چه زمانی به یک نوع پست سفارشی یا طبقه بندی در وردپرس نیاز دارید

هنگام خواندن درباره وردپرس ، احتمالاً با اصطلاحاتی مانند انواع پست سفارشی و طبقه بندی های سفارشی . به عنوان یک مبتدی ، ممکن است از خود بپرسید که چه زمانی لازم است از یک نوع پست سفارشی یا طبقه بندی سفارشی در وردپرس استفاده کنم؟ در این مقاله ، ما توضیح خواهیم داد که چرا و چه زمان به نوع پست سفارشی یا طبقه بندی در وردپرس نیاز دارید.

Custom Post Types and Taxonomies

انواع پست و طبقه بندی چیست؟ h4>

Post Types اصطلاحی است که برای اشاره به انواع مختلف محتوا در یک سایت وردپرسی استفاده می شود. به معنای عملی آن را باید نوع محتوا نامید.

وردپرس دارای پنج نوع پست پیش فرض است. پست ها مانند صفحات ، پیوست ها ، منوهای پیمایش و بازنگری ها یکی از انواع پست ها هستند. همه آنها در پست های پایگاه داده جدول ذخیره می شوند و توسط ستونی به نام post_type.

انواع پست راهی برای تمایز انواع مختلف مطالب در وردپرس است. به عنوان مثال پست و صفحات هر دو نوع پست هستند ، اما برای ایجاد هدفی متفاوت ساخته می شوند (به تفاوت بین پستها و صفحات در وردپرس).

طبقه بندی در وردپرس یکی از مواردی است که همه از آن استفاده می کنند ، اما آنها نمی دانند که از آن استفاده می کنند. طبقه بندی های وردپرس به عنوان راهی برای گروه بندی پست ها و انواع پست های سفارشی با هم استفاده می شود.

وردپرس دارای دو طبقه بندی پیش فرض ، دسته ها و برچسب ها است. با این وجود در برخی موارد ، ممکن است بخواهید فراتر از دسته ها و برچسب ها . وردپرس به شما امکان می دهد طبقه بندی های دلخواه خود را ایجاد کرده و از آنها در انواع پست های خود برای گروه بندی و مرتب سازی مطالب خود استفاده کنید.

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر فیلم را دوست ندارید یا به دستورالعمل های بیشتری احتیاج دارید ، به خواندن ادامه دهید.

چگونه می دانید که به نوع پست سفارشی یا طبقه بندی نیاز دارید؟ h4>

از لحاظ نظری می توانید هر نوع محتوایی را در پست های وردپرس اضافه کنید و آنها را با دسته ها و برچسب ها مرتب کنید ، اما گاهی اوقات این ایده آل نیست. در زیر برخی از علائم نشان داده شده است که نشان می دهد شما احتمالاً باید یک نوع پست سفارشی ، طبقه بندی سفارشی یا هر دو را در نظر داشته باشید:

  1. برخی از مطالبی که ارسال می کنید به نظر نمی رسد مانند یک پست باشد. به عنوان مثال کوپن های وبلاگ نویسی .
  2. نیازی نیست که بخشی از مجموعه ای از مطالب زمانی باشد. به عنوان مثال واژه نامه WordPress .
  3. دسته ها و برچسب ها به شما کمک نمی کنند آن محتوای خاص را دسته بندی و مرتب کنید. به عنوان مثال: بخشهای خاص در قسمت کوپن های ما. لی>
  4. شما به عنوان قسمتهای اضافی برای وارد کردن اطلاعات بیشتر با محتوای خود.
  5. نمی تواند بخشی از صفحات شما باشد. به عنوان مثال ، صفحه طرح اصلی ما به سادگی یک صفحه با چندین زیر صفحه است.
  6. شما باید آن محتوای خاص را متفاوت از پست ها یا صفحات نمایش دهید.

بیایید نگاهی به مثالی از زندگی واقعی بیندازیم. فرض کنید شما وبلاگی را اداره می کنید که مرتباً درمورد سایر موارد مرور فیلم می کنید. با این حال نقدهای فیلم شما بسیار مورد استقبال مخاطبان قرار می گیرد.

شاید شما بخواهید ویژگی های اضافی را به نقد فیلم های خود اضافه کنید مانند افزودن رتبه بندی ، آن را با نام بازیگران ، ژانر و غیره قابل جستجو کنید. این زمانی است که شما نیاز به ایجاد یک نوع پست سفارشی برای بررسی فیلم دارید ، و شما سفارشی اضافه می کنید طبقه بندی برای مرتب سازی بین ژانرها و بازیگران.

با این کار مرور کاربران فقط در مرورهای فیلم در حالی که از طریق همه پست های شما مرور می شود ، برای کاربران آسان خواهد بود.

مثال محبوب دیگر ایجاد نمونه کارها است. اگر شما یک هنرمند هستید که کارهای خود را در پست وبلاگ خود به اشتراک می گذارید ، پس از آن می توانید به راحتی گم شوید. ایجاد یک نوع پست جداگانه نمونه کارها به کاربران شما این امکان را می دهد تا به راحتی در تمام کارهای شما مرور کنند.

برخی از افزونه های معروف که از انواع پست سفارشی استفاده می کنند h4>

بسیاری از افزونه های محبوب وردپرس از انواع پست سفارشی استفاده می کنند. یکی از شهودی ترین مثالهای استفاده سفارشی از نوع ارسال ، Soliloquy است که بهترین پلاگین کشویی وردپرس . هنگام نصب Soliloquy ، نوع پست سفارشی برای اسلایدرها ایجاد می شود.

Soliloquy uses custom post type to store your sliders

یکی دیگر از افزونه های محبوب که از انواع پست سفارشی استفاده می کند ThirstyAffiliates ، که یک نوع پست سفارشی به نام thirstylink برای ذخیره پیوندهای وابسته شما ایجاد می کند.

ThirstyAffiliates uses a custom post type to store your affiliate links

افزونه های تجارت الکترونیکی وردپرس ، پلاگین های دایرکتوری ، پلاگین های لیست املاک و مستغلات ، پلاگین های دستور العمل و سایر موارد نیز از نوع پست سفارشی و طبقه بندی برای مرتب سازی محتوا استفاده می کنند.

چگونه WPBeginner از انواع پست سفارشی و طبقه بندی ها استفاده می کند h4>

در WPBeginner ما از انواع پست های سفارشی برای بخش واژه نامه استفاده می کنیم . ما از فهرست به عنوان طبقه بندی سفارشی استفاده می کنیم و یک جعبه متا مربوط به پست ها داریم که به ما امکان می دهد برای هر اصطلاح واژه نامه به پست های مرتبط پیوند دهیم. ما همچنین برای نوع معاملات از یک نوع پست سفارشی استفاده می کنیم.

ما امیدواریم که پس از خواندن این مقاله ، شما درک درستی از اینکه چه زمانی به یک نوع پست سفارشی یا طبقه بندی برای سایت وردپرس خود نیاز دارید ، درک کنید.

منابع مفید اضافی: h4>

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً با ما باشید توییتر یا Google+ .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/when-do-you-need-a-custom-post-type-or-taxonomy-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید