چگونه اهداف Google Analytics را برای سایت وردپرس خود تنظیم کنیم

آیا می خواهید معیارهای اصلی مانند ثبت نام از طریق ایمیل یا فروش سایت خود را ردیابی کنید؟ فقط مشاهده گزارش مروری بر ترافیک وب سایت شما ، تصویر کاملی را به شما ارائه نمی دهد.

اگر می خواهید سایت شما موفقیت آمیز باشد ، بنابراین به معیارهای دقیق مانند اینکه کدام صفحات بیشترین ثبت نام را دارند ، کدامیک از منابع ترافیک بهترین نتیجه را می دهد و موارد دیگر نیاز دارید.

اینجاست که گزارش های مبتنی بر هدف ارائه می شوند. در این مقاله ، ما به شما نحوه تنظیم اهداف Google Analytics برای سایت WordPress خود را نشان خواهیم داد.

Setting up Google Analytics goals in WordPress

اهداف Google Analytics چیست؟ h4>

اهداف تعاملات کاربر هستند که می توانید آنها را با استفاده از Google Analytics ردیابی کنید.

شما می توانید برای اندازه گیری تبدیل ها ، پیگیری فروش ، پیگیری فرم های ثبت نام از طریق ایمیل و موارد دیگر ، اهداف را تنظیم کنید. همه اینها می تواند به شما در کمک به شما کمک کند پول آنلاین و تبدیل وب سایت خود را افزایش دهید.

چرا باید اهداف خوبی در Google Analytics ایجاد کنید h4>

با اهداف ، می توانید انواع جزئیات سایت خود را بیابید. به عنوان مثال:

ایجاد اهداف مناسب برای سایت شما مهم است. اگر فروشگاه اینترنتی دارید ، تعیین هدف برای پیگیری تعداد افرادی که از صفحه About شما بازدید می کنند چندان مهم نیست. در عوض هدف شما باید این باشد که چه تعداد مشتری از شما خرید می کنند.

بیایید به نحوه تنظیم اهداف در Google Analytics بپردازیم. در اینجا چیزی است که ما قصد داریم پوشش دهیم. برای رفتن مستقیم به آن قسمت از آموزش ، از پیوندهای سریع استفاده کنید:

تنظیم MonsterInsights با Google Analytics

توصیه می کنیم از Google Analytics با MonsterInsights استفاده کنید. این می تواند به طور خودکار اهدافی را برای شما تعیین کند و باعث صرفه جویی در کار شما شود.

ابتدا باید افزونه MonsterInsights . اگر مطمئن نیستید که چگونه ، راهنمای ما را در نحوه نصب افزونه وردپرس .

توجه: برای استفاده از گزارش تجارت الکترونیک و گزارش تبدیل فرم ، به نسخه Pro افزونه یا نسخه بالاتر نیاز دارید.

پس از فعال کردن MonsterInsights ، در داشبورد وردپرس خود به Insights »تنظیمات بروید. در اینجا می توانید کلید مجوز خود را وارد کرده و MonsterInsights را به Google Analytics متصل کنید.

MonsterInsights set up

برای راهنمایی بیشتر ، دستورالعمل های ما را در نحوه نصب Google Analytics در سایت خود با استفاده از MonsterInsights .

پیگیری اهداف تجارت الکترونیکی در Google Analytics

آیا می خواهید بدانید که چه تعداد بازدید کننده به مشتریان پرداخت کننده تبدیل می شوند؟

MonsterInsights به شما امکان می دهد داده ها را از فروشگاه WooCommerce . همچنین می توانید از آن با MemberPress ، LifterLMS ، یا ” “href =” https://www.wpbeginner.com/refer/easy-digital-downloads/ “rel =” nofollow noopener “target =” _ blank “.

قبل از مشاهده گزارش تجارت الکترونیکی در MonsterInsights ، باید موارد را در Google Analytics تنظیم کنید.

تنظیم Google Analytics برای ردیابی تجارت الکترونیکی

ابتدا به حساب Google Analytics خود وارد شوید.

اگر از آن در چندین وب سایت استفاده می کنید ، مطمئن شوید سایت صحیح انتخاب شده است. فقط کافی است روی کادر کلیک کنید تا در صورت نیاز به وب سایت دیگری تغییر کنید.

Check that you have the correct website selected in Google Analytics

بعد ، روی مدیر در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید.

Click on the Admin option in the left hand menu of Google Analytics p >

سپس ، در ستون View ، روی پیوند “تنظیمات تجارت الکترونیکی” کلیک کنید:

Viewing the eCommerce settings in Google Analytics

گزینه “فعال کردن تجارت الکترونیکی” را روشن کنید. سپس دکمه “Enable Enhanced Ecommerce Reporting” را مشاهده خواهید کرد. این را نیز روشن کنید.

Enabling eCommerce settings in Google Analytics

روی دکمه ذخیره در پایین صفحه کلیک کنید.

همین! اکنون می توانید برای تنظیم ردیابی تجارت الکترونیکی خود در MonsterInsights اقدام کنید.

تنظیم MonsterInsights برای ردیابی تجارت الکترونیکی

در داشبورد WordPress خود ، به Insights »Addons در داشبورد خود بروید.

سپس ، روی Install under MonsterInsights ‘eCommerce addon کلیک کنید. به طور خودکار نصب و فعال می شود.

Installing the eCommerce addon for MonsterInsights

اکنون ، به برگه تجارت الکترونیکی در Insights »تنظیمات بروید. تنظیم “استفاده از تجارت الکترونیکی پیشرفته” را روشن کنید.

Switching on the eCommerce tracking in MonsterInsights

این تمام کاری است که شما باید انجام دهید. بله واقعا! MonsterInsights همه موارد دیگر را برای شما مدیریت می کند.

به Insights »گزارش ها بروید و برای مشاهده گزارش خود ، روی برگه” تجارت الکترونیکی “کلیک کنید. پس از فروش شما ، چیزی شبیه به این خواهد بود:

An example of an eCommerce report in MonsterInsights

شما می توانید انواع بینش های دیگر ، مانند منابع برتر تبدیل خود ، کل محصولات اضافه شده به سبد خرید و کل برداشت شده از سبد خرید را مشاهده کنید.

حتی می توانید بفهمید که خرید افراد معمولاً چند روز طول می کشد و افراد قبل از خرید چند بار مراجعه می کنند.

Viewing other details about your eCommerce conversions in MonsterInsights

برای اطلاع از جزئیات بیشتر هر گزارش ، روی دکمه مشاهده در زیر آن کلیک کنید. شما به گزارش کامل در Google Analytics هدایت خواهید شد.

اهداف ارسال فرم پیگیری در Google Analytics

راه عالی دیگر برای استفاده از Google Analytics و MonsterInsights ردیابی تبدیل فرم ها است.

این کار را می توانید برای هر نوع فرم انجام دهید. در اینجا فقط چند نمونه ذکر شده است:

MonsterInsights با همه کار می کند افزونه های فرم تماس با وردپرس و به شما کمک می کند ارسال فرم ها را ردیابی کنید.

برای شروع پیگیری تبدیل فرم ها در MonsterInsights ، به Insights »Addons رفته و افزونه Forms را پیدا کنید. برای نصب و فعال سازی آن ، بر روی دکمه Install در زیر آن کلیک کنید.

Installing the Forms addon for MonsterInsights

این افزونه به شما امکان می دهد موارد ارسالی فرم را به عنوان “رویدادها” در Google Analytics ردیابی کنید. لازم نیست چیز اضافی تنظیم کنید.

پس از نصب و فعال سازی افزونه ، کار شما تمام شد! فقط به اطلاعات آماری »گزارشات بروید و برای دیدن گزارش خود روی برگه” فرم ها “کلیک کنید.

پس از ارسال فرم ارسال ، چیزی شبیه به این خواهد بود:

The forms report in MonsterInsights

اگر می خواهید ارسال فرم ها را به روشی دیگر ردیابی کنید ، می توانید این کار را به صورت دستی در Google Analytics انجام دهید.

تنظیم دستی اهداف در Google Analytics

اگر نمی خواهید از MonsterInsights استفاده کنید ، یا اگر می خواهید نوع متفاوتی از هدف را ردیابی کنید ، می توانید این کار را به صورت دستی در Google Analytics انجام دهید.

وارد حساب Google Analytics خود شوید و روی برگه “مدیر” در پایین سمت چپ کلیک کنید. سپس ، در ستون View ، روی اهداف کلیک کنید.

Creating a goal in Google Analytics

بعد ، روی دکمه “+ هدف جدید” کلیک کنید تا هدف جدیدی را شروع کنید:

Adding your new goal in Google Analytics

اگر یک دسته صنعت را برای وب سایت خود انتخاب کرده اید ، ممکن است یک بخش الگو را در اینجا ببینید. این را رد کنید و روی دکمه سفارشی رادیو در زیر کلیک کنید. سپس ادامه را کلیک کنید.

Creating a custom goal in Google Analytics

4 نوع هدف وجود دارد که می توانید ایجاد کنید:

  • مقصد: این پیگیری می کند که آیا بازدید کننده ای به صفحه خاصی رفته است ، مانند صفحه تشکر پس از پر کردن فرم.
  • مدت زمان: این مدت زمانی را که بازدید کننده در وب سایت شما گذرانده است ، ردیابی می کند.
  • صفحات / صفحه ها در هر جلسه: این تعداد صفحاتی را که کسی در سایت شما مشاهده می کند ردیابی می کند.
  • رویداد: این می تواند انواع موارد مانند کلیک دکمه ها ، پخش فیلم ها و بارگیری ها را ردیابی کند. کمی بیشتر از سایر گزینه ها نیاز به تنظیم دارد.

در بسیاری از موارد ، اهداف Destination یا Event برای ردیابی معیارهای اصلی شما بهترین عملکرد را خواهند داشت.

ما قصد داریم برای این مثال هدف مقصد ایجاد کنیم. به هدف خود یک نام دهید ، نوع را بر روی مقصد تنظیم کنید و سپس برای ادامه کلیک کنید.

Creating a destination goal in Google Analytics

مقصد مورد نظر خود را وارد کنید. این به طور معمول یک صفحه خاص خواهد بود.

نکته: فقط بخشی از URL را وارد کنید که بعد از نام دامنه وب سایت شما می آید.

به عنوان مثال ، اگر صفحه شما این است:
https://www.examplewebsite.com/thank-you-for-booking/

سپس باید وارد کنید:
/ Thank-you-for-booking /

در صورت تمایل می توانید مقداری را برای تبدیل اضافه کنید. اگر افرادی در حال تکمیل فرم پرداخت هستند ، یا اینکه می دانید هر یک از قیمت ها برای شما به طور متوسط ​​چقدر ارزش دارد ، این منطقی است.

اگر می خواهید یک قیف ، مانند مشتری را که از طریق مراحل پرداخت خارج می شود ردیابی کنید ، می توانید این کار را به عنوان بخشی از هدف مقصد نیز انجام دهید. این می تواند به شما کمک کند مناطقی را که می خواهید بهبود ببخشید مشخص کنید.

Entering the destination URL for your Google Analytics goal

می توانید بر روی پیوند “تأیید این هدف” کلیک کنید تا ببینید هدف براساس نرخ داده های 7 روز قبلی شما چه نرخ تبدیل خواهد داشت. اگر 0٪ دریافت کردید و می دانید مقداری ارسال فرم ارسال کرده اید ، URL مقصدی را که وارد کرده اید بررسی کنید.

Verifying that your goal works in Google Analytics

هنگامی که از هدف خود راضی بودید ، روی دکمه ذخیره کلیک کنید. سپس باید هدف خود را در جدول ذکر کنید. می توانید آن را ویرایش کنید ، خاموش و روشن کنید یا اهداف بیشتری در اینجا ایجاد کنید.

The table in Google Analytics showing your goals

توجه: پس از ایجاد اهداف نمی توانید حذف کنید. اگر دیگر نمی خواهید از آنها استفاده کنید ، آنها را خاموش کنید.

با رفتن به Conversions »اهداف سپس کلیک بر روی نمای کلی می توانید داده های هدف خود را در Google Analytics مشاهده کنید.

Viewing details about goal completion in Google Analytics

در منوی سمت چپ می توانید اهداف خود را بیشتر جستجو کنید. به عنوان مثال ، Reverse Goal Path به شما نشان می دهد بازدیدکنندگان قبل از رسیدن به هدف چه محتوایی را مشاهده کرده اند. از Goal Flow می توان برای بررسی همه چیز ، مانند منبعی که بازدیدکنندگان از آن آمده اند ، استفاده کرد:

Viewing the Goal Flow in Google Analytics

انواع دیگر اهداف به روشی مشابه کار می کنند ، اگرچه تنظیم رویدادها کمی پیچیده تر است. نگاهی به پست مفید MonsterInsights در 4 نوع هدف در Google Analytics .

افکار نهایی h4>

اگر می خواهید یک راه ساده برای تنظیم و مشاهده تجارت الکترونیکی خود و آماری برای ارسال فرم داشته باشید ، MonsterInsights قطعاً راهی برای رفتن است. اگر اطمینان دارید که از رابط GoogleAnalytics اطمینان دارید ، تنظیم اهداف دستی در Google Analytics برای شما مفید خواهد بود.

آنچه مهم است این است که شما اهداف معناداری را برای سایت خود ایجاد و پیگیری کنید. به این ترتیب می توانید ثبت نام را افزایش دهید ، فروش خود را افزایش دهید و سود بیشتری کسب کنید یا تأثیر بیشتری داشته باشید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه اهداف Google Analytics را برای سایت وردپرس خود تنظیم کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد نحوه افزایش بازدید از وب سایت خود و انتخاب ما برای بهترین خدمات بازاریابی از طریق ایمیل .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً مشترک شوید کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-set-up-google-analytics-goals-for-your-wordpress-site/.

دیدگاهتان را بنویسید


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/wekjriusd...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35