چگونه وردپرس خود را به راحتی با TranslatePress ترجمه کنیم

آیا می دانید که می توانید وردپرس را به چند زبان نصب و استفاده کنید؟ بله ، شما حتی می توانید با ترجمه مطالب خود به زبان های مختلف یک وب سایت چند زبانه با وردپرس ایجاد کنید. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه وردپرس خود را با TranslatePress به راحتی ترجمه کنید.

How to translate your WordPress site with TranslatePress

چرا باید از TranslatePress برای ترجمه وب سایت وردپرس استفاده کنید h4>

بهترین قسمت در مورد وردپرس این است که می توان از آن در عنوان به هر زبانی . اکثر تم ها و افزونه های وردپرس نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند و به هر زبانی نیز ترجمه شوند.

اگر وب سایت کسب و کار مخاطبان چند زبانه دارند ، بنابراین ترجمه محتوای شما می تواند بسیار مفید باشد.

شما می توانید از ترجمه های ماشینی مانند Google Translate ، اما این ترجمه ها خوب نیستند و گاهی اوقات می توانند بسیار گمراه کننده باشند.

از طرف دیگر ، اگر از افزونه چند زبانه وردپرس ، سپس شما باید چندین پست ایجاد کنید که نیاز به رفت و برگشت بین زبانهای مختلف دارد.

TranslatePress یک افزونه ترجمه وردپرس است که به شما کمک می کند همه این مشکلات را حل کنید.

  • می توانید وب سایت و محتوای خود را با استفاده از یک ویرایشگر زنده با پیش نمایش واقعی هر صفحه در سایت خود ترجمه کنید
  • می توانید بلافاصله زبان را از ویرایشگر زنده تغییر دهید.
  • با استفاده از همان رابط کاربری ، تم ، محتوا و پلاگین های خود را به راحتی ترجمه کنید.
  • برای ترجمه خودکار از Google Translate استفاده کنید و فقط قسمتهایی را که منطقی نیستند ویرایش کنید.

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه وب سایت WordPress خود را با TranslatePress به راحتی ترجمه کنید.

ترجمه وردپرس با TranslatePress

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه TranslatePress . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

اگر می خواهید وب سایت خود را به بیش از یک زبان ترجمه کنید ، لازم است که افزونه “Extra Languages” را نیز نصب کنید. این کار را می توانید از طریق دکمه addons دانلود در حساب خود در وب سایت TranslatePress انجام دهید.

Download addons

پس از بارگیری افزونه ، می توانید آن را مانند سایر افزونه های وردپرس نصب و فعال کنید.

پس از فعال سازی ، برای پیکربندی تنظیمات افزونه باید به صفحه تنظیمات »TranslatePress بروید.

Add license

ابتدا باید به برگه مجوز بروید و کلید مجوز خود را وارد کنید. می توانید این اطلاعات را در حساب خود در وب سایت TranslatePress پیدا کنید.

پس از آن ، باید برای تنظیم سایر تنظیمات به تب General settings بروید.

TranslatePress settings

اولین گزینه در صفحه انتخاب زبان پیش فرض وب سایت و زبانهایی است که می خواهید وب سایت خود را به آنها ترجمه کنید.

در مرحله بعدی ، باید انتخاب کنید آیا می خواهید نام زبانها را به زبان مادری نمایش دهید. گزینه پیش فرض “نه” است که به این معنی است که نام زبان ها به زبان پیش فرض نشان داده می شود.

گزینه بعدی این است که انتخاب کنید آیا می خواهید نام زبان پیش فرض را در URL به عنوان زیر شاخه نمایش دهید. به عنوان مثال ، http://example.com/fa/.

گزینه پیش فرض هیچ است ، به این معنی که فقط زبانهای دیگر نام زبان را در URL به عنوان زیر شاخه دارند. ما توصیه می کنیم این تنظیمات را برای بهترین سئو سایت کنار بگذارید.

TranslatePress settings

با این کار می توانید به تنظیمات بعدی ، “زور در پیوندهای سفارشی زبان” بروید. گزینه پیش فرض “بله” است ، زیرا این باعث تغییر پیوندهای سفارشی برای زبانهای ترجمه شده می شود که URL ها را از نظر SEO مناسب تر می کند.

بعد ، شما باید انتخاب کنید که آیا می خواهید از Google Translate برای ترجمه های خودکار استفاده کنید. گزینه پیش فرض “نه” است ، اما اگر می خواهید از Google Translate استفاده کنید می توانید آن را تغییر دهید.

در گزینه بعدی باید یک کلید API ترجمه Google ارائه دهید. در زیر گزینه پیوندی پیدا خواهید کرد که دستورالعمل های نحوه دریافت آن را به شما نشان می دهد.

سرانجام ، شما به گزینه هایی در مورد نحوه نمایش سوئیچر زبان در وب سایت خود دسترسی پیدا خواهید کرد. TranslatePress سه گزینه برای شما فراهم می کند.

می توانید از کد کوتاه استفاده کنید ، کلید switcher را به منوی پیمایش ، یا یک منوی شناور نمایش دهید. بعداً در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه زبان تعویض را به وب سایت خود اضافه کنید.

برای ذخیره تنظیمات خود ، بر روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

ترجمه محتوای وب سایت شما h4>

برای ترجمه وب سایت خود ، می توانید بر روی برگه “ترجمه سایت” در صفحه تنظیمات افزونه یا دکمه نوار مدیر وردپرس .

Translate site button

این ویرایشگر ترجمه زنده را در یک برگه مرورگر جدید باز می کند.

در این ویرایشگر زنده ، می توانید روی هر متنی در وب سایت خود در پنجره سمت راست کلیک کنید و TranslatePress آن را در ستون سمت چپ بارگیری می کند تا ترجمه شود.

Translating site in TranslatePress

اکنون بر روی زبانی که می خواهید رشته را ترجمه کنید کلیک کنید و ترجمه خود را ارائه دهید.

پس از وارد کردن ترجمه ، بر روی دکمه “ذخیره ترجمه” در بالا کلیک کنید و سپس بر روی دکمه بعدی کلیک کنید. TranslatePress به صورت خودکار رشته بعدی را در صفحه بارگیری می کند تا ترجمه کنید.

همچنین می توانید فقط روی منوی کشویی زیر زبان پیش فرض خود کلیک کنید ، و این لیست رشته های متنی قابل ترجمه در صفحه را به شما نشان می دهد. می توانید یک رشته را انتخاب کنید و سپس ترجمه آن را ارائه دهید.

Select and translate strings on a page

شما می توانید تمام مطالب موجود در هر صفحه را ترجمه کنید. این شامل منوهای ناوبری ، دکمه ها ، ابزارک های نوار کناری ، متن متا و موارد دیگر است.

همچنین می توانید با کلیک روی پیوندهای موجود در صفحه ، به هر صفحه ای مراجعه کرده و ترجمه آن را شروع کنید.

TranslatePress به شما امکان می دهد هنگام ورود به سیستم بلافاصله شروع به ترجمه هر صفحه یا پستی در سایت خود کنید. کافیست بر روی دکمه “ترجمه صفحه” در بالا کلیک کنید تا وارد ویرایشگر مستقیم شوید.

Start translating any page

هنگامی که یک رشته را ترجمه کردید ، این افزونه به طور خودکار آن را برای شما در مکان های دیگر ترجمه می کند. به عنوان مثال ، اگر عنوان پست را ترجمه کرده باشید ، عنوان پست در ابزارک های نوار کناری شما به طور خودکار ترجمه می شود.

افزودن زبان تعویض به وب سایت شما h4>

سوئیچر زبان به بازدیدکنندگان وب سایت شما اجازه می دهد هنگام بازدید از وب سایت شما ، زبانی را انتخاب کنند. این معمولاً پرچم هر کشور را نشان می دهد تا زبانهای موجود در سایت شما را نشان دهد.

TranslatePress به شما امکان می دهد با استفاده از یک کد کوتاه ، به عنوان یک مورد منوی ناوبری یا یک بنر شناور ، زبان را تغییر دهید. سوئیچر زبان می تواند به صورت پرچم ، نام زبان یا هر دو نمایش داده شود.

افزودن سوئیچر زبان در وردپرس با استفاده از کد کوتاه

شما فقط باید کد کوتاه [[language-switcher] را به پست ها ، صفحات یا ویجت نوار کناری که می خواهید سوئیچر زبان در آن نمایش داده شود اضافه کنید.

Shortcode switcher

افزودن سوئیچر زبان به منوی پیمایش وردپرس

نگران نباشید ، به صفحه Appearance »Menus بروید و روی برگه« Language Switcher »در ستون سمت چپ کلیک کنید. اکنون زبانهایی را که می خواهید نمایش داده شوند انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه افزودن به فهرست کلیک کنید.

Adding language switcher to WordPress navigation menus

اکنون زبانهایی را که به منوی پیمایش وردپرس اضافه شده اند مشاهده خواهید کرد. فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات خود ، روی دکمه “ذخیره منو” کلیک کنید.

در سایت آزمون ما اینگونه مشاهده شد:

Language switcher in navigation menu

افزودن یک تعویض کننده زبان شناور

به صفحه تنظیمات افزونه بروید و به بخش تغییر زبان بروید. از اینجا مطمئن شوید که کادر کنار گزینه ‘Floating language selection’ علامت گذاری شده است.

Floating language switcher

برای ذخیره تنظیمات ، فراموش نکنید که روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

اکنون می توانید برای دیدن تعویض کننده زبان شناور در پایین هر صفحه در وب سایت خود به وب سایت خود مراجعه کنید.

Floating language switcher

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه سایت وردپرس خود را با TranslatePress ترجمه کنید. همچنین ممکن است بخواهید لیست ما را از بهترین افزونه های وردپرس برای وب سایت های تجاری .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-easily-translate-your-wordpress-with-translatepress/.

دیدگاهتان را بنویسید