جلد در مقابل تصویر ویژه در ویرایشگر بلوک وردپرس (راهنمای مبتدیان)

وردپرس 5.0 با نام تجاری جدید منتشر شد ویرایشگر بلوک گوتنبرگ و یک سری ویژگی های جالب. یکی از آنها بلوک Cover است که به شما امکان می دهد تصاویر روی جلد را به پست ها و صفحات خود اضافه کنید.

این ویژگی برخی کاربران را گیج کرده است زیرا به نظر می رسد شبیه گزینه Featured Image باشد که از وردپرس 2.9 در وردپرس وجود دارد.

در این مقاله ، تفاوت بین تصویر جلد و تصویر برجسته در ویرایشگر بلوک وردپرس را توضیح خواهیم داد.

Cover Image vs Featured Image - WordPress Block Editor

تصویر جلد چیست؟ h4>

تصویر جلد معمولاً تصویر وسیعی است که به عنوان عکس روی جلد برای بخش جدیدی در یک پست یا صفحه وبلاگ استفاده می شود. این بخشی از مقاله کلی است. هنگام شروع بخش جدید یا داستان جدید در مقاله خود ، می توانید از یک تصویر جلد استفاده کنید.

با استفاده از بلوک Cover در وردپرس ، می توانید متن و رنگ را روی تصویر جلد خود اضافه کنید.

Cover block in WordPress block editor

با افزودن یک پوشش رنگی مناسب که با رنگ موضوع یا روحیه محتوای شما مطابقت داشته باشد ، می توانید مقاله خود را جذاب تر کنید.

به همین ترتیب ، افزودن همپوشانی متن به کاربران شما کمک می کند تا به راحتی تشخیص دهند که یک بخش جدید در مقاله شما از کجا شروع می شود و چه چیزی مربوط به آن است.

به طور معمول وبلاگ نویسان از متن عنوان برای جدا کردن بخش ها در یک پست وبلاگ استفاده می کنند. با استفاده از تصاویر روی جلد ، اکنون گزینه هایی برای تفکیک بخش ها به شکل جذاب تر از نظر بصری دارید.

تصویر برجسته چیست؟ h4>

تصویر برجسته (که به عنوان تصویر کوچک پست نیز شناخته می شود) تصویر مقاله اصلی است که نشان دهنده محتوا است. آنها بطور برجسته در وب سایت شما در پست های منفرد ، صفحات بایگانی وبلاگ و همچنین در صفحه اصلی اخبار ، مجلات و وب سایت های وبلاگ نمایش داده می شوند.

گذشته از این ، هنگام نمایش مقاله ، تصاویر برجسته در فیدهای شبکه های اجتماعی نیز نمایش داده می شوند.

تصاویر ویژه با دقت طراحی شده اند تا جلوه زیبایی داشته باشند. چنین تصاویری نگاهی اجمالی به مطالب شما در اختیار کاربران قرار می دهد و آنها را به کل مقاله دعوت می کند.

در صفحه ویرایش پست خود یک جعبه متا برای افزودن یک تصویر برجسته پیدا خواهید کرد زیرا تقریباً همه تم های وردپرس به طور پیش فرض از تصاویر برجسته پشتیبانی می کنند.

Featured image in WordPress

کجا و چگونه تصاویر برجسته به طور کامل توسط قالب وردپرس شما کنترل می شود.

برای گزینه های پیشرفته تصویر برجسته ، می توانید این را بررسی کنید بهترین افزونه های تصویر برجسته وردپرس .

چگونه می توان یک تصویر جلد را در وردپرس اضافه کرد؟ h4>

ویرایشگر جدید بلوک وردپرس (گوتنبرگ) دارای یک بلوک Cover است که به شما امکان می دهد یک تصویر جلد را در وردپرس اضافه کنید.

ابتدا باید یک پست جدید ایجاد کنید یا یک پست موجود را ویرایش کنید. در صفحه ویرایش پست ، روی دکمه افزودن بلوک جدید کلیک کنید و سپس Cover block را انتخاب کنید.

Add cover block in WordPress block editor

بلوک Cover را می توانید در داخل برگه Common Blocks پیدا کنید.

با کلیک بر روی بلوک ، خواهید دید که جلد جلد به ویرایشگر محتوای شما اضافه شده است و گزینه هایی برای افزودن تصویر جلد جدید شما وجود دارد.

Cover block with options to upload image

برای آپلود یک تصویر روی جلد ، می توانید به راحتی یک تصویر یا فیلم را در قسمت بلوک بکشید و رها کنید. همچنین می توانید روی دکمه بارگذاری کلیک کنید ، تصویری در رایانه خود انتخاب کنید و برای بارگذاری باز کنید.

اگر می خواهید تصویری را که قبلاً در کتابخانه رسانه خود بارگذاری شده اضافه کنید ، می توانید بر روی دکمه کتابخانه رسانه کلیک کرده و تصویری از گالری رسانه خود را انتخاب کنید.

Upload cover image in WordPress block editor

پس از افزودن تصویر روی جلد ، می توانید با کلیک روی تصویر روی جلد ، آن را به راحتی سفارشی کنید.

این یک نوار ابزار با گزینه های سفارشی سازی بالای تصویر ، نوشتن فیلد عنوان… در مرکز تصویر و تنظیمات مسدود شده از جمله همپوشانی رنگ در صفحه سمت راست را به شما نشان می دهد.

Cover block options

گذشته از گزینه هم ترازی ، بلوک تصویر جلد به شما دو گزینه عرض را می دهد: عرض گسترده و عرض کامل.

گزینه wide width تصویر را به اندازه محتوای شما گسترده می کند. گزینه full-width باعث می شود تصویر شما کل صفحه پنجره را پوشش دهد.

 Full width cover image in WordPress block editor

در مرحله بعد ، می توانید عنوان را برای تصویر جلد خود اضافه کنید. وقتی روی تصویر جلد کلیک می کنید ، قسمت “نوشتن عنوان …” را در مرکز تصویر جلد خود مشاهده خواهید کرد.

برای افزودن متن کافیست بر روی آن قسمت کلیک کنید. می توانید عنوان تصویر جلد خود را بنویسید و با استفاده از گزینه های قالب بندی که در بالای متن یا بالای تصویر جلد ظاهر می شوند ، آن را قالب بندی کنید.

Add text on your cover image in WordPress block editor

سرانجام ، تنظیمات بلوک پوشش در پانل سمت راست وجود دارد. برای ایجاد

در زیر آن ، گزینه های همپوشانی رنگ وجود دارد. به طور پیش فرض ، رنگ تم شما را به عنوان رنگ پوشش با شفافیت 50٪ اضافه می کند ، اما شما می توانید رنگ پوشش را تغییر دهید و همچنین با حرکت دادن نقطه کدورت را تغییر دهید.

Cover block color overlay options

در آخر ، می توانید با کلیک روی گزینه پیشرفته کد CSS را اضافه کرده و سبک های بیشتری را به تصویر جلد خود اضافه کنید.

همین!

در صورت نیاز می توانید چندین تصویر روی جلد را در یک مقاله اضافه کنید.

چگونه می توان یک تصویر برجسته را در وردپرس اضافه کرد؟ h4>

روند افزودن یک تصویر برجسته همان روال قبلی است. اگر مدتی وبلاگ وردپرس ، سپس شما از قبل می دانید که چگونه یک تصویر برجسته اضافه می شود.

برای افزودن یک تصویر برجسته ، ابتدا باید یک صفحه ویرایش پست را باز کنید و سپس به جعبه متا Image Featured در سمت راست صفحه بروید.

باید روی گزینه تنظیم تصویر برجسته کلیک کنید

Featured image meta box in WordPress

بعد ، می توانید با استفاده از بارگذارنده کشیدن و رها کردن یا انتخاب یک تصویر از کتابخانه رسانه موجود خود ، یک تصویر جدید بارگذاری کنید.

بعد از آن می توانید عنوان و متن alt برای تصویر برجسته خود ، و سپس روی گزینه انتخاب کلیک کنید

Upload featured image in WordPress

شما با موفقیت یک تصویر برجسته به مقاله خود اضافه کردید.

اگر دستورالعمل های دقیق تری می خواهید ، می توانید راهنمای مبتدیان را به افزودن تصاویر برجسته در وردپرس .

پس از افزودن تصویر برجسته خود ، می توانید پست خود را پیش نمایش کرده و از شکل ظاهری آن دیدن کنید.

اگر از طرح پیش فرض جدید Twenty نوزete یا مضامین مدرن دیگر استفاده می کنید ، ممکن است روی تصاویر برجسته خود نیز یک پوشش رنگی مشاهده کنید.

می توانید با رفتن به تنظیم کننده وردپرس آن را حذف کرده یا رنگ آن را تغییر دهید.

به سادگی روی دکمه Appearance »Customize در فهرست WordPress خود کلیک کنید.

Customize option WordPress

پس از پنل سفارشی ، باید روی گزینه رنگها در سمت چپ کلیک کنید.

Customize colors WordPress twenty nineteen theme

در این برگه ، گزینه اصلی رنگ زمینه خود و گزینه فعال یا غیرفعال کردن فیلتر تصویر را مشاهده خواهید کرد.

Color options in twenty nineteen theme

با انتخاب گزینه سفارشی و انتخاب رنگ می توانید رنگ اصلی طرح زمینه خود را تغییر دهید.

Change primary color in Twenty Nineteen theme

اگر می خواهید فیلتر رنگ را در تصاویر برجسته خود غیرفعال کنید ، به راحتی می توانید تیک گزینه “اعمال فیلتر برای تصاویر برجسته با استفاده از رنگ اصلی” را بردارید.

Disable color filter on featured images in Twenty Nineteen theme

لطفاً توجه داشته باشید که تصاویر برجسته توسط مضامین وردپرس مدیریت می شوند ، بنابراین اگر از فیلترهای تصویر پشتیبانی نمی کند ، ممکن است این گزینه را در طرح زمینه خود پیدا نکنید.

نتیجه گیری – تصویر جلد در مقابل تصویر برجسته در وردپرس h4>

اکنون که می دانید چگونه یک تصویر روی جلد و یک تصویر برجسته را اضافه کنید ، بیایید نگاهی به بهترین روش ها بیندازیم.

تصاویر برجسته توسط وبلاگ های وردپرس ، مجلات آنلاین ، اخبار و وب سایت های سرگرمی مورد استفاده عامه مردم قرار گرفته است. به عنوان تصاویر کوچک پست یا تصاویر مقاله اصلی.

تصاویر برجسته که به خوبی طراحی شده اند به جذب بیشتر کاربران برای گشودن مقاله کمک می کند. آنها برای ایجاد جذابیت و تعامل بصری وب سایت شما عالی هستند.

تصاویر روی جلد بخشی از مقاله شما هستند. یک کاربر پس از اینکه مقاله شما را برای خواندن باز کرد ، تصویر روی جلد شما را می بیند. بنابراین ، آنها خواندن مقاله های شما را جذاب و سرگرم کننده می کنند.

بهترین استفاده از تصاویر روی جلد افزودن انتقال زیبا بین بخشها در داخل یک مقاله طولانی است.

تصاویر روی جلد از تصاویر پست معمولی منحصر به فرد هستند زیرا دارای گزینه تمام عرض هستند و شما توانایی افزودن متن روی آنها را دارید.

با افزودن صحیح تصاویر روی جلد ، می توانید تعامل کاربر در پست های خود را بهبود ببخشید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا تفاوت بین عکس روی جلد و یک تصویر برجسته را در ویرایشگر جدید بلوک وردپرس درک کنید. همچنین ممکن است دوست داشته باشید مقاله ما را در مورد چگونگی پست های قدیمی وردپرس خود را با ویرایشگر بلوک گوتنبرگ به روز کنید .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/cover-image-vs-featured-image-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید