چگونه می توان با Google Analytics ردیابی مشتری در ووکامرس را فعال کرد

آیا می خواهید ردیابی مشتری را در ووکامرس فعال کنید؟ ردیابی مشتری به شما امکان می دهد یک تجربه خرید شخصی را براساس رفتار مشتری در فروشگاه تجارت الکترونیک خود ارائه دهید. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید ردیابی مشتری را در WooCommerce با Google Analytics به راحتی فعال کنید.

Enabling customer tracking in WooCommerce with Google Analytics

چرا پیگیری مشتری در WooCommerce با Google Analytics فعال است؟ h4>

Google Analytics به شما امکان می دهد ببینید بازدید کنندگان شما از کجا می آیند و در وب سایت شما چه کار می کنند. به عبارت دیگر ، به شما کمک می کند تا منابع ترافیک خود را ردیابی کنید همچنین تعامل کاربر در وب سایت شما.

برای سیستم عامل تجارت الکترونیک a > ، Google Analytics یک ویژگی ردیابی تجارت الکترونیکی پیشرفته را ارائه می دهد. فعال کردن این ویژگی به شما کمک می کند گزارش های زیر را قفل کنید:

  • رفتار خرید
  • رفتار پرداخت
  • عملکرد لیست محصولات
  • عملکرد فروش

Google Analytics حتی می تواند با اختصاص شناسه ای منحصر به فرد ، این گزارش ها را به تک تک مشتریان مرتبط کند.

با این حال ، مشکل این است که شناسه اختصاص داده شده توسط Google Analytics به شما اطلاعات دقیق کاربر را با دقت نمی دهد. به عنوان مثال ، همان کاربر می تواند از وب سایت شما از طریق دستگاه دیگری استفاده کند و Google Analytics یک شناسه جدید به او می دهد.

به طور پیش فرض ، یک فروشگاه WooCommerce به مشتریان شما این امکان را می دهد تا به عنوان یک کاربر مهمان یک حساب کاربری ایجاد کنند یا از آن پرداخت کنند ایجاد یک حساب کاربری به کاربر کمک می کند تا اطلاعات ارسال و صورتحساب خود را برای تسویه سریعتر دفعه بعد ذخیره کند. همچنین به شما کمک می کند تا یک تجربه خرید شخصی بر اساس سابقه مرور و خرید به مشتریان ارائه دهید.

اگر بتوانید کاربران وارد شده با شناسه کاربری آنها را در Google Analytics ردیابی کنید عالی نخواهد بود؟ با این کار می توانید به گنجینه ای از اطلاعات و بینش های مربوط به رفتار مشتری دسترسی پیدا کنید که می توانید برای ارائه تجربه بهتر در سایت و رونق بخشیدن به فروش خود از آنها استفاده کنید.

بیایید نگاهی به چگونگی فعال کردن ردیابی مشتری در WooCommerce بیاندازیم.

مرحله 1. پیگیری تجارت الکترونیکی را در وردپرس با Google Analytics تنظیم کنید h4>

ابتدا باید پلاگین MonsterInsights را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

برای دسترسی به افزونه تجارت الکترونیکی ، که برای این آموزش به آن نیاز خواهیم داشت ، باید در برنامه “Pro” باشید.

پس از فعال سازی ، باید MonsterInsights را به حساب Google Analytics خود متصل کنید. برای دستورالعمل های دقیق ، به مقاله ما در نحوه نصب Google Analytics در وردپرس .

پس از آن ، باید به صفحه Insights »Addons بروید و افزونه« MonsterInsights Ecommerce »را نصب کنید. پس از نصب ، بر روی دکمه فعال سازی کلیک کنید تا از آن استفاده کنید.

Install eCommerce addon for MonsterInsights

در مرحله بعدی باید به صفحه Insights »تنظیمات بروید و روی برگه” ردیابی “کلیک کنید. ابتدا باید روی برگه «تجارت الکترونیکی» کلیک کنید و کادر کنار «تجارت الکترونیکی پیشرفته» را علامت بزنید.

Turn on enhanced eCommerce tracking in MonsterInsights

بعد از آن ، باید روی برگه “Demographics” کلیک کنید و گزینه “Enable user ID Tracking” را علامت بزنید.

Enable user ID tracking in MonsterInsights

برای ذخیره تنظیمات خود ، فراموش نکنید که روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

مرحله 2. پیگیری پیشرفته تجارت الکترونیکی را در Google Analytics فعال کنید h4>

ردیابی تجارت الکترونیکی به طور پیش فرض در حساب Google Analytics شما فعال نیست و شما باید آن را به صورت دستی فعال کنید. به داشبورد حساب Google Analytics بروید و به صفحه مدیر بروید.

Swith to admin page in Google Analytics dashboard

بعد ، باید روی “تنظیمات تجارت الکترونیکی” کلیک کنید.

Ecommerce settings

در صفحه تنظیمات ، روی نوار لغزنده در مرحله اول ، فعال کردن تجارت الکترونیکی ، کلیک کنید تا روشن شود. برای ادامه باید روی دکمه مرحله بعدی کلیک کنید.

Enable ecommerce and continue

در مرحله بعدی ، باید “تنظیمات پیشرفته تجارت الکترونیکی” را روشن کنید و برای ذخیره تغییرات خود ، روی دکمه ارسال کلیک کنید.

Enhanced ecommerce

اکنون حساب Google Analytics شما شروع به نمایش گزارش های پیشرفته تجارت الکترونیکی برای فروشگاه WooCommerce شما می کند.

مرحله 3. فعال کردن ردیابی مشتری در Google Analytics

ردیابی تجارت الکترونیکی پیشرفته ویژگی های گزارش تجارت الکترونیکی را برای فروشگاه WooCommerce شما فعال می کند. با این حال ، به طور پیش فرض ردیابی کاربر را فعال نمی کند.

اجازه دهید این را تغییر دهیم.

برای فعال کردن ردیابی مشتری ، باید از داشبورد حساب Google Analytics خود بازدید کرده و صفحه سرپرست را باز کنید.

Swith to admin page in Google Analytics dashboard

اکنون برای گسترش زیر منو بر روی پیوند اطلاعات پیگیری در زیر ستون ویژگی کلیک کنید و روی پیوند User-ID که در زیر نشان داده می شود کلیک کنید.

Tracking info

در صفحه بعدی ، باید خط مشی شناسه کاربر را بررسی و موافقت کنید و سپس آن را روشن کنید.

Turn on user ID tracking

برای ادامه بر روی دکمه “مرحله بعدی” کلیک کنید.

اکنون Google Analytics از شما می پرسد که چگونه می خواهید ردیابی شناسه کاربر را پیکربندی کنید. از آنجا که برای مراقبت از این موضوع از MonsterInsights استفاده خواهید کرد ، برای ادامه کار کافیست بر روی دکمه “مرحله بعدی” کلیک کنید.

setting up user ID tracking

بعد ، برای فعال کردن ردیابی شناسه کاربر ، باید روی دکمه “ایجاد” کلیک کنید.

Create user ID tracking

پس از آن ، از شما خواسته می شود “Reporting Name Name” را وارد کنید ، که برای نمایش گزارش های User ID استفاده می شود. ما توصیه می کنیم UserID را در نام وارد کنید ، بنابراین به راحتی می توان به یاد آورد که در کدام نمای پیگیری UserID فعال است.

Reporting view name

اکنون فقط باید به پایین بروید و روی دکمه “ایجاد نمایش” کلیک کنید تا ذخیره شود.

Create reporting view

مرحله 4. مشاهده گزارشات ردیابی مشتری در Google Analytics

اکنون با تنظیم همه موارد ، Google Analytics اکنون کلیه مشتریان وب سایت شما را ردیابی می کند. همچنین می تواند با شناسه کاربری وردپرس منحصر به فرد خود ، کاربران وارد شده را ردیابی کند.

برای مشاهده کل فعالیت های فردی مشتری خود ، می توانید به حساب Google Analytics خود بروید و بر روی منوی مخاطب »کاربر اکسپلورر کلیک کنید.

گزارشات منفرد مشتری را با شناسه منحصر به فرد اختصاص داده شده به همه کاربران غیر ورود به سیستم مشاهده خواهید کرد.

All users tracked by Google Analytics

برای مشاهده گزارش ردیابی مشتری برای کاربران وارد شده در WooCommerce ، باید روی آرم Google Analytics در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید.

All accounts view in Google Analytics

این همه نمایه Google Analytics شما را نشان می دهد. شما نمایه وب سایت خود را مشاهده خواهید کرد و در بخش “همه داده های وب سایت” نمای گزارش UserID را که قبلا ایجاد کرده اید مشاهده خواهید کرد.

User ID reporting view

برای بارگیری روی نمای گزارش UserID کلیک کنید.

پس از بارگیری ، باید روی منوی مخاطب »کاربر اکسپلورر کلیک کنید و گزارش ردیابی مشتری را مشاهده خواهید کرد که در آن هر کاربر با شناسه کاربری وردپرس خود در وب سایت شما نشان داده می شود.

Logged in customer reporting view

برای مشاهده اطلاعات ردیابی فردی مشتری می توانید روی شناسه کاربر کلیک کنید.

Individual customer data

این گزارش شناسه کاربری را از سایت وردپرسی به شما می دهد. شما هنوز نمی دانید این مشتری کیست و چگونه می توانید پیشنهادات شخصی ، ایمیل یا تجربه خرید برای آنها ایجاد کنید.

بگذارید بفهمیم.

مرحله 5. تطبیق پیگیری مشتری با حساب های وردپرس آنها h4>

ابتدا باید شناسه مشتری را که در نمای گزارش UserID خود مشاهده می کنید یادداشت کنید.

بعد از آن به قسمت مدیریت وب سایت وردپرس خود بروید و روی منوی “کاربران” کلیک کنید. این یک لیست از تمام کاربران سایت وردپرس شما را نشان می دهد.

Edit a user account in WooCommerce

بر روی پیوند “ویرایش کاربر” در زیر هر نام کاربری در لیست کلیک کنید. وردپرس اکنون نمایه کاربر را برای شما باز می کند و اگر به نوار آدرس مرورگرهای خود نگاه کنید ، پارامتر user_id را در URL خواهید یافت.

User ID in WordPress

اکنون باید مقدار کنار user_id را با مقداری که از گزارش Google Analytics خود کپی کرده اید جایگزین کنید و کلید enter را در صفحه کلید فشار دهید.

وردپرس اکنون پروفایل کاربری مرتبط با شناسه کاربری خاص را بارگیری می کند. اکنون نام مشتری ، نام کاربری ، آدرس ایمیل و اطلاعات رسانه های اجتماعی مشتری را دارید. همچنین می توانید سفارشات ، بازدیدهای محصول ، فعالیت سبد خرید و موارد دیگر را ردیابی کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه می توانید ردیابی مشتری را در WooCommerce با Google Analytics فعال کنید. همچنین ممکن است بخواهید انتخاب متخصص ما از بهترین افزونه های رایگان WooCommerce برای فروشگاه آنلاین خود.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-enable-customer-tracking-in-woocommerce-with-google-analytics/.

دیدگاهتان را بنویسید