چگونه می توان به صورت کارآمد مجموعه پست ها را در وردپرس مدیریت کرد

پست های طولانی می توانند کسل کننده و جالب نباشند ، اما اگر موضوعاتی را که نیاز به پست طولانی دارند را پوشش می دهید ، حتماً فکر کرده اید که آن پست ها را به صورت سری درآورید. مشكل مجموعه های پست این است كه سازماندهی و ترتیب آنها به صورت دستی آسان نیست. یک روش واضح برای انجام این کار این است که قبل از هر پست متن کمی به کاربران بگویید که این پست بخشی از یک مجموعه است و سپس بقیه پست های این مجموعه را در پایین هر پست لیست کنید. قسمت پر سر و صدا این است که هنگام انتشار یک پست جدید در این مجموعه ، باید تمام پست ها را به صورت دستی به روز کنید.

وردپرس طبقه بندی های سفارشی را برای مقابله با این وضعیت و سایر موارد مشابه معرفی کرد. می توانید یک طبقه بندی ساده ایجاد کنید ، نام آن را سری بگذارید ، و هر زمان که بخواهید یک سری ایجاد کنید. اما برای این کار باید کد دستی بنویسید ، الگویی برای طبقه بندی ایجاد کنید ، و این احتمالاً فقط کارهای اضافی برای افرادی است که فقط می خواهند محتوای خود را بدون استفاده از کد به اشتراک بگذارند. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید سری پست ها را در وردپرس بدون داشتن هیچ مشکلی با کد مدیریت کنید. ما از افزونه ای به نام سازماندهی سری استفاده خواهیم کرد که مشکل مدیریت پست های مجموعه را برطرف می کند. بیایید نگاهی به آنچه که ارائه می دهد ، بیاندازیم.

ویژگی ها h4>

  • استفاده از ویژگی طبقه بندی های سفارشی وردپرس برای ایجاد و مدیریت مجموعه ها.
  • کاربران می توانند یک سری پست یا صفحه ایجاد کنند.
  • هر پست در یک سری پیوند به صفحه مجموعه را نشان می دهد و سایر پست های این مجموعه در یک جعبه متا عالی نمایش داده می شوند.
  • تصاویر یا نمادها را به پست های سری خود اضافه کنید ، این باعث می شود آنها از پست های معمولی برجسته شوند.
  • این پلاگین از permalinks پشتیبانی می کند ، به عنوان مثال: http://www.example.com/series/name-of-series-as-slug
  • برای مبتدیان خارج از جعبه کار می کند ، بنابراین نیازی به کدگذاری یا مخدوش کردن الگوها نیست.
  • کاربران پیشرفته می توانند از برچسب های الگو استفاده کنند ، CSS را اصلاح کنند و هسته اصلی را تغییر دهند.

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر فیلم را دوست ندارید یا به دستورالعمل های بیشتری احتیاج دارید ، به خواندن ادامه دهید.

نصب و راه اندازی h4>

Organize Series خارج از جعبه کار می کند ، بنابراین برای یک وبلاگ نویس غیر توسعه دهنده تنها کاری که باید انجام دهید اینست که پلاگین را بارگیری ، نصب و فعال کنید. صفحه تنظیمات افزونه دارای گزینه هایی است که در صورت تمایل می توانید آنها را مشاهده کرده و تغییر دهید. صفحه گزینه های پلاگین به خوبی مستند است و توضیحات به همراه هر گزینه ارائه می شود.

با استفاده از افزونه Organize Series

این افزونه یک جعبه متا در صفحه Post Post شما اضافه می کند. اگر در حال نوشتن یک پست عادی هستید که بخشی از یک مجموعه نیست ، می توانید این جعبه را کاملاً نادیده بگیرید. اما اگر در حال نوشتن پستی هستید که بخشی از یک مجموعه باشد ، با استفاده از این کادر می توانید یک سری ایجاد کنید یا یک مورد موجود را انتخاب کنید. همچنین می توانید به پست خود شماره ای بدهید و در صورت عدم ارسال ، به طور خودکار به بقیه پست اضافه می شود. مثل اینکه اگر شما سه پست در یک سری نوشته اید ، یک پست جدید بدون شماره به طور خودکار به پست چهارم تبدیل می شود.

از آنجا که سازماندهی سری از طبقه بندی های سفارشی استفاده می کند ، یک مورد از فهرست “مدیریت مجموعه” در زیر پست ها وجود دارد. این همانند نحوه مدیریت دسته ها در وردپرس با این تفاوت که سری نامیده می شود و شما می توانید با ویرایش در مدیریت مجموعه ها ، یک تصویر یا نماد را به یک مجموعه مرتبط کنید.

سفارشی سازی و افزودنیهای افزونه Organize Series

افزونه Organize Series کاملا مستند است و حتی برای مبتدی با مهارت های اولیه وردپرس نیز به راحتی قابل شخصی سازی است. اولین چیزی که اکثر کاربران می خواهند تغییر دهند احتمالاً CSS است. در صفحه تنظیمات پلاگین گزینه ای برای بارگذاری شیوه نامه خود وجود دارد.

به طور پیش فرض این مجموعه ها “Series” نامگذاری شده اند اما می توانید آنها را به هر آنچه دوست دارید تغییر دهید. به عنوان مثال اگر می خواهید با سریال ، قسمت یا چیز دیگری تماس بگیرید ، در صفحه تنظیمات پلاگین گزینه ای برای انجام این کار وجود دارد.

یک افزونه رایگان Organize Series Publisher نیز به صورت پلاگین جداگانه این افزودنی به کاربران امکان می دهد پست های یک سری را نگه داشته و کل مجموعه را به یک باره منتشر کنند. افزونه های اضافی و دستورالعمل های سفارشی سازی در وب سایت رسمی Organize Series موجود است.

Organize Series نمونه خوبی از استفاده از ویژگی طبقه بندی های سفارشی داخلی وردپرس برای سازماندهی محتوا برای انتشار و ناوبری آسان است. با این حال ، ممکن است برخی از کاربران باشند که هنوز هم مایل باشند مجموعه های خود را به صورت دستی مدیریت کنند یا از پلاگین / ابزار دیگری استفاده کنند. به ما بگویید که چگونه می خواهید مجموعه پست های خود را در نظرات زیر مدیریت کنید.

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-effeciently-manage-post-series-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید