چگونه سایت وردپرس خود را با تلگرام ادغام کنیم

تلگرام یکی از برنامه های پیام رسان است که به طور پیوسته در حال رشد است. فوق العاده سریع ، قدرتمند و کاملاً خصوصی است. این یک API باز است که به هر کسی امکان می دهد برنامه های خود را با تلگرام ارتباط برقرار کند. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه سایت وردپرس خود را با تلگرام ادغام کنید.

Integrate WordPress with Telegram messenger app

تلگرام چیست؟ h4>

تلگرام یک برنامه پیام رسان مبتنی بر ابر است. به آن فکر کنید WhatsApp ، فقط بازتر ، امن تر ، امن تر و خصوصی تر.

تلگرام به شما امکان می دهد با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید. تمام پیام های ارسالی توسط تلگرام رمزگذاری شده اند به راحتی قابل حذف یا از بین رفتن خود هستند.

شما می توانید پرونده هایی به اندازه 1.5 گیگابایت را ارسال کنید ، همه رسانه ها می توانند در cloud ذخیره شوند. از همه مهمتر ، برای همیشه رایگان است ، بدون تبلیغات و بدون ردیابی.

تلگرام به شما امکان می دهد گروههایی را ایجاد کنید و به آنها بپیوندید که جوامع کوچک شما هستند. می توانید گروه های باز یا خصوصی ایجاد کنید.

تلگرام همچنین دارای ویژگی های مشابه Slack ، یک پلت فرم همکاری محبوب برای تیم ها.

می توانید کانالهایی ایجاد کنید که بتوانید برای هرکسی که به کانال بپیوندد پیام ارسال کنید. باز هم ، کانال ها نیز می توانند باز یا خصوصی باشند ، به انتخاب شما.

درست مثل اسلک ، تلگرام ربات هایی هم دارد. هرکسی می تواند ربات ایجاد کند و باعث شود در تلگرام کارهایی را انجام دهند.

مهمترین ویژگی تلگرام API آنهاست که به هر کسی امکان می دهد برنامه های خود را با تلگرام ادغام کند. در حال حاضر صدها ادغام برای تلگرام در دسترس است که می توانید استفاده کنید. تعداد برنامه های شخص ثالث برای تلگرام به طور پیوسته در حال رشد است.

چرا باید از تلگرام با وردپرس استفاده کنید؟ h4>

Telegram یک برنامه ارتباطی است و ویژگی های شبه Slack باعث محبوبیت آن در بین توسعه دهندگان و تیم های از راه دور می شود که اعتماد زیادی به ابزار ارتباطات آنلاین دارند.

اگر تیم کوچکی را که در سایت وردپرسی شما کار می کند اداره یا مدیریت می کنید ، تلگرام گزینه ایده آلی برای ایجاد بستر ارتباطی شما است.

می توانید اعلان هایی را از سایت وردپرس خود به گروه ، کانال یا نمایه تلگرام خود ارسال کنید. شما می توانید برای همکاری و برقراری ارتباط گروههای خصوصی را برای تیم خود ایجاد کنید.

تلفیق تلگرام با وردپرس h4>

اولین کاری که شما باید انجام دهید نصب و فعال سازی است افزونه Telegram for WP . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال شدن ، افزونه مورد جدیدی از منو با عنوان “تنظیمات TWP” را در نوار مدیر وردپرس شما اضافه می کند. با کلیک بر روی آن ، به صفحه تنظیمات افزونه منتقل می شوید.

Telegram for WordPress settings

همانطور که مشاهده می کنید ، برای اتصال به Telegram API به چند نشانه دسترسی احتیاج دارد. بسته به جایی که می خواهید اعلان را در تلگرام ارسال کنید ، روش های مختلفی برای تولید توکن API برای چت ها ، گروه ها و کانال های جداگانه وجود دارد.

با بارگیری و نصب برنامه تلگرام بر روی دستگاه خود شروع کنید. این برنامه برای Android ، iOS ، Mac OS X ، Windows و Linux در دسترس است. اگر قبلاً آن را نصب نکرده اید ، به سادگی به برنامه های تلگرام a بروید > صفحه برای بارگیری و نصب برنامه برای سیستم عامل خود.

ارسال اعلان ها از وردپرس به تلگرام h4>

با پلاگین Telegram for WP ، می توانید ایمیل های اعلان وردپرس خود را مستقیماً در برنامه تلگرام خود دریافت کنید. در اینجا نحوه تنظیم این روش وجود دارد.

ابتدا باید یک چت جدید با notifcaster_bot در تلگرام شروع کنید. به سادگی بر روی جعبه جستجو در برنامه کلیک کنید ، و سپس notifcaster_bot را تایپ کنید. تلگرام مشخصات ربات را به شما نشان می دهد ، با کلیک بر روی آن پنجره گپ باز می شود.

Starting a new secret chat in Telegram with notifcaster_bot

برای تولید کلید API ، باید در پنجره گپ / token را تایپ کنید. ربات notifcaster یک مورد برای شما ایجاد می کند و رمز را در پنجره چت نمایش می دهد.

Getting API token from notifcaster bot

باید رمز API را کپی کرده و در قسمت رمز API در تنظیمات افزونه جایگذاری کنید. پس از آن می توانید با کلیک بر روی دکمه ارسال اکنون پیام آزمایشی ارسال کنید.

Connecting WordPress notifications with Telegram

اکنون یک پیام آزمایشی از notificaster bot در تلگرام دریافت خواهید کرد.

اگر همه چیز خوب کار کرد ، اکنون می توانید بر روی دکمه ذخیره تغییرات در پایین صفحه کلیک کنید تا تنظیمات خود را ذخیره کنید.

اکنون مستقیماً در تلگرام اعلان هایی از وردپرس دریافت خواهید کرد. این امر به ویژه در صورتی که مشکل دارید بسیار مفید است دریافت ایمیل از وردپرس .

در صورت تمایل ، می توانید اعلان های وردپرس را نیز برای گروهی از کاربران با استفاده از تلگرام ارسال کنید. ابتدا باید یک گروه جدید در تلگرام ایجاد کنید و از کاربرانی که می خواهید در این گروه قرار بگیرند دعوت کنید.

Creating a new Telegram group

حداقل یک عضو دیگر به جز خودتان به گروه اضافه کنید. پس از ایجاد گروه ، زمان آن فرا رسیده است که notifcaster_bot را به گروه خود دعوت کنید.

بر روی نام گروه خود در بالا کلیک کنید. این کار شما را به تنظیمات Group می رساند. شما باید روی افزودن اعضا کلیک کنید و سپس notifcaster_bot را به گروه خود اضافه کنید.

Adding new members to Telegram group

notifcaster_bot اکنون یک کلید API جدید در پنجره گپ خود ایجاد می کند. این کلید API با پیشوند g: شروع می شود. به سادگی این کلید api را در تنظیمات افزونه کپی و جایگذاری کنید و تنظیمات خود را ذخیره کنید.

اکنون اعلان های وردپرس را در گروه تلگرام دریافت خواهید کرد. اگر اعلان ها را برای گروهی ارسال می کنید ، در پنجره گپ مخفی با ربات notifcaster اعلان دریافت نمی کنید.

مطمئن شوید که فقط کاربران را با دسترسی مدیر به سایت شما در این گروه. زیرا ، این کاربران کلیه اعلان هایی را که سایت ارسال پست های وردپرس به کانال تلگرام h4>

کانال های تلگرام چت روم هایی هستند که می توانند خصوصی یا عمومی باشند. به عنوان یک مالک سایت ، می توانید برای بازدیدکنندگان سایت خود از یک کانال تلگرامی استفاده کنید که در آن می توانند با سایر کاربران پاتوق داشته باشند.

بیایید نحوه ایجاد کانال تلگرام و نحوه ارسال پست های وردپرس به کانال تلگرام خود را ببینیم.

ابتدا باید کانال خود را ایجاد کنید. کافیست بر روی نماد add new کلیک کرده و کانال جدید را انتخاب کنید.

Creating a new Telegram channel

از شما خواسته می شود نام و توضیحی برای کانال خود ارائه دهید. همچنین شما می توانید یک URL کوتاه انتخاب کنید. شما و کاربرانتان می توانید با استفاده از این URL سایر کاربران را به کانال دعوت کنید.

پس از ایجاد کانال خود ، باید یک ربات تلگرام نیز ایجاد کنید. نگران نباشید ، برای ایجاد ربات در تلگرام نیازی به نوشتن کد نیست.

یک گپ مخفی جدید با پدربزرگ باز کنید.

Start new chat with botfather

در پنجره گپ ، / newbot را تایپ کنید و botfather یک ربات جدید برای شما ایجاد می کند. از شما می خواهد برای ربات خود نام و نام کاربری انتخاب کنید و سپس یک کلید API به شما نشان می دهد.

به کانال تلگرام خود بروید و برای دسترسی به تنظیمات کانال بر روی نام کانال در بالا کلیک کنید. در صفحه تنظیمات ، باید روی Administrator کلیک کنید.

Channel options in Telegram

با این کار لیست سرپرستان کانال شما نشان داده می شود. شما باید بر روی add administrator کلیک کرده و سپس نام کاربری ربات را که قبلاً ایجاد کرده اید تایپ کنید. اکنون می توانید ربات را به عنوان سرپرست به کانال خود اضافه کنید.

به پنجره چت botfather برگردید و رمز دسترسی API را که برای ربات شما ارائه داده کپی کنید. این کلید دسترسی را در تنظیمات افزونه در کنار گزینه bot token جایگذاری کنید.

Channel settings in Telegram for WordPress plugin

نام کاربری کانال خود را با علامت @ اضافه کنید. نام کاربری کانال شما همان اسمی است که در URL کوتاه کانال استفاده کرده اید.

روی دکمه Send Now کلیک کنید و این پلاگین یک پیام آزمایشی به کانال شما ارسال می کند. فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود ، روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

این همه ، اکنون می توانید پست ها را مستقیماً از سایت وردپرسی خود به کانال تلگرام خود ارسال کنید. در صفحه ویرایشگر پست ، گزینه هایی را برای انتخاب نحوه ارسال پست به کانال تلگرام خود پیدا خواهید کرد.

Send WordPress posts to your Telegram channel

هنگام انتشار یا به روزرسانی پستی ، این افزونه با استفاده از این تنظیمات پیامی را به کانال تلگرام شما ارسال می کند.

New post notification in Telegram channel

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه سایت وردپرس خود را با تلگرام ادغام کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد اضافه کردن سیستم امتیاز در وردپرس برای ایجاد اشتیاق کاربر .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube مشترک شوید برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-integrate-your-wordpress-site-with-telegram/.

دیدگاهتان را بنویسید