چندین خواننده ما در مورد نحوه ایجاد فرم سفارش آنلاین سوال کرده اند ، بنابراین مشتریان می توانند به راحتی سفارشات خود را در وب سایت قرار دهند.
اگر مشاغلی مانند رستوران یا فروشگاه فیزیکی را اداره می کنید ، ممکن است تمایلی به ایجاد یک فروشگاه آنلاین کامل نداشته باشید. با این حال ، ممکن است بخواهید راهی آسان برای سفارش غذا یا کالاهای دیگر برای تحویل شما به مشتریان ارائه دهید.
در این پست ، ما می خواهیم نحوه ایجاد فرم سفارش آنلاین در وردپرس را به شما نشان دهیم. با این کار می توانید بدون افزودن یک نرم افزار تجارت الکترونیک به وب سایت خود ، به راحتی سفارشات مشتری را جمع آوری کنید.
آموزش فیلم h4>
اگر دستورالعمل های کتبی را ترجیح می دهید ، فقط به خواندن ادامه دهید.
ایجاد فرم سفارش آنلاین در وردپرس h4>
شاید شما تصمیم گرفته اید شروع به کار وب سایت اخیراً برای کسب و کار خود ، و احساس می کنید که کمی خسته شده اید.
بسیاری از مشاغل فروشگاه اینترنتی را راه اندازی می کنند تا علاوه بر جمع آوری سفارشات ، پرداخت ها را نیز بپذیرند و موجودی را مدیریت کنند. با این حال ، همه مشاغل نیازی به وب سایت تجارت الکترونیک کامل .
اگر فقط می خواهید مشتریان بتوانند فرم سفارش آنلاین را پر کنند ، بنابراین بدون راه حل سبد خرید می توانید خیلی راحت ایجاد کنید.
یک فرم سفارش آنلاین ساده به شما این امکان را می دهد که یا بصورت آنلاین ، هنگام تحویل سفارش یا هنگام تحویل ، پرداخت را بپذیرید.
در این مقاله آموزشی ، از WPForms برای ایجاد یک آنلاین استفاده خواهیم کرد. فرم سفارش زیرا به شما امکان می دهد با واسط کشیدن و رها کردن آنها این کار را به راحتی انجام دهید.
WPForms بهترین افزونه سازنده فرم WordPress در بازار. بیش از 3 میلیون وب سایت از WPForms استفاده می کنند تا هر نوع فرم آنلاین را به راحتی ایجاد کنند و آن را به وب سایت خود اضافه کنند (به مهارت رمزگذاری نیازی نیست).
ابتدا باید پلاگین WPForms را نصب و فعال کنید . برای نصب افزونه نیاز به کمک دارید؟ راهنمای ما را در مورد چگونگی نصب یک افزونه وردپرس برای دستورالعمل های دقیق.
افزونه ها مانند برنامه هایی برای وب سایت وردپرس شما هستند. اگر در وردپرس تازه کار هستید ، نگاهی به مقاله ما در پلاگین های وردپرس چیست و چه کاری می توانید با آنها انجام دهید.
هنگامی که افزونه WPForms را فعال کردید ، یک برگه WPForms جدید در نوار کناری مدیر داشبورد وردپرس خود مشاهده خواهید کرد.
برای وارد کردن کلید مجوز باید به صفحه WPForms »تنظیمات بروید. می توانید این اطلاعات را در حساب خود در وب سایت WPForms پیدا کنید.
اکنون شما آماده ایجاد فرم سفارش آنلاین خود هستید.
برای ایجاد اولین فرم به سادگی به صفحه WPForms »افزودن جدید بروید.
اکنون صفحه ایجاد فرم را مشاهده خواهید کرد. نام خود را برای فرم خود تایپ کرده و الگویی را انتخاب کنید. ما الگو “صورتحساب / فرم سفارش” را توصیه می کنیم.
کافی است نشانگر خود را بر روی توضیحات الگو حرکت دهید و روی دکمه “ایجاد فرم صورتحساب / سفارش” کلیک کنید.
فرم شما به طور خودکار برای شما ایجاد می شود و مستقیماً وارد ویرایشگر فرم WPForms می شوید.
اکنون می توانید فرم سفارش آنلاین خود را هر طور که می خواهید ویرایش کنید. قسمتهای مختلف فرم را “فیلد” می نامند. با یک کلیک می توانید قسمتهای فرم خود را تغییر ، اضافه یا حذف کنید.
الگوی پیش فرض از قبل شامل قسمتهایی برای بیشتر اطلاعاتی است که احتمالاً به آنها احتیاج دارید ، مانند نام ، آدرس و شماره تلفن. با این حال ، باید محصولات واقعی خود را لیست کنید.
برای ویرایش بر روی قسمت “موارد موجود” کلیک کنید.
نام و قیمت هر یک از مواردی را که مشتریان می توانند از شما سفارش دهند ، وارد کنید. قیمت به طور خودکار در فرم نمایش داده نمی شود ، بنابراین ممکن است بخواهید این را به نام مورد اضافه کنید.
برای افزودن گزینه های بیشتر ، به سادگی روی نماد (+) در هر کجا که می خواهید موارد اضافی را اضافه کنید کلیک کنید.
توجه: می توانید هر تعداد مورد دلخواه اضافه کنید. با این حال ، مشتریان فقط قادر به انتخاب یک گزینه از این قسمت خواهند بود.
اگر چندین دسته گزینه دارید ، ممکن است بخواهید برای ایجاد گروه ها زمینه را کپی کنید.
با کلیک روی نماد “رونوشت” که هنگام نشانگر نشانگر روی آن نشان داده می شود یا انتخاب آن ، می توانید قسمت “موارد موجود” را کپی کنید.
مطمئن شوید که “برچسب” قسمتها را نیز به چیزی مناسب با هر گروه تغییر دهید.
اگر می خواهید مشتریان بتوانند دو یا چند گزینه را در یک زمینه واحد انتخاب کنند ، باید از یک نوع فیلد دیگر استفاده کنید.
روی برگه “افزودن زمینه ها” کلیک کنید و سپس به پایین “بخشهای پرداخت” بروید و در آنجا قسمت “موارد انتخاب جعبه” را پیدا خواهید کرد. آن را بکشید و در فرم قرار دهید.
اکنون می توانید همان قسمت را با وارد کردن نام و قیمت برای اقلام خود ، همان قسمت را ویرایش کنید. مشتریان می توانند هر تعداد کالایی که می خواهند سفارش دهند را بررسی کنند.
اگر می خواهید تصاویری از محصولات خود نشان دهید ، این کار نیز بسیار آسان است. کافیست روی کادر «استفاده از گزینه های تصویر» کلیک کنید:
برای هر مورد ، روی دکمه “بارگذاری تصویر” کلیک کنید تا تصاویر از رایانه یا وردپرس اضافه شود کتابخانه رسانه .
تصاویر شما توسط WPForms تغییر اندازه یا فشرده نمی شوند ، بنابراین مهم است که آنها را در اندازه مناسب بارگذاری کنید. اندازه همه آنها باید یک اندازه باشد و بیش از 250 × 250 پیکسل نباشد.
در حالت ایده آل ، شما همچنین باید تصاویر خود را برای وب بهینه کنید .
سرانجام ، ممکن است بخواهید قسمت “نظر یا پیام” را در پایین فرم ویرایش کنید ، بنابراین نیازی به آن نیست. همه کاربران نمی خواهند پیامی اضافه کنند.
به سادگی بر روی قسمت مورد نظر کلیک کنید و سپس علامت “لازم” در سمت راست را بردارید تا این قسمت اختیاری شود.
می توانید این فرایند را برای هر زمینه ای که می خواهید اختیاری باشد دنبال کنید. می توانید بگویید که کدام فیلدها مورد نیاز است زیرا در کنار برچسب آن یک ستاره قرمز نشان داده شده است.
هنگامی که از طراحی فرم خود راضی بودید ، می توانید به پیکربندی تنظیمات آن بپردازید. بهتر است ابتدا فرم را با کلیک روی دکمه “ذخیره” در بالای صفحه ذخیره کنید:
پیکربندی اعلان هایی که فرم سفارش شما ارسال می شود h4>
ابتدا روی برگه “تنظیمات” در سمت چپ صفحه خود کلیک کنید. با این کار تنظیمات فرم شما باز می شود.
بعد ، روی برگه “اعلان ها” کلیک کنید تا اعلان های ایمیل فرم خود را تغییر دهید. به طور پیش فرض ، فرم های تکمیل سفارش شده به آدرس مدیر سایت وردپرس شما از طریق ایمیل ارسال می شوند.
ممکن است بخواهید این مورد را تغییر دهید یا فرمهای سفارش را در بیش از یک آدرس کپی کنید. می توانید آدرس ایمیل یا آدرس ها را در کادر «ارسال به آدرس ایمیل» تایپ کنید. اگر بیش از یک آدرس ایمیل وارد می کنید ، آنها را با کاما جدا کنید.
همچنین ممکن است بخواهید موضوع را تغییر دهید تا در هر سفارش یکسان نباشد. این امر می تواند پیگیری سفارشات را در صندوق ورودی شلوغ ایمیل آسان کند.
در اینجا ، ما موضوع ایمیل را تغییر داده ایم تا “سفارش مشتری از” و سپس نام مشتری را بخوانیم. ما از “نمایش برچسب های هوشمند” برای درج قسمت نام در عنوان موضوع استفاده کردیم.
p >
می توانید جزئیات دیگری را که می خواهید نیز تغییر دهید.
ما همچنین اکیداً توصیه می کنیم برای مشتریان خود یک اعلان ایمیل تنظیم کنید. این به آنها یادآوری می کند که چه چیزی سفارش داده اند و به آنها اجازه می دهد تا بدانند که سفارش خود را دریافت کرده اید.
برای تنظیم اعلان ایمیل جدید ، روی دکمه “افزودن اعلان جدید” کلیک کنید.
از شما خواسته می شود نامی را برای اعلان جدید تایپ کنید. می توانید آن را هر طور که می خواهید صدا کنید ، زیرا مشتریان این نام را نمی بینند. ما مواردی مانند «رسید مشتری» یا «تأیید ایمیل مشتری» را پیشنهاد می کنیم.
شما می خواهید “ارسال به آدرس ایمیل” حساب ایمیل مشتری شما باشد. {admin_email}
را از این کادر حذف کنید. روی «نمایش برچسب های هوشمند» کلیک کنید و قسمت «ایمیل» را انتخاب کنید.
همچنین می خواهید سایر جزئیات ایمیل را وارد کنید. پیشنهاد ما استفاده از عنوان موضوعی مانند “سفارش شما با” و نام شرکت شما است.
در قسمت “پیام” ، احتمالاً می خواهید پیامی را به مشتری خود اضافه کنید. برچسب {all_fields}
تمام اطلاعات مشتری را در فرم وارد می کند.
اگر فقط می خواهید برخی از اطلاعات مشتری را در ایمیل وارد کنید ، چه می کنید؟ یا اگر می خواهید ابتدا جزئیات سفارش آنها را وارد کنید و جزئیات تحویل آنها را در انتهای ایمیل قرار دهید ، چه می کنید؟ به سادگی می توانید از برچسب های هوشمند برای افزودن هر قسمت فرم به فرم خود استفاده کنید.
پس از پایان تنظیم اعلان ها ، روی دکمه “ذخیره” در بالای صفحه کلیک کنید.
نکته: برای بازگشت به اولین اعلانی که درحال ویرایش بودید ، فقط به پایین صفحه بروید.
تنظیم پیام تأیید برای مشتریان خود h4>
همراه با ارسال یک رسید ایمیل به مشتریان خود ، می خواهید تأیید روی صفحه را به آنها نشان دهید ، بنابراین آنها می دانند که سفارش آنها ارسال شده است.
می توانید این کار را در برگه تنظیمات »تأیید انجام دهید.
در تأیید پیش فرض آمده است: “از اینکه با ما تماس گرفتید متشکریم! ما به زودی با شما تماس خواهیم گرفت. ”
می توانید این مورد را به هر آنچه می خواهید تغییر دهید و می توانید از ویرایشگر بصری نیز برای قالب بندی متن خود استفاده کنید.
متناوباً ، می توانید مشتریان را به صفحه “متشکریم” در وب سایت خود یا حتی به طور کلی به وب سایت دیگری هدایت کنید.
پس از تنظیم پیام تأیید ، روی “ذخیره” در بالای صفحه کلیک کنید.
ادغام پرداخت با فرم سفارش شما (اختیاری) h4>
اگر می خواهید از طریق فرم سفارش خود پرداخت کنید ، باید آن را با پردازنده پرداخت ادغام کنید.
WPForms به راحتی با دو پردازنده پرداخت معروف PayPal و Stripe ادغام می شود. مشتریان می توانند از طریق حساب PayPal یا با وارد کردن مشخصات کارت اعتباری خود پرداخت کنند.
ما در این مقاله آموزشی از PayPal استفاده خواهیم کرد ، اما روند Stripe نیز مشابه است.
ابتدا باید از سازنده فرم خارج شوید. این کار را می توانید با کلیک روی “X” در بالا سمت راست انجام دهید. اگر تغییرات ذخیره نشده داشته باشید از شما خواسته می شود فرم خود را ذخیره کنید.
بعد ، به صفحه WPForms »Addons در داشبورد وردپرس خود بروید. به پایین بروید و به “PayPal Standard Addon” بروید و روی دکمه “Install Addon” در زیر آن کلیک کنید.
سپس افزونه به طور خودکار نصب و فعال می شود.
به فرم خود برگردید ، که می توانید در بخش
بر روی “PayPal Standard” کلیک کنید و سپس جزئیات فرم را پر کنید. ابتدا باید کادر “پرداختهای استاندارد PayPal را فعال کنید” را علامت بزنید و آدرس ایمیل PayPal مشاغل خود را وارد کنید.
منوی کشویی “حالت” را روی “تولید” بگذارید و “نوع پرداخت” را روی “محصولات و خدمات” بگذارید.
اگر آدرس تحویل کالا را از طریق فرم سفارش جمع آوری می کنید ، می توانید “حمل و نقل” را به “آدرس نخواهید” تغییر دهید
نیازی به وارد کردن “لغو URL” نیستید ، اما ممکن است بخواهید صفحه ای در وب سایت خود ایجاد کنید تا در صورت عدم تکمیل مراحل پرداخت مشتریان ، برای آنها ارسال شود.
پس از پایان کار بر روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید.
اکنون ، وقتی کاربر فرم را ارسال می کند ، برای پرداخت به طور خودکار به PayPal هدایت می شوند. نیازی به افزودن فیلدهای اضافی به فرم خود یا انجام کار دیگری نیست.
افزودن فرم سفارش به وب سایت شما h4>
مرحله آخر اضافه کردن فرم سفارش خود به وب سایت خود است.
نگران نباشید ، صفحه ای را که می خواهید فرم خود را به آن اضافه کنید انتخاب کنید یا یک صفحه جدید در بخش “صفحات» افزودن جدید ایجاد کنید.
بعد ، بر روی نماد (+) کلیک کنید تا یک بلوک جدید اضافه کنید (هر کجا فرم خود را می خواهید) و بلوک “WPForms” را پیدا کنید. این قسمت در زیر بخش “ابزارک ها” واقع شده است ، یا می توانید برای یافتن آن “WPForms” را در نوار جستجو تایپ کنید.
بلوک WPForms را مشاهده خواهید کرد. روی لیست کشویی “انتخاب فرم” کلیک کنید و فرم خود را انتخاب کنید.
سپس پیش نمایش فرم را در ویرایشگر وردپرس مشاهده خواهید کرد.
وقتی آماده شدید ، صفحه خود را ذخیره و منتشر کنید (یا به روز کنید). برای دیدن فرم عملی خود می توانید آن را به صورت زنده در سایت خود مشاهده کنید. قبل از به اشتراک گذاشتن آن با مشتریان ، توصیه می کنیم فرم را امتحان کنید تا مطابق انتظار شما کار کند.
همچنین بهتر است هنگام ارسال فرم بررسی کنید که ایمیل اعلان را دریافت می کنید. در غیر اینصورت ، پست ما را در مورد چگونگی رفع عدم ارسال ایمیل از طریق وردپرس .
حتی اگر ایمیلی را از دست داده یا به طور تصادفی آن را حذف کنید ، WPForms داده های فرم را در پایگاه داده وردپرس ذخیره می کند . با مراجعه به WPForm »ورودی ها در داشبورد وردپرس خود می توانید تمام سفارشات خود را پیدا کنید.
بر روی نام فرم خود کلیک کنید ، سپس لیست ورودی ها را مشاهده خواهید کرد. برای دیدن جزئیات می توانید روی «مشاهده» در کنار هر یک از این موارد کلیک کنید.
همین! امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه یک فرم سفارش آنلاین در وردپرس ایجاد کنید. همچنین ممکن است راهنمای ما را در دوست داشته باشید بهترین خدمات تلفن تجاری ، و باید دارای افزونه های وردپرس باشد برای مشاغل کوچک.
اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .
منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-create-an-online-order-form-in-wordpress/.