10 داده بازاریابی وب سایت که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید

بعد از راه اندازی یک وب سایت ، بیشتر صاحبان مشاغل کوچک برای تصمیم گیری مهم در مورد بازاریابی به بهترین حدس خود اعتماد می کنند. این امر نه تنها خطر بزرگی را به همراه دارد ، بلکه رشد را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در این راهنما ، ما بهترین داده های بازاریابی وب سایت را که باید در هر سایت وردپرسی ردیابی کنید ، به اشتراک خواهیم گذاشت ، بنابراین می توانید برای رشد کسب و کار خود تصمیم گیری درمورد داده بگیرید

Tracking marketing data in WordPress

چرا شما نیاز به پیگیری داده های بازاریابی در وردپرس دارید؟ h4>

ما اعتقاد داریم دو برابر شدن میزان بازدید و فروش شما آسان است ، وقتی بدانید که مردم دقیقاً چگونه وب سایت شما را پیدا می کنند و از آن استفاده می کنند.

اکثر صاحبان مشاغل نمی دانند که ردیابی معیارهای مهم بازاریابی در سایت وردپرس شما چقدر آسان است.

به عنوان مثال با چند کلیک می توانید بفهمید بازدید کنندگان شما چه کسانی هستند ، از کجا می آیند و در وب سایت شما چه کار می کنند. شما می توانید یاد بگیرید که کدام یک از مقاله های شما بازدید بیشتری دارند و کدام صفحه در سایت شما هیچ بازدیدی ندارد.

اگر فروشگاه آنلاین ، سپس می توانید نرخ تبدیل وب سایت خود را ببینید ، کدام صفحه بیشترین فروش را ایجاد می کند ، منابع ارجاع برتر شما چیست و غیره

می توانید از تمام این داده های بازاریابی برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد تجارت و رشد تجارت خود با اطمینان استفاده کنید.

با این گفته ، بیایید نگاهی به آمار برتر بازاریابی وب سایت بیندازیم که باید در هر سایت WordPress ردیابی کنید (و چگونگی انجام این کار به راحتی).

1 Google Analytics

Google Analytics

Google Analytics محبوب ترین نرم افزار تجزیه و تحلیل وب سایت در جهان. مورد علاقه کسب و کارها ، وبلاگ نویسان و بازاریابان است زیرا اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

به عنوان مثال ، می توانید از Google Analytics برای یادگیری استفاده کنید:

  • تعداد بازدیدها و بازدید از صفحه در وب سایت شما
  • چه کسی از وب سایت شما بازدید می کند (مکان بازدید کننده ، مرورگر ، سیستم عامل ، اندازه صفحه نمایش و موارد دیگر)
  • چگونه وب سایت شما را پیدا کردند
  • نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما
  • و خیلی بیشتر

Google Analytics ابزاری اساسی در تجارت خودمان است. ما توصیه می کنیم از روز اول در همه وب سایت های وردپرس خود از Google Analytics استفاده کنید. آموزش گام به گام ما را در نحوه نصب Google Analytics در وردپرس .

2. پیوندهای خروجی را با استفاده از Google Analytics

ردیابی کنید

هر پیوندی که کاربران را از وب سایت شما دور کند پیوند خروجی نامیده می شود. اگر از بازاریابی وابسته به از وب سایت خود درآمد کسب کنید ، سپس آن پیوندهای خروجی به عنوان پیوندهای وابسته نیز شناخته می شوند.

پیگیری این پیوندهای خروجی به شما کمک می کند میزان بازدید خود را به سایت های دیگر ارسال کنید و می توانید از این داده ها برای ایجاد مشارکت قوی تر با آن سایت ها استفاده کنید.

به عنوان یک وبلاگ نویس / شرکت وابسته ، می توانید مشاهده کنید که بازدید کنندگان شما بیشتر روی کدام پیوندهای وابسته کلیک می کنند. این اطلاعات می تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی بازاریابی وابسته مناسب داشته باشید و درآمد ارجاع خود را افزایش دهید.

ساده ترین راه برای ردیابی پیوندهای وابسته در وردپرس استفاده از MonsterInsights است. این بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است و به شما امکان می دهد پیوندهای خروجی را به راحتی ردیابی کنید.

همچنین می توانید گزارش های داخل داشبورد وردپرس خود را ، از جمله گزارشی که پیوندهای برتر وابسته شما را نشان می دهد ، درک کنید. برای راهنمایی های دقیق ، به راهنمای ما در مورد نحوه پیوندهای خروجی در وردپرس .

MonsterInsights affiliate links report

3 پیگیری تجارت الکترونیکی پیشرفته با Google Analytics

اگر فروشگاه آنلاین دارید ، باید پیگیری پیشرفته تجارت الکترونیکی را در Google Analytics فعال کنید. با این کار می توانید اطلاعات مشتری زیر را در فروشگاه آنلاین خود ردیابی کنید.

راه اندازی پیگیری پیشرفته تجارت الکترونیکی در فروشگاه وردپرس می تواند دشوار باشد. ما MonsterInsights را برای سهولت کار شما ساخته ایم (به معنای واقعی کلمه 1 کلیک طول می کشد).

با WooCommerce و بارگیری آسان دیجیتال (هر دو در بهترین افزونه های تجارت الکترونیکی برای وردپرس ).

Ecommerce tracking in MonsterInsights

برای جزئیات ، به راهنمای ما در مورد نحوه امکان پیگیری مشتری در WooCommerce با Google Analytics را فعال کنید .

4. داده های تعامل کاربر را با Google Analytics پیگیری کنید h4>

تعامل کاربران به شما نشان می دهد کاربران هنگام ورود به وب سایت شما چه کاری انجام می دهند. این به شما کمک می کند الگوهای رفتار کاربر بسیار درگیر را شناسایی کنید که منجر به تبدیل و فروش بیشتر می شود.

به عنوان مثال ، ممکن است متوجه شوید کاربرانی که از یک صفحه خاص بازدید می کنند 10 برابر بیشتر احتمال خرید را دارند. سپس می توانید از این بینش برای ارسال کاربران بیشتر به آن صفحه استفاده کنید یا تجربه مشابه را در صفحات دیگر وب سایت خود تکرار کنید.

اساساً ، شما اطلاعات مربوط به نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما را ردیابی خواهید کرد. به عنوان مثال:

  • محبوب ترین مطالب خود را ردیابی کنید
  • ردیابی ارسال فرم
  • ردیابی تجارت الکترونیکی
  • ردیابی تبلیغات برای درک نحوه تعامل کاربران با تبلیغات در وب سایت شما
  • نظارت بر نرخ گزاف
  • زمانی که کاربران در وب سایت شما می گذرانند
  • بازدید از صفحه در هر جلسه

برای دستورالعمل های دقیق ، راهنمای گام به گام ما را در نحوه پیگیری تعامل کاربر در وردپرس .

5. پیوندهای کمپین را با کدهای UTM دنبال کنید h4>

Google Analytics در ردیابی اینکه ترافیک وب سایت وب سایت شما از کجا ناشی می شود بسیار خوب است. حتی می تواند ترافیک شما را بر اساس منبع آنها (ارگانیک ، اجتماعی ، مراجعه و موارد دیگر) دسته بندی کند.

اما وقتی کمپین های تبلیغاتی پولی ، کمپین های بازاریابی از طریق ایمیل یا تبلیغات رسانه های اجتماعی را اجرا می کنید ، باید ردیابی دقیق کمپین را داشته باشید.

در اینجا ردیابی UTM وارد می شود.

ردیابی در سطح کمپین به شما امکان می دهد دقیقاً ببینید کدام ایمیل ، تبلیغ یا پیوند ویژه برای اقدام به شما کمک می کند بیشترین بازدید یا فروش را داشته باشید.

برای ایجاد پیوندهای UTM برای شما آسان ، MonsterInsights با یک سازنده URL تبلیغات رایگان همراه است ، بنابراین می توانید گزارشات دقیق تری دریافت کنید:

URL builder in MonsterInsights

این برچسب ها شامل پارامترهای تجزیه و تحلیل بومی هستند که توسط Google Analytics ردیابی می شوند و در گزارشات شما گنجانده شده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به این راهنما مراجعه کنید که چگونه ایجاد URL های کمپین در MonsterInsights .

6. پیگیری و بهبود کمپین های هدف گذاری مجدد فیس بوک h4>

آیا می دانید فیس بوک به شما امکان می دهد تبلیغات هدفمندی را برای افرادی که در گذشته از وب سایت شما بازدید کرده اند نمایش دهید؟ بله ، به آن هدف گیری مجدد گفته می شود.

شما می توانید پیکسل فیس بوک نصب کرده و تبلیغات هدفمندی را برای هرکسی که در 180 روز گذشته از وب سایت شما بازدید کرده است نمایش دهید.

Facebook custom audience retargeting

اما این فقط در صورتی کار می کند که پیکسل فیس بوک را نصب کرده باشید. به عنوان مثال ، اگر پیکسل تغییر هدف مجدد فیس بوک را امروز نصب کنید ، پس فقط می توانید تبلیغات خود را به افرادی که امروز و به بعد از آن بازدید کرده اند نشان دهید.

حتی اگر در حال حاضر یک کمپین تبلیغاتی فیس بوک اجرا نمی کنید ، توصیه می کنیم پیکسل هدف گذاری مجدد را نصب کنید ، بنابراین هنگام شروع کار مخاطبان داخلی داشته باشید.

برای دستورالعمل های دقیق ، به راهنمای ما در مورد چگونگی عنوان نصب پیکسل بازاریابی مجدد / هدفگذاری مجدد فیس بوک در وردپرس.

هنگامی که شروع به اجرای کمپین های تبلیغاتی فیس بوک می کنید ، می توانید عملکرد تبلیغات خود را با Facebook Insights مشاهده کنید. همچنین می توانید ردیابی تبلیغاتی بهبود یافته Facebook را در Google Analytics اضافه کنید.

برای جزئیات بیشتر ، به این راهنما در مورد چگونگی هدف گذاری تبلیغات فیس بوک را با Google Analytics بهبود ببخشید .

7. پیگیری کمپین های Google AdWords

اگر کمپین های PPC را با استفاده از Google AdWords اجرا می کنید ، به راحتی می توانید عملکرد تبلیغات خود را در داشبورد AdWords مشاهده کنید. با این حال ، این گزارش ها فقط به شما می گویند که چگونه کاربران با تبلیغات شما ارتباط برقرار می کنند نه کاری که بعد از آن انجام می دهند.

برای این منظور ، یک بار دیگر به Google Analytics نیاز دارید که همراه با ادغام داخلی با حساب AdWords شما ارائه می شود. این یکپارچه سازی شما را قادر می سازد تا به راحتی تبدیل های پولی پرداخت شده خود را ردیابی کنید.

Link AdWords to Google Analytics

برای دستورالعمل های گام به گام ، به این راهنمای کامل در مورد نحوه استفاده از Google Analytics برای ردیابی تبدیل AdWords .

8. سایت خود را با کنسول جستجوی Google h4> کنترل کنید

Search Console

کنسول جستجوی Google مجموعه ای از ابزارهای رایگان ارائه شده توسط Google برای ناشران نگاهی به نحوه مشاهده وب سایت آنها توسط موتور جستجو.

این اطلاعات بسیار مفید مانند چگونگی رتبه بندی صفحات شما برای کلمات کلیدی مختلف (بعداً درباره این مورد بعدا) ، عملکرد کلی سایت شما در موتور جستجو و هرگونه خطایی که خزنده Google در وب سایت شما پیدا کرده است ، فراهم می کند.

برای دستورالعمل های دقیق ، به راهنمای ما در مورد نحوه سایت وردپرس خود را به Google Search Console اضافه کنید .

9. رتبه بندی کلمات کلیدی خود را پیگیری کنید h4>

کلمات کلیدی عباراتی هستند که کاربران در موتورهای جستجو وارد می کنند تا آنچه را که می خواهند پیدا کنند. برای دریافت ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو ، باید دقیقاً بدانید که کدام کلمات کلیدی بیشترین بازدید را به وب سایت شما وارد می کنند ، بنابراین می توانید بر روی آنچه کار می کند تمرکز کنید.

ما یک راهنمای کامل WordPress SEO که می توانید برای یادگیری نحوه بهینه سازی محتوای خود برای کلمات کلیدی خاص استفاده کنید.

به طور معمول ، مبتدیان برای دستیابی به رتبه بندی سایت خود به ورود دستی کلمات کلیدی در جستجوی Google اعتماد می کنند. این بسیار ناکارآمد است زیرا شما هزاران کلمه کلیدی را که سایت شما به راحتی در آن رتبه بندی می شود را از دست می دهید.

Google Search Console ابزاری رایگان است که داده های ارزشمند کلمات کلیدی با موقعیت متوسط ​​را در اختیار شما قرار می دهد. می توانید ببینید کدام کلمات کلیدی در رتبه بالایی قرار دارند ، تعداد بازدیدهای جستجو و تعداد کلیک متوسط ​​شما.

Keyword positions

با این حال ، فقط به شما امکان می دهد داده های کلمه کلیدی سایت خود را مشاهده کنید. اگر می خواهید در مورد رقبای خود تحقیق کنید ، بنابراین به SEMRush نیاز دارید این فوق العاده ابزار قدرتمند SEO به شما امکان می دهد داده های کلمه کلیدی عمیق را برای هر وب سایت مشاهده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع ، لطفاً به راهنمای ما در نحوه ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی برای سایت وردپرسی خود.

10. رشد و عملکرد لیست ایمیل خود را پیگیری کنید h4>

پرطرفدارترین خدمات ایمیل مارکتینگ با آمار و بینش ارائه می شود که می توانید آنها را ردیابی کنید. این گزارش ها داده های مفیدی مانند نرخ باز ، نرخ کلیک ، نرخ لغو اشتراک و موارد دیگر را ارائه می دهند.

Email analytics

همچنین می توانید در گزارش های Google Analytics خود در بخش اکتساب »کمپین ها ترافیکی را که از طریق کمپین های ایمیل شما به وب سایت شما وارد می شود ، مشاهده کنید. از اینجا می بینید که میزان بازدید بازدیدکننده خبرنامه ایمیل شما چقدر خوب است و برای بهبود چه کاری می توانید انجام دهید.

پیگیری داده های بازاریابی از طریق ایمیل به شما کمک می کند لیست ایمیل خود را رشد دهید . شما می توانید فرم های ایمیل جدید ایجاد کنید ، مکان های فرم را تغییر دهید و از پنجره های بازشو برای تقویت مشترکان استفاده کنید.

اگرچه به طور قطع معیارهای بازاریابی دیگری وجود دارد که می توانید آنها را ردیابی کنید ، اما ما معتقدیم این ها بهترین داده های بازاریابی هستند که هر صاحب مشاغل باید در سایت وردپرس خود ردیابی کنند.

ممکن است بسیاری از موارد ذکر شده در مورد MonsterInsights را مشاهده کرده باشید و از خود بپرسید که آیا این یک مقاله با حمایت مالی است. اینطور نیست

MonsterInsights شرکت خواهر ما است. ما این ابزار را برای مشاغل خود ساخته ایم ، بنابراین می توانیم براساس داده ها تصمیم بگیریم.

هدف MonsterInsights این است که با نشان دادن آماری که برایتان مهم است ، تجزیه و تحلیل را آسان کند. به محبوب ترین افزونه Google Analytics برای وردپرس تبدیل شده است. بیش از 2 میلیون وب سایت از MonsterInsights از جمله مایکروسافت ، بلومبرگ ، Yelp ، FedEx و البته WPBeginner استفاده می کنند.

اگر می خواهید با اطمینان کار خود را توسعه دهید ، با MonsterInsights شروع کنید امروز .

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند داده های بازاریابی وب سایت را در تمام سایت های وردپرسی خود ردیابی کنید. همچنین ممکن است بخواهید گام به گام ما را ببینید راهنمای امنیتی وردپرس برای ایمن نگه داشتن وب سایت خود.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/website-marketing-data-you-must-track-on-every-wordpress-site/.

دیدگاهتان را بنویسید