چیست: پرس و جو

پرس و جو اصطلاحی است که برای توصیف عمل انتخاب ، درج یا به روزرسانی داده ها در یک پایگاه داده استفاده می شود. در وردپرس ، از query ها برای دسترسی به داده های پایگاه داده MySQL شما استفاده می شود. وردپرس با استفاده از PHP و MySQL نوشته شده است.

هر بار که شما در حال مشاهده یک صفحه وردپرس هستید ، پرس و جوهای MySQL در پس زمینه برای واکشی داده ها از پایگاه داده وجود دارد. سپس از این داده ها برای تولید پویا HTML برای مرورگر شما استفاده می شود. هنگامی که کاربران هر چیزی را از وردپرس ایجاد ، ویرایش یا حذف می کنند ، پرس و جوهای پایگاه داده وجود دارد که ورودی کاربر را به دستورالعمل تبدیل می کند و سپس با اجرای نمایش داده های پایگاه داده اجرا می شود.

How WordPress dynamically generates HTML by querying MySQL database using PHP based on user request

وردپرس دارای توابع و کلاسهای داخلی است که به توسعه دهندگان و کاربران امکان جستجوی پایگاه داده را می دهد. به عنوان مثال ، WP_Query ، WP_User_Query ، get_comments () ، get_the_terms () ، get_posts () ، wp_get_recent_posts () و غیره

در زیر نمونه ای از پرس و جو از پایگاه داده برای ارسال های یک گروه با استفاده از کلاس WP_Query وجود دارد.

 $ query = new WP_Query ('cat = 12')؛ 

نتیجه شامل تمام پستهای موجود در آن دسته است که می توانند با استفاده از یک الگو نمایش داده شوند.

توسعه دهندگان همچنین می توانند با تماس در کلاس $ wpdb مستقیماً از پایگاه داده وردپرس س quال کنند.

تابع my_custom_query () {
جهانی $ wpdb؛
$ user_count = $ wpdb-> get_var ("انتخاب COUNT (*) از $ wpdb-> کاربران")؛
echo "

تعداد کاربر {$ user_count}

" است؛ }

همچنین می توان از کوئری ها برای ایجاد سوابق جدید در پایگاه داده (به عنوان مثال ایجاد یک پست) یا ویرایش سوابق موجود استفاده کرد. این کارها به صورت خودکار توسط وردپرس انجام می شود ، اما توسعه دهندگان پلاگین همچنین می توانند از کوئری ها برای ذخیره اطلاعات خود در پایگاه داده وردپرس استفاده کنند.

جهانی $ wpdb؛
$ wpdb-> پرس و جو (
$ wpdb-> آماده سازی (
"
                از $ wpdb-> postmeta حذف کنید
WHERE post_id =٪ d
AND meta_key =٪ s
"،
13 ، "ستاره"
        )
)

یک پرسش وردپرس می تواند مواردی را بر اساس برچسب ها ، دسته ها ، عنوان ، وضعیت و موارد دیگر جستجو کند. توسعه دهندگان می توانند از این برای ایجاد ابزارک های سفارشی یا صفحات سفارشی که مجموعه خاصی از محتوا را نمایش می دهند استفاده کنند.

خواندن اضافی h4>

.

دیدگاهتان را بنویسید