نحوه تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی سایت وردپرس خود با UpdraftPlus

پشتیبان گیری اولین لایه امنیتی برای هر سایت وردپرسی است. جدا از داشتن پشتیبان گیری خودکار ، در صورت لزوم باید راهی آسان برای بازیابی نسخه پشتیبان نیز داشته باشید. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با UpdraftPlus .

UpdraftPlus

چرا به یک راه حل پشتیبان گیری و بازیابی برای وردپرس نیاز دارید؟ h4>

تحقیقات نشان می دهد که از دست دادن داده ها و زمان خرابی هر ساله 1.7 تریلیون دلار برای اقتصاد جهانی هزینه می کند.

همه وب سایت های موجود در اینترنت در برابر از دست دادن داده ها و تهدیدات امنیتی آسیب پذیر هستند. به عنوان یک مالک وب سایت ، این مواردی است که ممکن است داده های خود را از دست بدهید:

  • وب سایت شما می تواند هک شود و هکرها ممکن است اطلاعات شما را از بین ببرند.
  • ارائه دهنده میزبانی شما می تواند اطلاعات شما را از دست بدهد
  • میزبان شما حق دارد حساب شما را خاتمه دهد و همه داده های شما را حذف کند.

بسیاری از سناریوها وجود دارد که در نهایت می توانید وب سایت خود و تمام داده های ارزشمند ایجاد شده در طول سال ها را از دست دهید.

بهترین راه برای محافظت از خود در برابر این تهدیدها پشتیبان گیری منظم از سایت وردپرس خود است.

وردپرس با یک راه حل داخلی برای تهیه نسخه پشتیبان ارائه نمی شود. با این وجود چندین افزونه های پشتیبان گیری از وردپرس که به شما امکان می دهد به طور خودکار از سایت وردپرس خود پشتیبان گیری و بازیابی کنید.

UpdraftPlus یکی از بهترین افزونه های پشتیبان گیری وردپرس است. به شما امکان می دهد برنامه های پشتیبان گیری خودکار را تنظیم کنید. همچنین در صورت بروز اتفاق بد ، به شما کمک می کند سایت وردپرس خود را بازیابی کنید.

با این گفته ، بیایید نگاهی به چگونگی پشتیبان گیری و بازیابی آسان سایت WordPress خود با UpdraftPlus بیاندازیم.

ایجاد پشتیبان گیری از وردپرس با UpdraftPlus h4>

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی است افزونه UpdraftPlus . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، برای پیکربندی تنظیمات افزونه باید به صفحه تنظیمات »نسخه پشتیبان تهیه UpdraftPlus بروید.

Settings page UpdraftPlus

اکنون باید روی برگه تنظیمات کلیک کنید.

اینجاست که شما یک برنامه پشتیبان گیری خودکار و یک مکان از راه دور برای ذخیره پشتیبان های خود تنظیم می کنید.

UpdraftPlus settings

ابتدا باید یک برنامه پشتیبان برای پرونده های خود انتخاب کنید. پرونده ها شامل تم ها ، افزونه ها ، تصاویر و سایر آپلودهای وردپرس شما هستند.

پس از آن شما باید یک برنامه پشتیبان برای پایگاه داده وردپرس خود انتخاب کنید. وردپرس یک نرم افزار مبتنی بر پایگاه داده است. همه پست ها و صفحات ، نظرات ، تنظیمات وب سایت ، در پایگاه داده ذخیره می شوند.

برنامه پشتیبان گیری شما باید براساس تعداد دفعاتی که محتوای جدیدی به وب سایت خود اضافه می کنید باشد.

به عنوان مثال ، اگر هر هفته دو پست وبلاگ اضافه کنید ، می توانید یک نسخه پشتیبان از پرونده ها و نسخه پشتیبان هفتگی از پایگاه داده را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی ، باید محل ذخیره فایلهای پشتیبان خود را انتخاب کنید.

ذخیره ایده های پشتیبان خود در همان مکان وب سایت خود ایده بدی است. از دست دادن وب سایت خود به این معنی است که دسترسی به پرونده های پشتیبان خود را نیز از دست خواهید داد.

به همین دلیل شما برای ذخیره پشتیبان گیری خود باید یک سرویس ذخیره سازی ابر از راه دور را انتخاب کنید.

UpdraftPlus به شما امکان می دهد پشتیبان های خود را در چندین سرویس ذخیره سازی ابری از جمله Dropbox ، Google Drive ، Microsoft OneDrive و سایر موارد ذخیره کنید. همچنین می توانید نسخه های پشتیبان خود را به آدرس ایمیل ارسال کنید.

برای انتخاب یک سرویس از راه دور کافیست کلیک کنید تا دستورالعمل های نصب را در زیر مشاهده کنید.

به خاطر این آموزش ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از Dropbox به عنوان سرویس ذخیره سازی پشتیبان از راه دور با UpdraftPlus استفاده کنید.

ما پیش می رویم و برای انتخاب آن بر روی Dropbox کلیک می کنیم و سپس به پایین صفحه می رویم و بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک می کنیم.

UpdraftPlus تنظیمات شما را ذخیره می کند. با این حال ، هنوز هم باید به UpdraftPlus اجازه دسترسی به حساب Dropbox خود را بدهید.

به پایین بروید و به دستورالعمل های تنظیم فضای ذخیره سازی بروید و روی پیوند کنار گزینه “تأیید اعتبار با Dropbox” کلیک کنید.

Setting up Dropbox as your remote storage service for backups

این پیوند شما را به وب سایت Dropbox می برد و در آنجا از شما خواسته می شود تا با استفاده از ایمیل و گذرواژه Dropbox به سیستم وارد شوید.

پس از ورود به سیستم ، از شما سال می شود که آیا می خواهید به UpdraftPlus اجازه دسترسی به حساب Dropbox خود را بدهید.

Allow UpdraftPlus to access Dropbox

UpdraftPlus فقط اجازه دارد به پوشه خود در پوشه ‘Apps» UpdraftPlus دسترسی پیدا کند. برای ادامه بر روی دکمه “اجازه” کلیک کنید.

شما به وب سایت UpdraftPlus هدایت می شوید ، جایی که برای پایان دادن به تنظیمات باید روی دکمه “تنظیم کامل” کلیک کنید.

Complete setup

اکنون به سایت وردپرس خود بازگردانده می شوید و دوباره صفحه تنظیمات UpdraftPlus را مشاهده خواهید کرد. به پایین صفحه بروید و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

اکنون برای ذخیره نسخه پشتیبان خود ، برنامه پشتیبان گیری و مکان از راه دور را تنظیم کرده اید.

ایجاد پشتیبان گیری دستی از وردپرس با UpdraftPlus h4>

UpdraftPlus می تواند بر اساس برنامه ای که قبلاً انتخاب کرده اید ، به طور خودکار نسخه پشتیبان تهیه کند. با این حال ، می توانید به صورت دستی هر زمان که خواستید پشتیبان تهیه کنید.

ابتدا باید از تنظیمات »پشتیبان گیری از UpdraftPlus بازدید کرده و بر روی دکمه” اکنون پشتیبان گیری “کلیک کنید.

Creating a manual backup with UpdraftPlus

این یک پنجره بازشو با گزینه هایی برای انتخاب پشتیبان پرونده / پایگاه داده و اینکه آیا می خواهید نسخه پشتیبان را به حافظه از راه دور ارسال کنید ، ظاهر می شود. (نگاه کنید به از کدام پرونده های وردپرس باید پشتیبان تهیه کنید؟ )

Manual backup

برای ادامه بر روی دکمه “اکنون پشتیبان گیری” کلیک کنید.

UpdraftPlus اکنون شروع به تهیه نسخه پشتیبان از پرونده ها و پایگاه داده شما می کند. شما می توانید پیشرفت را در صفحه تنظیمات مشاهده کنید.

Backup Progress

بسته به اندازه وب سایت شما ممکن است این روند مدتی طول بکشد.

UpdraftPlus همچنین پرونده های پشتیبان شما را در مکان از راه دور بارگذاری می کند.

بازیابی پشتیبان گیری از وردپرس با UpdraftPlus h4>

ایجاد پشتیبان گیری آسان است ، اما قسمت مفید واقعاً در مورد پشتیبان گیری ، توانایی بازیابی آنها با همان سهولت است.

UpdraftPlus بازیابی سایت وردپرس خود را از یک نسخه پشتیبان آسان می کند.

اگر سایت وردپرس شما هک شده است یا می خواهید تازه شروع کنید ، ابتدا باید همه موارد را حذف کنید و عنوان دوباره وردپرس را نصب کنید .

در مرحله بعدی ، شما باید UpdraftPlus را نصب و فعال کنید {/ a> plugin دوباره در سایت جدید وردپرس خود.

پس از فعال شدن ، باید از صفحه تنظیمات »نسخه پشتیبان تهیه UpdraftPlus بازدید کرده و بر روی دکمه بازیابی کلیک کنید.

با این کار به صفحه پشتیبان گیری می روید. UpdraftPlus سرور شما را اسکن می کند تا ببینید آیا می تواند نسخه پشتیبان موجود را در / wp-content / updraft / پوشه در وب سایت شما پیدا کند.

با این حال ، از آنجا که همه موارد را از وب سایت خود پاک کرده اید ، دیگر نمی توانید پرونده های پشتیبان را پیدا کنید.

اگر پرونده های پشتیبان را در رایانه خود ذخیره کرده اید ، می توانید بر روی پیوند “بارگذاری پرونده های پشتیبان” کلیک کنید تا به صورت دستی بارگذاری و بازیابی شود.

Upload backup files manually

همچنین می توانید UpdraftPlus را به مکان از راه دور (Dropbox ، Google Drive و غیره) متصل کنید. به این ترتیب UpdraftPlus می تواند مکان از راه دور را اسکن کرده و از نسخه های پشتیبان ذخیره شده قبلی شما استفاده کند.

روی برگه تنظیمات کلیک کنید و سپس مکان راه دور را که قبلاً برای ذخیره نسخه پشتیبان استفاده کرده اید ، انتخاب کنید.

Reconnect remote storage location

برای تأیید اعتبار وب سایت خود با سرویس ذخیره سازی از راه دور ، دستورالعمل ها را دنبال کنید.

برای بازیابی تنظیمات ، فراموش نکنید که روی دکمه “ذخیره تغییرات” در پایین صفحه کلیک کنید.

اکنون می توانید به برگه “پشتیبان های موجود” برگردید و روی پیوند “Rescan remote location” کلیک کنید.

Remote backups

UpdraftPlus اکنون به دنبال تهیه نسخه پشتیبان در محل ذخیره سازی از راه دور است و آنها را در زیر نمایش می دهد.

اکنون می توانید بر روی دکمه بازیابی در کنار نسخه پشتیبان کلیک کنید.

UpdraftPlus اکنون از شما می پرسد که چه چیزی می خواهید بازیابی کنید. شما باید همه گزینه ها را انتخاب کنید و سپس روی دکمه “بازیابی” کلیک کنید.

Restore options

UpdraftPlus اکنون پرونده های پشتیبان شما را از مکان از راه دور واکشی می کند و بازیابی سایت شما را از نسخه پشتیبان شروع می کند.

بررسی UpdraftPlus ما h4>

UpdraftPlus یک افزونه پشتیبان قدرتمند وردپرس است و برای کاربران DIY که می خواهند انعطاف پذیری در انتخاب برنامه پشتیبان گیری و محل ذخیره سازی از راه دور داشته باشند ، گزینه بسیار خوبی است.

از آنجا که UpdraftPlus رایگان است ، این یک انتخاب محبوب در بین کاربران است. با این وجود می توانید به UpdraftPlus Premium ارتقا دهید تا به افزودنیهای برتر مانند Website Migrator ، UpdraftVault ، پشتیبانی اولویت و گزینه های دیگر دسترسی پیدا کنید. هزینه حق بیمه 70 دلار در سال است.

با این وجود مانند اکثر افزونه های پشتیبان گیری وردپرس ، UpdraftPlus فاقد توانایی تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت شما در زمان واقعی است.

اگر می خواهید پشتیبان گیری در زمان واقعی ، فضای ذخیره سازی نامحدود انجام دهید و نمی خواهید به یک سرویس ذخیره سازی شخص ثالث مانند Dropbox بپردازید ، پس توصیه می کنیم از VaultPress . این همان چیزی است که ما در WPBeginner استفاده می کنیم.

ضرر VaultPress هزینه است. هزینه تهیه نسخه پشتیبان از زمان واقعی برای یک سایت 165 دلار در سال است که بیش از دو برابر حق بیمه UpdraftPlus است که به شما امکان دسترسی به دو سایت را می دهد و بدیهی است یک مقایسه با نسخه رایگان نیست.

افکار نهایی h4>

پشتیبان گیری به شما امکان می دهد وب سایت خود را در موارد اضطراری بازیابی کنید. با این حال ، آنها نمی توانند از وب سایت شما در برابر تهدیدات رایج امنیتی مانند هک ، بدافزار ، تزریق کد و غیره محافظت کنند

در WPBeginner ، ما از Sucuri استفاده می کنیم تا از سایت ما محافظت کنید (به عناوین Sucuri چگونه به ما کمک کرد تا 450،000 حمله وردپرس را مسدود کنیم ).

شما باید از ایمن بودن سایت وردپرس خود اطمینان حاصل کنید. دستورالعمل های موجود در راهنمای امنیتی وردپرس ما را دنبال کنید برای تقویت امنیت وردپرس خود.

همه اینها است ، امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا با UpdraftPlus به راحتی از سایت های وردپرس پشتیبان گیری و بازیابی کنید.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-backup-restore-your-wordpress-site-with-updraftplus/.

دیدگاهتان را بنویسید