چه تفاوتی بین نام دامنه و میزبانی وب وجود دارد (توضیح داده شده)

معمولاً خوانندگان ما از ما می خواهند که توضیح دهند تفاوت بین نام دامنه و میزبانی وب چیست؟ بسیاری از مبتدیان نمی دانند که این دو چیز جداگانه است. در این راهنمای مبتدیان ، تفاوت بین نام دامنه و میزبانی وب را توضیح خواهیم داد.

Difference between domain name and web hosting

نام دامنه چیست؟ h4>

نام دامنه آدرس وب سایت شماست که افراد برای بازدید از وب سایت شما در نوار URL مرورگر تایپ می کنند.

به عبارت دیگر ، اگر وب سایت شما یک خانه بود ، نام دامنه شما آدرس آن خواهد بود.

اکنون اجازه دهید توضیحات مفصلی را دریافت کنیم.

اینترنت اساساً یک شبکه عظیم رایانه است که از طریق کابل به یکدیگر متصل می شوند. برای شناسایی آسان آنها ، به هر رایانه یک سری اعداد اختصاص داده می شود که IP Address نامیده می شوند.

این آدرس IP ترکیبی از اعداد است که با نقاط از هم جدا شده اند. به طور معمول ، آدرس های IP به این شکل هستند:

66.249.66.1

رایانه ها مشکلی در شناسایی و به خاطر سپردن این اعداد ندارند. با این حال ، غیرممکن است که انسان از این شماره ها برای اتصال به وب سایت ها در اینترنت استفاده کرده و از آنها استفاده کند.

برای حل این مشکل ، نام دامنه اختراع شد.

نام دامنه می تواند کلماتی داشته باشد که به خاطر سپردن آدرس وب سایت را آسان می کند.

حال اگر می خواهید از وب سایتی در اینترنت بازدید کنید ، نیازی نیست که رشته ای از اعداد را تایپ کنید. در عوض ، می توانید نام دامنه ای را که به راحتی به خاطر سپرده می شود ، به عنوان مثال ، wpbeginner.com تایپ کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نام دامنه ، نگاهی به راهنمای مبتدیان ما در نام دامنه و نحوه کار آنها .

میزبانی وب چیست؟ h4>

What is web hosting?

میزبانی وب محلی است که همه پرونده های وب سایت شما در آن زندگی می کنند. مانند خانه وب سایت شما در واقع در آن زندگی می کند.

یک روش خوب برای فکر کردن در مورد این است که اگر نام دامنه آدرس خانه شما بود ، میزبانی وب خانه اصلی است که آدرس به آن اشاره می کند. همه وب سایت های موجود در اینترنت به میزبانی وب نیاز دارند.

وقتی شخصی نام دامنه شما را در مرورگری وارد می کند ، نام دامنه به آدرس IP رایانه شرکت میزبان وب شما ترجمه می شود. این رایانه حاوی پرونده های وب سایت شما است و این پرونده ها را به مرورگرهای کاربران ارسال می کند.

شرکت های میزبان وب در ذخیره و سرویس وب سایت ها تخصص دارند. آنها انواع مختلفی از برنامه های میزبانی را به مشتریان خود ارائه می دهند. به مقاله ما در مورد میزبانی وردپرس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب میزبانی مناسب برای وب سایت خود.

نام دامنه و میزبانی وب چگونه به هم مرتبط هستند؟ h4>

نام دامنه و میزبانی وب دو سرویس متفاوت هستند. با این حال ، آنها با هم همکاری می کنند تا وب سایت ها را امکان پذیر کنند.

اساساً سیستم نام دامنه مانند یک کتاب آدرس گسترده است که دائماً به روز می شود. در پشت هر نام دامنه ، نشانی سرویس میزبانی وب وجود دارد که پرونده های وب سایت را ذخیره می کند.

بدون نام دامنه ، یافتن وب سایت شما برای افراد امکان پذیر نیست و بدون میزبانی وب نمی توانید وب سایتی بسازید.

برای ساخت وب سایت به چه مواردی نیاز دارم؟ نام دامنه یا میزبانی وب؟ h4>

What you need to build a website?

برای ساخت یک وب سایت به یک نام دامنه و یک حساب میزبانی وب نیاز دارید.

خرید نام دامنه به تنهایی فقط به شما امکان استفاده از آن نام دامنه خاص را برای مدت زمانی خاص (معمولاً 1 سال) می دهد.

برای ذخیره فایل های وب سایت خود به میزبانی وب نیاز دارید. پس از دریافت میزبانی ، باید تنظیمات نام دامنه خود را به روز کنید و آن را به ارائه دهنده خدمات میزبانی وب خود هدایت کنید.

همچنین می توانید دامنه و هاست را از یک شرکت خریداری کنید. معمولاً هزینه نام دامنه 14.99 دلار در سال و میزبانی وب معمولاً 7.99 دلار در ماه است.

اگر در حال راه اندازی اولین وب سایت خود هستید ، ممکن است این تعداد زیاد به نظر برسد.

خوشبختانه ، Bluehost ، یک مقام رسمی وردپرس ارائه دهنده میزبانی توصیه شده ، موافقت کرده است که یک نام دامنه رایگان و بیش از 60٪ تخفیف در میزبانی وب به کاربران ما ارائه دهد.

to برای شروع اینجا را کلیک کنید با Bluehost ←

پس از خرید هاست و ثبت نام دامنه خود ، می توانید ساخت وب سایت خود را شروع کنید. برای راهنمایی کامل گام به گام ، به راهنمای ما در مراجعه کنید. نحوه ایجاد وب سایت .

آیا باید آنها را با هم بخرم؟ یا می توانم آنها را جداگانه خریداری کنم؟ h4>

شما می توانید نام دامنه و میزبانی وب را از دو شرکت مختلف خریداری کنید. با این حال ، در این صورت شما باید با ویرایش تنظیمات DNS نام دامنه خود را به سمت شرکت میزبان وب خود هدایت کنید.

از طرف دیگر ، اگر نام دامنه و میزبانی وب خود را از یک شرکت خریداری کنید ، دیگر نیازی به تغییر تنظیمات نام دامنه نخواهید بود.

همچنین مدیریت و تمدید هر دو سرویس تحت یک داشبورد بسیار آسان تر است.

اگر می خواهید نام دامنه را جداگانه بخرید ، می توانید این کار را از ارائه دهندگان برتر مانند: Godaddy و NameCheap .

آیا می توانم نام دامنه خود را به یک شرکت دیگر منتقل کنم؟ h4>

Moving domain name

بله ، می توانید به طور معمول هنگام ثبت نام دامنه ، شما حق استفاده و انتقال آن را به هرجایی که می خواهید دارید.

به عنوان مثال ، فرض کنید شما نام دامنه خود را از Godaddy و میزبانی خود را از Bluehost خریداری کرد اکنون می خواهید نام دامنه خود را به Bluehost منتقل کنید تا مدیریت و تمدید آن آسان تر باشد.

به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. هر دو شرکت دستورالعمل های گام به گام مفصلی دارند که می توانید برای انتقال نام دامنه خود دنبال کنید.

توجه: به شما توصیه می کنیم برای شروع انتقال حداقل 45 روز پس از ثبت نام یا تمدید صبر کنید. ICANN ، سازمان بین المللی که بر نام های دامنه نظارت دارد ، هر زمان که انتقال انجام می شود ، به یک سال تمدید نیاز دارد. با انتقال نام دامنه خود قبل از آن دوره ، می توانید هزینه تمدید آن سال را از دست دهید.

آیا می توانم وب سایت خود را بدون تغییر دامنه به یک شرکت میزبان وب دیگر منتقل کنم؟ h4>

بله ، شما نیز می توانید این کار را انجام دهید. شما مالک نام دامنه هستید و می توانید تنظیمات آن را تغییر دهید تا آن را به هر شرکت میزبانی وب هدایت کنید.

به عنوان مثال ، شما نام دامنه و میزبانی خود را از Godaddy ، و اکنون می خواهید میزبانی وب خود را به Bluehost . شما می توانید با انتقال فایلها و داده ها ، سایت خود را از یک میزبان به میزبان دیگر منتقل کنید . پس از آن باید تنظیمات نام دامنه خود را ویرایش کرده و آنها را به سمت ارائه دهنده میزبانی وب جدید خود هدایت کنید.

مثال دیگر ، شما نام دامنه خود را از WordPress.com خریداری کرده اید (به راهنمای ما در تفاوت بین WordPress.com vs WordPress.org ). بعداً می خواهید به وب سایت WordPress.org خود میزبان بروید.

ابتدا باید برای میزبانی وردپرس. پس از آن می توانید سایت خود را انتقال دهید از WordPress.com به WordPress.org منتقل کنید. در آخر ، شما فقط می توانید تنظیمات نام دامنه خود را در WordPress.com ویرایش کرده و آنها را به ارائه دهنده میزبانی وردپرس جدید خود هدایت کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تفاوت بین نام دامنه و میزبانی وب را یاد بگیرید. همچنین ممکن است بخواهید مقایسه ما را با سازندگان وب سایت محبوب برای مبتدیان با موافقان و مخالفان.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/whats-the-difference-between-domain-name-and-web-hosting-explained/.

دیدگاهتان را بنویسید