نحوه مسدود کردن هرزنامه ارجاع دهنده وردپرس در Google Analytics

آیا در Google Analytics خود هرزنامه ارجاع دهنده زیادی دریافت می کنید؟ هرزنامه ارجاع روشی برای انتقال اطلاعات جعلی ارجاع به وب سایت ها است. سپس این پیوندهای ناخواسته در تجزیه و تحلیل کاربران ظاهر می شوند و می توانند شما را به کلیک بر روی وب سایت های مخرب سوق دهند. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به طور موثر اسپم ارجاع دهنده وردپرس را در Google Analytics مسدود کنید.

شروع کار با Google Analytics

اگر از Google Analytics در سایت وردپرسی خود استفاده نمی کنید ، باید راهنمای ما را در مورد چگونگی نصب Google Analytics در وردپرس .

Google Analytics ابزاری عالی و جذاب است که به شما امکان می دهد نحوه تعامل کاربران با وب سایت خود را مشاهده کنید. شما می توانید ببینید که کاربران از کدام صفحات بازدید می کنند ، ردیابی کلیک روی پیوندها ، اجرای تستهای تقسیم و موارد دیگر. این راهنمای مبتدی را در مورد چگونگی عنوان استفاده از Google Analytics برای سایت وردپرسی خود .

برای شما که قبلاً از Google Analytics استفاده می کنید ، بیایید مشکل هرزنامه ارجاع دهنده را در گزارشات Google Analytics خود برطرف کنیم.

هرزنامه ارجاع دهنده چیست؟ h4>

همه ما می خواهیم مورد توجه وب سایت هایمان قرار بگیرند. وقتی وب سایت های دیگر به مقالات ما پیوند می خورند ما را خوشحال می کند. اسپم های مراجعه کننده با ارسال URL ارجاع دهنده جعلی با اسکریپت های خودکار به هزاران وب سایت از این خواسته استفاده می کنند.

سپس این URL در Google Analytics یا هر سرویس آماری دیگری که به عنوان مراجعه کننده استفاده می کنید ، نشان داده می شود. با در نظر گرفتن این واقعیت که میلیون ها وب سایت را تحت تأثیر قرار می دهد ، احتمالاً بسیاری از کاربران وقتی این سایت ها را در گزارش های ارجاع خود مشاهده می کنند ، مایل به کاوش هستند.

Referral Spam

چرا باید نگران هرزنامه مراجعه کننده باشید h4>

برخی ممکن است بگویند هرزنامه ارجاع دهنده کاملاً بی ضرر است ، مگر اینکه روی پیوندها کلیک کنید. خوب بیایید فرض کنیم که روی آن پیوندها کلیک نخواهید کرد ، نقاط منفی دیگری نیز وجود دارد.

اگر وب سایتی کوچک یا متوسط ​​هستید ، هرزنامه مراجعه کننده می تواند گزارش های تجزیه و تحلیل سایت های شما را خراب کند.

اگر تصمیم دارید وب سایت خود را بفروشید و این گزارش را با خریداران علاقه مند به اشتراک بگذارید ، این پیوندهای هرزنامه می تواند تأثیر بدی بر آنها بگذارد.

چگونه با هرزنامه ارجاع کننده برخورد می کنیم؟ h4>

ما از Sucuri برای نظارت بر امنیت وب سایت خود استفاده می کنیم. Sucuri نیست فقط از وب سایت ما در برابر بدافزارها و تروجان ها محافظت می کند ، همچنین هرزنامه های مراجعه کننده را مسدود می کند.

فایروال وب سایت Sucuri به طور پیش فرض شناخته شده ترین مراجعه ها را مسدود می کند. تیم آنها همیشه اسپم های ارجاع جدید را به لیست اضافه می کند و به طور فعال رفتار آنها را کنترل می کند.

مسدود کردن هرزنامه ارجاع دهنده در وردپرس با استفاده از پلاگین h4>

چندین افزونه وردپرس وجود دارد که می تواند به شما کمک کند هرزنامه ارجاع را به حداقل برسانید. این افزونه ها از وب سرویس هایی استفاده می کنند که به طور فعال وب سایت های هرزنامه ارجاع را رصد می کنند و از آن لیست برای مسدود کردن هرزنامه ارجاع استفاده می کنند.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی SpamReferrerBlock پلاگین پس از فعال سازی ، برای پیکربندی افزونه باید از Settings »Spam Referrer Block بازدید کنید.

Custom Blacklist

در صفحه تنظیمات افزونه ، یک منطقه نوشتاری را مشاهده می کنید تا لیست های مسدود کننده سفارشی خود را ایجاد کنید. در زیر آن لیست سایت هایی را مشاهده می کنید که این افزونه به طور فعال کنترل و مسدود می کند. با کلیک بر روی دکمه بارگیری از سرور ، می توانید این لیست را با جدیدترین نسخه به روز کنید.

Download blacklist or upload yours

اگر پیوند هرزنامه مراجعه کننده را در حساب Analytics خود مشاهده کردید که در این صفحه لیست نشده است ، می توانید آن را به لیست سیاه سفارشی اضافه کنید. روی دکمه ذخیره کلیک کنید و پلاگین شروع به مسدود کردن آن می کند.

همچنین می توانید با کلیک بر روی دکمه بارگذاری در سرور در پایین صفحه ، لیست سیاه سفارشی خود را با سایر جامعه اینترنت به اشتراک بگذارید.

مراجعه به شبح را با استفاده از فیلتر کردن Google Analytics مسدود کنید h4>

با وجود اجرای این راه حل ها ، همچنان برخی از هرزنامه های ارجاع دهنده را در گزارش های Analytics خود مشاهده خواهید کرد. این وب سایت ها به هیچ وجه از سایت شما بازدید نمی کنند ، بنابراین Sucuri یا هر ابزار دیگری نمی تواند آنها را مسدود کند.

آنها با استفاده از کد رهگیری UA شما درخواست های خود را مستقیماً به Google Analytics ارسال می کنند. این کد رهگیری توسط Google Analytics برای شناسایی وب سایت شما استفاده می شود. بیشتر دارندگان سایت آن را به قسمت پاورقی یا هدر سایت وردپرس خود اضافه می کنند. هر کسی می تواند به این کد نگاه کند و از شناسه ردیابی UA برای تولید هرزنامه مراجعه کننده استفاده کند.

در اینجا چگونگی مسدود کردن چنین وب سایت هایی در خود Google Analytics وجود دارد. وارد حساب Google Analytics شوید و سپس به مخاطب »فناوری» شبکه بروید.

شما باید نام میزبان را به عنوان بعد اصلی انتخاب کنید و نتایج را به ماهانه گسترش دهید.

finding hostnames for spam referrals in Google Analytics

لیستی از نام هاست با نام های میزبان هرزنامه در این لیست مشاهده خواهید کرد. شما فقط باید نام میزبان معتبر وب سایت خود را یادداشت کنید. به عنوان مثال ، www.wpbeginner.com ، wpbeginner.com ، videos.wpbeginner.com ، همه نام میزبان معتبری برای وب سایت ما هستند.

اکنون که نام میزبان معتبر خود را ارسال کرده اید ، مرحله بعدی ایجاد یک فیلتر است که فقط شامل نام میزبان معتبر باشد.

روی نمای مدیر کلیک کرده و سپس روی Filter کلیک کنید.

Filter menu in Google Analytics admin

با این کار شما به صفحه فیلتر منتقل می شوید و برای شروع بر روی دکمه فیلتر جدید کلیک می کنید. شما باید “Custom” را به عنوان نوع فیلتر خود انتخاب کنید و سپس روی Include کلیک کنید.

Creating a hostname filter in Google Analytics

با استفاده از رشته Regex نام میزبان معتبر را به عنوان الگوی فیلتر وارد خواهید کرد. قالب ساده است ، شما قبل از هر نام میزبان یک علامت ^ و بعد از آن علامت $ اضافه خواهید کرد. برای جدا کردن نام میزبان از علامت | استفاده کنید.

^ wpbeginner.com $ | ^ videos.wpbeginner.com $ | ^ example.wpbeginner.com $

در آخر ، روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا فیلتر اعمال شود. حداقل 24 ساعت به آن فرصت دهید تا متوجه تغییراتی در گزارش Google Analytics شوید.

مسدود کردن اسپمرهای رایج با استفاده از فیلتر Google Analytics

همچنین می توانید با استفاده از فیلترهای Google Analytics اسپم های ارجاع معمول را مسدود کنید. یک فیلتر جدید ایجاد کنید و گزینه Exclude را به عنوان نوع فیلتر انتخاب کنید. در الگوی فیلتر نام میزبان ارسال کنندگان اسپم معمول را اضافه کنید. در اینجا برخی از بدنام ترین سایت های ارسال نامه ناخواسته در هر فیلتر وجود دارد:

semalt.com..buttons-for-website.com|blackhatworth.com..anticrawler.org

برای اعمال فیلتر فراموش نکنید که روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه هرزنامه ارجاع وردپرس را در Google Analytics مسدود کنید. همچنین ممکن است بخواهید لیست ما 7 بهترین راه حل تجزیه و تحلیل برای کاربران وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube مشترک شوید برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-block-wordpress-referrer-spam-in-google-analytics/.

دیدگاهتان را بنویسید