نحوه افزودن SVG در وردپرس (با 2 راه حل ساده)

آیا می خواهید فایل های SVG را به سایت وردپرس خود اضافه کنید؟ به طور پیش فرض ، وردپرس به شما اجازه می دهد تا تمام قالب های محبوب فایل های تصویری ، صوتی و تصویری را بارگذاری کنید ، اما SVG در آنها نیست. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه SVG را به راحتی در وردپرس اضافه کنید.

Easily add SVG files in WordPress

SVG چیست؟ h4>

SVG یا Graphics Vector Scalable یک قالب پرونده است که با استفاده از زبان نشانه گذاری XML ، وکتور-گرافیک را تعریف می کند. مزیت اصلی SVG این است که به شما امکان می دهد تصاویر را بدون افت کیفیت یا پیکسل سازی بزرگ کنید.

SVG چگونه کار می کند؟

Graphics Vector Scalable (SVG) فناوری است که با استفاده از XML نقشه های دو بعدی را نمایش می دهد. آنها متفاوت از فرمت های تصویری رایج مانند PNG ، GIF یا JPEG هستند.

اگر یک فایل تصویری png / jpeg بگیرید و بزرگنمایی کنید ، متوجه خواهید شد که تصویر شروع به تار شدن و پیکسل شدن می کند.

گرافیک برداری از پیکسل استفاده نمی کند. در عوض ، آنها از یک نقشه دو بعدی استفاده می کنند که گرافیکی را که مشاهده می کنید تعریف می کند. با بزرگنمایی ، تصویر پیکسل نمی شود.

این امکان را برای شما فراهم می کند تا گرافیک برداری را بدون از دست دادن کیفیت بزرگ کنید . از همه مهمتر ، تصاویر SVG می توانند در اندازه پرونده نسبت به JPEG یا PNG کوچکتر باشند.

گرافیک برداری معمولاً برای نمادها ، قلمهای آیکون ها ، آرم های وب سایت و تصاویر مارک تجاری استفاده می شود. ممکن است بخواهید برای آرم ، نمادها یا سایر گرافیک های شرکت خود ، پرونده های SVG را در WordPress اضافه کنید.

به نظر می رسد که فایل های SVG به همان اندازه که جالب هستند ، کمی ناامن هستند. به همین دلیل است که وردپرس به طور پیش فرض از بارگذاری پرونده های SVG پشتیبانی نمی کند.

اگر یک تصویر SVG را در وردپرس بارگذاری کنید ، پیام خطای زیر را مشاهده خواهید کرد:

متأسفیم ، این نوع پرونده به دلایل امنیتی مجاز نیست.

SVG security error in WordPress

مسائل امنیتی مربوط به SVG در وردپرس h4>

پرونده های SVG حاوی کدی به زبان نشانه گذاری XML هستند که مشابه HTML است. مرورگر یا نرم افزار ویرایش SVG شما برای نشان دادن خروجی بر روی صفحه ، زبان نشانه گذاری XML را تجزیه می کند.

اما ، این وب سایت شما را در معرض آسیب پذیری های احتمالی XML قرار می دهد. این می تواند برای دستیابی غیر مجاز به داده های کاربر مورد استفاده قرار گیرد ، حملات brute force یا حملات اسکریپتی بین سایت.

روشهایی که در این مقاله به اشتراک خواهیم گذاشت سعی در سالم سازی پرونده های SVG برای بهبود امنیت آنها است. با این حال ، این افزونه ها نمی توانند کاملا از بارگذاری یا تزریق کد مخرب جلوگیری می کند.

بهترین راه حل این است که فقط از پرونده های SVG که توسط منابع معتبر ایجاد شده اند استفاده کنید و آپلودهای SVG فقط به کاربران معتمد محدود شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امنیت ، برای مبتدیان.

با این گفته ، بیایید نگاهی به چگونگی استفاده آسان و ایمن از پرونده های SVG در وردپرس بیندازیم.

روش 1. با استفاده از پشتیبانی SVG ، پرونده های SVG را در وردپرس بارگذاری کنید h4>

این روش پشتیبانی کاملی از افزودن پرونده های SVG در وردپرس ارائه می دهد. همچنین به شما امکان می دهد SVG درون خطی را در پست ها و صفحات وردپرس نمایش دهید.

ابتدا باید را نصب و فعال کنید پلاگین SVG Support . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، برای پیکربندی تنظیمات افزونه باید به صفحه تنظیمات »پشتیبانی SVG بروید.

SVG support settings

در صفحه تنظیمات ، باید کادر کنار گزینه “محدود کردن به سرپرستان؟” را علامت بزنید. این فقط به یک مدیر سایت امکان آپلود پرونده های SVG در وردپرس را می دهد.

گزینه بعدی روشن کردن حالت پیشرفته است. فقط اگر می خواهید از ویژگی های پیشرفته ای مانند انیمیشن های CSS و ارائه SVG درون خطی.

برای ذخیره تنظیمات ، فراموش نکنید که روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

اکنون می توانید یک پست جدید ایجاد کنید یا یک پست موجود را ویرایش کنید. در ویرایشگر پست ، فایل SVG خود را بارگذاری می کنید مانند هر پرونده تصویری دیگر. به سادگی یک بلوک تصویر به ویرایشگر اضافه کنید و سپس پرونده SVG را بارگذاری کنید.

اکنون می توانید فایل SVG را در وردپرس بارگذاری و جاسازی کنید.

SVG file embed in WordPress post

روش 2. با استفاده از SVG ایمن ، پرونده های SVG را در وردپرس بارگذاری کنید h4>

این روش همچنین از یک افزونه استفاده می کند و به شما امکان می دهد از پرونده های SVG بارگذاری شده در وردپرس ضد عفونی کننده استفاده کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که پلاگین SVG ایمن . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

افزونه خارج از جعبه کار می کند و هیچ تنظیماتی برای پیکربندی شما وجود ندارد. می توانید به سادگی پیش بروید و پرونده های SVG را بارگذاری کنید.

نکته منفی این است که این افزونه امکان بارگذاری SVG توسط همه کاربرانی را که می توانند در سایت وردپرس شما بنویسند را فراهم می کند.

برای کنترل اینکه چه کسی می تواند پرونده ها را بارگذاری کند ، باید نسخه برتر پلاگین را خریداری کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه با خیال راحت SVG را در وردپرس اضافه کنید. همچنین ممکن است بخواهید مقاله ما را در رایج ترین مشکلات تصویر در وردپرس و نحوه رفع آنها.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-add-svg-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید