چیست: طرح مایع

در اصطلاحات توسعه تم وردپرس ، طرح مایع یک طرح است که از مقادیر متناسب به عنوان واحد اندازه گیری بلوک های محتوا ، تصاویر یا هر مورد دیگری که بخشی از تم وردپرس است ، استفاده می کند. این اجازه می دهد تا صفحه وب نسبت به اندازه صفحه نمایش کاربر کشیده و منقبض شود. این متفاوت از طرح های ثابت است که هر جنبه از موضوع دارای عرض ثابت در پیکسل است.

در حالی که یک وب سایت یا قالب وردپرس ایجاد می کنید ، طراحان و توسعه دهندگان باید تصمیم بگیرند که آیا می خواهند یک طرح عرض ثابت یا مایع گسترده ایجاد کنند. اگرچه ایجاد طرح های با عرض ثابت معمولاً آسان تر دیده می شود ، اما اشکالات مختلفی دارند که با استفاده از طرح مایع برطرف می شوند. از آنجا که امروزه بسیاری از کاربران دارای وضوح صفحه نمایش بالاتر از 1024 × 768 هستند ، در صورت استفاده از طرح ثابت ، ممکن است فضای سفید زیادی در دو طرف محتوای آن وجود داشته باشد. برای کاربران با صفحه نمایش کوچکتر یا آنهایی که از طریق تلفن همراه به سایت شما دسترسی پیدا می کنند ، ممکن است یک نوار پیمایش افقی نیز مشاهده کنند.

اگرچه به طور معمول در طراحی مایعات به عنوان حل بسیاری از مشکلات مربوط به اندازه صفحه نمایش های متعدد دیده می شود اما به تنهایی برخی از مشکلات را ایجاد می کند. طراح کنترل کمتری بر روی آنچه کاربر می بیند و محتوایی مانند تصاویر ممکن است برای نمایش در وضوح های مختلف به عرض های مختلف نیاز داشته باشد. صفحه نمایش کاربر بسیار بزرگ است و در نتیجه کمبود محتوا باعث می شود طراحی مایع دوباره جذابیت خود را از دست بدهد.

با افزایش استفاده از تلفن های هوشمند و تبلت ها در سراسر جهان ، اصطلاح توسعه پاسخگو محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این بی شباهت به طرح بندی مایعات نیست و فرآیند ایجاد یک وب سایت یا طرح زمینه با در نظر گرفتن همه دستگاه ها و اندازه صفحه است. از تکنیک های طراحی مایعات ، همراه با پرسش های رسانه CSS ، اغلب برای ایجاد یک وب سایت یا موضوع “پاسخگو” استفاده می شود.

خواندن اضافی h4>

.

دیدگاهتان را بنویسید