وقتی کسی برای اولین بار به وب سایت شما می آید ، رنگ نقش مهمی در آنچه فکر می کند بازی می کند. بین 62-90٪ از برداشت اولیه مصرف کنندگان فقط به انتخاب رنگ بستگی دارد ، تحقیق می گوید .
انتخاب رنگهایی که با نام تجاری شما مطابقت داشته باشد – و آنچه شما می خواهید مصرف کنندگان در مورد شرکت و محصولات شما فکر کنند – می تواند یک ابزار قدرتمند برای نام تجاری و بازاریابی باشد.
در این مقاله ، ما 25+ طرح رنگی وب سایت خارق العاده را برای صفحات فرود ، تجارت الکترونیکی و سایت های شخصی و اینکه چگونه می توانید بدون اتلاف وقت سایت خود را انتخاب کنید.
نحوه انتخاب طرح های رنگی برای وب سایت خود h2>
چشمان یک انسان بالغ غیر رنگی می تواند بیش از 1،000،000 رنگ مجزا . چگونه می توانید با تمام این گزینه ها ، رنگ بندی مناسب را سریع و کارآمد انتخاب کنید؟ این چالشی است که همه طراحان وب سعی دارند از ابتدا یک طرح رنگ یا پالت برای طراحی خود ایجاد کنند.
با این همه انتخاب ، نمی توانید سایه ها و رنگ ها را به صورت جداگانه ارزیابی کنید و مناسب ترین ها را بدون نقطه مرجع انتخاب کنید. باید گزینه های خود را محدود کنید. بهترین راه برای شروع یافتن رنگ اصلی به عنوان نقطه شروع است.
شاید بهترین راه برای انجام این کار بررسی محبوب ترین انتخاب های صنعت باشد. این می تواند به شما کمک کند در مورد روانشناسی رنگ و اینکه چه رنگهای اصلی برای شرکت یا محصول شما مناسب است چیزی بیاموزید.
انتخاب رنگ براساس صنعت h3>
شرکت ها و محصولات مختلف رنگ های مختلفی را انتخاب می کنند برای شناسایی مارک خود. اما چرا؟ رنگ فقط یک روش کارآمدتر برای جلب توجه مشتریان و مشتریان شما نیست. این راهی برای برقراری ارتباط با آنها در سطح احساسی ، تقریباً ناخودآگاه است.
به تعبیری ، این راهی برای شروع ساختن نام تجاری خود در ذهن مصرف کننده است قبل از با استفاده از یک کلمه یا جمله کپی . هیچ رنگی داستان یکسانی را برای مصرف کننده تعریف نمی کند ، بنابراین محبوب ترین رنگ اصلی مارک از یک صنعت به صنعت دیگر بستگی دارد.
می خواهید مشتریان بالقوه چه احساسی را با نام تجاری ، محصول یا خدمات شما مرتبط کنند؟
این س guال راهنمایی است که باید به شما کمک کند رنگ اصلی خود را برای پالت خود شناسایی کنید.
هدایای آبی: h4>
در صنایعی که اعتماد مصرف کننده بیش از هر عامل دیگری مهم است و حرفه ای بودن و قابلیت اطمینان مهمترین نکته فروش هستند ، رنگ آبی اغلب به عنوان رنگ اصلی مارک استفاده می شود.
به خودجوشي و احساسات جلب نمي شود. در عوض ، فرآیند تصمیم گیری آرام و منطقی را آغاز می کند.
بیشتر در صنایع زیر رایج است:
- بانکداری
- خطوط هوایی
- ارتباطات
- مالیات مصرف کننده
- تاسیسات برقی
- تجهیزات سنگین
- بهسازی منزل
- هتل ها
- داروسازی
انتقال قرمز:
صنایعی که به احساسات و تصمیمات تکان دهنده اعتماد می کنند (مانند رستوران ها و فست فودها) ، اغلب از قرمز به عنوان رنگ اصلی استفاده می کنند. تصور می شود رنگ قرمز گرسنگی را تحریک می کند ، بنابراین در بین مارک های مواد غذایی بین المللی گزینه مورد علاقه است.
بیشتر در صنایع زیر رایج است:
- رستوران ها
- نوشیدنی ها
- خرده فروشی مواد غذایی
- املاک و مستغلات
- پوشاک
هدایای سبز:
را منتقل می کند
اکثر افراد رنگ سبز را با طبیعت ، گیاهان و محیط های زنده و ترمیم کننده مرتبط می دانند. صنایعی که به نوید رفاه بهتر و یا محصولاتی با ترکیبات کاملاً طبیعی اعتماد دارند ، اغلب سبز را انتخاب می کنند.
شایع ترین در صنایع زیر است:
- غذا و نوشیدنی
- فروشگاه های بزرگ
- املاک و مستغلات
- مواد شیمیایی
سیاه: اعتماد به نفس ، پیچیدگی
اگرچه برخی از شرکت ها به جای انتخاب رنگ اختصاصی ، ممکن است به رنگ مشکی پیش فرض باشند ، زیرا احساس امنیت می کند ، اما همچنین در صنایعی که اعتماد به نفس یا پیچیدگی مشتری یک عامل اساسی است ، یک انتخاب اصلی است.
بیشتر در صنایع زیر رایج است:
- پوشاک
- لوازم جانبی
- ارائه دهندگان خدمات اینترنت و تلفن همراه
- فروشگاه های بزرگ
- هتل ها
سلیقه و غرایز خود را کورکورانه دنبال نکنید ، هنگام تصمیم گیری تئوری رنگ و روانشناسی رنگ را در نظر بگیرید.
چند طرح رنگی باید در یک وب سایت واحد استفاده شود؟ h3>
برای یک طرح رنگ وب سایت استاندارد ، ممکن است از سه تا هفت رنگ جداگانه در یک طرح یا پالت جداگانه داشته باشید.
اما چند طرح مختلف رنگ را باید در یک وب سایت استفاده کنید؟
این به شرایط فردی و اهداف شما با وب سایت شما بستگی دارد. اگر وب سایت شما وب سایت یا وبلاگ شرکتی است که به یک مارک ، محصول یا شرکت اختصاص یافته است ، می خواهید به یک طرح رنگی واحد پایبند باشید.
از طرف دیگر ، اگر وب سایت شما فروشگاه تجارت الکترونیک است ، می توانید از طرح های رنگی مختلف برای محصول مختلف استفاده کنید طرح هایی برای برانگیختن واکنش های مختلف هیجانی برای دسته بندی های مختلف محصول.
مشکلی که در استفاده از چندین پالت وجود دارد این است که شما هر سازنده محتوای داخلی یا خارجی را با مشکل روبرو می کنید و احتمال خطا و عوارض انسانی را افزایش می دهید.
هنگام انتخاب طرح رنگی برای وب سایت خود ، ضروری است که از زیاده روی در این زمینه خودداری کنید و هفته ها به این کار اختصاص ندهید. مطمئناً انتخاب مهمی است ، اما انتخاب رنگ های مناسب به شما کمک نمی کند ترافیک را به هدایت کنید. به وب سایت خود یا افزایش تبدیل در صفحات محصول خود به خودی خود.
نحوه دستیابی دقیق به طرح های رنگی در وب سایت h2>
برای شناسایی هر رنگی که در یک وب سایت استفاده می شود ، تا حد دقیق سایه و کد hex ، می توانید از برنامه افزودنی Google Chrome یا افزونه Firefox مانند ColorZilla .
با نصب ColorZilla ، می توانید نشانگر خود را مستقیماً روی هر عنصر طراحی در هر سایت ، آرم یا نشان دهید. تصویر ، و کدهای رنگ HTML دقیق hex یا RGB را برای آن پیکسل به شما نشان می دهد. اگر نمی خواهید رنگهای به کار رفته را یکی یکی شناسایی کنید ، می توانید از یک مولد پالت رنگی استفاده کنید که از یک تصویر استفاده می کند ، مانند Colormind’s ابزار استخراج رنگ تصویر .
با این حال ، آنچنان که ممکن است به نظر برسد راه حل کاملی نیست. شما باید از وب سایت عکس بگیرید و آن را بارگذاری کنید و پالت ایجاد شده لزوماً با سایه های واقعی استفاده شده در طراحی 100٪ دقیق نخواهد بود. به عنوان مثال ، اگر وب سایت دارای یک شیب یا یک تصویر با رنگ فراتر از طرح اصلی رنگ باشد ، پالت تولید شده نادرست است.
بنابراین در حال حاضر ، بهترین روش برای شناسایی دقیق رنگهای استفاده شده در طراحی وب هنوز هم است برای استفاده از یک پلاگین یا افزونه شناسایی رنگ ، یا گرفتن عکس از صفحه و انجام کارهای دستی در ابزار ویرایش عکس مانند PhotoShop.
از کدام طرح رنگ وب سایت در Kinsta استفاده می کنیم؟ h2>
مانند اکثر وب سایت ها ، ما در Kinsta یک طرح اولیه 3 رنگ یا سه گانه را برای تمام مطالب خود دنبال می کنیم. از آنجا که ما یک شرکت میزبانی هستیم که بر وردپرس متمرکز است ، دیگر نیازی به اجرای چندین پالت نداریم در سراسر وب سایت ما .
ما از رنگ بنفش تیره (# 5333ed) به عنوان رنگ اصلی خود ، فیروزه ای (# 2cd4d9) برای کنار هم قرار دادن و ایجاد شیب های جذاب ، در عین حال متعادل و خاکستری فروتن برای متن (# 6E7076) استفاده می کنیم.
اما شرکت های دیگر چه کاری انجام می دهند؟
بگذارید بفهمیم!
26 نمونه بهترین طرح رنگ وب سایت h2>
ما وب را برای نمونه های عالی از طرح های رنگی جستجو کرده ایم و حتی سایت ها را بر اساس دسته بندی جدا کرده ایم ، بنابراین می توانید از طریق وب سایت های مربوطه الهام بگیرید.
طرح های رنگی وب سایت عالی تجارت الکترونیک h3>
در زیر نمونه های بسیار خوبی از طرح های رنگی متناسب با مارک و صنعت آنها را به تجارت الکترونیک عالی ارائه خواهیم کرد.
1 محصول مراقبت از پوست: روشن و بازیگوش h4>
Bliss ‘انتخاب رنگ در مورد مارک تجاری مهم است. رنگ ها روشن و بازیگوش هستند ، کاملاً پیام شرکت در مورد مثبت بودن بدن و خوشحالی درونی را همراهی می کنند.
2. مارک لباس: واضح و موجز h4>
منبع:
https://kinsta.com/blog/website-color-schemes/.