چگونه می توان دسترسی به داشبورد را در وردپرس محدود کرد

آیا شما هرگز می خواستید بدون دادن دسترسی به داشبورد ، ثبت نام کاربر را در سایت وردپرس خود مجاز کنید؟ هنگامی که یک کاربر در یک سایت وردپرس حساب ایجاد می کند ، به قسمت مدیریت وردپرس که به آن داشبورد نیز معروف است دسترسی پیدا می کند. در این مقاله ، ما به شما نحوه محدود کردن دسترسی داشبورد در وردپرس را نشان خواهیم داد.

چرا دسترسی به داشبورد را محدود کنیم؟ h4>

فقط کاربرانی که به آنها اعتماد دارید باید به قسمت مدیریت سایت وردپرس شما دسترسی داشته باشند. اگر از وبلاگ چند نویسنده استفاده می کنید ، ممکن است بخواهید به و مشارکت کنندگان اما نه برای مشترکان.

حتی وقتی به برخی از کاربران اجازه دسترسی به قسمت سرپرست را می دهید ، باز هم می توانید آنچه را که می توانند روی داشبورد ببینند یا نبینند کنترل کنید. در ادامه در مورد این موضوع بحث خواهیم کرد.

محدود کردن دسترسی به داشبورد در وردپرس h4>

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی دسترسی به داشبورد را حذف کنید . پس از فعال سازی ، برای پیکربندی افزونه باید به تنظیمات »دسترسی به صفحه کنترل بروید.

Configuring Limit Dashboard Access plugin

حذف افزونه Access Dashboard Access به شما امکان می دهد نقش های کاربر که می تواند به داشبورد دسترسی پیدا کند. می توانید مدیر ، ویرایشگر و مدیر یا نویسنده ، ویرایشگر و مدیر را انتخاب کنید.

همچنین می توانید با قابلیت دسترسی دسترسی را محدود کنید. قابلیت ها اعمالی است که کاربر می تواند در سایت وردپرس شما انجام دهد. برای درک نقش ها و توانایی های کاربر در وردپرس ، راهنمای ما را در مورد چگونگی قابلیت های کاربر را در وردپرس اضافه یا حذف کنید.”

گزینه بعدی انتخاب یک URL هدایت است. این گزینه به شما امکان می دهد تا کاربران غیر مجاز را به هر صفحه ای در وب سایت خود هدایت کنید.

اگر می خواهید به کاربران اجازه دهید نمایه های خود را ویرایش کنند ، پس باید کادر کنار دسترسی به نمایه کاربر را علامت بزنید. با انتخاب این گزینه ویژگی تغییر مسیر URL غیرفعال می شود. این افزونه به جای URL هدایتی که قبلاً وارد کرده اید ، کاربران غیر مجاز را به صفحه ویرایش نمایه هدایت می کند.

پس از رضایت ، برای ذخیره تنظیمات خود ، روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

این همه است. اکنون فقط کاربرانی که نقش کاربر یا قابلیت شما را انتخاب کرده اند می توانند به داشبورد وردپرس دسترسی پیدا کنند.

پنهان کردن موارد از Admin Area در وردپرس h4>

گاهی اوقات ممکن است بخواهید آنچه را که کاربر می بیند یا می تواند در منطقه مدیر وردپرس شما ویرایش کند ، محدود کنید.

شما می توانید آنچه را که کاربران می توانند در منطقه مدیر سایت وردپرس شما مشاهده کنند پنهان و کنترل کنید. به سادگی راهنمای ما را در مورد چگونگی موارد غیر ضروری را از مدیر وردپرس با Adminimize پنهان کنید.

محافظت از دایرکتوری مدیر وردپرس با .htaccess.

راه دیگری برای محافظت از فهرست مدیریت وردپرس افزودن لایه دیگری از حفاظت از رمز عبور است. این روش از کاربران می خواهد قبل از ورود به فهرست wp-admin ، نام کاربری و رمز عبور ارائه دهند.

این روش رابط کاربری برای کنترل اینکه کاربران می توانند به منطقه مدیر دسترسی داشته باشند ارائه نمی دهد. با این حال ، به طور کلی امنیت بیشتری در نظر گرفته می شود. اگر شما تنها نویسنده سایت خود هستید یا تعداد بسیار محدودی از کاربران از این روش استفاده می کنید.

آموزش دقیق ما در مورد نحوه گذرواژه از فهرست وردپرس wp-admin شما محافظت می کند .

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند دسترسی داشبورد را در سایت وردپرس خود محدود کنید.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube مشترک شوید برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و Google+ .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-limit-dashboard-access-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید