نحوه ایجاد الگوهای دسته بندی در وردپرس

آیا از سایتی بازدید کرده اید که هر دسته دارای طرح های مختلف است؟ در توسعه تم وردپرس ، استفاده از الگوهای مختلف برای دسته ها ، برچسب ها ، انواع پست سفارشی ، و طبقه بندی ها . با ایجاد الگوهایی برای دسته ها می توانید ویژگی های خاصی را در صفحات دسته اضافه کنید. به عنوان مثال ، می توانید به کاربران اجازه اشتراک در دسته ها ، افزودن تصاویر دسته بندی ، نشان دادن توضیحات دسته بندی و طرح بندی متفاوت برای هر گروه را انتخاب کنید. در این راهنما ، نحوه ایجاد الگوهای دسته بندی در وردپرس را به شما نشان خواهیم داد.

سلسله مراتب الگوی وردپرس برای صفحات گروه h4>

وردپرس دارای یک سیستم قدرتمند الگوبرداری است. با استفاده از الگوهای مختلف برای بخشهای مختلف وب سایت خود می توانید یک قالب وردپرس ایجاد کنید. وردپرس هنگام نمایش هر صفحه به دنبال الگویی به ترتیب سلسله مراتبی از پیش تعریف شده است. برای نمایش یک صفحه دسته بندی ، به دنبال الگوهایی با این ترتیب است.

category-slug.php → category-id.php → category.php → archive.php → index.php

اول وردپرس با استفاده از حلقه حلقه دسته بندی به دنبال الگوی خاص برای آن دسته خاص است ، به عنوان مثال برای نمایش “طراحی” از الگوی category-design.php استفاده خواهد شد. اگر الگوی دسته بند را پیدا نکند ، وردپرس به دنبال الگویی با شناسه دسته ، به عنوان مثال category-6.php است. پس از آن به دنبال الگوی دسته عمومی است که معمولاً category.php است. اگر هیچ الگوی دسته عمومی وجود نداشته باشد ، وردپرس به دنبال الگوی بایگانی عمومی ، به عنوان مثال archive.php است. سرانجام برای نمایش دسته از الگوی index.php استفاده خواهد شد.

ایجاد یک الگوی دسته بندی در وردپرس h4>

بیایید ابتدا به الگوی معمولی category.php نگاهی بیندازیم.



رده: h1>

توسط

متأسفیم ، هیچ پستی با معیارهای شما مطابقت نداشت.

اکنون فرض می کنیم شما دسته ای به نام “Design” با دسته “slug” طبقه بندی دارید و می خواهید این دسته را متفاوت از سایرین نمایش دهید. برای انجام این کار ، باید الگویی برای آن دسته خاص ایجاد کنید. به ظاهر »ویرایشگر بروید. از لیست پرونده های زمینه در سمت راست خود ، بر روی category.php کلیک کنید ، اگر در آنجا فایل category.php ندارید ، به دنبال archive.php بگردید. اگر هرکدام از این الگوها را پیدا نکردید ، احتمال استفاده از WordPress Theme Framework و این آموزش ممکن است برای شما مفید نباشد. پیشنهاد می کنیم به چارچوب خاصی که استفاده می کنید مراجعه کنید.

اگر پرونده های بالا را پیدا کردید ، سپس تمام محتویات category.php را کپی کرده و در یک ویرایشگر متن مانند Notepad جایگذاری کنید. این فایل را به عنوان category-design.php ذخیره کنید.

با استفاده از سرویس گیرنده FTP به وب سایت خود متصل شوید. به / wp-content / themes / your-current-theme / بروید و پرونده category-design.php را در پوشه تم خود بارگذاری کنید. اکنون هر تغییری که در این الگو ایجاد کنید فقط در صفحه بایگانی این دسته خاص ظاهر می شود. با استفاده از این تکنیک می توانید برای هر دسته که می خواهید الگو ایجاد کنید. فقط از category- {category-slug} .php به عنوان نام پرونده استفاده کنید. با مراجعه به بخش دسته بندی ها در بخش مدیریت وردپرس می توانید حلزونهای دسته را پیدا کنید.

در اینجا مثالی از الگوی category-slug.php آورده شده است ، توجه کنید که ما از الگوی مشابه category.php با کمی تغییر استفاده کرده ایم. از آنجا که ما قبلاً دسته ای را می دانیم که برای آن استفاده خواهد شد ، می توانیم عنوان ، شرح یا سایر جزئیات را به صورت دستی اضافه کنیم. همچنین توجه داشته باشید که ما از به جای بررسی کنید که چرا ما با استفاده از خلاصه یا گزیده پست به جای پست کامل ایده خوبی است.



مقالات طراحی h1>
مقالات و آموزش های مربوط به طراحی و وب.
توسط

متأسفیم ، هیچ پستی با معیارهای شما مطابقت نداشت.

اگر نمی خواهید از الگوی دسته بندی استفاده کنید ، می توانید از الگوی دسته بندی id برای ایجاد الگویی برای شناسه دسته خاص استفاده کنید ( نحوه یافتن شناسه دسته بندی در وردپرس a >).

استفاده از برچسب های شرطی برای یک دسته h4>

هنگام ایجاد الگوها برای موضوع خود ، باید از خود بپرسید آیا واقعاً به یک الگوی جداگانه برای انجام کاری که می خواهید انجام دهید نیاز دارید؟ در برخی موارد ، تغییراتی که می خواهید ایجاد کنید خیلی پیچیده نیستند و می توان با استفاده از برچسب های شرطی در داخل یک الگوی عمومی مانند category.php یا حتی archive.php به دست آورد.

وردپرس با پشتیبانی از بسیاری از برچسب های مشروط که نویسندگان موضوع می توانند در الگوهای خود استفاده کنند. یکی از چنین برچسب های شرطی is_category () است. با استفاده از این برچسب شرطی ، می توانید الگوهای خود را تغییر دهید تا در صورت مطابقت شرط ، خروجی های مختلف نمایش داده شود. به عنوان مثال ، بیایید فرض کنیم دسته ای برای پست های برجسته به نام “ویژه” دارید. اکنون می خواهید اطلاعات اضافی را در صفحه بایگانی دسته بندی برای این دسته خاص نشان دهید. برای انجام این کار ، این کد را بلافاصله بعد از در فایل category.php اضافه کنید.


مقالات ویژه: h1>

بایگانی دسته بندی: h1>

یادگیری توسعه قالب وردپرس چیزی نیست که بتوان یک شبه به آن دست یافت. اما می توانید با دستکاری الگوهای خود و ایجاد تغییرات کوچکتر ، یادگیری را شروع کنید. این یک خطر است و شما بیشتر اوقات از آنچه که می خواهید خراب می شوید ، اما لذت سرانجام درست کردن آن انگیزه شما را حفظ می کند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند الگوهای دسته بندی را در وردپرس ایجاد کنید. اگر در مورد تغییر الگوهای دسته بندی در وردپرس س questionsالی دارید ، لطفاً در زیر نظر دهید.

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-themes/how-to-create-category-templates-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/wekjriusd...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35