نحوه جستجو بر اساس دسته بندی در وردپرس

دسته ها به صاحبان وب سایت ها اجازه می دهند تا محتوای خود را مرتب کنند در حالی که مرور کاربران را برای کاربرانشان آسان می کند. در WPBeginner ما از دسته های مختلفی برای مرتب سازی محتوا در سایت خود استفاده می کنیم. به عنوان مثال ، وقتی کاربری وارد سایت ما می شود ، می تواند مستقیماً به راهنمای مبتدیان یا آموزش های وردپرس a > با این کار آنها می توانند از پست های دسته های دیگر ما بگذرند. بعضی اوقات ممکن است بخواهید کاربران بتوانند در یک گروه خاص و نه کل سایت جستجو کنند. در گذشته ، ما مقاله ای در مورد چگونگی ایجاد فرم جستجوی پیشرفته برای انواع پست سفارشی ، و بسیاری از شما س askedال کرده اید که آیا راهی برای انجام این کار وجود دارد همین مورد برای دسته ها. در این مقاله ما به شما نحوه افزودن جستجو بر اساس قابلیت های دسته بندی در سایت وردپرس خود را نشان خواهیم داد. هدف این است که یک جعبه جستجو اضافه کنید که به بازدیدکنندگان امکان جستجوی درون دسته های خاص را می دهد.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی دسته بندی جستجوی خردمندانه . پس از فعال سازی ، باید از صفحه ظاهر »ابزارک ها بازدید کنید. در آنجا ویجت جدید دسته بندی جستجوی خردمندانه را در لیست ابزارک های موجود مشاهده خواهید کرد. به سادگی ویجت را به نوار کناری خود بکشید و رها کنید و گزینه های ویجت را پیکربندی کنید.

Search by Category Widget settings

تنظیمات ویجت به شما امکان می دهد دسته ها را از جعبه جستجو حذف کنید. خالی گذاشتن جعبه جدا کردن دسته ها ، همه دسته های شما را در منوی کشویی نشان می دهد. بعد از اتمام کار کافیست روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا تنظیمات ویجت شما ذخیره شود.

اکنون می توانید به وب سایت خود مراجعه کنید تا ویژگی جستجو بر اساس دسته را مشاهده کنید.

Search by category feature in action on a WordPress site

افزونه جستجوی خردمندانه به شما امکان می دهد دسته ها را از نتایج جستجوی خود حذف کنید ، اما همچنین می توانید حذف صفحات از نتایج جستجوی وردپرس . به یاد داشته باشید که این جستجو بر اساس پلاگین فقط در صورتی مفید خواهد بود که استفاده از دسته ها و برچسب ها به روش صحیح . امیدواریم این مقاله با افزودن ویژگی جستجو بر اساس دسته بندی در وردپرس به شما در بهبود جستجوی سایت کمک کند. ما کنجکاو هستیم که بدانیم هنوز چند نفر از شما در وب سایت های خود از جعبه جستجوی پیش فرض وردپرس استفاده می کنید؟ چه تعداد از شما از موارد پیشرفته ای مانند جستجوی نوع پست سفارشی استفاده می کنید ، براساس گروه جستجو کنید ، جستجوی سفارشی google ، Amazon CloudSearch with Lift و غیره؟ در زیر نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-search-by-category-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید