چه جدید در وردپرس 4.8

وردپرس 4.8 فقط چند ساعت پیش منتشر شد. این اولین نسخه مهم سال 2017 است که دارای چندین ویژگی جدید و پیشرفت در انتظار آن است. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چه موارد جدیدی در وردپرس 4.8 وجود دارد و پس از به روزرسانی وب سایت های خود ، کدام ویژگی را باید امتحان کنید.

What's new in WordPress 4.8

4.8 یک نسخه مهم وردپرس است و مگر اینکه در مدیریت میزبانی وردپرس ، شما باید به صورت دستی این به روزرسانی را شروع کنید.

مهم: ایجاد یک پشتیبان گیری کامل از وردپرس قبل از شروع به روزرسانی.

همه ابزارک های رسانه جدید h4>

سه ابزارک پیش فرض جدید در وردپرس 4.8 وجود دارد. مدت ها بود که کاربران از این ابزارک ها می خواستند و سرانجام آنها اینجا هستند.

ویجت تصویر h4>

The new image widget in WordPress 4.8

قبلاً اگر کاربران می خواستند افزودن یک تصویر به نوار کناری وردپرس ، سپس آنها باید یا از یک پلاگین استفاده کنند یا HTML سفارشی بنویسند.

با وردپرس 4.8 می توانید ابزارک تصویر را به یک نوار کناری بکشید و رها کنید. به سادگی بر روی دکمه “افزودن تصویر” در تنظیمات ویجت کلیک کنید ، و این بارگذار رسانه وردپرس آشنا را نشان می دهد.

می توانید تصویر را از رایانه خود بارگذاری کنید یا یک تصویر بارگذاری شده قبلی را از کتابخانه رسانه انتخاب کنید. پس از بارگذاری ، روی دکمه “افزودن به ابزارک” کلیک کنید ، و می توانید تصویر را در پیش نمایش ویجت مشاهده کنید. فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات ابزارک خود ، روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

Image widget preview

ابزارک ویدیو h4>

New video widget in WordPess 4.8

مشابه ابزارک تصویر ، وردپرس 4.8 همچنین دارای یک ابزارک ویدیویی است. به شما امکان می دهد فیلم ها را به راحتی در نوار کناری وردپرس بارگذاری کنید یا هر ویدئویی را از YouTube نمایش دهید ، Vimeo ، یا هر oEmbed ارائه دهنده.

توجه: ما توصیه می کنیم هرگز نباید فیلم را در سایت وردپرس خود بارگذاری کنید . در عوض ، باید از یک ارائه دهنده میزبانی ویدیو مانند YouTube یا Vimeo استفاده کنید.

ابزارک ویدیو جاسازی فیلم ها را از ارائه دهندگان محبوب میزبانی ویدیو بسیار آسان می کند. باید روی دکمه “افزودن ویدیو” در ویجت کلیک کنید. با این کار پنجره آپلود کننده رسانه ظاهر می شود.

بعد ، باید روی “درج از URL” کلیک کنید و سپس URL ویدیو را جایگذاری کنید. به محض چسباندن URL ، وردپرس عنوان تصویر کوچک ویدیو و نمایش آن.

Insert your video URL

روی دکمه “افزودن به ابزارک” کلیک کنید و تصویر کوچک ویدیو را در قسمت ابزارک مشاهده خواهید کرد. فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات ابزارک خود ، روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

ابزارک صوتی h4>

Audio widget in WordPress 4.8

مشابه ابزارک های ویدیویی و تصویری ، ابزارک Audio به شما امکان می دهد به راحتی فایل های صوتی را به نوار کناری وردپرس خود اضافه کنید. برای بارگذاری فایل صوتی خود ، فقط بر روی دکمه “افزودن صدا” کلیک کنید.

ویجت به راحتی فایل صوتی را در یک پخش کننده صوتی HTML5 جاسازی می کند. از فرمت های فایل صوتی MP3 ، OGG و WAV پشتیبانی می کند.

ویرایشگر ویژوال در ابزارک متن h4>

Text widget with visual and text editors in WordPress 4.8

پیش از این ، ویجت متن پیش فرض فقط یک منطقه متن ساده بود که در آن شما باید HTML خود را حتی برای قالب بندی بسیار اساسی اضافه کنید. WordPress 4.8 با ابزارک متن جدید و بهبود یافته با ویرایشگر بصری a > پشتیبانی

این نسخه سبک همان ویرایشگر بصری است که برای نوشتن پست ها و صفحات از آن استفاده می کنید. این شامل دکمه هایی برای ایجاد متن پررنگ یا مورب ، افزودن لیست و پیوند است. کاربران پیشرفته همچنان می توانند برای نوشتن HTML به ویرایشگر متن چیست؟ دستی

بهبودهای ویرایشگر ویژوال h4>

Better link editing in WordPress 4.8

هنگام استفاده از ویرایشگر بصری برای نوشتن پست ، بسیاری از مبتدیان دشوار بودند که مکان نما را از پیوند دور کنند. وردپرس 4.8 این مسئله را برطرف کرد و اکنون کاربران فقط می توانند کلیدهای جهت دار راست یا چپ را فشار دهند تا مکان نما از یک لینک دور شود.

عنصر داشبورد اخبار و رویدادهای وردپرس h4>

WordPress events and news widget

وردپرس 4.8 همچنین ابزارک داشبورد جدید “اخبار و رویدادهای وردپرس” را معرفی کرد. در صفحه داشبورد وردپرس شما منطقه مدیر و اخبار وردپرس و همچنین رویدادهای وردپرس را در نزدیکی مکان شما نمایش می دهد.

اگر چندین کاربر در سایت خود داشته باشید ، هر کاربر رویدادهای نزدیک به مکان خود را مشاهده می کند. ویجت با ارسال آدرس IP ، منطقه زمانی و محلی او به api.wordpress.org به طور خودکار سعی می کند موقعیت کاربر را حدس بزند. اگر از خدمات VPN استفاده می کنید ، سپس رویدادها را براساس مکان دقیق مورد استفاده خود مشاهده خواهید کرد.

همچنین می توانید مکان را به صورت دستی تغییر دهید تا رویدادهای نزدیک خود یا هر مکان دیگر در جهان را ببینید.

تحت تغییرات هود h4>

وردپرس 4.8 تغییرات مهیجی را نیز برای توسعه دهندگان ایجاد می کند. در اینجا برخی از موارد زیر کاپوت وجود دارد.

تغییرات در API ویرایشگر

api جدید ویرایشگر TinyMCE که به صورت پویا از طریق JS نمونه سازی می شود. ( # 35760 )

عرض تنظیم کننده متغیر

اگر در صفحه های بزرگ از سفارشی ساز تم زنده استفاده کرده اید ، ممکن است متوجه شده باشید که نوار کناری خیلی باریک به نظر می رسد. وردپرس 4.8 باعث می شود عرض نوار کناری سفارشی سازنده متناسب با اندازه صفحه کاربران باشد. ( # 32296 )

نام کاربر به طور برجسته در صفحه ویرایش کاربر نمایش داده می شود

از وردپرس 4.8 ، اکنون صفحه کاربر با ویرایش ، نام کاربر را به صورت برجسته در عنوان نمایش می دهد. ( # 28182 )

ابزارک ابر برچسب از برچسب عنوان استفاده نمی کند

ویجت ابر برچسب قبلاً تعداد پست های ثبت شده تحت یک برچسب در بازپخش عنوان را نشان می داد. برچسب عنوان در کد اکنون با ویژگی قابل دسترسی aria-label جایگزین شده است. ( # 35566 )

امیدواریم این مقاله موارد خوبی را در وردپرس 4.8 به شما ارائه دهد. ما به خصوص از ابزارک های رسانه جدید بسیار هیجان زده هستیم. از چه چیزی هیجان زده اید؟

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/news/whats-new-in-wordpress-4-8/.

دیدگاهتان را بنویسید