نحوه استفاده از چندین فرم جستجو در وردپرس

اخیراً به شما نشان دادیم نحوه محدود کردن نتایج جستجو برای انواع خاص پست در وردپرس . اکنون ما قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه می توانید به طور کلی فرم های مختلف جستجو / مختلف ایجاد کنید. به این ترتیب می توان هر فرم را به جستجوی نوع خاصی از پست محدود کرد. اگرچه این خیلی سخت نیست اما شما نیاز به درک اولیه از قالب های وردپرس خواهید داشت.

ابتدا به فرم جستجو نیاز دارید. کد زیر را هر کجا که بخواهید در وبلاگ خود قرار دهید:


به منظور تعیین نوع جستجوی این فرم ، فقط مقدار فیلد پنهان را تغییر دهید. در حال حاضر روی “عادی” تنظیم شده است اما می تواند هر چیزی باشد که بخواهید. بعد ، ما باید فایل search.php را اصلاح کنیم. آن را باز کرده و هر آنچه در آن است را با این کد جایگزین کنید (ابتدا کد موجود را در کلیپ بورد خود کپی کنید ، یک دقیقه دیگر به آن نیاز خواهید داشت):



بنابراین فرض خواهیم کرد که شما دو فرم جستجو ، عادی و کتاب دارید. این کد به سادگی هدایت جستجو به پرونده php است که آن پرس و جو خاص را کنترل می کند. حالا ما فقط باید آن پرونده ها را ایجاد کنیم. بنابراین ، ادامه دهید و یک فایل normal-search.php و books-search.php ایجاد کنید (فقط مقادیر “normal” و “books” را با هر مقداری که استفاده کرده اید جایگزین کنید).

اکنون ، در normal-search.php کد زیر را کپی و پیست کنید:


$ args = array ('post_type' => 'پست')؛
$ args = array_merge ($ args، $ wp_query-> query)؛
query_posts ($ args) ؛

بلافاصله پس از این کد حلقه را از کلیپ بورد خود که از فایل search.php کپی کرده اید ، جایگذاری کنید. این کد با هم فقط پست های عادی وبلاگ شما را جستجو می کند. اکنون ، در فایل books-search.php این بیت کد را اضافه کنید و دوباره حلقه را بلافاصله بعد از آن پیست کنید:


$ args = array ('post_type' => 'کتاب ها)؛
$ args = array_merge ($ args، $ wp_query-> query)؛
query_posts ($ args) ؛

این امر باعث می شود که وردپرس فقط نوع پست سفارشی “کتابها” را جستجو کند. می توانید این فرایند را برای هر تعداد فرم جستجو که می خواهید تکرار کنید.

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-use-multiple-search-forms-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید