آیا می خواهید ردیابی مشتری را در ووکامرس فعال کنید؟ ردیابی مشتری به شما امکان می دهد یک تجربه خرید شخصی را براساس رفتار مشتری در فروشگاه تجارت الکترونیک خود ارائه دهید. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید ردیابی مشتری را در WooCommerce با Google Analytics به راحتی فعال کنید.
چرا پیگیری مشتری در WooCommerce با Google Analytics فعال است؟ h4>
Google Analytics به شما امکان می دهد ببینید بازدید کنندگان شما از کجا می آیند و در وب سایت شما چه کار می کنند. به عبارت دیگر ، به شما کمک می کند تا منابع ترافیک خود را ردیابی کنید همچنین تعامل کاربر در وب سایت شما.
- رفتار خرید
- رفتار پرداخت
- عملکرد لیست محصولات
- عملکرد فروش
Google Analytics حتی می تواند با اختصاص شناسه ای منحصر به فرد ، این گزارش ها را به تک تک مشتریان مرتبط کند.
با این حال ، مشکل این است که شناسه اختصاص داده شده توسط Google Analytics به شما اطلاعات دقیق کاربر را با دقت نمی دهد. به عنوان مثال ، همان کاربر می تواند از وب سایت شما از طریق دستگاه دیگری استفاده کند و Google Analytics یک شناسه جدید به او می دهد.
به طور پیش فرض ، یک فروشگاه WooCommerce به مشتریان شما این امکان را می دهد تا به عنوان یک کاربر مهمان یک حساب کاربری ایجاد کنند یا از آن پرداخت کنند ایجاد یک حساب کاربری به کاربر کمک می کند تا اطلاعات ارسال و صورتحساب خود را برای تسویه سریعتر دفعه بعد ذخیره کند. همچنین به شما کمک می کند تا یک تجربه خرید شخصی بر اساس سابقه مرور و خرید به مشتریان ارائه دهید.
اگر بتوانید کاربران وارد شده با شناسه کاربری آنها را در Google Analytics ردیابی کنید عالی نخواهد بود؟ با این کار می توانید به گنجینه ای از اطلاعات و بینش های مربوط به رفتار مشتری دسترسی پیدا کنید که می توانید برای ارائه تجربه بهتر در سایت و رونق بخشیدن به فروش خود از آنها استفاده کنید.
بیایید نگاهی به چگونگی فعال کردن ردیابی مشتری در WooCommerce بیاندازیم.
مرحله 1. پیگیری تجارت الکترونیکی را در وردپرس با Google Analytics تنظیم کنید h4>
ابتدا باید پلاگین MonsterInsights را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .
برای دسترسی به افزونه تجارت الکترونیکی ، که برای این آموزش به آن نیاز خواهیم داشت ، باید در برنامه “Pro” باشید.
پس از فعال سازی ، باید MonsterInsights را به حساب Google Analytics خود متصل کنید. برای دستورالعمل های دقیق ، به مقاله ما در نحوه نصب Google Analytics در وردپرس .
پس از آن ، باید به صفحه Insights »Addons بروید و افزونه« MonsterInsights Ecommerce »را نصب کنید. پس از نصب ، بر روی دکمه فعال سازی کلیک کنید تا از آن استفاده کنید.
در مرحله بعدی باید به صفحه Insights »تنظیمات بروید و روی برگه” ردیابی “کلیک کنید. ابتدا باید روی برگه «تجارت الکترونیکی» کلیک کنید و کادر کنار «تجارت الکترونیکی پیشرفته» را علامت بزنید.
بعد از آن ، باید روی برگه “Demographics” کلیک کنید و گزینه “Enable user ID Tracking” را علامت بزنید.
برای ذخیره تنظیمات خود ، فراموش نکنید که روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.
مرحله 2. پیگیری پیشرفته تجارت الکترونیکی را در Google Analytics فعال کنید h4>
ردیابی تجارت الکترونیکی به طور پیش فرض در حساب Google Analytics شما فعال نیست و شما باید آن را به صورت دستی فعال کنید. به داشبورد حساب Google Analytics بروید و به صفحه مدیر بروید.
بعد ، باید روی “تنظیمات تجارت الکترونیکی” کلیک کنید.
در صفحه تنظیمات ، روی نوار لغزنده در مرحله اول ، فعال کردن تجارت الکترونیکی ، کلیک کنید تا روشن شود. برای ادامه باید روی دکمه مرحله بعدی کلیک کنید.
در مرحله بعدی ، باید “تنظیمات پیشرفته تجارت الکترونیکی” را روشن کنید و برای ذخیره تغییرات خود ، روی دکمه ارسال کلیک کنید.
اکنون حساب Google Analytics شما شروع به نمایش گزارش های پیشرفته تجارت الکترونیکی برای فروشگاه WooCommerce شما می کند.
مرحله 3. فعال کردن ردیابی مشتری در Google Analytics
ردیابی تجارت الکترونیکی پیشرفته ویژگی های گزارش تجارت الکترونیکی را برای فروشگاه WooCommerce شما فعال می کند. با این حال ، به طور پیش فرض ردیابی کاربر را فعال نمی کند.
اجازه دهید این را تغییر دهیم.
برای فعال کردن ردیابی مشتری ، باید از داشبورد حساب Google Analytics خود بازدید کرده و صفحه سرپرست را باز کنید.
اکنون برای گسترش زیر منو بر روی پیوند اطلاعات پیگیری در زیر ستون ویژگی کلیک کنید و روی پیوند User-ID که در زیر نشان داده می شود کلیک کنید.
در صفحه بعدی ، باید خط مشی شناسه کاربر را بررسی و موافقت کنید و سپس آن را روشن کنید.
برای ادامه بر روی دکمه “مرحله بعدی” کلیک کنید.
اکنون Google Analytics از شما می پرسد که چگونه می خواهید ردیابی شناسه کاربر را پیکربندی کنید. از آنجا که برای مراقبت از این موضوع از MonsterInsights استفاده خواهید کرد ، برای ادامه کار کافیست بر روی دکمه “مرحله بعدی” کلیک کنید.
بعد ، برای فعال کردن ردیابی شناسه کاربر ، باید روی دکمه “ایجاد” کلیک کنید.
پس از آن ، از شما خواسته می شود “Reporting Name Name” را وارد کنید ، که برای نمایش گزارش های User ID استفاده می شود. ما توصیه می کنیم UserID را در نام وارد کنید ، بنابراین به راحتی می توان به یاد آورد که در کدام نمای پیگیری UserID فعال است.
اکنون فقط باید به پایین بروید و روی دکمه “ایجاد نمایش” کلیک کنید تا ذخیره شود.
مرحله 4. مشاهده گزارشات ردیابی مشتری در Google Analytics
اکنون با تنظیم همه موارد ، Google Analytics اکنون کلیه مشتریان وب سایت شما را ردیابی می کند. همچنین می تواند با شناسه کاربری وردپرس منحصر به فرد خود ، کاربران وارد شده را ردیابی کند.
برای مشاهده کل فعالیت های فردی مشتری خود ، می توانید به حساب Google Analytics خود بروید و بر روی منوی مخاطب »کاربر اکسپلورر کلیک کنید.
گزارشات منفرد مشتری را با شناسه منحصر به فرد اختصاص داده شده به همه کاربران غیر ورود به سیستم مشاهده خواهید کرد.
برای مشاهده گزارش ردیابی مشتری برای کاربران وارد شده در WooCommerce ، باید روی آرم Google Analytics در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید.
این همه نمایه Google Analytics شما را نشان می دهد. شما نمایه وب سایت خود را مشاهده خواهید کرد و در بخش “همه داده های وب سایت” نمای گزارش UserID را که قبلا ایجاد کرده اید مشاهده خواهید کرد.
برای بارگیری روی نمای گزارش UserID کلیک کنید.
پس از بارگیری ، باید روی منوی مخاطب »کاربر اکسپلورر کلیک کنید و گزارش ردیابی مشتری را مشاهده خواهید کرد که در آن هر کاربر با شناسه کاربری وردپرس خود در وب سایت شما نشان داده می شود.
برای مشاهده اطلاعات ردیابی فردی مشتری می توانید روی شناسه کاربر کلیک کنید.
این گزارش شناسه کاربری را از سایت وردپرسی به شما می دهد. شما هنوز نمی دانید این مشتری کیست و چگونه می توانید پیشنهادات شخصی ، ایمیل یا تجربه خرید برای آنها ایجاد کنید.
بگذارید بفهمیم.
مرحله 5. تطبیق پیگیری مشتری با حساب های وردپرس آنها h4>
ابتدا باید شناسه مشتری را که در نمای گزارش UserID خود مشاهده می کنید یادداشت کنید.
بعد از آن به قسمت مدیریت وب سایت وردپرس خود بروید و روی منوی “کاربران” کلیک کنید. این یک لیست از تمام کاربران سایت وردپرس شما را نشان می دهد.
بر روی پیوند “ویرایش کاربر” در زیر هر نام کاربری در لیست کلیک کنید. وردپرس اکنون نمایه کاربر را برای شما باز می کند و اگر به نوار آدرس مرورگرهای خود نگاه کنید ، پارامتر user_id را در URL خواهید یافت.
اکنون باید مقدار کنار user_id را با مقداری که از گزارش Google Analytics خود کپی کرده اید جایگزین کنید و کلید enter را در صفحه کلید فشار دهید.
وردپرس اکنون پروفایل کاربری مرتبط با شناسه کاربری خاص را بارگیری می کند. اکنون نام مشتری ، نام کاربری ، آدرس ایمیل و اطلاعات رسانه های اجتماعی مشتری را دارید. همچنین می توانید سفارشات ، بازدیدهای محصول ، فعالیت سبد خرید و موارد دیگر را ردیابی کنید.
امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه می توانید ردیابی مشتری را در WooCommerce با Google Analytics فعال کنید. همچنین ممکن است بخواهید انتخاب متخصص ما از بهترین افزونه های رایگان WooCommerce برای فروشگاه آنلاین خود.
اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .
منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-enable-customer-tracking-in-woocommerce-with-google-analytics/.