چگونه گوتنبرگ را غیرفعال کنیم و ویرایشگر کلاسیک را در وردپرس نگه داریم

آیا می خواهید گوتنبرگ را غیرفعال کرده و ویرایشگر کلاسیک وردپرس را در سایت خود نگه دارید؟ گوتنبرگ یک ویرایشگر وردپرس است که جایگزین ویرایشگر کلاسیک وردپرس می شود. در حالی که مدرن به نظر می رسد ، بسیاری از کاربران استفاده از آنها دشوار است و ترجیح می دهند ویرایشگر کلاسیک را حفظ کنند. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه گوتنبرگ را به راحتی غیرفعال کنید و ویرایشگر کلاسیک را در وردپرس نگه دارید.

Disable Gutenberg and keep classic editor in WordPress

گوتنبرگ چیست؟ h4>

Gutenberg ویرایشگر آینده وردپرس با هدف مدرن کردن تجربه نوشتن وردپرس است.

Gutenberg preview

سعی می شود مانند افزونه صفحه ساز و به شما امکان می دهد تا موارد را به یک پست یا صفحه بکشید و رها کنید. هدف ارائه انعطاف پذیری بیشتر و ایجاد توانایی در کاربران وردپرس برای ایجاد طرح بندی منحصر به فرد برای محتوای خود با محتوای چندرسانه ای غنی است.

از وردپرس 4.9.8 ، تیم اصلی وردپرس فراخوانی را برای آزمایش گوتنبرگ در داشبورد وردپرس اضافه کرده اند. هدف از این فراخوان گرفتن بازخورد از میلیون ها کاربر وردپرس و آماده سازی گوتنبرگ برای اولین انتشار است.

Gutenberg callout

گوتنبرگ با انتشار وردپرس 5.0 که انتظار می رود در اواخر امسال (2018) وارد شود ، ویرایشگر پیش فرض وردپرس خواهد شد.

چرا ویرایشگر Gutenberg را در وردپرس غیرفعال کنید؟ h4>

بسیاری از کاربران احساس می کنند که گوتنبرگ در شرایط فعلی برای سایت های زنده آماده نیست. این امر با میانگین نمره 2.3 از 5 در افزونه Gutenberg مشهود است. در زمان نوشتن این مقاله ، 676 رتبه بندی یک ستاره در مقابل 288 رتبه بندی پنج ستاره وجود دارد.

با وجود بررسی های منفی ، تیم اصلی وردپرس در تلاش است تا گوتنبرگ را به ویرایشگر پیش فرض در وردپرس 5.0 تبدیل کند.

این مسئله باعث نگرانی بسیاری از کاربران شده است. آنها می خواهند گزینه ای برای غیرفعال کردن گوتنبرگ و نگه داشتن ویرایشگر کلاسیک داشته باشند.

خوشبختانه یک افزونه توسط تیم اصلی وردپرس وجود دارد که به شما امکان می دهد این کار را انجام دهید.

بیایید نگاهی به چگونگی غیرفعال کردن آسان گوتنبرگ و استفاده از ویرایشگر کلاسیک وردپرس بیندازیم.

روش 1. گوتنبرگ را با پلاگین Classic Editor غیرفعال کنید h4>

برای این روش ، ما از افزونه Classic Editor استفاده خواهیم کرد که توسط عوامل اصلی وردپرس تهیه و نگهداری می شود.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال کردن Classic Editor پلاگین. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

افزونه خارج از جعبه کار می کند ، و ویرایشگر گوتنبرگ را پس از فعال سازی غیرفعال می کند.

این افزونه همچنین به شما این امکان را می دهد تا هم گوتنبرگ و هم ویرایشگر Classic را همزمان نگه دارید. می توانید این مورد را در تنظیمات افزونه پیکربندی کنید.

به سادگی به صفحه تنظیمات »نوشتن در منطقه مدیر وردپرس خود بروید. گزینه انجام این کار را در بخش “تنظیمات ویرایشگر کلاسیک” مشاهده خواهید کرد.

Classic editor settings

برای ذخیره تنظیمات خود ، فراموش نکنید که روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

اکنون برای ایجاد پست های جدید با استفاده از ویرایشگر کلاسیک می توانید پیوند جدیدی را در زیر منوی پست ها مشاهده کنید.

Switch to classic editor

همچنین می توانید مقالات قدیمی را با استفاده از ویرایشگر کلاسیک ویرایش کنید. به سادگی به صفحه ارسال ها »همه پست ها بروید و پیوند” ویرایش (کلاسیک) “را در زیر پست ها مشاهده خواهید کرد.

Edit classic

روش 2. از ویرایشگر کلاسیک با غیرفعال کردن افزونه Gutenberg استفاده کنید h4>

اگر می خواهید به طور مشخص گوتنبرگ را غیرفعال کنید نقش های کاربر و انواع پست ها ، سپس این روش به شما در انجام این کار کمک می کند.

ابتدا باید را نصب و فعال کنید افزونه Gutenberg را غیرفعال کنید. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، برای پیکربندی تنظیمات افزونه باید به صفحه تنظیمات »غیرفعال کردن گوتنبرگ بروید.

Disable Gutenberg settings

به طور پیش فرض ، افزونه Gutenberg را برای همه کاربران وب سایت شما غیر فعال می کند. با این حال ، اگر می خواهید آن را به برخی از نقش های کاربر و انواع پست محدود کنید ، باید گزینه “Complete Disable” را بردارید.

با برداشتن گزینه ، گزینه های بیشتری برای غیرفعال کردن انتخابی گوتنبرگ برای برخی از نقش های کاربر ، انواع پست ها ، الگوهای قالب یا پست های جداگانه نمایش داده می شود.

Selectively disable Gutenberg

اگر از افزونه وردپرس استفاده می کنید که با Gutenberg سازگار نیست ، اما می خواهید از Gutenberg برای مناطق دیگر سایت خود استفاده کنید ، این گزینه مفید است.

وردپرس بهترین ها در جهان است سازنده محبوب وب سایت که بیش از 31٪ از کل وب سایت های موجود در اینترنت را تأمین می کند.

هزاران افزونه و مضمون دارد و انواع وب سایتها را از فروشگاه های تجارت الکترونیک به عضویت انجمن ها.

بسیاری از این ابزارهای شخص ثالث به شدت به ویرایشگر کلاسیک وردپرس متکی هستند. تیم اصلی در تلاش است تا به توسعه دهندگان فرصت کافی دهد تا افزونه ها و مضامین خود را با گوتنبرگ سازگار کنند. اما ممکن است بسیاری از اینها با ویرایشگر گوتنبرگ سازگاری کامل نداشته باشند.

اگر چنین باشد ، این تنظیمات می توانند برای شما بسیار مفید باشند.

برای ذخیره تنظیمات خود ، فراموش نکنید که روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا گوتنبرگ را غیرفعال کنید و ویرایشگر کلاسیک را در وردپرس نگه دارید. همچنین ممکن است بخواهید لیست ما را با نکات ، ترفندها و هک های وردپرس بیشترین جستجوی .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-disable-gutenberg-and-keep-the-classic-editor-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید