Ahrefs: چگونه می توان ترافیک و پیوندهای مسابقه خود را با این ابزار مطالعه کرد

از کجا خواهید فهمید ، مسئله SEO هنگام ایجاد محتوا و ساخت وب سایت خود جنبه مهمی دارد ، زیرا شما به Google می گویید پروژه آنلاین شما چیست.

روشی که در آن روی کلمات کلیدی ، ایجاد لینک و پیوند داخلی در وب سایت خود کار می کنید ( جستجوگرها در صفحه ) برای مبارزه با رقابت و موقعیت شما در SERP تعیین کننده خواهد بود.

بنابراین اگر هنوز نمی دانید از کدام ابزار برای مطالعه رقابت و نظارت بر آنها استفاده کنید … کمی بمانید ، من اینجا هستم تا توضیح دهم درباره Ahrefs چیست.

آنچه در این مقاله می خواهیم ببینیم:

ahrefs-tutorial-seo

Ahrefs چیست؟

ahrefs-que-es

Ahrefs ابزاری قدرتمند است که عمدتا برای مطالعه استفاده می شود و ایجاد لینک یک وب سایت.

با گذشت زمان ، ویژگی های این پلت فرم آنلاین افزایش یافته است و آن را به گزینه ای مناسب برای کار با سئو و محتوای ارگانیک در یک پروژه دیجیتالی تبدیل کرده است.

بنابراین در پست امروز ، ما قصد داریم این ابزار مفید را که برای این کارکردها بسیار جالب است ، حذف کنیم:

  • مطالعه کنید که کدام یک از رقابتهای شما برای بهبود آنها با ایجاد لینک استفاده می کند.
  • ببینید چه پیوندهایی به دامنه شما اشاره دارند و اختیارات آنها چیست.
  • برای بهبود استراتژی محتوای خود ، از چه کلمات کلیدی استفاده می کنید بررسی کنید.
  • ببینید که ما در Google برای ادامه پیشرفت چگونه موقعیت داریم.
  • حسابرسی SEO پروژه خودمان را انجام دهید.
  • و غیره

بدون شک ، این یک برنامه همه جانبه آنلاین است که نه تنها به شما کمک می کند تا روی استراتژی پیوند خود کار کنید ، بلکه شما همچنین می توانید KW رقابت خود را برای ایجاد محتوا در وب سایت خود مطالعه کنید و بتوانید بر آنها غلبه کنید.

بیایید عمیقاً ببینیم که چگونه می توانیم از این ابزار برای کمک به ما در پروژه وب خود استفاده کنیم و ببینیم آیا واقعا ارزش آن را دارد یا نه.

چرا باید رقابت خود را مطالعه کنید؟

همانطور که گفتم ، یکی از راههای بهتر عملکرد بهتر از رقبای مستقیم شما ، مطالعه لینکهایی است که به وب سایت شما اشاره می کنند و می بینید که برای قرار دادن چه کلمات دم دراز استفاده می کنند.

اگر بتوانید از آنها تقلید کنید و بسیار بهتر از آنها عمل کنید ، موقعیت خود را در Google نسبت به رقابت خود بهبود می بخشید.

از یک طرف باید پیوندهایی را به وب سایت خود با کیفیت دریافت کنید و اگر مربوط به موضوع شما باشد ، بسیار بهتر ، زیرا از این طریق شما “ linkjuice ” را بهبود می بخشید.

از طرف دیگر ، محتوای با کیفیتی در وبلاگ خود ایجاد کنید تا ارزش و موقعیت بهتری نسبت به آنها داشته باشد.

اگر علاوه بر این ، این مطالبی که ایجاد می کنید از طریق انجمن ، شبکه های اجتماعی شما به اشتراک گذاشته می شود … بهتر است آنها را گسترش دهید و CTR را افزایش دهید.

به همین دلایل ، مطالعه رقابت بسیار مهم است و این ابزار برای انجام این کار مفید خواهد بود …

Ahrefs-به ما چه اجازه ای می دهد؟

وقتی برای اولین بار وارد Ahrefs می شویم ، اولین صفحه نمایش داده می شود تا بتوانیم URL وب سایت خود یا پروژه ای را که می خواهیم تجزیه و تحلیل کنیم وارد کنیم:

inicio-ahrefs-proyecto

وقتی ابزار شروع به تجزیه و تحلیل سایت شما کرد ، این صفحه را به صورت « نمای کلی « دریافت خواهید کرد:

funciones-ahrefs

همچنین ، می توانید هر URL دیگری از یک صفحه یا وب سایت خاص را مورد بررسی قرار دهید تا نکات زیر را که می خواهیم یکی یکی از آنها روده بریزیم ، کاملاً تجزیه و تحلیل کنید:

escritorio-ahrefs

1.- در مورد سطح پیوند:

  • بررسی وضعیت پیوندها در وب سایت خود (جدید ، گمشده یا خراب) را برای ما آسان تر می کند.
  • می توانیم دامنه های ارجاعی را که به وب سایت ما اشاره دارند (جدید و از دست رفته) مشاهده کنیم.
  • و به ما امکان می دهد متن لنگرها را با مراجعه به IP ها ، بک لینک های داخلی و تقاطع لینک بررسی کنیم.

enlaces-ahrefs-guia

2.- جستجوی آلی برای:

  • کلمات کلیدی ارگانیک (جدید و حرکتی).
  • بهترین صفحات با آن کیلووات که در حال تجزیه و تحلیل هستیم.
  • زیرپوشه ها و زیر دامنه های برتر (زیر پوشه ها و زیر دامنه ها).
  • KW دامنه ها و صفحات مسابقه را مشاهده کنید. این مورد برای ایجاد محتوای جدید برای پروژه ما و اینکه بتوانیم آن را در SERP بهبود دهیم بسیار جالب است.
  • Conteng Gap را مطالعه کنید: یعنی برای بهبود آنها ، محتوای فعلی وب سایت یک رقیب را تجزیه و تحلیل کنید.

kw-ahrefs-busqueda-organica

3.- در سطح صفحه:

  • در سطح پیوند می توانیم بهترین را ببینیم.
  • به دلیل افزایش پیوند ، می بینیم که کدام صفحات بهتر هستند.
  • و در آخر ، ما می توانیم بررسی کنیم که کدام صفحه دارای بهترین مطالب هستند.

paginas-ahrefs-guia

4.- پیوندهای خروجی را مطالعه کنید:

  • دامنه هایی که به وب سایت ما پیوند داده شده اند.
  • متن لنگرها.
  • پیوندهای شکسته.

dominios-enlazados-ahrefs-guia

5.- Paid-Search for Advertising:

  • کلمات کلیدی PPC
  • تبلیغات
  • صفحات فرود بهتر

و بهترین چیز این است که همه این داده ها می توانند به فایل CSV یا PDF صادر شوند

.

export-ahrefs

Ahrefs-plan-types-and-Prices – “> Ahrefs-plan-types-and-prices -”

هنگامی که در مورد کارکردهای اصلی آن صحبت کردیم ، مسئله مهم دیگر دیدن برنامه های قیمت گذاری است که Ahrefs ارائه می دهد.

اگر آن را با ابزارهای دیگر مانند Semrush مقایسه کنیم ، می تواند ارزان باشد (بسته به برنامه ای که انتخاب می کنید) ، یا اگر این کار را با توجه به هیولای کوچک انجام دهیم DinoRANK از دین رومرو ، بله دوست من ، کمی گران است …

آنچه برای شما راحت است ، استفاده از نسخه آزمایشی است (هم طرح Lite و هم برنامه Standard) ، که هنگام اشتراک برای اولین بار ارائه می دهند … p >

در این مرحله ، من تمام کشتی ها را در آن روزها می سوزانم تا در مورد پروژه شما ، مسابقه شما ، KW برای کار ، پیوندها و غیره اطلاعات بیشتری کسب کنم.

بنابراین ، به طور خلاصه ، اگر وب ، این قیمت های ماهانه را پیدا می کنیم (جایی که شما همچنین می توانید صورتحساب سالانه را انتخاب کنید و ماه به ماه کمی کمتر خواهد شد):

    • آزمایش 7 روزه با قیمت 7 دلار (طرح Lite و استاندارد) : بدون شک این اولین گزینه برای انجام یک مطالعه اولیه کامل از پروژه شما و پروژه بسیار جالب است. رقابت ، بدون نیاز به هزینه مالی زیاد. اگر اهل SEO حرفه ای نیستید ، از نظر فروتن من بهترین گزینه است.
    • Lite 99 $: پس از گذراندن دوره آزمایشی معروف 7 روزه ، می توانید این طرح را انتخاب کنید که در آن می توانید حداکثر 5 وب سایت را اضافه کنید که در آن Ahrefs به طور خودکار مطالعه می کند: سئو وب سایت ، تغییرات نمایه لینک دهی و ترافیک جستجوی ارگانیک. علاوه بر این ، می توانید هر هفته از حداکثر 500 مورد جستجوی کلمات کلیدی استفاده کرده و حداکثر 10 هزار صفحه داخلی را در هر ماه از یک پروژه واحد بررسی کنید. بد نیست ، ها؟
    • استاندارد 179 $: در این طرح دیگر ، می توانید به مدت 7 روز دوره آزمایشی را با 7 دلار انجام دهید و پس از اتمام ، در نسخه Lite به شما امکان می دهد تا 10 وب سایت اضافه کنید ، 1500 مورد را ردیابی کنید. کیلووات در هفته و 500000 صفحه در هر ماه از حداکثر 10 پروژه را کنترل کنید.
    • پیشرفته 399 $: با این طرح ما در حال صحبت کردن در مورد کلمات بزرگتر هستیم ، زیرا اگر خود را وقف SEO حرفه ای کنید و خدمات ارائه دهید یا یک مدیر وب سایت کوچک باشید ، ممکن است به این نوع قیمت علاقه بیشتری داشته باشید تمام پروژه هایی را که کار می کنید سودآور کنید. شما می توانید حداکثر 25 وب سایت مطالعه کنید ، 5000 کلمه کلیدی را ردیابی کنید و 1.5 میلیون صفحه را تجزیه و تحلیل کنید.
    • آژانس 999 دلار: سرانجام ، اگر یک آژانس حرفه ای باشید که بسیاری از پروژه ها را مدیریت کنید ، ممکن است به این طرح خاص برای این نوع شرکت علاقه بیشتری داشته باشید. در اینجا اعدادی که کار می کنند از قبل خسته کننده هستند ، از آنجا که شما می توانید حداکثر 100 پروژه را مطالعه کنید (در صورت نیاز بیشتر ، می توانید مستقیماً با نوع دیگری از بودجه با آنها صحبت کنید) ، 10،000 کیلو وات را ردیابی می کنید. و در آخر ، توانایی تجزیه و تحلیل 2.5 میلیون صفحه داخلی در مورد آن 100 پروژه ای که به شما گفتم.

ahrefs-planes-y-precios

اطلاعات جالب-برای-بدست آوردن در نسخه آزمایشی

در اینجا آنچه شما را علاقه مند می کند برای بدست آوردن تمام اطلاعاتی که می توانید از پروژه خود (اگر مدتی است در موقعیت خود قرار داده است) و به ویژه از رقابت خودتان ، پس فرصت را برای به دست آوردن تمام داده های ممکن در مورد از دست ندهید به:

  • در مسابقه: kw توسط آنها موقعیت ، بررسی پیوندهای خود ، تأیید شبکه های اجتماعی خود …
  • تجزیه و تحلیل محتوا: بهترین صفحات مسابقه ، URL آنها ، موقعیتی را که در SERP اشغال می کنند مشاهده کنید …
  • حسابرسی کلی وب سایت …
  • نظارت بر وب در طول 7 روز محاکمه …

مثال عملی برای مشاهده رابط Ahrefs

تصور کنید که می خواهید یک پروژه آنلاین با موضوع عروسی ایجاد کنید ، زیرا اولین کاری که باید انجام دهید تجزیه و تحلیل وب سایت های مربوط به این مکان است که بیشترین ارتباط را با مسابقه دارند.

بیایید یک مثال عملی را ببینیم ، به طور خاص یکی از صفحات پر بازدید در بخش را تجزیه و تحلیل می کنیم: weddings.net .

شناخت کامل Ahrefs

در بخش Site explorer می توانیم این پارامترها را پیدا کنیم که از نظر من جالبترین مواردی هستند که می توانید در طی 7 روز آزمایشی که برای مطالعه و تجزیه و تحلیل رقابت خود استخدام کرده اید بدست آورید:

  • صفحه کنترل
  • لینک سازی ، تجزیه و تحلیل بک لینک رقبا ، تشخیص اینکه چه کسی ما را لینک می کند (پیوندهای ورودی) ، پیوندهای خراب را بررسی کنید …
  • نیروی اصلی
  • صفحات برتر
  • بیشترین محتوای به اشتراک گذاشته شده در RRSS

بیایید چند نمونه از این بخشها را ببینیم.

1.- صفحه کنترل یا داشبورد:

در اینجا خلاصه ای از پروژه های خود را دریافت خواهید کرد.

2.-بک لینک (کاوشگر سایت)

در اینجا تمام پیوندها را از سایر دامنه های خارجی دریافت می کنید که به وب مورد تجزیه و تحلیل شما اشاره می کنند.

این می تواند به شما کمک کند محتوایی را که به هدف ما پیوند دارد مشاهده کنید.

backlinks-ahrefs

3. – صفحات برتر h4>

در این بخش دیگر ، خلاصه ای از پست هایی را می بینیم که بیشترین بازدید را دارند و بنابراین در موقعیت بالایی قرار دارند.

top-pages-ahrefs

4.- بیشترین اشتراک گذاری شده در شبکه های اجتماعی

ما همچنین می توانیم ایده های زیادی کسب کنیم و اطلاعاتی را در مورد بیشترین اشتراک پست ها یا صفحات از طریق شبکه های اجتماعی (توییتر ، فیس بوک ، Pinterest) جمع آوری کنیم.

top-content-pages-ahrefs

آخر اینکه نه از همه مهمتر ، Ahrefs از این ویژگیهای دیگر نیز استفاده می کند:

1.- جستجوی کلمات کلیدی

در ادامه با مثال قبل از عروسی ، بیایید کلمات کلیدی مرتبط را کشف کنیم.

خوب ، شما می توانید این کار را با کاوشگر کلمات کلیدی انجام دهید:

keywords explorer ahrefs

2. حسابرسی سایت

برای تجزیه و تحلیل عمیق پروژه ای که می توانیم اضافه کنیم.

site-audit-ahrefs

3.- ردیاب رتبه

برای ردیابی موقعیت پروژه ما در SERPS.

rank-tracker-ahrefs

4. -محتوا

برای به دست آوردن داده های عمیق از پست های مربوط به کلمه کلیدی که در موتور جستجو قرار داده ایم. می توانید براساس زبان ، تاریخ انتشار ، نویسنده و غیره فیلتر کنید.

content-explorer-ahrefs 5.- بیشتر …

سایر گزینه های موجود ، که با استفاده از آنها می توانیم رتبه بندی Ahrefs را مشاهده کنیم ، دامنه ها ، برنامه ها و غیره را مقایسه کنیم.

mas-opciones-ahrefs

ویژگی های خلاصه Ahrefs

به طور خلاصه ، برای اینکه گیج نشوید ، به لطف این ابزار می توانید عملکردهای زیر را انجام دهید:

  • تجزیه و تحلیل رقبا
  • تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی
  • تجزیه و تحلیل پیوند
  • تجزیه و تحلیل محتوا
  • تجزیه و تحلیل ردیابی رتبه
  • نظارت بر وب را انجام دهید

برخلاف سایر ابزارها ، Ahrefs در مقایسه با سایر موارد مانند Semrush منحنی یادگیری نسبتاً آسانی دارد ، که به ویژه در ابتدای کار می تواند کمی پیچیده تر شود.

مطمئناً ، شما باید حداقل دانش اساسی در مورد نامگذاری منابع جستجوگرها داشته باشید 😛

ahrefs-herramientas

نتیجه گیری نهایی

همانطور که ملاحظه می کنید ، Ahrefs یک گزینه عالی برای کار بر روی SEO پروژه آنلاین شما است ، به خصوص در مورد لینک سازی داخلی و خارجی یک صفحه وب.

درست است که یکی از ارزانترین ابزاری نیست که ما در بازار پیدا می کنیم ، اما همانطور که قبلاً گفتم ، اگر از نسخه های “ محاکمه ” برنامه های آنها به خوبی استفاده کنید می توانید داده های مربوطه زیادی را برای ارائه به دست آورید به پیوند و کیلووات وب سایت خود بروید.

گزینه های جالب در سطح قیمت ، ما ابزار Dean Romero را از Blogger3cero « DinoRANK « داریم ، یا اگر بودجه ای برای پس انداز دارید یا صرفاً به طور حرفه ای خود را وقف SEO می کنید و آژانس عالی دارید همچنین می توانید “ SemRush ” معروف را انتخاب کنید.

و شما ، جاسوس رقابت ، از چه ابزاری استفاده می کنید؟ آیا Ahrefs را امتحان کرده اید؟ 🙂

منبع:
https://www.haciaelautoempleo.com/ahrefs-guia-tutorial/.

دیدگاهتان را بنویسید