نحوه اضافه کردن برجسته سازی نحو در نظرات وردپرس

آیا می خواهید برجسته سازی نحو را در نظرات وردپرس اضافه کنید؟ به طور پیش فرض ، وردپرس با برجسته سازی نحو برای نظرات ، پست ها یا صفحات همراه نیست.

اگر در وب سایت خود مقالاتی درباره کدگذاری یا برنامه نویسی دارید ، ممکن است گاهی اوقات کاربران شما بخواهند مثالهای کد را در نظرات خود بگذارند.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی برجسته سازی نحو را در نظرات وردپرس اضافه کنید.

Adding syntax highlighting in WordPress comments

چرا و هنگامی که به برجسته سازی نحو در نظرات وردپرس نیاز دارید h4>

به دلایل امنیتی وردپرس به شما اجازه نمی دهد فقط قطعه کد را در مقالات خود جایگذاری کنید.

با استفاده از ویرایشگر بلوک .

Adding code block

پس از آن ، می توانید قطعه کد خود را در داخل متن متن بلوک کد اضافه کنید.

Adding code in WordPress code block

اکنون می توانید تغییرات مربوط به پست یا صفحه خود را ذخیره کرده و پیش نمایش آن را مشاهده کنید تا کد خود را در عمل مشاهده کنید.

بسته به قالب وردپرس شما ، معمولاً در یک متن ساده و بدون برجسته سازی نحو نمایش داده می شود.

A simple default code block

این خوب به نظر نمی رسد و برای کاربران شما خیلی مفید نیست.

هایلایت کردن نحو یک قالب استایل است که معمولاً برای نمایش کد استفاده می شود. این اعداد و رنگ های خط را برای برجسته کردن الگوهای کد اضافه می کند که درک آن را آسان می کند.

در اینجا مثالی از قطعه کد با برجسته سازی نحوی آورده شده است. به شماره ها و رنگ های خطی که برای برجسته سازی عناصر مختلف در کد استفاده می شود توجه کنید:



 وب سایت عالی من 

به صفحه اصلی من خوش آمدید h1>

حال اگر یک > وبلاگ وردپرس در مورد کدگذاری یا برنامه نویسی ، برای نمایش صحیح کد در داخل مقالات خود به برجسته سازی نحو نیاز دارید.

همچنین ممکن است بخواهید کاربران شما بتوانند از همان برجسته سازی نحوی در نظرات استفاده کنند که باعث جذابیت و جذابیت نظرات برای کاربران می شود.

با این گفته ، بیایید نگاهی به نحوه افزودن برجسته سازی نحو در نظرات ، پست ها و صفحات وردپرس بیندازیم.

افزودن Highlighter نحو در وردپرس h4>

ساده ترین راه برای اضافه کردن برجسته سازی نحو در وردپرس استفاده از برجسته کننده نحو تکامل یافته . استفاده از آن بسیار آسان است و به شما امکان می دهد برجسته سازی نحو را در پست ها ، صفحات و نظرات وردپرس فعال کنید.

ابتدا باید نحو را نصب و فعال کنید. افزونه Highlighter Evolution برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، باید پست یا صفحه ای را که می خواهید کد اضافه کنید ویرایش کنید. در صفحه ویرایش پست ، بر روی نماد (+) کلیک کنید تا یک بلوک جدید اضافه کنید و سپس بلوک “SyntaxHighlighter Code” را به قسمت محتوای خود وارد کنید.

Adding Syntax Highlighter code block in WordPress

اکنون یک کد کد جدید در ویرایشگر پست مشاهده خواهید کرد که می توانید کد خود را در آن وارد کنید. پس از افزودن کد ، باید تنظیمات بلوک را از ستون سمت راست انتخاب کنید.

SyntaxHighlighter block settings

از اینجا می توانید زبان برنامه نویسی را برای کد خود انتخاب کنید ، شماره های خط را نشان دهید یا پنهان کنید ، لینک ها را کلیک کنید و موارد دیگر.

پس از پایان کار ، پیش بروید و پست یا صفحه خود را ذخیره کنید. اکنون می توانید برای دیدن کد خود با برجسته سازی نحوی به وب سایت خود مراجعه کنید.

Syntax highlighter enabled in post

این آسان بود ، مگر نه؟

با این حال ، نظرات وردپرس پشتیبانی از ویرایشگر بلوک را ندارند. بیایید ببینیم که چگونه کاربران شما می توانند با نظرات خود از Syntax Highlighter Evolution استفاده کنند.

افزودن برجسته سازی نحو در نظرات وردپرس h4>

Syntax Highlighter Evelled برای نظرات وردپرس به طور پیش فرض فعال است. با این حال ، برای استفاده از آن در نظرات ، کد باید در اطراف کد کوتاه .

این افزونه دارای چندین کد کوتاه است که به نام همه زبان های برنامه نویسی و برنامه نویسی محبوب نامگذاری شده است.

به سادگی کد خود را در داخل پرانتز با نام زبان قرار دهید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید کد PHP را اضافه کنید ، آن را به صورت زیر اضافه خواهید کرد:

[php]
private function get_time_tags () {
$ time = get_the_time ('d M، Y')؛
بازگشت $ time ؛
}
؟>
[/ php]

به همین ترتیب ، اگر می خواهید یک کد HTML اضافه کنید ، آن را در اطراف کد کوتاه HTML می پیچید:

[html]
وب سایت نسخه ی نمایشی

[/ html]

افزودن اعلامیه برجسته سازی نحو در فرم نظر h4>

اگرچه استفاده از برجسته سازی نحوی با کد کوتاه آسان است ، اما مسئله این است که کاربران شما نمی دانند که می توانند این کار را انجام دهند.

خوشبختانه ، یک راه سریع وجود دارد که به آنها اطلاع دهید که می توانند از برجسته سازی نحوی با کد کوتاه استفاده کنند.

برای این منظور ، باید قطعه کد سفارشی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید. اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید ، نگاهی به راهنمای ما در نحوه افزودن کد سفارشی در وردپرس .

شما باید کد زیر را در پلاگین کد قطعه ها اضافه کنید ، فایل functions.php ، یا یک افزونه اختصاصی سایت .

تابع wpbeginner_comment_text_before ($ arg) {

$ arg ['comment_notes_before']. = "

هنگام افزودن کد می توانید از کد کوتاه برای برجسته سازی نحو استفاده کنید. به عنوان مثال [php] [/ php] یا [html] [/ html] "؛ بازگشت $ arg؛ } add_filter ('comment_form_default'، 'wpbeginner_comment_text_fore')؛

این کد به سادگی یک اعلان را درست قبل از قسمت نظر در فرم نظرات وردپرس نمایش می دهد. با این حال ، این اعلان برای کاربران وارد شده نمایش داده نمی شود.

اکنون می توانید یک پنجره مرورگر جدید را در حالت ناشناس باز کنید یا به سادگی از قسمت مدیریت وردپرس خود خارج شوید. پس از آن ، می توانید از هر پستی در وبلاگ خود دیدن کنید تا دستورالعمل برجسته سازی نحو را مشاهده کنید.

Adding syntax highlighter notice before comment field

همچنین می توانید CSS سفارشی برای سبک دادن به این متن. ما از کد CSS سفارشی زیر در سایت نمایشی خود استفاده کرده ایم ، در صورت تمایل از این به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.

p.comment-notice {
    اندازه قلم: 14px؛
    رنگ: # 555؛
    ارتفاع خط: 1.5؛
}

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند برجسته سازی نحو را در نظرات وردپرس اضافه کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد چگونگی به کاربران اجازه می دهد تصاویر را در نظرات وردپرس بارگذاری کنند و موارد مفید نکاتی برای استایل فرم نظرات وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-add-syntax-highlighting-in-wordpress-comments/.

دیدگاهتان را بنویسید