد نیاز برای نوشتن را کاهش می دهند.

چرا باید از چارچوب PHP استفاده کرد؟ h2>

دلایل بسیار خوبی برای استفاده از چارچوب های PHP در مقابل برنامه نویسی از ابتدا وجود دارد .

1 توسعه سریعتر h3>

از آنجا که چارچوب های PHP دارای کتابخانه ها و ابزارهای داخلی هستند ، زمان لازم برای توسعه کمتر است.

به عنوان مثال ، چارچوب CakePHP دارای یک ابزار خط فرمان Bake است که می تواند به سرعت هر کد اسکلتی را که در برنامه خود نیاز دارید ایجاد کنید.

چندین چارچوب محبوب PHP دارای کتابخانه PHPUnit برای آزمایش آسان هستند.

2. کد کمتری برای نوشتن h3>

استفاده از توابع داخلی در چارچوب بدان معنی است که دیگر نیازی به نوشتن کد اصلی ندارید.

3 کتابخانه ها برای کارهای مشترک h3>

بسیاری از کارهایی که توسعه دهندگان باید در برنامه های وب انجام دهند ، معمول است. به عنوان مثال اعتبار سنجی فرم ، پاک سازی داده ها و عملیات CRUD (ایجاد ، خواندن ، به روزرسانی و حذف) است. به جای نوشتن توابع خود برای این کارها ، می توانید از مواردی که بخشی از چارچوب هستند استفاده کنید.

4 روشهای کدگذاری خوب h3> را دنبال کنید

چارچوب های PHP معمولاً بهترین شیوه های کدگذاری را دنبال می کنند. به عنوان مثال ، آنها کد را به طور منظم به تعدادی از دایرکتوری ها با توجه به عملکرد تقسیم می کنند.

Symfony default directory structure (Image source: Symfony)

ساختار فهرست پیش فرض Symfony

آنها شما را وادار می کنند که کد را به روشی تمیزتر ، تمیزتر و با قابلیت نگهداری بیشتر سازماندهی کنید.

چارچوب ها نیز قراردادهای نامگذاری خاص خود را برای نهادها دارند که باید از آنها پیروی کنید.

5. از امنیت بیشتر از نوشتن برنامه های شخصی خود h3>

تهدیدات امنیتی PHP وجود دارد از جمله برنامه نویسی بین سایت ، حملات تزریق SQL و جعل درخواست بین سایت. تا زمانی که اقدامات درستی برای ایمن سازی کد خود انجام ندهید ، برنامه های وب PHP آسیب پذیر خواهند بود .

استفاده از چارچوب PHP جایگزینی برای نوشتن کد امن نیست ، اما احتمال سو exploاستفاده های هکر را به حداقل می رساند. چارچوب های خوب دارای ضد عفونی سازی داده ها و دفاع در برابر تهدیدهای رایج ذکر شده در بالا هستند.

6. کار تیمی بهتر h3>

در صورت عدم وجود وضوح در موارد زیر ، پروژه های دارای چندین برنامه نویس می توانند اشتباه انجام شوند:

استفاده از یک چارچوب قوانین اساسی مشخصی را برای پروژه شما تعیین می کند. حتی اگر توسعه دهنده دیگری با این چارچوب آشنا نباشد ، آنها باید بتوانند به سرعت طناب ها را یاد بگیرند و کار کنند به طور مشترک.

7. نگهداری آسان تر h3>

چارچوب های PHP بازآرایی کد را تشویق می کنند و توسعه DRY را تقویت می کنند (خود را تکرار نکنید). پایگاه کد لاغرتر به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارد.

همچنین لازم نیست نگران حفظ چارچوب اصلی باشید ، همانطور که توسط توسعه دهندگان برای شما انجام شده است.
PHP هنوز مرده است. ? در واقع ، حدود 79٪ از کل وب سایت ها از آن استفاده می کنند! in در این راهنما درباره چارچوب های PHP بیشتر بیاموزید ⤵️ برای توییت کلیک کنید

آنچه باید قبل از استفاده از چارچوب PHP بدانید h2>

اولین چیزی که باید قبل از استفاده از چارچوب PHP بدانید ، خود PHP است! اگر تسلط کافی به زبان ندارید ، برای انتخاب یک چارچوب تلاش خواهید کرد. بیشتر فریم ورک ها با نسخه 7.2 یا بالاتر از PHP اجرا می شوند.

اگر می خواهید PHP خود را مسواک بزنید ، این مقالات را بخوانید:

در مرحله بعدی ، شما باید برخی از برنامه های PHP را از خود ساخته باشید ، بنابراین درک واضحی از موارد مورد نیاز در جلو و عقب خواهید داشت.

دانستن PHP شی گرا نیز ضروری است ، زیرا بیشتر چارچوب های مدرن PHP به صورت شی هستند. جهت دار. اطمینان حاصل کنید که مفاهیمی مانند کلاس ها ، اشیا، ، وراثت ، روش ها ، ویژگی ها و اصلاح کننده های دسترسی را درک کرده اید.

از آنجا که بسیاری از برنامه های وب به یک پایگاه داده متصل می شوند ، شما باید درباره پایگاه داده و نحو SQL . هر چارچوب PHP لیستی از پایگاه داده های پشتیبانی شده خود را دارد.

درک یک استفاده کنید-نقشه برداری رابطه ای شیlation a > مدل (ORM) مفید است. ORM روشی است برای دستیابی به داده های پایگاه داده با استفاده از نحو شی گرا به جای استفاده از SQL. این بدان معناست که شما می توانید پرس و جوهای پایگاه داده خود را در PHP آشنا بنویسید ، اگرچه ممکن است در برخی مواقع بخواهید از SQL استفاده کنید.

بسیاری از چارچوب های PHP ORM داخلی خود را دارند. به عنوان مثال ، لاراول از ORM Eloquent استفاده می کند. دیگران از ORM منبع باز مانند دکترین استفاده می کنند.

درک نحوه کار سرورهای وب مانند Apache و Nginx مفید است. شاید لازم باشد پرونده ها را روی سرور پیکربندی کنید تا برنامه شما بهینه کار کند.

احتمالاً بسیاری از توسعه به صورت محلی خود را انجام خواهید داد ، بنابراین باید درباره localhost نیز. گزینه دیگر ایجاد و آزمایش برنامه خود با استفاده از Vagrant و VirtualBox در یک محیط مجازی است.

معماری Model View Controller

چارچوب های PHP معمولاً از الگوی طراحی Model View Controller (MVC) پیروی می کنند. این مفهوم دستکاری داده ها را از ارائه آن جدا می کند.

Model View Controller Process - PHP frameworks

فرآیند کنترل کننده نمایش مدل (منبع تصویر: Wikimedia Commons )

مدل منطق کسب و کار و داده های برنامه را ذخیره می کند. داده ها را به نمایش ، لایه ارائه منتقل می کند. کاربر با View ارتباط برقرار می کند و می تواند از طریق کنترلر دستورالعمل ها را وارد کند. Controller این دستورات را به Model می دهد و چرخه ادامه می یابد.

به طور خلاصه ، مدل مربوط به داده ها ، View مربوط به شکل ظاهری و Controller مربوط به رفتار است.

قیاس از الگوی MVC در حال سفارش دادن یک کوکتل در یک بار است.

کاربر حامی است که به نوار (View) نیاز دارد و نیاز به تازه سازی دارد. کاربر دستور نوشیدنی خود را به متصدی بار (کنترل کننده) می دهد.

کنترل کننده سفارش مدل را تهیه می کند – دستور العمل ، مواد اولیه و تجهیزات. بسته به کوکتل ، آنها ممکن است از هر یک از موارد زیر یا موارد دیگر استفاده کنند:

  • الکل
  • آب میوه
  • یخ
  • لیمو
  • شیشه
  • شیکر کوکتل
  • زیتون
  • همزن

کوکتل آماده روی نوار قرار می گیرد تا کاربر از آن لذت ببرد. اگر کاربر یک نوشیدنی دیگر بخواهد ، ابتدا باید با کنترل کننده صحبت کند. آنها اجازه دسترسی به مدل و مخلوط کردن نوشیدنی خود را ندارند.

از نظر کاربرد PHP ، MVC می تواند با موارد زیر مطابقت داشته باشد:

  • مدل : یک پایگاه داده
  • مشاهده : یک صفحه یا صفحات HTML
  • کنترل کننده : توابع دسترسی و به روزرسانی پایگاه داده

راحت بودن با استفاده از رابط خط فرمان (CLI) هنگام استفاده از یک چارچوب PHP کمک می کند. لاراول دارای CLI خاص خود ، Artisan Console است. با استفاده از دستور make در Artisan می توانید به سرعت مدل ها ، کنترل کننده ها و سایر اجزای پروژه خود را بسازید.

آشنایی با خط فرمان نیز کلید استفاده از مدیر بسته PHP آهنگساز است. Yii Framework یکی از چندین موردی است که از Composer برای نصب و مدیریت وابستگی ها استفاده می کند ، بسته هایی که برای اجرای یک برنامه لازم است.

Packagist مخزن اصلی بسته هایی است که می توانید با Composer نصب کنید. برخی از محبوب ترین بسته های آهنگساز با چارچوب Symfony اجرا می شوند.

Packagist popular packages

بسته های محبوب Packagist

در چارچوب PHP به دنبال چه چیزی هستید؟ h2>

در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید هنگام انتخاب بهترین چارچوب PHP برای پروژه خود در نظر بگیرید.

اولاً ، اگر در چارچوب PHP تازه وارد هستید ، منحنی یادگیری نباید خیلی شیب دار باشد . اگر درک آن خیلی مشکل است ، نمی خواهید وقت زیادی را صرف یادگیری یک چارچوب کنید.

در مرحله بعدی ، شما چارچوبی را می خواهید که استفاده از آن آسان باشد و در وقت شما صرفه جویی می کند.

یک چارچوب PHP باید نیازهای فنی شما برای یک پروژه را برآورده کند. اکثر فریم ورک ها دارای یک حداقل نسخه PHP و برخی از پسوندهای PHP هستند که با آنها کار می کنند. اطمینان حاصل کنید که چارچوب شما از پایگاه داده (های) مورد نظر شما پشتیبانی می کند و می توانید از این چارچوب با وب سروری که می خواهید در آن مستقر شوید استفاده کنید.

چارچوبی با توازن مناسب از ویژگی ها انتخاب کنید. یک چارچوب غنی از ویژگی می تواند برای برخی از پروژه ها مفید باشد. از طرف دیگر ، اگر به ویژگی های زیادی احتیاج ندارید ، چارچوبی را انتخاب کنید که کاملاً از بین رفته و حداقل باشد.

برخی از ویژگی های مطلوب عبارتند از:

در صورت نیاز به ساخت برنامه ای مقیاس پذیر ، چارچوبی را انتخاب کنید که از آن پشتیبانی کند.

سرانجام ، مستندات و پشتیبانی خوب مهم هستند تا بتوانید از چارچوب PHP خود نهایت استفاده را ببرید. یک چارچوب با جامعه بزرگ و پر جنب و جوش نیز به احتمال زیاد آزمایش زمان را انجام می دهد و همچنین در صورت بروز مشکل می تواند به شما کمک کند.

بهترین چارچوب های PHP در سال 2020 کدامند؟ h2>

تهیه لیست مشخصی از چارچوب های PHP دشوار است. ویکی پدیا 40 چارچوب PHP را لیست می کند ، اما برخی از آنها بهتر است به عنوان سیستم های مدیریت محتوا ، و بدون شک تعداد بیشتری وجود دارد.

چارچوب های اولیه PHP شامل PHPlib ، Horde و Pear است. بیشتر نام های بزرگ اکنون در سال 2005 یا بعد از آن راه اندازی شده اند.

در اینجا برخی از بهترین چارچوبهای PHP استفاده شده است.

لاراول h3>

Laravel

لاراول

لاراول به عنوان “چارچوب PHP برای صنعتگران وب” اعلام شده است. این توسط تیلور اوتول ساخته شد ، وی می خواست چارچوبی با عناصری را که CodeIgniter نداشت ، مانند تأیید اعتبار کاربر.

مشخصات سریع h4>

راه اندازی شد: ژوئن 2011

نسخه فعلی: 8 ، در 8 سپتامبر سال 2020 منتشر شد.

الزامات فنی:

  • PHP> = 7.2.5 (یا از Laravel Homestead استفاده کنید)
  • آهنگساز نصب شد
  • پشتیبانی از پایگاه داده برای MySQL 5.6+ ، PostgreSQL 9.4+ ، SQLite 3.8.8+ ، SQL Server 2017+.

جوانب مثبت لاراول h4>

شروع کار با Laravel Homestead ، یک محیط توسعه مجازی برای شما انجام شده آسان است.

Laravel Homestead یک جعبه رسمی و از پیش بسته بندی شده Vagrant است که بدون نیاز به نصب PHP ، وب سرور و سایر نرم افزارهای سرور بر روی دستگاه محلی خود ، یک محیط توسعه فوق العاده را برای شما فراهم می کند. دیگر نگران بهم ریختگی سیستم عامل خود نیستید!

اگر کاربر Mac هستید ، همچنین می توانید از Laravel Valet به عنوان محیط توسعه خود استفاده کنید. اتفاقاً ، لاراول والت از Symfony ، CakePHP 3 ، Slim و Zend و همچنین وردپرس پشتیبانی می کند.

لاراول از یک موتور وسوسه انگیز به نام Blade استفاده می کند. یکی از مزایای آن نسبت به موتورهای الگوی دیگر این است که شما می توانید از PHP درون Blade استفاده کنید ، که نمی توانید با بقیه انجام دهید.

Packalyst ، مجموعه ای از بسته های لاراول ، بیش از 15000 بسته دارد که می توانید در پروژه های خود استفاده کنید.

لاراول طیف وسیعی از ویژگی های امنیتی و روش هایی را ارائه می دهد که موارد زیر را پوشش می دهد:

  • احراز هویت
  • مجوز
  • تأیید نامه ایمیل
  • رمزگذاری
  • هش کردن
  • بازنشانی گذرواژه

Laravel’s Eloquent ORM و Fluent Query Builder از حملات تزریق SQL محافظت می کند زیرا از اتصال پارامتر PDO استفاده می کند. Cross-Site Request Forgery (CSRF) که از رمز شکل پنهان CSRF استفاده می کند نیز به طور پیش فرض فعال است.

ابزار خط تولید کنسول Artisan که لاراول از آن استفاده می کند ، با اجازه دادن به توسعه دهندگان برای انجام خودکار کارهای تکراری و تولید سریع اسکلت اسكلت ، سرعت توسعه را افزایش می دهد.

وقتی تست معیار PHP را انجام دادیم ، لاراول سریعترین چارچوب PHP بود که ما امتحان کردیم .

اکوسیستم لاراول دارای چندین ابزار مفید مانند Mix برای تدوین دارایی های CSS و JS و Socialite برای احراز هویت OAuth است.

لاراول از جامعه بزرگی از توسعه دهندگان بهره مند است ( مانند وردپرس ). می توانید آنها را در:

پیدا کنید

  1. Laracasts : یک پورتال یادگیری با دوره ها ، وبلاگ ، پادکست و انجمن.
  2. Laravel.io : یک درگاه انجمن با بیش از 45000 کاربر.
  3. زیر بارگذاری لاراول : محل زندگی 50،000 صنعتگر لاراول است.

چه کسی از لاراول استفاده می کند؟ h4>

سیمفونی

Symfony

Symfony

Symfony هم یک چارچوب PHP است و هم مجموعه ای از اجزای PHP برای ساخت وب سایت ها.

مشخصات سریع h4>

راه اندازی شد: اکتبر 2005

نسخه فعلی: 5.1.4

الزامات فنی:

  • PHP> = 7.2.5
  • آهنگساز نصب شد

جوانب مثبت Symfony

Symfony یک انتخاب عالی برای وب سایت ها و برنامه هایی است که باید مقیاس پذیر باشند. سیستم اجزای مدولار آن بسیار انعطاف پذیر است و به شما امکان می دهد اجزای مورد نیاز پروژه خود را انتخاب کنید.

Symfony از بیشتر پایگاه های داده از چارچوب های محبوب PHP پشتیبانی می کند:

  • چکه کنید
  • MySQL
  • اوراکل
  • PostgreSQL
  • SAP Sybase SQL در هر مکان
  • SQLite
  • SQLServer

بهترین راه برای تعامل با پایگاه داده خود از طریق دکترین ORM است. Symfony از نقشه بردارهای داده برای ترسیم اشیا به پایگاه داده استفاده می کند. این مدل شی model و طرح پایگاه داده شما را جدا نگه می دارد ، به این معنی که اگر ستون پایگاه داده را تغییر دهید نیازی نیست تغییرات زیادی را در پایگاه کد خود ایجاد کنید.

اشکال زدایی پروژه های Symfony با نوار ابزار داخلی ساده هستند.

Symfony از موتور الگوی Twig استفاده می کند که یادگیری آن آسان ، سریع و ایمن است.

Packagist بیش از 4000 بسته Symfony را برای بارگیری و استفاده برای شما لیست کرده است.

Symfony از آزمایشگاههای Sensio پشتیبانی تجاری می کند. این بدان معنی است که برخلاف اکثر چارچوب های PHP ، پشتیبانی حرفه ای در دسترس است. همچنین دارای پشتیبانی پشتیبانی طولانی مدت است که 3 سال پشتیبانی کامل دارد.

توسعه دهندگان Symfony می توانند از طریق چندین کانال آموزش ببینند و از آنها کمک بگیرند:

علاوه بر این ، انجمن Symfony بسیار زیاد است و بیش از 600،000 توسعه دهنده به طور فعال درگیر آن هستند.

چه کسی از Symfony استفاده می کند؟ h4>

نام های بزرگ دیگر از اجزای Symfony در پروژه های خود استفاده می کنند ، از جمله دروپال ، Joomla ، و Magento .

CodeIgniter

CodeIgniter

CodeIgniter

چارچوب

CodeIgniter به شما کمک می کند برنامه های وب را به سرعت بسازید ، زیرا از حداقل تنظیمات برخوردار است.

مشخصات سریع h4>

راه اندازی شد: فوریه 2006

نسخه فعلی: 4.0.3

الزامات فنی:

  • PHP> = 7.2
  • پشتیبانی از پایگاه داده برای MySQL ، PostgreSQL ، SQLite3

جوانب مثبت CodeIgniter

CodeIgniter به دلیل سرعت خود شناخته شده است. این دومین سریعترین چهار چارچوب PHP که ما امتحان کردیم در آزمون های معیار PHP بود.

ردپای سبک این فریم ورک (این بارگیری 1.2 مگابایت است) به این معنی است که نفخ ندارد. دقیقاً می توانید اجزای مورد نیاز خود را اضافه کنید.

CodeIgniter انعطاف پذیر است: با معماری MVC توسعه را ترغیب می کند ، اما می توانید برنامه های غیر MVC را نیز کدگذاری کنید.

این چارچوب شامل دفاع در برابر حملات CSRF و XSS ، به علاوه فرار حساس به متن و سیاست امنیت محتوا است.

CodeIgniter از چندین روش حافظه پنهان و سرعت بخشیدن به برنامه های شما پشتیبانی می کند.

همانطور که قبلاً اشاره شد ، CodeIgniter در مقایسه با سایر چارچوب ها منحنی یادگیری آسان دارد و کاملاً قابل گسترش است.

انجمن CodeIgniter از یک انجمن و گروه Slack تشکیل شده است. .

چه کسی از CodeIgniter استفاده می کند؟ h4>

چارچوب زند / پروژه لامیناس h3>

Zend Framework

چارچوب Zend

Zend Framework یک چارچوب پی اچ پی باسابقه است که اکنون در حال انتقال به پروژه لامیناس . مهاجرت به لامیناس به شدت توصیه می شود ، زیرا Zend دیگر به روز نمی شود.

پروژه لامیناس از 3 قسمت تشکیل شده است:

  1. قطعات لامیناس و MVC
  2. Mezzio
  3. Laminas API Tools

مشخصات سریع h4>

راه اندازی شد: مارس 2006

نسخه فعلی: 3.0.0 (Zend) یا 1.3.0 (Laminas)

الزامات فنی:

  • PHP> = 5.6 (Zend) یا> = 7.3 (Laminas)
  • آهنگساز نصب شد
  • پشتیبانی از پایگاه داده برای MariaDB ، MySQL ، Oracle ، IBM DB2 ، Microsoft SQL Server ، PostgreSQL ، SQLite ، و سرور پویای Informix.

جوانب مثبت زند / لامیناس h4>

Zend Framework بیش از 570 میلیون نصب داشته است. همچنین از شرکت ها بیشترین استفاده از چارچوب PHP است.

Zend از استانداردهای PHP Framework Interop Group (PHP-FIG) پیروی می کند ، بدین معنی که کد آن بدون مشکل به سایر چارچوب ها منتقل می شود.

مانند Symfony ، شما می توانید فقط از اجزای مورد نیاز خود استفاده کنید.

برای ساختن RI های رابط برنامه کاربردی (API) RESTful می توانید از Zend استفاده کنید.

انجمن لامیناس دارای یک انجمن و گروه Slack است برای همکاری و پشتیبانی.

چه کسی از Zend / Laminas استفاده می کند؟ h4>

مطابق صفحه اصلی Zend ، این چارچوب توسط شرکتهای بزرگی از جمله

استفاده شده است

یی (چارچوب) h3>

Yii Framework

یی چارچوب

نام این چارچوب ، Yii ، در چینی به معنی “ساده و تکاملی” است. همچنین مخفف “بله ، همین است!”

مشخصات سریع h4>

راه اندازی شد: دسامبر 2008

نسخه فعلی: 2.0.35

الزامات فنی:

  • PHP> = 5.4.0 ، 7+ توصیه می شود
  • آهنگساز نصب شد
  • پشتیبانی از پایگاه داده SQLite ، MySQL ، PostgreSQL ، MSSQL یا پایگاه داده های Oracle

جوانب مثبت Yii

در عرض چند دقیقه می توانید با Yii بلند شوید و بدوید. مستندات به خوبی نوشته شده و به راحتی قابل پیگیری است.

Yii Framework دارای چندین اقدامات امنیتی مانند هش کردن رمز عبور رمزگذاری ، رمزگذاری ، احراز هویت و مجوز است. این اسناد بهترین روشها را برای جلوگیری از حملات تزریق SQL ، XSS و CSRF ارائه می دهد.

ژنراتور کد Gii می تواند با صرفه جویی در وقت ، به سرعت کد اسکلت را برای شما ایجاد کند.

Gii code generator

ژنراتور کد Gii

Yii از چهار نوع ذخیره برای سرعت بخشیدن به برنامه های وب پشتیبانی می کند: ذخیره داده ، ذخیره قطعه ، حافظه پنهان صفحه ، و ذخیره HTTP.

می توانید کد شخص ثالث را در پروژه های Yii اجرا کنید.

انجمن Yii پشتیبانی مستقیم از طریق Slack یا IRC را ارائه می دهد. همچنین یک انجمن گفتگو و کانال های رسانه های اجتماعی وجود دارد. انجمن به اعضای فعال خود با نشان ها و ورودی هایی در یک تالار مشاهیر پاداش می دهد.

چه کسی از Yii استفاده می کند؟ h4>

CakePHP

CakePHP - PHP frameworks

CakePHP

CakePHP توسعه سریع و تمیز PHP را انجام می دهد.

مشخصات سریع h4>

راه اندازی شد: آوریل 2005

نسخه فعلی: 4.1.1

الزامات فنی:

  • PHP 7.2 (حداقل) ، 7.4 توصیه می شود
  • خلاصه h2>

    در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!


    اگر از این مقاله لذت بردید ، پس از آن دوست دارید Kinsta’s WordPress platform hosting. وب سایت خود را توربوشارژ کرده و از تیم پیشکسوت وردپرس ما پشتیبانی 24/7 ساعته دریافت کنید. زیرساختهای Google Cloud ما بر مقیاس گذاری خودکار ، عملکرد و امنیت تمرکز دارند. بگذارید تفاوت Kinsta را به شما نشان دهیم! برنامه های ما را بررسی کنید a >

منبع:
https://kinsta.com/blog/php-frameworks/.

دیدگاهتان را بنویسید