چیست: پهنای باند

پهنای باند در میزبانی وب ، میزان داده ای است که وب سایت شما می تواند در مدت زمان مشخصی به کاربران شما منتقل کند. به طور معمول پهنای باند توسط گیگابایت (GB) محاسبه و فروخته می شود ، اما برخی از شرکت های میزبان وب ممکن است “پهنای باند نامحدود” را ارائه دهند. بعداً در مورد آن بیشتر بحث خواهیم کرد.

ساده ترین راه برای درک نحوه کارکرد پهنای باند ، تصور کردن آن به عنوان قطر لوله است.

یک لوله بزرگ می تواند همزمان آب بیشتری نسبت به یک لوله کوچک تحویل دهد. به این دلیل که یک لوله بزرگتر ظرفیت بیشتری برای انجام این کار دارد. به همین ترتیب ، داشتن پهنای باند بیشتر به این معنی است که می توان داده های وب سایت بیشتری را همزمان انتقال داد.

what is bandwidth

چرا پهنای باند مهم است؟ h4>

میزان پهنای باند شما تعیین می کند که وب سایت شما در زمان اوج مراجعه به چه سرعتی می تواند محتوا را به بازدید کنندگان شما تحویل دهد. این یک قسمت حیاتی در رشد مخاطبان و افزایش فروش شما است.

پهنای باند بالاتر به دارندگان وب سایت امکان می دهد از ویژگی ها و محتوای پویاتر در وب سایت های خود برخوردار باشند که می تواند برای بازدیدکنندگان آنها جذاب تر باشد.

چگونه می توانم پهنای باند خود را بررسی کنم؟ h4>

به عنوان یک مالک وب سایت ، می توانید با ورود به سیستم .

در صفحه کنترل ، باید بخشی را جستجو کنید که به شما امکان می دهد فعالیت منابع سایت خود را مشاهده کنید. این برای هر میزبان کمی متفاوت به نظر می رسد. برخی از میزبانان وب با نمایش یک نماد یا پیوند این کار را آسان می کنند ، بنابراین می توانید میزان پهنای باند سایت خود را مشاهده کنید.

در اینجا نمونه ای از شکل ظاهری در کنترل پنل Bluehost آورده شده است: p >

checking bandwidth

هنگامی که بر روی تجزیه پهنای باند کلیک کنید ، روندهای تقسیم شده بر اساس بازه های زمانی را به شما نشان می دهد ، بنابراین می توانید ببینید که وب سایت شما در 24 ساعت گذشته ، هفته گذشته ، ماه گذشته و بیش از یک سال از پهنای باند استفاده کرده است.

Bandwidth Graph

پهنای باند نامحدود چیست؟ h4>

درست مثل اینکه فضای ذخیره سازی نامحدود در سرور وجود ندارد ، خیر مواردی مانند پهنای باند نامحدود .

اغلب شرکت های میزبان وب مختلف را مشاهده خواهید کرد که پهنای باند ، دامنه یا فضای دیسک نامحدود را ارائه می دهند. این کمی گمراه کننده است زیرا هر ارائه دهنده میزبانی وب در بسته های ارائه شده محدودیت پهنای باند دارد.

بنابراین ، چرا میزبان وب “پهنای باند نامحدود” را تبلیغ می کنند؟ زیرا آنها می دانند که در شرایط عادی ، سایتهای موجود در سرور مشترک هرگز از پهنای باند موجود استفاده نخواهند کرد.

شرکتهای میزبان به جای اینکه به دارندگان وب سایتهای غیرتهنی در مورد پهنای باند آموزش داده و آنها را در مورد نیازهای پهنای باند تصمیم بگیرند ، ساده تر می گویند “پهنای باند نامحدود” زیرا اکثر سایتهای کوچک هرگز از حد مجاز عبور نمی کنند.

لازم به ذکر نیست ، پهنای باند نامحدود بسیار زیاد به نظر می رسد. اما چیزی که آنها به شما نمی گویند این است که محدودیتی در میزان پردازنده سرور (واحد پردازش مرکزی) سایت شما وجود دارد.

اگر سایت شما از این محدودیت ها فراتر رود ، یک میزبان وب می تواند در هنگام افزایش درخواست ، سایت شما را به طور موقت خاموش کند و همچنین می تواند از شما بخواهد که به یک طرح بالاتر ارتقا دهید.

هنگامی که برای یک میزبان وب خرید می کنید ، می خواهید بسیار به کسانی که پهنای باند نامحدود ارائه می دهند توجه کنید. . عاقلانه است که در مورد سیاست های آنها در مورد استفاده از پردازنده س askال کنید و اینکه در صورت افزایش ترافیک چه کاری انجام می دهند.

چقدر به پهنای باند نیاز دارم؟ h4>

برای شما مهم است که برنامه را با پهنای باند مناسب برای سایت خود پیدا کنید.

اگرچه پرداخت هزینه پهنای باند بیشتر از میزان نیاز شما ضروری نیست ، اما نداشتن کافی باعث آفلاین شدن وب سایت شما می شود.

میزان پهنای باند مورد نیاز شما به تعداد و اندازه صفحات ، تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما و تعداد صفحاتی که هر بازدید کننده از آن بازدید می کند بستگی دارد.

اگر سایت شما جدید است یا محتوای / بازدید کننده زیادی ندارید ، نیازی به پهنای باند زیاد ندارید. یک طرح میزبانی مشترک مشترک از SiteGround یا Bluehost

می تواند یک گزینه عالی برای شما باشد حتی اگر می گوید: “پهنای باند نامحدود”.

اما ، اگر وب سایت شما از قبل تعداد زیادی کاربر داشته باشد و تعداد زیادی گرافیک ، تصویر ، فیلم ، صدا ، محتوای قابل بارگیری و بازدید کننده داشته باشید ، به پهنای باند بیشتری نیاز خواهید داشت.

ساده ترین راه برای تشخیص میزان پهنای باند مورد نیاز برای یک سایت موجود این است که به سادگی وارد حساب میزبان وب خود شوید و گزارشات ترافیک موجود در cPanel خود را بررسی کنید. تقریباً هر میزبان وب این نوع گزارش ها را ارائه می دهد.

اگر مطمئن نیستید ، می توانید با میزبان مدیریت شده وردپرس مانند WP Engine یا مایع وب که می تواند شما را در تصمیم گیری صحیح برای برنامه راهنمایی کند.

حتی اگر با برنامه کوچکتر ارائه دهنده میزبان مدیریت شده شروع کنید ، در صورت بیش از پهنای باند ، سایت شما را خاموش نمی کند. در عوض آنها به شما اطلاع می دهند و سپس برای افزایش منابع شما تغییراتی ایجاد می کنند ، بنابراین بازدید کنندگان وب سایت شما همیشه بهترین تجربه کاربر را دارند.

اگر از پهنای باند خود بیشتر کنم چه اتفاقی می افتد؟ h4>

اگر از میزان پهنای باند ماهانه خود بیشتر هستید ، معمولاً یکی از این سه مورد اتفاق می افتد: میزبان ممکن است وب سایت شما را به حالت تعلیق درآورد ، آنها می توانند هزینه های بیش از حد را از شما بگیرند یا اینکه به سادگی برنامه شما را به نسخه بعدی ارتقا می دهند ، بنابراین پهنای باند بیشتری دارید.

چگونه می توانم پهنای باند خود را کاهش دهم؟ h4>

اگر برای ارتقا package بسته میزبانی خود کاملاً آماده نیستید ، ممکن است بخواهید پهنای باند سایت خود را کاهش دهید. می توانید این کار را با فشرده سازی تصاویر و کاهش اندازه بزرگ انجام دهید بارگیری / فیلم در سایت شما.

همچنین باید با استفاده از عنوان افزونه caching . همچنین می توانید محتوای استاتیک خود را در شبکه تحویل محتوا (CDN) نزدیک مخاطبان خود ذخیره کنید که می تواند بار سرور شما را کاهش دهد.

اگر از محدودیت پهنای باند برنامه میزبانی موجود خود بیشتر شده اید ، ممکن است بخواهید به میزبانی VPS ، میزبانی اختصاصی یا بسته میزبانی ابری.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا بفهمید پهنای باند چیست و چه پهنای باند برای وب سایت خود نیاز دارید.

خواندن اضافی h4>

.

دیدگاهتان را بنویسید