15 نکته برای استفاده از کنسول جستجوی Google برای رشد موثر بازدید وب سایت شما

Google Search Console ابزاری رایگان و قدرتمند است که توسط Google ایجاد شده است تا به دارندگان وب سایت کمک کند تا ببینند Google وب سایت خود را چگونه می بیند. متأسفانه ، بیشتر مشاغل نمی دانند که چگونه می توانند از قدرت کامل Google Search Console برای افزایش بازدید وب سایت خود استفاده کنند. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از Google Search Console برای بهبود سئوی وب سایت خود و بازدیدکنندگان بیشتر استفاده کنید.

Google Search Console guide to grow your WordPress website

کنسول جستجوی Google چیست؟ h4>

Google Search Console ابزاری رایگان است که توسط Google برای کمک به دارندگان وب سایت برای نظارت و حفظ حضور سایت خود در نتایج جستجوی Google ارائه شده است.

این اطلاعات ضروری بازاریابی که برای پیگیری از روز اول نیاز دارید. همچنین به شما در مورد خطاها ، مشکلات امنیتی و مشکلات نمایه سازی که ممکن است بر رتبه بندی جستجو در وب سایت شما تأثیر بگذارد ، هشدار می دهد.

می توانید از همه این اطلاعات در WordPress SEO استراتژی افزایش بازدید وب سایت شما.

قسمت ناراحت کننده این است که اکثر مشاغل از قدرت کامل Google Search Console استفاده نمی کنند زیرا اکثر آنها فکر می کنند فقط افزودن وب سایت خود به Google Search Console کافی است.

کارهای بسیار بیشتری وجود دارد که می توانید انجام دهید.

اگر از تمام ویژگی های قدرتمندی که Google Search Console ارائه می دهد استفاده نمی کنید ، دیگر از دست می دهید.

خوشبختانه ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. ما این راهنمای نهایی کنسول جستجوی Google را ایجاد کرده ایم تا به شما کمک کند وب سایت خود را مانند یک حرفه ای رشد دهید.

توجه: از آنجا که این یک راهنمای جامع است ، ما یک لیست از مطالب را برای پیمایش آسان اضافه کرده ایم.

راه اندازی کنسول جستجوی Google

رفع مشکلات خزیدن

رشد وب سایت خود

ابزارهای مفید کنسول جستجوی Google

مرحله 1. افزودن وب سایت خود به کنسول جستجوی Google

اگر قبلاً چنین کاری نکرده اید ، باید ادامه دهید و وب سایت خود را به Google Search Console اضافه کنید. این واقعا ساده است و فقط چند دقیقه طول می کشد.

به سادگی به کنسول جستجوی Google بروید وب سایت را کلیک کرده و بر روی دکمه Start Now کلیک کنید.

Google Search Console getting started

از شما خواسته می شود با استفاده از حساب Google / Gmail وارد سیستم شوید. پس از ورود به سیستم ، باید URL وب سایت خود را وارد کنید.

Adding your site to Google Search Console

اکنون به یاد داشته باشید که Google یک HTTP و HTTPS را به عنوان دو پروتکل متفاوت در نظر می گیرد. همچنین https://www.example.com و https://example.com را به عنوان دو وب سایت متفاوت در نظر می گیرد.

شما باید مطمئن شوید که آدرس صحیح وب سایت خود را وارد کرده اید.

اگر مطمئن نیستید ، به منطقه مدیر وردپرس وارد شوید و بروید به صفحه تنظیمات »عمومی بروید. در آنجا آدرس URL وب سایت خود را در قسمت آدرس سایت مشاهده خواهید کرد.

Site address

پس از وارد کردن آدرس وب سایت خود ، برای ادامه بر روی دکمه “افزودن املاک” کلیک کنید.

بعد ، از شما خواسته می شود مالکیت وب سایت خود را تأیید کنید. روش های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد ، اما ما روش برچسب HTML را نشان می دهیم زیرا ساده ترین روش است.

Verify your site using the HTML tag

برای بزرگ کردن برچسب HTML کلیک کنید و کد داخل آن را کپی کنید.

بعد ، باید درج عنوان و پاورقی در وب سایت وردپرس خود. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال شدن ، به صفحه تنظیمات »درج سرصفحه ها و پاورقی ها بروید و کدی را که قبلاً کپی کرده اید در داخل جعبه” اسکریپت ها در سرصفحه “جایگذاری کنید.

Add HTML tag

فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات خود بر روی دکمه “ذخیره” کلیک کنید.

اکنون می توانید به تنظیمات کنسول جستجوی Google برگردید و روی دکمه “تأیید” کلیک کنید.

Verify your ownership of the website

کنسول جستجوی Google اکنون به دنبال برچسب HTML در کد وب سایت شما خواهد بود و پیام موفقیت را به شما نشان می دهد.

Success message

این همه است. شما با موفقیت سایت خود را به Google Search Console اضافه کرده اید. اکنون می توانید بر روی پیوند “رفتن به دارایی” کلیک کنید تا از داشبورد کنسول جستجوی Google خود بازدید کنید.

توجه: اگر Google Search Console پس از افزودن کد در پلاگین Insert Headers and Footer ، نمی تواند وب سایت شما را تأیید کند ، پس باید مطمئن شوید که مرحله 2. تنظیم نام دامنه ترجیحی h4>

Google URL های دارای www و بدون www را به عنوان دو صفحه متفاوت در نظر می گیرد.

حال فرض کنید شما از https://www.example.com به عنوان URL خود استفاده می کنید و کسی به سایت شما به عنوان https://example.com پیوند می زند ، سپس Google پیوند را به URL دیگری (نه شما) در نظر می گیرد. ).

از آنجا که نمی توانید نحوه پیوند افراد به وب سایت شما را کنترل کنید ، این می تواند بر عملکرد سایت شما در نتایج جستجو تأثیر بگذارد.

ساده ترین راه برای رفع این مشکل استفاده از تنظیم دامنه ترجیحی در Google Search Console است.

برای این منظور ، باید به نسخه قدیمی Search Console بروید. کافیست از ستون سمت چپ روی “رفتن به نسخه قدیمی” کلیک کنید.

Switch to the old Google Search Console

Search Console اکنون نسخه قدیمی را بارگیری می کند.

برای تنظیم دامنه ترجیحی ، باید روی نماد چرخ دنده کلیک کنید و سپس “تنظیمات سایت” را انتخاب کنید.

Google Search Console site settings

در صفحه بعدی ، سه گزینه برای دامنه مورد نظر مشاهده خواهید کرد. اولین گزینه این است که یک نام دامنه دلخواه تنظیم نکنید که توصیه نمی کنیم. در زیر آن دامنه خود را با www و بدون پیشوند www مشاهده خواهید کرد.

شما باید یکی را انتخاب کنید که هنگام ارسال سایت خود به Google Search Console استفاده کرده باشید. به یاد داشته باشید این باید همان چیزی باشد که در صفحه تنظیمات وردپرس خود مشاهده می کنید.

برای ذخیره تنظیمات خود ، فراموش نکنید که روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

اکنون Google هنگام دنبال کردن پیوندهای سایت شما و نمایش آن در نتایج جستجو ، از دامنه مورد نظر شما استفاده خواهد کرد.

مرحله 3. کشور هدف خود را تنظیم کنید h4>

اگر وب سایت شما مخاطبان یک کشور خاص را هدف قرار داده است ، پس می توانید صریحاً به Google بگویید کاربران آن کشور خاص را هدف قرار دهد.

به نسخه قدیمی کنسول جستجوی Google بروید و در زیر منوی “جستجوی ترافیک” بر روی “هدفگذاری بین المللی” کلیک کنید.

Target country

به برگه “کشور” بروید و سپس کشوری را که می خواهید هدف قرار دهید انتخاب کنید.

اکنون ، انتخاب کشور به این معنی نیست که وب سایت شما در نتایج جستجوی سایر کشورها نشان داده نخواهد شد. اگر صفحه ای مربوط به مخاطبان سایر کشورها باشد ، Google همچنان آن را در نتایج جستجو نشان می دهد.

با این حال ، تعیین کشور مورد نظر به Google کمک می کند مخاطبان شما را درک کند و به طور بالقوه می تواند در نتایج جستجوی محلی به شما سهم ناچیزی بدهد.

مرحله 4. افزودن نقشه سایت XML h4>

An نقشه سایت XML است روشی که صاحبان وب سایت می توانند در مورد تمام صفحاتی که در وب سایت آنها وجود دارد به موتورهای جستجو بگویند. همچنین به موتورهای جستجو می گوید که کدام پیوندها در وب سایت شما بیش از سایرین مهم است.

افزودن نقشه سایت XML به وب سایت شما به موتورهای جستجو کمک می کند وب سایت شما را بهتر جستجو کنند. گرچه به شما در رتبه بندی جستجو هیچ افزایشی نمی دهد ، اما به طور قطع می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای شما را با بازدهی بیشتری فهرست بندی کنند

تمام کاری که شما باید انجام دهید نصب و فعال سازی افزونه Yoast SEO . پس از فعال شدن ، این افزونه به طور خودکار یک نقشه سایت XML برای وب سایت شما ایجاد می کند و می توانید آن را از طریق URL به این شکل پیدا کنید:

http://example.com/sitemap_index.xml

فراموش نکنید که example.com را با نام دامنه خود جایگزین کنید. اکنون می توانید این URL را در Google Search Console ارسال کنید.

در زیر داشبورد کنسول جستجوی Google ، از ستون سمت چپ روی “Sitemaps” کلیک کنید و سپس قسمت آخر URL را جایگذاری کنید.

Add your sitemap URL

برای ذخیره تغییرات ، روی دکمه ارسال کلیک کنید.

کنسول جستجوی Google اکنون نقشه سایت شما را بررسی کرده و از آن برای بهبود خزیدن وب سایت شما استفاده می کند.

مرحله 5. کنسول جستجوی Google را به Google Analytics متصل کنید h4>

اتصال Google Search Console به حساب Google Analytics به شما کمک می کند داده های کنسول جستجو را در Google Analytics تجزیه و تحلیل کنید. این دیدگاه جدیدی در مورد محتوای برتر و کلمات کلیدی شما فراهم می کند.

اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید ، باید نصب Google Analytics در وب سایت وردپرس خود.

توصیه می کنیم برای آن از MonsterInsights استفاده کنید. این بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است و به صورت خودکار کلمات کلیدی برتر شما را از Google Search Console در منطقه مدیر وردپرس شما نشان می دهد.

Google Search Console top keywords report

اکنون برای اتصال Google Search Console به حساب Analytics خود ، باید به داشبورد Google Analytics برای وب سایت خود بروید. از گوشه پایین سمت چپ صفحه ، روی دکمه مدیر کلیک کنید.

Switch to Google Analytics Admin view

Google Analytics اکنون به نمای سرپرست تغییر می کند. از اینجا باید روی بخش “تنظیمات ویژگی” کلیک کنید و سپس روی دکمه “تنظیم جستجوی کنسول” کلیک کنید.

Adjust search console button

در صفحه بعد ، برای انتخاب وب سایت خود باید روی دکمه Add کلیک کنید.

Add property

اکنون Analytics شما را به وب سایت کنسول جستجوی Google هدایت می کند و لیست تمام وب سایت هایی را که به کنسول جستجو اضافه کرده اید به شما نشان می دهد. وب سایتی را که می خواهید به این ویژگی Google Analytics پیوند دهید انتخاب کنید و سپس روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

Select your website

این همه ، شما با موفقیت داده های کنسول جستجوی Google خود را به حساب Analytics خود متصل کرده اید.

اکنون می توانید گزارش های تازه قفل شده Search Console را در حساب Google Analytics خود در گزارش های اکتساب مشاهده کنید.

Search console data in Google Analytics reports

اولین گزارشی که در آنجا خواهید یافت ، گزارش “صفحات فرود” است.

برای هر صفحه مقصد ، مشاهده ها (تعداد دفعات نمایش یک صفحه در نتایج جستجو) ، کلیک ها ، نرخ کلیک (CTR) و موقعیت متوسط ​​در نتایج جستجو را مشاهده خواهید کرد. همراه با پارامترهای تجزیه و تحلیل آن صفحه مانند نرخ گزاف گویی ، جلسات و صفحات در هر جلسه.

با کلیک روی یک صفحه فرود کلمات کلیدی واقعی به شما نشان داده می شود که کاربران را به این صفحه فرود آورده است.

Keywords for each landing page

به گزارش “کشورها” بروید و کشورهایی را که به همان ترتیب لیست شده اند مشاهده خواهید کرد.

Countries report for Search Console

گزارش دستگاه ها عملکرد سایت شما را در نتایج جستجوی دسک تاپ ، موبایل و رایانه لوحی به شما نشان می دهد.

Devices report

پرسش ها مهمترین گزارش در بین این داده ها هستند. این داده های کلمه کلیدی موجود در گزارش های Google Analytics شما را نشان می دهد.

Queries and keywords data

مرحله 6. یافتن و رفع مشکلات نمایه سازی جستجو h4>

مفیدترین ویژگی Google Search Console این است که می توانید خطاهای نمایه سازی را عیب یابی کنید.

این خطاها می توانند با متوقف کردن موتور جستجو از خزیدن و نمایه سازی صفحات در وب سایت ، بر روی رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارند.

به راحتی می توانید این خطاها را در زیر گزارش پوشش “صفحه اول قرار دهید

گزارش پوشش فهرست به شما نشان می دهد که کدام صفحات وب سایت شما توسط Google نمایه می شود و کدام صفحات منجر به خطا یا هشدار می شود.

Index coverage report in Google Search Console

به پایین بروید و لیست دقیق تمام خطاها را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی پیوند ، نمای مفصلی باز می شود که در آنجا پیوند را نیز خواهید یافت تا درباره خطا و نحوه رفع آن بیشتر بدانید.

Viewing error details

در زیر چند خطای رایج در نمایه سازی مشاهده می کنید:

  • خطای 404 – این خطا به این معنی است که خزنده یک URL را دنبال کرده و خطای 404 را مشاهده کرده است.
  • خطای Soft 404 – این خطا زمانی رخ می دهد که خزنده یک صفحه خطای 404 را مشاهده می کند اما کد وضعیت صفحه در حال ارسال پیام 200 (موفقیت) به مرورگر است.
  • خطای سرور – این بدان معناست که سرور وب سایت شما به پایان رسیده است یا پاسخی نداده است. این ممکن است رخ دهد اگر وب سایت شما تحت ترافیک زیاد باشد ، تحت تعمیر و نگهداری باشد یا به هر دلیل دیگری در دسترس نباشد.
  • دنبال نمی شود – این خطا هنگامی رخ می دهد که Google قادر به دنبال کردن نوع محتوا نیست. این می تواند یک فلاش ، جاوا اسکریپت ، iframe یا منابع دیگری باشد که خزنده قادر به دریافت آن نیست.

اکنون بیایید نگاهی به نحوه رفع برخی از این خطاهای خزیدن بیندازیم.

رفع خطاهای 404 در کنسول جستجوی Google h4>

ابتدا باید به خاطر داشته باشید که همه خطاهای 404 برابر نیستند. با خیال راحت می توانید برخی از آنها را نادیده بگیرید و فقط مواردی را که واقعاً خطا هستند برطرف کنید.

به عنوان مثال ، اگر یک پست وبلاگ را حذف کرده اید و نمی خواهید کاربران را به یک پست جدید هدایت کنید ، خوب است به Google اجازه دهید یک صفحه خطای 404 را ببیند. اگر Google مرتباً خطای 404 را مشاهده کند ، سرانجام آن صفحه را deindex خواهد کرد.

با این حال ، دلیل اینکه Google می خواهد شما به این 404 خطا توجه کنید این است که ممکن است از آنها مطلع نباشید. به عنوان مثال ، شما به طور تصادفی چیزی را حذف کرده اید یا فراموش کرده اید که کاربران را به نسخه جدید آن به روز کنید.

به سادگی بر روی خطای موجود در گزارش Cover Index کلیک کنید و تمام صفحات نشان دهنده این خطا را به شما نشان می دهد. صفحات را با دقت مرور کنید و اگر صفحه ای را مشاهده کردید که نباید وجود داشته باشد ، URL آن را کپی کرده و در پنجره مرورگر جدیدی باز کنید.

اگر صفحه خطای 404 را در مرورگر خود مشاهده کردید ، به این معنی است که باید این صفحه را اصلاح کنید.

حال اگر صفحه ای است که دیگر وجود ندارد ، اما نسخه جدیدتر یا مشابه آن را دارید ، می خواهید کاربران را به آن صفحه هدایت کنید. به راهنمای ما در مراجعه کنید. نحوه راه اندازی مجدد مسیرها در وردپرس .

با این حال ، گاهی اوقات ممکن است خطاهای 404 به دلیل اشتباه در پیکربندی ساختار پیوند ثابت وردپرس . برای رفع این مشکل ، به سادگی به تنظیمات »پیوندهای ثابت مراجعه کنید و سپس بدون تغییر چیزی روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

Update permalink structure

رفع خطاهای نرم 404 در کنسول جستجوی Google h4>

خطاهای Soft 404 برای عیب یابی کمی مشکل است.

اساساً این خطاها وقتی رخ می دهد که ربات گوگل به جای محتوا ، آنچه را که به نظر می رسد سند خطای 404 است ، مشاهده می کند. با این حال ، سرور شما کد 200 (موفقیت) را ارسال می کند. به طور معمول ، هنگام نمایش یک صفحه بدون خطا یا تغییر مسیر ، سرور شما 200 کد موفقیت ارسال می کند.

Soft 404 errors in Google Search Console

برای مشاهده لیست صفحات تحت تأثیر خطا ، بر روی گزارش خطای نرم افزار 404 روی گزارشات نمایه کلیک کنید.

اکنون باید صفحه را در یک برگه مرورگر جدید باز کنید تا ببینید چه اتفاقی می افتد. اگر صفحه به درستی نمایش داده شود ، می توانید با خیال راحت خطا را نادیده بگیرید.

از طرف دیگر ، اگر صفحه سند خطای 404 را نشان می دهد ، ممکن است بخواهید بیشتر تحقیق کنید.

با جابجایی به کنسول جستجوی Google قدیمی شروع کنید و سپس به صفحه Crawl »Fetch as Google بروید. URL را که می خواهید بررسی کنید وارد کنید و سپس روی دکمه واکشی کلیک کنید.

Fetch as Google

Search Console اکنون URL را به عنوان Google Bot واکشی می کند و می توانید آن را در زیر لیست کنید. با کلیک بر روی URL ، آن با نمای کد منبع باز می شود ، جایی که کد وضعیت HTTP را در بالا خواهید دید.

Status code

حال اگر می خواهید این صفحه خطای 404 را نشان دهد ، این کار را به درستی انجام نمی دهد. از طرف دیگر اگر قرار است این صفحه چیز دیگری را نشان دهد ، باید بدانید که چرا سند خطای 404 را نشان می دهد.

اگر خطاهای نرم 404 که مشاهده می کنید ناشی از عملکرد جستجوی وردپرس است ، ساده ترین راه حل این است که ربات Google از خزیدن URL های جستجو جلوگیری کند.

برای انجام این کار باید خطوط زیر را به پرونده robots.txt .

عامل کاربر: *
مجاز نیست: /؟ s =
مجاز نیست: / جستجو /

به طور معمول ، Google Bot URL های جستجو را خزنده نمی کند. با این حال ، برخی از اسپمرها سعی می کنند گزارش های کنسول جستجوی Google را با لینک دادن به جستجوی URL ها با رشته های تصادفی ، اسپم کنند. به این ترتیب آنها امیدوارند که لینک آنها را در گزارش Search Console خود ببینید و روی آن کلیک کنید.

اگر URL های تحت تأثیر جستجوگر جستجو نیستند ، ممکن است بخواهید آنها را به صفحه مناسب سایت خود هدایت کنید.

رفع خطای سرور در کنسول جستجوی Google h4>

دلایل زیادی باعث بروز خطاهای سرور در Google Search Console می شود. رایج ترین آنها زمانی است که سرور شما هنگام خزیدن به اتمام می رسد ، خطای غیرمنتظره ای ایجاد می کند یا به نظر نمی رسد آنلاین باشد.

برای اطمینان از عملکرد URL تحت تأثیر از Fetch as Google Bot استفاده کنید.

اگر کار می کند ، می توانید خطا را نادیده بگیرید. اگر در میزبان قابل اعتماد وردپرس ، در این صورت بیشتر خطاهای سرور به طور خودکار از بین می روند.

با این وجود ، اگر می توانید با مراجعه به URL خطا را تأیید کنید ، تعدادی از کارهایی که می توانید برای رفع آن انجام دهید وجود دارد. به لیست بیشتر خطاهای رایج وردپرس برای پیدا کردن یک پیام خطای خاص که مشاهده می کنید.

مرحله 7. یافتن و رفع مشکلات امنیتی h4>

Security issues

مشکلات امنیتی نه تنها Google را از جستجوی وب سایت شما متوقف می کند ، بلکه می تواند باعث افت ناگهانی ترافیک جستجو شود. Google ممکن است موقتاً صفحات تحت تأثیر را حذف کند ، به کاربران هشدار دهد و یا رتبه بندی یک صفحه را حذف کند.

هنگام ورود به حساب کنسول جستجوی Google خود ، مشکلات امنیتی در صفحه نمایشی برجسته می شوند. رایج ترین مسئله امنیتی وب سایت هایی است که توسط بدافزار و تروجان ها تحت تأثیر قرار گرفته اند. برای رفع این مشکل ، به راهنمای ما در مورد چگونگی تمیز کردن یک وب سایت هک شده وردپرس برای دستورالعمل های گام به گام.

برای جزئیات بیشتر ، به مقاله ما در مورد چگونگی نحوه درست کردن وب سایت پس از نمایه سازی توسط Google .

مرحله 8. یافتن عملکردهای دستی و درخواست بازبینی h4>

در حالی که مسائل امنیتی به طور خودکار ایجاد می شوند ، اقدامات دستی مجازاتی است که پس از بررسی دقیق توسط کارکنان انسانی از تیم جستجوی Google اعمال می شود. اگر اقدامی دستی علیه وب سایت شما انجام شود ، این کاملاً قابل توجه است و می تواند بلافاصله کل بازدید شما را از بین ببرد.

این اقدامات دستی معمولاً هنگامی رخ می دهد که یک وب سایت درگیر فعالیتهای غیرقانونی ، ارسال هرزنامه و سایر فعالیتهای کلاهبرداری یا ماهی باشد.

Manual actions

با کلیک بر روی پیوند Manual Actions عملکردهای گزارش کنسول جستجو به شما نشان داده می شود. همچنین می توانید اطلاعات مفصلی در مورد مسئله ایجاد کننده و نحوه پاکسازی آن پیدا کنید.

پس از حذف محتوای قابل اعتراض ، می توانید بر روی دکمه بررسی درخواست کلیک کنید. اکنون وب سایت شما توسط تیم جستجوی Google بررسی و بررسی می شود و آنها می توانند در مورد حذف مجازات تصمیم بگیرند.

مرحله 9. استفاده از کنسول جستجوی Google برای افزایش ترافیک h4>

اکنون که نکات فنی را شرح دادیم ، بیایید با استفاده از داده های موجود در Search Console به قسمت سرگرم کننده رشد ترافیک وب سایت خود برویم.

در این بخش ، ما به جستجوی داده های کلمات کلیدی خواهیم پرداخت ، کلمات کلیدی برتر شما را پیدا خواهیم کرد و صدها کلمه کلیدی بالقوه را کشف می کنیم که در آن می توانید به راحتی رتبه بندی کرده و بازدید بیشتری داشته باشید.

ما همچنین پیوندها و نحوه استفاده از آنها را برای بهبود رتبه بندی جستجو بررسی خواهیم کرد.

آماده هستید؟ بیایید شروع کنیم.

داده های کلمه کلیدی استخراج در کنسول جستجوی Google h4>

کلمات کلیدی عبارت های جستجو هستند که کاربران برای یافتن اطلاعات در موتورهای جستجو تایپ می کنند.

بازاریابان و دارندگان وب سایت می توانند محتوای خود را برای هدف قرار دادن کلمات کلیدی مورد نظر بهینه کرده و شانس خود را برای نمایش در نتایج جستجو بالا ببرند.

پیش از این ، داده های کلمات کلیدی در آمار وب سایت و گزارش های تجزیه و تحلیل موجود بود. گوگل این اطلاعات را در سال 2013 رمزگذاری کرد وقتی که به HTTPS تبدیل شده است .

در حالی که این داده ها از Analytics خارج شده اند ، اما همچنان در گزارش های کنسول جستجوی Google شما موجود است.

به شما نمای کاملی از کلمات کلیدی رتبه بندی وب سایت ، میانگین موقعیت و تعداد نمایش (تعداد دفعات نمایش سایت شما برای آن کلمه کلیدی) می دهد.

شما می توانید این اطلاعات را در گزارش های کنسول جستجوی Google خود در زیر برگه “عملکرد” ​​ مشاهده کنید.

Search Console Performance

در بالا ، نمودار عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجو مشاهده خواهید کرد. در زیر آن ، داده های کلمات کلیدی را مشاهده خواهید کرد ، که می توانید آنها را بر اساس موقعیت ، تأثیرگذاری و نرخ کلیک فیلتر کنید.

Viewing your top keywords in Google Search Console

می توانید با کلیک بر روی هر ستونی این داده ها را مرتب کنید یا از گزینه فیلتر برای کاهش نتایج استفاده کنید.

Filter keyword data by position

همچنین می توانید برای مشاهده عملکرد صفحات خود در نتایج جستجو ، به برگه Pages بروید.

Pages in search performance

با کلیک بر روی هر صفحه از لیست ، نتایج آن صفحه فیلتر می شود. سپس می توانید به برگه Queries بروید تا کلمات کلیدی را ببینید که بازدیدکننده را به آن صفحه خاص وارد می کنند.

خوب ، بنابراین اکنون که نحوه مرور و مشاهده این داده ها را شرح داده ایم. بیایید ببینیم چگونه واقعاً از این مورد در SEO و برنامه ریزی محتوا استفاده کنیم.

یافتن کلمات کلیدی کم آویز که در آن می توانید به راحتی رتبه بندی کنید h4>

ممکن است بسیاری از صفحات شما در صفحه 2 یا 3 نتایج جستجو برای بسیاری از کلمات کلیدی رتبه بندی شده باشند. اینها کلمات کلیدی هستند که می توانید به راحتی روی آنها کار کنید تا رتبه بالاتری کسب کرده و بازدید بیشتری داشته باشید.

بیایید آن کلمات کلیدی را پیدا کنیم.

در گزارش عملکرد خود ، روی نماد فیلتر کلیک کنید و سپس Position را انتخاب کنید. به دنبال کلمات کلیدی خواهید بود که میانگین موقعیت آن از 7 بیشتر باشد.

Filter by position

برای اعمال فیلتر روی “انجام شد” کلیک کنید.

Search Console اکنون فقط کلمات کلیدی را نشان می دهد که سایت شما با موقعیت متوسط ​​7 یا بالاتر ظاهر می شود. اکنون ، دوبار بر روی ستون موقعیت کلیک کنید تا لیست به ترتیب صعودی مرتب شود.

Sort by position

هنگام پایین رفتن ، کلمات کلیدی زیادی پیدا خواهید کرد که بین 7 تا 30 رتبه دارند. همه این کلمات کلیدی میوه های کم آویز هستند که می توانید به راحتی رتبه بالاتری داشته باشید.

برای مشاهده نتایج بیشتر ، به پایین بروید و تعداد بیشتری را برای “سطرها در هر صفحه” انتخاب کنید.

Rows per page

1

2.

3.





}






)


* /

»
)


* /


)



}


؟>

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/google-search-console-ultimate-guide/.

دیدگاهتان را بنویسید