مالک وردپرس کیست و وردپرس چگونه درآمد کسب می کند؟

در مورد مبتدیان وردپرس همیشه سردرگمی وجود داشته است؟ اینکه تصور کنید چیزی 100٪ رایگان است ، کمی غیرواقعی است. اگر تا به حال فکر کرده اید که وردپرس متعلق به چه کسی است و وردپرس چگونه درآمد کسب می کند ، پس در جای مناسب قرار دارید. در این راهنمای مبتدیان ، ما به این س commonالات متداول پاسخ خواهیم داد ، همراه با پوشش تأثیر آن بر حقوق مالکیت سایت وردپرس و محتوای وبلاگ شما.

درک تفاوت های WordPress.com vs WordPress.org

قبل از اینکه بتوانیم به س aboutال مربوط به مالکیت وردپرس پاسخ دهیم ، مهم است که درک کنید از کدام وردپرس صحبت می کنید .

دلیل اصلی # 1 سردرگمی این است که اغلب مردم نمی دانند WordPress.com و WordPress.org دو محصول کاملاً متفاوت با صاحبان متفاوت هستند.

The difference between WordPress.com vs WordPress.org

WordPress.org سیستم محبوب مدیریت محتوای (CMS) است که همیشه درباره آن می شنوید. این وردپرس واقعی است و 100٪ رایگان است. اغلب به عنوان وردپرس خود میزبان شناخته می شود. وقتی چیزهایی مثل این را می شنوید هر نوع وب سایت در وردپرس ایجاد کنید با افزونه ها و تم های سفارشی ، این همان وردپرسی است که مردم درباره آن صحبت می کنند.

WordPress.com سرویس میزبانی وب است که نسخه ساده وردپرس را ارائه می دهد تا وبلاگ نویسی را برای شما آسان کند. شما همه موارد خوب WordPress مانند پلاگین ها ، تم های سفارشی و غیره را دریافت نمی کنید.

برای متمرکز نگه داشتن این مقاله ، ما به مقایسه ویژگی این دو نمی پردازیم. درباره آن می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید در نمودار WordPress.com در مقابل WordPress.org .

درک تفاوت بین این دو برای درک مالکیت و مدل های تجاری پشت این دو محصول ضروری است.

WordPress.org و نرم افزار محبوب WordPress متعلق به چه کسی است؟ h4>

وردپرس یک نرم افزار منبع باز است. این بدان معنی است که هر کسی می تواند کد را ببیند و برای بهتر کردن آن به نرم افزار کمک کند. این کمک های هزاران نفر از افراد مستقل از سراسر جهان است که وردپرس را به آنچه امروز ساخته است ، ساخت.

WordPress تحت GPL مجوز دارد و مهم این است که شما از مزایای مجوز GPL a “آگاه شوید. > زیرا این به شما کمک می کند مالکیت را بهتر درک کنید.

ما GPL را در سه مزیت اصلی خلاصه خواهیم کرد:

  • شما می توانید بدون هیچ محدودیتی از وردپرس به هر روشی که دوست دارید استفاده کنید.
  • بدون محدودیت می توانید هرچیزی را که دوست ندارید در WordPress شخصی سازی ، اضافه یا حذف کنید.
  • وردپرس را می توانید بدون هیچ محدودیتی بسته بندی مجدد ، تغییر نام تجاری ، فروش و توزیع کنید ، با این تفاوت که تحت مجوز GPL نیز عرضه می شود.

قسمت آخر معمولاً ذهن مردم را از بین می برد. بله ، شما واقعاً می توانید وردپرس بگیرید ، آرم و نام را تغییر دهید و فروش آن را شروع کنید (100٪ قانونی).

به عبارت دیگر ، پایگاه کد وردپرس متعلق به انجمن (شما) است. هزاران نفری که در این پروژه غیر انتفاعی مشارکت داشتند بدون هیچ گونه غرامت مستقیم این کار را انجام دادند. ما در بخش مدل کسب و کار این مقاله در مورد جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد.

خلاصه: هر وب سایتی که با استفاده از نرم افزار وردپرس خود میزبان ایجاد می کنید 100٪ متعلق به شماست. محتوایی که در این سایتها بارگذاری می کنید نیز 100٪ متعلق به شماست.

علامت تجاری وردپرس و دامنه WordPress.org متعلق به Foundation WordPress ، یک سازمان غیرانتفاعی 501 (c) (3) است که هدف اصلی آن اطمینان از در دسترس بودن ، نگهداری و توسعه وردپرس است.

چه کسی WordPress.com را در اختیار دارد h4>

WordPress.com متعلق به یک شرکت خصوصی به نام Automattic است.

برای درک مشارکتهای Automattic و دلایلی که آنها با درمان مطلوبی مانند توانایی استفاده از علامت تجاری وردپرس و دامنه WordPress.com به عنوان بخشی از مورد دلخواه مواجه می شوند ، باید کمی از سابقه پروژه منبع آزاد وردپرس را درک کنید. محصول پرداختی آنها.

Automattic توسط توسعه دهنده بنیانگذار نرم افزار وردپرس منبع باز ، Matt Mullenweg آغاز شد.

مت در سال 2005 ، تقریباً دو سال پس از وردپرس ، Automattic را ایجاد کرد و هدف اصلی آن ایجاد میزبانی وردپرس بود آسان تر و به افرادی که دانش فنی کمی دارند اجازه می دهند وبلاگی را با وردپرس راه اندازی کنند.

از آنجا که پلتفرم WordPress.com از طریق نرم افزار وردپرس منبع باز طراحی شده بود ، Automattic علاقه بیشتری به توسعه بیشتر نرم افزار رایگان وردپرس داشت.

چندین کارمند اولیه Automattic قبل از شرکت به توسعه دهندگان WordPress کمک می کردند ، بنابراین بدون ذکر این نکته که علاقه مالی تنها دلیل سرمایه گذاری Automattic در WordPress نبوده است.

از آنجا که در ابتدا پروژه منبع باز در واقع هیچ سودآوری نداشت ، مت ابتدا علامت تجاری وردپرس را از طریق Automattic ثبت کرد.

با محبوبیت وردپرس ، Automattic در سال 2010 علامت تجاری WordPress را به بنیاد وردپرس اهدا کرد تا از ماندگاری طولانی مدت پروژه غیر انتفاعی اطمینان حاصل کند.

لازم به ذکر است که مت مولن وگ مدیر عامل Automattic است و همچنین در هیئت مدیره بنیاد وردپرس فعالیت می کند.

اکنون که با تاریخچه آشنا شدید ، بیایید در مورد مالکیت محتوا در WordPress.com صحبت کنیم.

هنگام ساخت سایت با استفاده از WordPress.com ، باید به سیاست شرایط خدمات وی پایبند باشید. اگرچه به طور واضح بیان می شود که برای کنترل و مالکیت بیشتر محتوای شما طراحی شده است ، اما اگر شخصی تخلف کند ، سایت شما را همچنان می تواند خاموش کند.

در حالی که شما 100٪ بر سایت خود کنترل دارید ، محدود به مجموعه ویژگی هایی هستید که به شما پیشنهاد می شود و شامل پلاگین ها ، مضامین سفارشی و غیره نیست.

امیدوارم تاکنون پاسخ س questionال خود در مورد مالکیت وردپرس را داشته باشید.

اکنون بیایید نگاهی به نحوه درآمدزایی وردپرس بیندازیم.

مدل کسب و کار اتوماتیک در مقابل مدل تجاری وردپرس h4>

مدل کسب و کار Automattic فروش خدمات مرتبط با وردپرس مانند میزبانی ، پشتیبان گیری و سایر خدمات است ، بنابراین ما وقت زیادی را صرف این کار نمی کنیم.

به طور خلاصه ، Automattic با فروش تبلیغات در سایت های رایگان خود در WordPress.com درآمد کسب می کند. اگر تصمیم دارید هزینه برنامه های میزبانی آنها را بپردازید ، از آنجایی که امکان پنهان کردن تبلیغات ، خرید دامنه ، فضای دیسک اضافی ، مضامین تجاری و غیره وجود دارد ، از موارد برتر ارتقا می یابید.

هدف ما در این بخش توضیح مدل کسب و کار پشت نرم افزار وردپرس منبع باز و پاسخ به س commonالات رایج مانند این است که اگر توسعه دهندگان وردپرس داوطلبانه در یک پروژه غیرانتفاعی رایگان مشارکت می کنند.

بیایید با این س ال شروع کنیم چرا توسعه دهندگان در صورت پرداخت نکردن پول به وردپرس کمک می کنند؟

اگرچه دلایل نوع دوستانه وجود دارد ، ما به دو دلیل اصلی پول توجه خواهیم کرد:

  • آنها محصولات یا خدمات وردپرس (پلاگین های سفارشی ، مضامین ، توسعه وب ، مشاوره و غیره) را می فروشند
  • آنها در شرکتی کار می کنند که محصولات یا خدمات وردپرس را می فروشند.

به عبارت دیگر ، آنها درآمد کسب می کنند ، اما بنیاد وردپرس آنها را پرداخت نمی کند.

با محبوبیت وردپرس ، تعداد مشاغل فروشنده محصولات / خدمات مرتبط با وردپرس افزایش یافته است. این امر باعث افزایش علاقه تجاری به توسعه بیشتر نرم افزار وردپرس منبع باز شده است.

به این فکر کنید که در ابتدا Automattic چه کاری می توانست انجام دهد ، به جز اکنون چندین شرکت وجود دارد که کارمندان اختصاصی را استخدام می کنند که در توسعه وردپرس کمک می کنند زیرا آنها با رشد پروژه وردپرس درک می کنند ، فرصت های درآمد نیز افزایش خواهد یافت.

بنابراین بنیاد وردپرس در کجای تصویر قرار دارد؟

بنیاد وردپرس یک سازمان غیرانتفاعی است ، بنابراین منبع اصلی درآمد آن از طریق کمک های مالی .

این کمک ها توسط افرادی مانند خود شما و همچنین شرکت هایی که از وردپرس برای درآمدزایی استفاده می کنند انجام می شود.

این موارد در مورد شما به عنوان کاربر چگونه اعمال می شود؟

در حالی که مستقیماً هزینه وردپرس را پرداخت نمی کنید ، می توانید غیر مستقیم هزینه آن را نیز پرداخت کنید.

به عنوان مثال ، اگر وب سایت خود را در Bluehost ، سایت سایت ، WPEngine ، یا هر شرکت بزرگ میزبان دیگر وردپرس ، بنابراین شما به طور غیر مستقیم هزینه وردپرس را پرداخت می کنید. زیرا همه این شرکت ها مرتباً به وردپرس کمک می کنند.

اگر از Yoast SEO ، BackupBuddy ، Sucuri یا هر یک از محصولات خانواده WPBeginner ( OptinMonster ، WPForms ، MonsterInsights و غیره) سپس شما به طور غیر مستقیم وردپرس را پرداخت می کنید. زیرا همه این شرکت ها به طور مرتب WordCamps را حمایت مالی می کنند و یا در WordPress مشارکت می کنند.

امیدوارم ، این به شما کمک می کند مدل تجاری وردپرس را بهتر بشناسید و تمام نگرانی های مربوط به آن را برطرف کنید.

برای بهبود و رفع برخی از سردرگمی ها چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ h4>

با توجه به مدل های تجاری موجود ، کارهای کمی در مورد وضعیت دامنه انجام می شود.

تنها راه واقعی برای حل آن ، آموزش است که باید دو قسمت باشد.

اولین و مهمترین نقش رسانه است.

رسانه های اصلی فناوری مانند TechCrunch ، Recode ، TheNextWeb و غیره برای جلوگیری از مقالاتی که ادعا می کنند Automattic به عنوان شرکت مادر وردپرس است ، باید در بررسی واقعیت کار بهتری انجام دهند. این می تواند به سادگی گفتن شرکت اصلی پشت WordPress.com باشد.

به راحتی می توانید واژه “والدین وردپرس” را در گوگل جستجو کنید و تعداد زیادی مقاله از رسانه های بزرگ فناوری که اطلاعات نادرست را گزارش می دهند پیدا خواهید کرد (به عنوان مثال: اینجا ، اینجا ، اینجا ، اینجا ، و اینجا ).

نقش دوم اعمال توسط بنیاد وردپرس و همچنین Automattic است.

این رسانه ها معمولاً این اطلاعیه های مطبوعاتی را ارائه می دهند ، بنابراین اگر برخی از اقدامات اجرایی مجدد در مورد رسانه های برتر انجام شود ، بقیه موارد نیز دنبال خواهند شد.

اغلب در رویدادهای وبلاگ نویسی وقتی غرفه وردپرس را مشاهده می کنید ، معمولاً یک غرفه Automattic (WordPress.com) است. در حالی که اصطلاحات بازاریابی می تواند بهبود یابد ، اما شخصاً دیده است که کارمندان در غرفه به سوالات پاسخ می دهند ، آنها بسیار مفید هستند و تقریبا همیشه تفاوت را توضیح می دهند.

در TBEX آمریکای شمالی 2015 ، در حالی که از غرفه آنها بازدید کردیم ، حداقل دو نفر در مورد مالکیت وردپرس س questionال کردند و کارمندان Automattic کار بسیار خوبی انجام دادند که تفاوت را توضیح داد.

نتیجه گیری h4>

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند به این س aboutال پاسخ دهید که صاحب وردپرس چه کسی است ، وردپرس چگونه درآمد کسب می کند و معنای واقعی آن برای کنترل و مالکیت وب سایت شما چیست. همچنین ممکن است بخواهید مقاله ما را در 15 سوال متداول از مبتدیان وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/who-owns-wordpress-and-how-does-wordpress-make-money/.

دیدگاهتان را بنویسید